Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy
ja niecały miesiąc temu wymienialem sprzęgło bo też brało na samym końcu skoku pedału i się ślizgało przy gwałtownym ruszeniu i potem na 2 biegu i ogólnie kiepsko było jezdzić po mieście. różnica w nowej a starej tarczy była ok 2.5mm i miałem podjechany docisk . ;p
w moim przypadku gdy doszedlem do wniosku ze czas wymienic sprzeglo to objawem bylo to ze sprzeglo z szczepilo i wynik tego byl taki ze nie moglem nic zrobic poki nie ostyglo bo z jazdy byly nici nawet na wylaczonym autcie nic nie mozna bylo zdzialac ze zmiana biegow haha
Sprawdź, co tatuaż mówi o człowieku. Jego wzór świadczy o cechach charakteru.
DZIWACZNY WZÓR
To w rzeczywistości bardzo odpowiedzialny człowiek, ale nie brakuje mu poczucia humoru, którym może cię znienacka zaskoczyć.
DZIWACZNY WZÓR
To w rzeczywistości bardzo odpowiedzialny człowiek, ale nie brakuje mu poczucia humoru, którym może cię znienacka zaskoczyć.
- Od: 13 sie 2009, 15:17
- Posty: 231
- Skąd: Bydgoszcz ( kiedyś Piła)
- Auto: Mazda 323F BA 94r 1,5 16V
Ja mam do was pytanie, bo nie wiem czy brać się już za wymianę sprzęgła czy nie, a mianowicie w sobotę wsiadłem pierwszy raz od tygodnia do auta i zauważyłem ze powyżej 2500 tys obrotów przy mocniejszym przyspieszaniu sprzęgło się ślizga, wiec stwierdziłem po świętach biorę się za wymianę i jeździłem do dziś bardzo delikatnie, żeby święta jeszcze przetrwało i ku mojemu zdziwieniu dziś przycisnąłem madzie ostro i objawów nie ma i teraz nie wiem czy ten incydent był chwilowy przez pogodę jaka panowała wcześniej czy to chwilowy brak objawów jak myślicie?
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Przede wszystkim możesz zacząć od odpowietrzenia układu hydrauliki sprzęgła (w jakim stanie jest płyn hamulcowy?) i regulacji-za pedałem sprzęgła. Sprzęgło samo się nie naprawiło, ale może nie domaga przez ww problemy...Grzechu_rwk napisał(a):Ja mam do was pytanie, bo nie wiem czy brać się już za wymianę sprzęgła czy nie, a mianowicie w sobotę wsiadłem pierwszy raz od tygodnia do auta i zauważyłem ze powyżej 2500 tys obrotów przy mocniejszym przyspieszaniu sprzęgło się ślizga, wiec stwierdziłem po świętach biorę się za wymianę i jeździłem do dziś bardzo delikatnie, żeby święta jeszcze przetrwało i ku mojemu zdziwieniu dziś przycisnąłem madzie ostro i objawów nie ma i teraz nie wiem czy ten incydent był chwilowy przez pogodę jaka panowała wcześniej czy to chwilowy brak objawów jak myślicie?
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Sprawdzę to co mówisz. Wydawało mi się ze jak układ byłby zapowietrzony to pedał by się dziwnie zachowywał, nie odbijał itd.
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
ok wielkie dzięki za zainteresowanie i sugestie, jutro wszystko sprawdzę i zobaczymy mam nadzieje ze już będzie dobrze...
- Od: 15 gru 2011, 13:57
- Posty: 73
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 323f BA, 1.5l, '95r
Często zdarza sie, że tarcza jest jeszcze OK a objawem ślizgania się sprzęgła jest walnięty uszczelniacz (olej "leci" na tarcze) lub uszkodzony wysprzęglik. Często wtedy objaw ślizgania się sprzegła nie jest stały i tylko momentami się ślizga a po "wytarciu" oleju dalej przez jakis czas bierze normalnie do czasu aż olej znowu nie dostanie się do tarczy... Tak czy inaczej przy rozbieraniu sprzęgła warto wymienić wszystko kompleksowo i mieć spokój 

Witam,
podlaczam sie pod temat bo szykuje mi sie wymiana sprzegla. Mam mazde 323 f BA 1.5 z 1996r. Poradzono mi by wraz ze sprzeglem wymienic takze lozysko pilotujace walka sprzeglowego, a wlasciwie to gdzies przeczytalam ze ZAWSZE takowe nalezy wymienic przy wymianie sprzegla. Czy rzeczywiscie nalezy tak prewencyjnie uczynic? Nie wiem jakie sa objawy zuzycia takiego walka, ale zaproponowano mi cene stosunkowo niewielka co do ceny kompletu sprzegla (walek jest firmy FAG, sprzeglo- AISIN). Czy to dobra firma? Czy czynic jak mi poradzono?
Poradzcie, bom ja dziewczyna i nie chce zeby mnie na dodatkowe koszty naciagnieto.
Licze na Was!
Beata
podlaczam sie pod temat bo szykuje mi sie wymiana sprzegla. Mam mazde 323 f BA 1.5 z 1996r. Poradzono mi by wraz ze sprzeglem wymienic takze lozysko pilotujace walka sprzeglowego, a wlasciwie to gdzies przeczytalam ze ZAWSZE takowe nalezy wymienic przy wymianie sprzegla. Czy rzeczywiscie nalezy tak prewencyjnie uczynic? Nie wiem jakie sa objawy zuzycia takiego walka, ale zaproponowano mi cene stosunkowo niewielka co do ceny kompletu sprzegla (walek jest firmy FAG, sprzeglo- AISIN). Czy to dobra firma? Czy czynic jak mi poradzono?
Poradzcie, bom ja dziewczyna i nie chce zeby mnie na dodatkowe koszty naciagnieto.
Licze na Was!
Beata
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Panowie prosze pomóżcie mi, ślizgami się sprzegło, ciekł na nie olej ale już simering zmieniony, wymieniona tarcza z łożyskiem. i właściwie zaraz po wyjechaniu z warsztatu dalej się ślizgało, tak wiec nawet jak by był ponowny wyciek to raczej nie aż tak szybko
pedał trochę podregulowany sprzęgło odpowietrzone,jest lepiej ale dalej się slizga. najbardziej na 4 i 5 bięgu przy obrotach około 4-5 tys.ale dodam ze nie zawsze się ślizga. ostatnio jechałam 180 bez najmniejszego problemu, zwolniłam do krzyżówki i juz do 120 nie dało rady się rozpędzić przez ślizganie się sprzęgła. Po przejechaniu kilku wiosek znów mogłam jechać 180. Pomożecie??
- Od: 14 sty 2014, 23:39
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f BA
Wymieniona była sama tarcza z łożyskiem
mogłam też odrazu docisk ale mówili że nie trzeba, teraz w to wątpię
wyprzęgnik?? w jaki sposób się go sprawdza??
Dopisano 15 sty 2014, 12:02:
odpowietrzaliśmy w ten sposób że ja ciskałam pedał sprzęgła kilka razy a mechanik luzował odpowietrznik na wysprzegliku. tak jak hamulce, z 3-4 razy. tak jest ok??
Dopisano 15 sty 2014, 12:02:
odpowietrzaliśmy w ten sposób że ja ciskałam pedał sprzęgła kilka razy a mechanik luzował odpowietrznik na wysprzegliku. tak jak hamulce, z 3-4 razy. tak jest ok??
- Od: 14 sty 2014, 23:39
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f BA
powiedziałam jak odpowietrzyć mechanikowi i tak zrobiliśmy jak napisałeś ale niestety to nic nie dało 
Dopisano 15 sty 2014, 19:50:
sprzęgło chodzi ciasno?? jak to zinterpretować
pomóż
bo mi szybko pedał odbija i jakby po odpowietrzeniu lżej chodzi:)
Dopisano 15 sty 2014, 19:50:
sprzęgło chodzi ciasno?? jak to zinterpretować
- Od: 14 sty 2014, 23:39
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f BA
No powinnas czuc opor na pedale jak pompujesz:) Jak odpowietrzaliscie sprzeglo, napewno czulas ze w pewnym momenecie sprzeglo zaczelo ciezej pracowac. bez przczyny sprzeglo sie nie slizga.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
no jest opór
tak może przy połowie wciskania pedału idzie troszkę ciężej.
- Od: 14 sty 2014, 23:39
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f BA
dałam koledze dziś by wsiadł i sprawdził ten pedał sprzęgła i mówił ze jest ok, tego takiego luzu jest ok centymetr +/– później już idzie prawidłowo
a sam docisk jak by był uszkodzony lub zużyty to dawał by takie objawy?? jak sprawdzić wysprzęglik??
- Od: 14 sty 2014, 23:39
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f BA
Docisk tam w sumie jesli nie mial zębow wytartych i taczas byla ok to nic. jeszcze jest pompa , jest ona na wysokosci pedalu sprzegla w komorze silnika. Nie wiem co moze byc przycyzna slizgania. pojezdzij troche moze przejdzie, ale watpie ze bolaczka sama sie naprawi.
Dopisano 17 sty 2014, 09:15:
A moze cos zle zlozone? nie wiem, musi Twoj "mechanik" zdiagnozowac.
Dopisano 17 sty 2014, 09:15:
A moze cos zle zlozone? nie wiem, musi Twoj "mechanik" zdiagnozowac.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości