Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Grucha » 12 gru 2013, 07:01

Kolejny "poparzony" u Wieśka :|
Grucha
 

Postprzez pablos » 12 gru 2013, 13:05

Witam.

Jestem świeżo po zakupie mazdy 6 i dzisiaj zauważyłem, że i u mnie pojawił się problem z obniżającym się poziomem oleju... Zastanawia mnie fakt, że po zakupie przejechałem jakieś 800 km i nic się nie zmniejszało. Niestety nie miałem informacji jaki był zalany olej – wymieniłem na 5w30. Wczoraj zrobiłem 400 km i ubyło na bagnecie jakieś 3 mm (sprawdzałem na zimnym silniku przed wyjazdem i dzisiaj rano również na zimnym). Zastanawia mnie co może być przyczyną, że teraz ubywa a na poprzednim oleju nie ubywało?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 00:23
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GY 2.0 2004 LPG

Postprzez mortens » 12 gru 2013, 14:08

Być może wcześniej poprzedni właściciel wiedział że auto bierze olej i pod sprzedaż zalał gęściejszy. To normalne przy tego typu sprawa.... :/
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez ulmen » 8 sty 2014, 22:35

Tak było najprawdopodobniej w moim przypadku. Sprzedawca nie powiedział co wlał. Natomiast po wymianie w ASO na Dexelię 4,5 litra Mazda spaliła 2,5 litra po 400km.

Oczywiście brak wycieków itp. Wszystko trafia do pieca....
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 22:39

widze, ze juz sprawdziles... <oczy>
ile dolales?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 8 sty 2014, 22:55

Dolałem 2,5 litra, tyle ile brakowało. Zrobiłem próbę: 60km, mazda spaliła od maxa na bagnecie do pozycji środkowej.

Oczywiście chce zwrot $ od sprzedawcy. Dam znać jak się sprawa potoczy.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 22:57

ulmen napisał(a):Oczywiście chce zwrot $ od sprzedawcy. Dam znać jak się sprawa potoczy.

powodzenia <spoko>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brodaM6 » 9 sty 2014, 18:10

Mi na 13,5tys łyknął 1L tylko ze mam delikatny wyciek miedzy skrzynka a silnikiem <płacze>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 15 sty 2014, 20:54

po wymianie oleju w listopadzie, zrobiłem około 1400 km i oleum spadło prawie do minimum...
wymieniać zawór pcv?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez siemek55 » 15 sty 2014, 20:57

a co zalałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez misiek89 » 15 sty 2014, 21:11

To dużo ci wypiła wymień i zobaczysz inaczej wiesz co cie czeka
Z tego co mi wiadomo zalał valvo max life.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 15 sty 2014, 21:26

tak, valvo maxlife 5W30 ale robiłem też płukankę LM.
Nie ukrywam, że przed wymianą i płukanką aż takiego apetytu nie miała :P
Z tego co pamiętam odnośnie zaworu PCV, to on się podobno zacina. Można go jakoś manualnie "odciąć" czy lepiej się w tym nie dłubać tylko zamówić nowy i tyle?
Macie jakiś dobrych i tanich sprzedawców z tym ustrojstwem? Może od jakiegoś Forda pasuje :> ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 15 sty 2014, 21:41

Oryginał ASO 75 zł w naszym sklepiku pewnie taniej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matthies » 15 sty 2014, 21:57

65 zł u foxa.
no zobaczymy, coś wybiorę i pomonituję.
wojtek standardowo sugeruje oil catch tank ;) ale poczekam na efekty zaworu, może pomoże.

idzie samemu wymienić ten zawór czy trzeba demontować dolot?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 16 sty 2014, 08:48

Arkadius pisał cos ze można go całkowicie wywalić,trzeba demontować dolotowy.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez marcin255 » 16 sty 2014, 09:15

brodaM6 napisał(a):Arkadius pisał cos ze można go całkowicie wywalić


to ciśnienie w skrzyni korbowej ujdzie z uszczelką ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez brodaM6 » 16 sty 2014, 09:51

przez Arkadius 73 » 1 sty 2014, 12:06

http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/25 ... ost3492083

ja u siebie odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli pcv usunąłem i zastosowałem odprowadzenie z wyjścia pcv do catch cana to samo się tyczy odmy
Wracając do tematu ja tez teraz zmieniłem na maxlife tylko ze 5w40
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 16 sty 2014, 13:33

PCV nie jest przyczyna poboru oleju – nigdy
Grucha
 

Postprzez marcin255 » 16 sty 2014, 13:45

zacinający się PCV ( nie zamyka się do końca przy dużym podciśnieniu ) powoduje wysysanie mgły olejowej , nie mówię tu o ilościach 1L na 1 tys.km .
Ostatnio edytowano 16 sty 2014, 20:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Paweł » 16 sty 2014, 13:51

@Grucha: Hmm... Jeśli zaworek PCV zatnie się w otwartej pozycji, to nie przymyka się przy otwartej przepustnicy przy mocnym przyspieszaniu. Bez wątpienia wciąga wtedy więcej oleju/mgły olejowej niż powinien (małe podciśnienie, ale duży przepływ). Oczywiście sporo zależy od danego silnika, gdzie jest zaworek itp.

Jeśli zatnie się w pozycji zamkniętej lub zostanie zapchany jego kanał, doprowadzi to do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej i nad głowicą, które będzie wypychać olej – prawdopodobnie głównie przez uszczelnienia, ale również do dolotu przez kanał przewietrzania.

Dopisano 16 sty 2014 12:54:

@marcin255: PCV zamyka się właśnie przy małym podciśnieniu (otwarta przepustnica). W każdym razie co do efektu jesteśmy zgodni.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6