Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Witam.
Jestem świeżo po zakupie mazdy 6 i dzisiaj zauważyłem, że i u mnie pojawił się problem z obniżającym się poziomem oleju... Zastanawia mnie fakt, że po zakupie przejechałem jakieś 800 km i nic się nie zmniejszało. Niestety nie miałem informacji jaki był zalany olej – wymieniłem na 5w30. Wczoraj zrobiłem 400 km i ubyło na bagnecie jakieś 3 mm (sprawdzałem na zimnym silniku przed wyjazdem i dzisiaj rano również na zimnym). Zastanawia mnie co może być przyczyną, że teraz ubywa a na poprzednim oleju nie ubywało?
Pozdrawiam
Jestem świeżo po zakupie mazdy 6 i dzisiaj zauważyłem, że i u mnie pojawił się problem z obniżającym się poziomem oleju... Zastanawia mnie fakt, że po zakupie przejechałem jakieś 800 km i nic się nie zmniejszało. Niestety nie miałem informacji jaki był zalany olej – wymieniłem na 5w30. Wczoraj zrobiłem 400 km i ubyło na bagnecie jakieś 3 mm (sprawdzałem na zimnym silniku przed wyjazdem i dzisiaj rano również na zimnym). Zastanawia mnie co może być przyczyną, że teraz ubywa a na poprzednim oleju nie ubywało?
Pozdrawiam
- Od: 30 paź 2013, 00:23
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 2004 LPG
Tak było najprawdopodobniej w moim przypadku. Sprzedawca nie powiedział co wlał. Natomiast po wymianie w ASO na Dexelię 4,5 litra Mazda spaliła 2,5 litra po 400km.
Oczywiście brak wycieków itp. Wszystko trafia do pieca....
Oczywiście brak wycieków itp. Wszystko trafia do pieca....
tak, valvo maxlife 5W30 ale robiłem też płukankę LM.
Nie ukrywam, że przed wymianą i płukanką aż takiego apetytu nie miała
Z tego co pamiętam odnośnie zaworu PCV, to on się podobno zacina. Można go jakoś manualnie "odciąć" czy lepiej się w tym nie dłubać tylko zamówić nowy i tyle?
Macie jakiś dobrych i tanich sprzedawców z tym ustrojstwem? Może od jakiegoś Forda pasuje
?
Nie ukrywam, że przed wymianą i płukanką aż takiego apetytu nie miała
Z tego co pamiętam odnośnie zaworu PCV, to on się podobno zacina. Można go jakoś manualnie "odciąć" czy lepiej się w tym nie dłubać tylko zamówić nowy i tyle?
Macie jakiś dobrych i tanich sprzedawców z tym ustrojstwem? Może od jakiegoś Forda pasuje
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
65 zł u foxa.
no zobaczymy, coś wybiorę i pomonituję.
wojtek standardowo sugeruje oil catch tank
ale poczekam na efekty zaworu, może pomoże.
idzie samemu wymienić ten zawór czy trzeba demontować dolot?
no zobaczymy, coś wybiorę i pomonituję.
wojtek standardowo sugeruje oil catch tank
idzie samemu wymienić ten zawór czy trzeba demontować dolot?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
brodaM6 napisał(a):Arkadius pisał cos ze można go całkowicie wywalić
to ciśnienie w skrzyni korbowej ujdzie z uszczelką ?
przez Arkadius 73 » 1 sty 2014, 12:06
http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/25 ... ost3492083
ja u siebie odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli pcv usunąłem i zastosowałem odprowadzenie z wyjścia pcv do catch cana to samo się tyczy odmy
Wracając do tematu ja tez teraz zmieniłem na maxlife tylko ze 5w40
http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/25 ... ost3492083
ja u siebie odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli pcv usunąłem i zastosowałem odprowadzenie z wyjścia pcv do catch cana to samo się tyczy odmy
Wracając do tematu ja tez teraz zmieniłem na maxlife tylko ze 5w40
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
zacinający się PCV ( nie zamyka się do końca przy dużym podciśnieniu ) powoduje wysysanie mgły olejowej , nie mówię tu o ilościach 1L na 1 tys.km .
Ostatnio edytowano 16 sty 2014, 20:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
@Grucha: Hmm... Jeśli zaworek PCV zatnie się w otwartej pozycji, to nie przymyka się przy otwartej przepustnicy przy mocnym przyspieszaniu. Bez wątpienia wciąga wtedy więcej oleju/mgły olejowej niż powinien (małe podciśnienie, ale duży przepływ). Oczywiście sporo zależy od danego silnika, gdzie jest zaworek itp.
Jeśli zatnie się w pozycji zamkniętej lub zostanie zapchany jego kanał, doprowadzi to do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej i nad głowicą, które będzie wypychać olej – prawdopodobnie głównie przez uszczelnienia, ale również do dolotu przez kanał przewietrzania.
Dopisano 16 sty 2014 12:54:
@marcin255: PCV zamyka się właśnie przy małym podciśnieniu (otwarta przepustnica). W każdym razie co do efektu jesteśmy zgodni.
Jeśli zatnie się w pozycji zamkniętej lub zostanie zapchany jego kanał, doprowadzi to do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej i nad głowicą, które będzie wypychać olej – prawdopodobnie głównie przez uszczelnienia, ale również do dolotu przez kanał przewietrzania.
Dopisano 16 sty 2014 12:54:
@marcin255: PCV zamyka się właśnie przy małym podciśnieniu (otwarta przepustnica). W każdym razie co do efektu jesteśmy zgodni.
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6