
Jak zakodować pilota zamka centralnego?
Koledzy mam podobny problem w Swojej "dwójce" 2007 rok. Kluczyk scyzoryk.
Próbowałem metod które są opisane w tym dziale, lecz nie mogę przejść przez punkt w którym należy zamknąć "ręczny centralny zamek" gdy drzwi kierowcy są otwarte- dźwigienka jest zblokowana i nie można ją ruszyć(gdy drzwi pozamykane, działa jak powinno/zamyka wszystko).
Baterie już podmieniałem.

Próbowałem metod które są opisane w tym dziale, lecz nie mogę przejść przez punkt w którym należy zamknąć "ręczny centralny zamek" gdy drzwi kierowcy są otwarte- dźwigienka jest zblokowana i nie można ją ruszyć(gdy drzwi pozamykane, działa jak powinno/zamyka wszystko).
Baterie już podmieniałem.
- Od: 9 maja 2011, 19:26
- Posty: 15
Witajcie!
Trochę odgrzeję temat, wiem że to dotyczy większości naszych modeli.
Mazda 626 99r., mam ja trzy lata i dopiero teraz postanowiłem naprawić pilota do centralnego.
Wg. instrukcji z forum wszystko idzie dobrze do momentu "centralka odpowiada poprzez zamknięcie i otwarcie drzwi i czeka na sygnał z pilota".
Niestety nie mam pewności czy pilot działa: po pierwsze nie ma blaszki na baterii i zastąpiłem ją miedzianym drutem a po drugie ma inne oznaczenie niż centralka.
I tutaj moje pytanie: czy muszą mieć te same symbole(może poprzedni właściciel po prostu dorzucił go od tak).
Centralka ma symbol Naldec 41260 a pilot to Naldec 41240
Zanieść pilota do jakiegoś elektronika czy trzeba szukać o tym samym symbolu?
pozdrawiam
Mariusz
Trochę odgrzeję temat, wiem że to dotyczy większości naszych modeli.
Mazda 626 99r., mam ja trzy lata i dopiero teraz postanowiłem naprawić pilota do centralnego.
Wg. instrukcji z forum wszystko idzie dobrze do momentu "centralka odpowiada poprzez zamknięcie i otwarcie drzwi i czeka na sygnał z pilota".
Niestety nie mam pewności czy pilot działa: po pierwsze nie ma blaszki na baterii i zastąpiłem ją miedzianym drutem a po drugie ma inne oznaczenie niż centralka.
I tutaj moje pytanie: czy muszą mieć te same symbole(może poprzedni właściciel po prostu dorzucił go od tak).
Centralka ma symbol Naldec 41260 a pilot to Naldec 41240
Zanieść pilota do jakiegoś elektronika czy trzeba szukać o tym samym symbolu?
pozdrawiam
Mariusz
- Od: 13 lip 2010, 21:46
- Posty: 12
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 1999r
manix6 napisał(a):Centralka ma symbol Naldec 41260 a pilot to Naldec 41240
Obawiam się, że możesz tego kompletu jednak razem nie zestawić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Cóż – szroty, portale aukcyjne, dział z ogłoszeniami. Innych pomysłów mi brak.
A w zasadzie to których "blaszek" ci brak?
A w zasadzie to których "blaszek" ci brak?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
Właśnie wykonałem powyższy opis kwiatu5, działa, jednak połowicznie.
Otwiera się tak jak należy, problem z zamykaniem, pilot nie reaguje.
Czy ktoś z Was tak miał tak w swoim pilocie? Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Właśnie wykonałem powyższy opis kwiatu5, działa, jednak połowicznie.
Otwiera się tak jak należy, problem z zamykaniem, pilot nie reaguje.
Czy ktoś z Was tak miał tak w swoim pilocie? Czy jest na to jakieś rozwiązanie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 10 gru 2010, 14:55
- Posty: 130 (1/0)
- Skąd: Poniatowa / Lublin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
witajcie,
jak to bywa z naszymi Mazdami, dość często zdarzają się problemy z pilotami od centralnego – i w moim przypadku na przestrzeni kilku lat kilkukrotnie zdarzyła się potrzeba ponownego programowania pilota, bo po prostu przestawał działać.
Zazwyczaj idealnie sprawdzała się metoda opisana przez 'kwiatu5'
Tym razem spotkało mnie coś dziwnego..
...
3. Przycisnąć na krótko zamek centralnego zamka (przystryczek przy szybie) – normalnie odbije bo drzwi otwarte.
no właśnie.. problem w tym, że pstryczek nie odbija – po prostu zamyka wszystkie drzwi i klapę, pomimo otwartych drzwi, a dalsze postępowanie niczego nie wnosi
czy ktokolwiek spotkał się z taką sytuacją?
będę wdzięczny za informację i ewentualne porady.
z góry dziękuję i pozdrawiam
jak to bywa z naszymi Mazdami, dość często zdarzają się problemy z pilotami od centralnego – i w moim przypadku na przestrzeni kilku lat kilkukrotnie zdarzyła się potrzeba ponownego programowania pilota, bo po prostu przestawał działać.
Zazwyczaj idealnie sprawdzała się metoda opisana przez 'kwiatu5'
Tym razem spotkało mnie coś dziwnego..
...
3. Przycisnąć na krótko zamek centralnego zamka (przystryczek przy szybie) – normalnie odbije bo drzwi otwarte.
no właśnie.. problem w tym, że pstryczek nie odbija – po prostu zamyka wszystkie drzwi i klapę, pomimo otwartych drzwi, a dalsze postępowanie niczego nie wnosi
czy ktokolwiek spotkał się z taką sytuacją?
będę wdzięczny za informację i ewentualne porady.
z góry dziękuję i pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 21:30
- Posty: 10
- Skąd: Śląsk
- Auto: MAZDA Premacy 2,0 DiTD '2003
viewtopic.php?f=451&t=94578&start=120 sprawdz tu na koncu tematu opisalem keden sposob moze ten pomoze
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1303 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
hej,
krańcówka zamknięcia drzwi wymieniona i reaguje jak należy.
natomiast, wystąpił kolejny problem..
cała procedura programowania przebiega normalnie, ale do czasu... wciskam, odskakuje, 3 x przekręcam, 3 x trzaskam drzwiami – auto odpowiada, wciskam 2 x przycisk na pilocie, auto milczy
po zatrzaśnięciu drzwi, centralny 2 razy zamyka i otwiera auto.
pilot niestety w dalszym ciągu nie działa
czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem? czy ktoś jest w stanie coś poradzić?
z góry dzięki za info.
pozdrawiam
krańcówka zamknięcia drzwi wymieniona i reaguje jak należy.
natomiast, wystąpił kolejny problem..
cała procedura programowania przebiega normalnie, ale do czasu... wciskam, odskakuje, 3 x przekręcam, 3 x trzaskam drzwiami – auto odpowiada, wciskam 2 x przycisk na pilocie, auto milczy
po zatrzaśnięciu drzwi, centralny 2 razy zamyka i otwiera auto.
pilot niestety w dalszym ciągu nie działa
czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem? czy ktoś jest w stanie coś poradzić?
z góry dzięki za info.
pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 21:30
- Posty: 10
- Skąd: Śląsk
- Auto: MAZDA Premacy 2,0 DiTD '2003
Wygląda na to że pilot wyzionął mi ducha. Po prostu przestał wczoraj reagować.
Ktoś wie może gdzie można kupić oryginalnego pilota? Na alledrogo nie widziałem odpowiednich.
Ktoś wie może gdzie można kupić oryginalnego pilota? Na alledrogo nie widziałem odpowiednich.
Spróbuj go jeszcze raz zaprogramować.
U mnie też kiedyś z dnia na dzień przestał działać ale po zaprogramowaniu działa znów do dzisiaj.
U mnie też kiedyś z dnia na dzień przestał działać ale po zaprogramowaniu działa znów do dzisiaj.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To ja może po raz kolejny odświeżę temat, może ktoś pomoże 
Poczytałem wątki na tutaj na forum i na innych i próbowałem dokonać programowania zgodnie z instrukcjami dostępnymi i napotykam na problem w momencie kiedy po 3x trzaśnięciu drzwiami auto (mazda 3) nie odpowiada mi (nie zamyka zamka zamka) że przechodzi w stan oczekiwania na impuls z pilota. Myślałem że może w tym modelu jest to pomijane wiec wykonuję procedurę dalej wciskam na pilocie 2x przycisk i dalej auto milczy.... dopiero po wyciągnięciu kluczyka odpowiada przez 2x zamknięcie i otwarcie zamka...
Ma ktoś jakieś pomysły o co może chodzić?
PS piloty sprawne w 100% (mam oba oryginalne kluczyki scyzoryki)
Poczytałem wątki na tutaj na forum i na innych i próbowałem dokonać programowania zgodnie z instrukcjami dostępnymi i napotykam na problem w momencie kiedy po 3x trzaśnięciu drzwiami auto (mazda 3) nie odpowiada mi (nie zamyka zamka zamka) że przechodzi w stan oczekiwania na impuls z pilota. Myślałem że może w tym modelu jest to pomijane wiec wykonuję procedurę dalej wciskam na pilocie 2x przycisk i dalej auto milczy.... dopiero po wyciągnięciu kluczyka odpowiada przez 2x zamknięcie i otwarcie zamka...
Ma ktoś jakieś pomysły o co może chodzić?
PS piloty sprawne w 100% (mam oba oryginalne kluczyki scyzoryki)
-
lysollo
wojetek napisał(a):hej,
cała procedura programowania przebiega normalnie, ale do czasu... wciskam, odskakuje, 3 x przekręcam, 3 x trzaskam drzwiami – auto odpowiada, wciskam 2 x przycisk na pilocie, auto milczy
po zatrzaśnięciu drzwi, centralny 2 razy zamyka i otwiera auto.
pilot niestety w dalszym ciągu nie działa
czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem? czy ktoś jest w stanie coś poradzić?
no, ja tak miałem do dzisiaj

O swoich kłopotach z rozprogramowywaniem pilota pisałem tutaj w 2009, 2010. Co go zaprogramuję to trochę pochodzi, potem jakby coraz słabiej reaguje, tak, że trzeba kila razy albo mocniej naciskać, a w końcu pada. No aż w końcu doszło do sytuacji opisanej przez wojetka. Normalnie powinienem pójść po nową baterię ale jak mam się do tego przekonać, jeśli pomimo braku reakcji na pilota przy programowaniu, czasem zdarza się, że zaskoczy i kilka razy zadziała. Ostatnio byłem bez pilota chyba z rok. Próby programowania wyglądały jak wyżej. W zeszłym miesiącu pilot miał jeden dzień dobroci i kilka razy zagadał.
Pomyślałem, że w końcu trzeba odszukać tę centralkę w aucie, coś chyba gdzieś nie łączy. Całe szczęście, że zauważyłem w domu starą płytę od kompa, w której siedziała podobna bateria, no i...
Bateria w pilocie to no name CR2025, zmierzone napięcie 3,06 – 3,05V. Bateria z kompa to kilkuletnia Panasonic CR2032 napięcie 3,07V. Jest trochę grubsza, co może oznaczać, że ma więcej Ah. Wkładam do pilota – zamyka się bez problemu. Naciskam zamknij/otwórz – działa bez problemu. Wykonuję procedurę programowania – działa bez problemu.
Wniosek: wszystkim poszukującym usterki w elektronice polecam zastosować najpierw dobrą baterię. Może być właśnie ta mocniejsza CR2032. Grubsza, ale w naszych typowych pilotach się mieści.
Sorki za przydługi tekst, pozdrawiam forumowiczów
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości