Naprawa skrzyni biegów -wymiana oleju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez comin » 27 mar 2006, 22:16

Witam
Wreszcie stopniał śnieg i mimo szkód, jakie wyrządziła zima na naszych drogach można znaleźć odcinki całkiem "przyjemne".
Niestety, kiedy chciałem w końcu przepłynąć się z moją przyjaciółką Magdaleną po pięknej bezdziurnej drodze usłyszałem jej pojękiwania, że coś jej jest. Na pierwszy rzut ucha wyglądało na łożyska, ale że odgłosy pochodzą z przedniej części to raczej ten wątek odrzuciłem, gdyż przed zimą wyposażyłem moją laseczkę w dwa nowe łożyska. No i zacząłem myśleć o najgorszym... SKRZYNIA! O nie! Poleciałem szybciutko do sklepu po olej żeby ją reanimować, potrzebne było do tej operacji 2,7L -kupiłem 2,5L (dwie setki zostawiłem starego) półsyntetyka angielskiej firmy Carlube 75w90, producent zaleca pełny syntetyk, ale Madzia jest już w wieku gimnazjalnym, więc na "mleko" jest już za stara ;–) W garażu jak zostaliśmy sami dość szybko się spuściła... czarna ciecz która kiedyś zwała się olejem. I w tym miejscu chcę obalić mit o dożywotniej wymianie! Słyszałem już nie raz że w tych autach nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni (niech dorwę tego co to powiedział ;–) Oczywiście wymiana nie dała większego rezultatu i tym samym przymierzam się do wymiany łożysk w skrzyni. Dopóki nie zbiorę wszelkich informacji jak to się robi i jakie są koszta takiej naprawy pozostanę przy mojej jęczącej koleżance. Wszystkich obeznanych w temacie proszę o mądre rady!

Poniżej zamieszczam foto z przebiegu wymiany oleju, następne dołączę z naprawy ;–)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 15:02
Posty: 59 (0/2)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez Wodzu » 27 mar 2006, 22:24

Wszystko ładnie pięknie ale opisy zdięć by się przydał ;)
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez brii » 28 mar 2006, 09:53

Mam takie pytanie – pisałeś, że ze skrzyni wypłynął Ci czarny olej... Nie wiem kiedy w mojej Madzi był wymieniany olej w skrzyni (kupiłem ją jak miała 190kkm). Przy 200kkm w serwisie kazałem wymienić wszystkie płyny, pracownik powiedział mi, że w skrzyni jest świeżutki olej (czerwonawo-przeźroczysty). Wymieniać czy nie??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 28 mar 2006, 15:27

Panowie – ja zalecam regularne sprawdzanie stanu oleju w skrzyni.
Powtarzam to zalecenie po mechaniku od skrzyń.
Ubytek oleju 100-200ml może grozić zatarciem 5-go biegu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez comin » 28 mar 2006, 19:56

brii Trudno powiedzieć, czy Twój olej nadaje się czy nie do jazdy. Sprzedawca w sklepie, który jest dobrym mechanikiem (reprezentuje Polskę w rajdach starych samochodów) zapewnił mnie, że oleju w mojej madzi praktycznie się nie wymienia, jedynie sprawdzić stan i do przodu. Skutkiem tego jak widzisz jest mój post. Skoro nie jesteś pewien to proponuje wymianę. Za olej zapłacisz 70zł i masz spokój!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 15:02
Posty: 59 (0/2)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 20:00

brii napisał(a):Przy 200kkm w serwisie kazałem wymienić wszystkie płyny, pracownik powiedział mi, że w skrzyni jest świeżutki olej (czerwonawo-przeźroczysty). Wymieniać czy nie??


Jeśli masz pewność, ze tak jest to ja bym zostawił. Wiem (po automacie), ze olej ma miec właśnie taka barwe ... jak ma inna nadaje sie do wymiany :)

Grzyby napisał(a):Panowie – ja zalecam regularne sprawdzanie stanu oleju w skrzyni.


Przecież to dużo roboty :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Waluś » 28 mar 2006, 22:19

A ja dzisiaj wyciągnąłem skrzynie ze swego :D:D sam !!!! kuźwa myślałem że mnie przygniecie <lol> ale udało się. Mój docisk okazał się być w niezłym stanie i chyba nawel [jaki?] od tego co kupiłem :) Ale za to łożysko wyporowe niemalże stoi hehe a łożysko znajdujące się na wałku za sprzęgłem te w bloku silnika stoi całkowicie. Obracało się chyba na wałku skrzyni <lol> Tarcza mi się prawie skończyła i w tym wypadku zakładam używaną od Proba którą zanabyłem, a jest zdecydowanie grubsza od mojej :)
OO i jutro do składania
Zabrałem się za fotorelacje, ale po godzinie dałem sobie spokój. Żeby to opisać trzeba by film nakręcić a nie zdjęcia robić <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 28 mar 2006, 22:30

Waluś napisał(a):A ja dzisiaj wyciągnąłem skrzynie ze swego zebyzeby sam !!


Jak długo Ci to zajęło?? Mam nadzieje że fotki zobaczymy ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 28 mar 2006, 22:35

Wodzu napisał(a):Jak długo Ci to zajęło

od 16 do 22 :) tragedia. Ale przy okazji wymontowałem półośie na zewnątrz i amory, więc troszke więcej roboty niż tylko sama skrzyni
Wodzu napisał(a):Mam nadzieje że fotki zobaczymy

Nie bardzo, bo zrobiłem tylko pare, bo strasznie źle wychodziły, w sensie że kiepawe dostępi i w sumie widać na nich to co nie trzeba <lol> Zbyt dużo by trzeba było tego zrobić aby to miało ręce i nogi. Jak kiedyś zechcesz wymontowywać to moge ci opisać krok po kroku :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 28 mar 2006, 22:37

Hehe spox :P
Ps. Spotkałeś się z kolesiem od amorów GPD z Lublina??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Waluś » 28 mar 2006, 22:52

NIe. Zdwcydowałem się na kupno używek regulowanych i mam :) są w całkiem niezłym stanie :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez brii » 28 mar 2006, 23:26

Puhcio napisał(a):Jeśli masz pewność, ze tak jest to ja bym zostawił. Wiem (po automacie), ze olej ma miec właśnie taka barwe ... jak ma inna nadaje sie do wymiany

Więc zostaje ten olej który jest – skrzynia chodzi elegancko, poza "magiczną dwójką" zanim się trochę nie przejedzie :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez comin » 29 mar 2006, 20:45

Dziś dowiedziałem się że naprawa jest nieopłacalna ze względu na wysoką cenę łożysk, ktośmoże wie ile jest ich potrzebnych i w jakiej są miej więcej cenie?

Ps Proszę, piszcie na temat, a o amortyzatorach itp na pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 15:02
Posty: 59 (0/2)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez Waluś » 29 mar 2006, 20:55

Remont skrzyni zawsze jest nieopłacalny bo z całości przy prawidłowo przeprowadzonym remącie powinna zostać tylko obudowa :) sztukowanie reszty nie ma sensu. No chyba że mowa o samych łożyskach, Ale ori to pewnie majątek, a zamienników typowych pewnie nie ma, musiałbyć roskręcić skrzynie wyjąć wszystkie i pójśc i szukać i dobierać. Ja naprzykład za SKF, to co siedzi za spręgłem w bloku silnika i łączy wałek z blokiem i sprzęgłem zapłaciłem 11 zł (jest to takie łożysko z 2,5 cm średnicy) więc ceny pewnie nie powalą. Ale tak jak mówie pewnie musiałbyś najpierw rozkręcić skrzynie i wszystkie powyciągać.
A pozatym trwałość tych zamienników może pozostawić wiele do życzenia, a skrzynia to nie jest ten element który się da naprawić w kilka godzin
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Briareos » 30 mar 2006, 02:00

Waluś napisał(a):siedzi za spręgłem w bloku silnika i łączy wałek z blokiem i sprzęgłem

Hm... albo ja czegoś nie wiem o sprzęgłach suchych, albo opisujesz łożysko podporowe wałka... Tyle że ono siedzi nie w bloku silnika tylko w kole zamachowym i stabilizuje koniec wałka sprzęgłowego. O tym łożysku mowa? Jeśli tak, to nawet jak się zatrze na amen to pies z nim ganiał – będzie tylko gorzej wysprzęglać, ale ono jest tak małe że silnik je bez problemu nawet suche obróci :) Może gdyby się rozpadło to coś by się stało – pomijąjąc luźne resztki, to łożyska (i uszczelniacze?) w skrzyni będą miały większe obciążenia.
Biorąc pod uwagę że łożysko podporowe jest mało krytycznym elementem, to jest przeciętnej jakości, a więc tanie. No i pracuje tylko jak wałek i koło zamachowe się obracają z różnymi prędkościami.
Łożyska w skrzyni to inna para kaloszy... ale niektóre się da dopasować. Nawet jeśli nie wytrzymają 500tys tylko 50 to i tak się opłaca wstawić dwa łożyska po 150zł sztuka niż brać używaną skrzynię w nieznanym stanie. Kwestia robocizny jeszcze, ale można się samemu w "puzzle" pobawić.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Puhcio » 30 mar 2006, 17:11

A ktoś mówił, ze tylko automaty się psują ... :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez comin » 30 mar 2006, 17:18

Dlaczego miałbym wymienić wszystko oprócz obudowy, skoro są tylko łożyska uszkodzone...
Dziś postawiłem przód na podpórkach, włączyłem V i wsłuchiwałem się cza aby napewno to skrzynia a nie łożysko w kole, na 85% skrzynia, ale jeszcze zorganizuję słuchawki lekarskie i będę badał ;–)
Rozbierał ktoś skrzynie? Ile tam jest łożysk bo zamierzam ostro wziąć się za naprawę!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 15:02
Posty: 59 (0/2)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez Waluś » 30 mar 2006, 18:44

Briareos napisał(a):albo opisujesz łożysko podporowe wałka

dokładnie, pomyliło mie sie :P rzeczywiście siedzi w kole zamachowym sorki za nieroztropność :|

Wszystkie łożyska da się dopasować. One są raczej standardowe, więc nie ma problemu. Dzisiaj naprzykład poszedłem sobie do sklepu i kupiłem bez problemu łożysko podpory półosi SKF za 23 zł hehe, więc i do skrzyni sie pewnie znajdą za ludzkie pieniądze :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez comin » 31 mar 2006, 13:05

Waluś mniej więcej ile sztuk może wcgodzić do skrzyni?
Podejżewam, że sprawcą zamieszania będzie łożysko napędowe (w które wchodzą ośki) i na tych skupię się najbardziej, a przy okazji wymienię resztę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 15:02
Posty: 59 (0/2)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez Jaksa » 31 mar 2006, 19:51

Waluś napisał(a):kuźwa myślałem że mnie przygniecie
hahaha hahaha płacze ze smiechu – wyobraznia działa hahaha
comin napisał(a):ktośmoże wie ile jest ich potrzebnych i w jakiej są miej więcej cenie?
4 na choinkach i 2 na mechanizmie roznicowym , srednio po 250 zeta szt. dolicz jeszcze uszczelniacze i inne pierdoły – wiedza no i sprzęt , tu nie da sie wszystkiego młotkiem zbic .Odpusc sobie ten temat , skrzynie mozna juz kupic ( na allegro ) chyba od 500 czy 600 zeta . ( sam mam chyba ze 3 sztuki )

P.S. Po co wyjmowałes reduktor ?
Olej wlewasz przez korek z czoła skrzyni.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6