Problem z odpaleniem.

Postprzez dygi69 » 7 lip 2013, 19:28

Witam otóż mam Mazdę Xedos 6 2.0 V6 + LPG rocznik 1996r i mam z nią nie lada problem. Otóż od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem, objawia się to tak " Otwieram drzwi przez pilot centralnego zamka wsiadam przekręcam kluczyk w tryb zapłonu czekam aż wysunię się antena do końca i przekręcam kluczyk w celu odpalenia auta NO I nagle zaczyna się problem. Otóż Mazda milknie antena zaczyna się chować a ona nawet nie kręci. Dodam również że byłem w warsztacie wykręcili mi rozrusznik i dałem go do naprawy, "wymienili mi elektromagnes oraz szczotki" po zamontowaniu go spowrotem nie ma żadnej poprawy. Dodam równie że najczęściej pojawia się taka sytuacja kiedy samochód odpalił rano jakimś cudem i stał jakiś czas wsiadam i ręce mi opadają. Proszę o POMOC
Ostatnio edytowano 8 lip 2013, 17:49 przez dygi69, łącznie edytowano 1 raz
dygi69
 

Postprzez Siw-y » 7 lip 2013, 19:52

Sprawdź kostkę stacyjki i pierścień imo, bo w tym roczniku już chyba występował fabrycznie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez dygi69 » 7 lip 2013, 19:57

Czy mogą być jeszcze jakieś powody ?? bo będę oddawał samochód w ręce kolegi i chciałbym ułatwić mu szukanie problemu a sobie oszczędzić kosztów
dygi69
 

Postprzez DymeK » 8 lip 2013, 06:41

Wybłyskaj kody moze to aparat zapłonowy
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez siegu » 8 lip 2013, 16:41

Proszę o poprawne nazwanie tematu, zgodnie z regulaminem.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Scania » 4 sie 2013, 16:44

Jakieś błędy immobilisera? odłącz klemę ujemną na 10minut poczekaj aż się zresetują błędy. spróbuj znowu odpalić. u mnie paliła się kontrolka immobilisera, nie chciał odpalić za nic. odłączyłem klemę zapaliłem szluga podłączyłem klemę i hula do dziś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez radar88 » 20 wrz 2013, 00:18

A podmieniałeś rozrusznik ?? Jeżeli na komutatorze wyrwały się blaszki to zapomnij o odpaleniu auta, szczotka go zablokuje i tyle. Próbowałeś na pych ?? Jeżeli odpali na pych to odpowiedź już masz.

Jeżeli był by błąd IMMO to by mrugała kontrolka.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez daweooo3309 » 14 lis 2013, 15:33

Mam podobny problem co dygi69 , od pewnego czasu madzia miała problemy z odpalaniem , myślałem ze to akumulator bo już ma swoje lata , lecz problem pojawił się inny dziś rano próbowałem odpalić to tylko lekko zakiełtało silnikiem i tyle próbowałem na kable lecz tez nie dało rady , przełożyłem aku z mazdy 626 ojca 2.0 diesel (dobry aku bo zapala 626 bez problemów ) parę razy zakiełtał i nie załapał może dlatego ze trochę mało paliwa a stała cała noc na pochylonej powierzchni lecz po podpięciu prostownika , zapalały sie kontrolki normalnie a rozrusznik ani drgnie , zapaliliśmy na pycha w końcu i wjechałem do garażu sprawdziłem stacyjkę i wydaje sie w porządku bo puszcza prad po przekręceniu w pozycje start ,a rozrusznik nic , odkręciłem filtr powietrza i podpoiłem prąd pod ten czarny przewód prosto z aku do rozrusznika i rozrusznik kręcił , słabo ale kręcił ,i tu moje pytanie czy gdzieś miedzy stacyjka a rozrusznikiem sa jakieś kostki które mogłem zruszyć przy wymianie aku bo czytałem na forum o takich przypadkach, moja madzia to xedos 6 2.0 v6 93''
daweooo3309
 

Postprzez Fedu » 20 gru 2013, 09:18

Witam. Podepnę się pod temat. Teść ma X6 z 94r. KF bez LPG. Ma problem tego typu.... Mazda nie odpala z kluczyka, rozrusznik kręci benzyna dochodzi do silnika ale zanika prąd na świece. Co dziwne na po pych zapali zawsze i bez problemu jeździ. Gdzie szukać przyczyny, bo teść chcę ją spisać na straty <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Scania » 21 gru 2013, 03:07

Pragnę zauważyć że odpalanie auta z paskiem rozrządu (nie dot. łańcuchowców) nie jest dobrym pomysłem, bo może pęknąc pasek a wtedy...uhuhuhu...
ale do rzeczy – skoro mówisz że zanika prąd na świece, to albo świece, albo kable WN ma poparciałe albo aparat zapłonowy – cewka.
ewentualnie akumulator za słaby i podaje za mało prądu, przez co za słaba iskra i w sumie od tego bym zaczął – niech podłaczy do drugiej fury i spróbuje tak odpalić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Fedu » 21 gru 2013, 17:40

Akumulator jest nowy no ale i podłączałem swój. Podobno rozrząd w xedosie jest bezkolizyjny. Mazda bardzo rzadko odpala z kluczyka a na popycha zawsze i to po pierwszych ruchach kołami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Scania » 22 gru 2013, 13:51

bezkolizyjny, ale czy na prawdę chcesz wymieniać rozrząd ? :)
silnik jest bezkolizyjn*nie rozrząd :) tak ku ścisłości
jeśli zanika prąd to nadal bym sprawdził te odpalenie od drugiego auta ewentualnie coś z rozrusznikiem może być nie tenteges.
rozrusznik kręci "chętnie" czy tak "niechętnie"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Hazu » 10 sty 2014, 21:50

Scania
nie piernicz o rozrządzie głupot.
Jakby tak miało być ja sobie ubzdurałeś, to jak za wcześnie puścisz sprzęgło przy redukcji biegów to będzie po silniku <glupek2>


A co do odpalania to sprawdziłbym stacyjkę czy nie jest uszkodzona.
Kiedyś miałem tak w innym aucie że jak rozrusznik kręcił to zapłon się wyłączał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Scania » 13 sty 2014, 15:48

Stary .. miałem przypadek ze próbowałem ze znajomym odpalić auto na "pych" przysłowiowy i pasek pękł ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Hazu » 13 sty 2014, 17:53

Wszystko można, tylko z głową.

To niemożliwe, że pasek pękł.
Na takim pasku pewnie byś cały samochód podniósł do góry a ty twierdzisz, że pękł na silniku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Scania » 16 sty 2014, 21:16

ten spór nie ma żadnego sensu <glupek2> bo nie wnosi nic.
ja wiem swoje – Ty swoje. oby Ciebie nie spotkało to i tyle :) ja tylko ostrzegam. ok koniec tego spamu <rotfl>
nie wiem co ze stacyjką – ale skoro kręci mu rozrusznik, to czemu miałaby być to stacyjka? chyba że rzeczywiście coś nie łączy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez iten83 » 19 sty 2014, 20:44

Kolego Scania Należy zauważyć, że kręcenie silnikiem poprzez skrzynię (na pych) wiele się nie różni od odpalania rozrusznikiem.
I w jednym i w drugim przypadku zewnętrzne siły wymuszają obrót wałem korbowym (tak, pasek rozrządu również idzie w ruch <diabełek> ). Co więcej, bezpośrednio i rozrusznik i skrzynia porusza ten sam element, mianowicie koło zamachowe...
Oczywiście należy wiedzieć, że odpala się na pych z głową. Nie strzela się wtedy ze sprzęgła na przykład ;)
Może akurat ten pasek co pękł miał już sporo nalatane? Te paski potrafią na prawdę sporo wytrzymać ;)
Koniec OT. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6