Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 21:39

to napewno dzwiek powiazany z paskiem wielorowkowym
jak chcesz sie przekonac to polej po nim podczs pracy silnika woda,
bez obaw! nic sie nie wydarzy poza zanikiem tego swiergotu.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 4 sty 2014, 21:49

Pryskałem już po pasku wodą zanim do domu dojechałem z tym hałasem też o tym pomyślałem. O dziwo hałasowało dalej :/
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 21:58

moze jest juz tak mocno uszkodzone sprzeglielo na alternatorze, ze ten patent nie skutkuje <glupek2>
E
Ostatnio edytowano 5 sty 2014, 01:11 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 4 sty 2014, 22:01

A jaka jest szansa w % że to może być to?
Mam drugi alternator na którym mazda moja jeździła, ale myślałem że sprzęgiełko walnięte i wymieniłem na używany cały alternator i się nie poprawiło (chodzi o to stukanie silnika, nie o piski te z tych nagrań).
A wymiana jest dość męcząca ^^
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 22:24

banzai54 napisał(a):A jaka jest szansa w % że to może być to?
..
wg. mnie duza <oczy>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 5 sty 2014, 00:56

Okej więc pewnie we wtorek to wymienię (alternator caly) :) jeśli masz rację to CI postawię piwo :P więc jak hałas zniknie to poproszę Cię o nr konta i qpisz sobie piwko odemnie :)
pozdro i do wtorku :) (ewentualnie jak wczesniej sie za to zabiorę to sie odezwe :) )
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 5 sty 2014, 01:12

ok, ale ja pije rum jak Rumuni <lol>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 6 sty 2014, 14:18

Zabrałem się dzisiaj za to i klops, bo to nie to.
Zdjąłem pasek jeszcze raz na próbę i tadam piszczy dalej :
http://www.youtube.com/watch?v=bVQjN9-GGkA&feature=youtu.be
Na dodatek trochę widać jak silnikiem rzuca – co by wskazywało na końcówkę mojej dwumasy raczej.

Pomyślałem, że może osłucham wszystko stetoskopem (tym warsztatowym) i znalazłem coś bardzo niepokojącego :/ ale pisków nie zlokalizowałem. Czy coś w głowicy może wydawać takie piski przez to co widać na filmiku?
http://youtu.be/SThRxNcuy-M
Ehh załamuje mnie to już trochę :(
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 6 sty 2014, 14:24

to drugie zjawisko swiadczy o nieszczelnej uszczelce pod glowica.
co do pisku to sprawdz czy ja wcisniesz sprzeglo czy dalej tak piszczy.
zubozony o flaszke rumu :(
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 6 sty 2014, 14:33

Jak sprzęgło wciskam dalej tak hałasuje :(
Wcześniej wydawało mi się, że przechodziło, ale teraz już tak się nie dzieje. Czasem na chwile przestaje hałasować jak mu się tak spodoba ^^ i raczej nie widzę reguły kiedy i dlaczego przestaje.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 6 sty 2014, 14:45

w tej opcji polecam zdemontowac miske oleju i sprawdzic jej zawartosc, bo jesli tam znajdziesz slady zacierania sie tj. opilki lub mial metalowy to kroi sie grubsza naprawa. :|
pozdr i ubolewam.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 6 sty 2014, 14:52

W takim razie jutro ściągam miskę. A jeszcze pytanie co do uszczelki to muszę sobie kupić kluczyk o małym zakresie taki do 40nM bo mój jest od 42nM i dupa sie nie nada do tego :( przy wymianie uszczelki warto coś jeszcze wymienić? I skąd wziąć te śruby do blokowania rozrządu wiesz może? to M8 sa tak?
Pzdro i jutro się odezwę jak już zdejmę to miskę.
A i jaką uszczelkę wybrać najlepiej?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 6 sty 2014, 15:15

przekrecenie glowicy wymaga klucza o momencie ok. 30 Nm.
moze warto obejrzec/wymienic simmernig na bloku silnika i na walku rozrzadu, ktory nie wymaga zadnych specjanlnych blokad...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 7 sty 2014, 14:22

Miska zdjęta i nie jestem zadowolony z tego co tam znalazłem :(
aaa.jpgObrazek
bbb.jpgObrazek
Trochę tych śmieci było i nie wiem czy to już tragiczny stan tego silnika? Więcej opiłków nie było.
Co to mogą być za blaszki, bo na panewki mi nie wyglądają?
Poza tym w oleju jak już większość wyciekła widziałem zieloną plamkę tzn krople płynu chłodzącego :/

W sumie to tak myślę cały dzień i wygląda mi to na jakieś łożysko a jedyne łożysko jakie mi się tam kojarzy to łożysko pompy vaccum, lecę sprawdzić, (ale i tak w dalszym ciągu czekam na jakieś sugestie :P )
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 7 sty 2014, 20:14

to raczej elementy panewek.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 7 sty 2014, 21:02

Jesteś pewien, że to panewki? Tzn które elementy to mogą być panewki?
Te wszystkie blaszki z obrazka u góry po lewej i prawej to moim zdaniem elementy tego :
cccc.jpgObrazek
tym bardziej, że na 2 blaszkach pisało "POLAND", tak jak i z drugiej strony tego łożyska.
A elementy miedziane to zapewne podkładka miedziana która była w pompie vaccum, zrobiła się trochę jajowata i zmniejszyła swój wymiar. Co by mogło tłumaczyć te miedziane opiłki z dołu środka i z prawej.
Jedynie nie jestem pewien tych dolnych opiłków po lewej, bo mogły to być opiłki z tego łożyska (zgniecione przez jakiś element silnika), albo z panewki :/
A i w pompie zauważyłem, że ocierało tą część... tylko, że to pewnie nie to tak piszczało.
ddd.jpgObrazek
Co z tym wszystkim teraz robić? <oczy>
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 7 sty 2014, 21:12

w sumie to dobra widamosc, jesli okaze sie ze to jakies elementy z pompy vaku. <glupek2>
moze warto przykrecic miske, oczyscic lub wymianic pompe vaku no i odpalic silnik
m.in. w celu stwierdzenia co i czy jeszcze piszczy..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 7 sty 2014, 21:20

Przed chwilą sprawdziłem magnesem, wszystkie opiłki nawet z tymi z lewej strony zdjęcia (oprócz tych miedzianych) przyczepiają się do niego. A panewki nie są chyba z takiego metalu co by go magnes przyciągał czy się mylę?
Ciekaw jestem też czy jakiś opiłek z tego łożyska nie mógł gdzieś wpaść i tak piszczeć ^^ i jak poskładam to dalej może hałasować.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez banzai54 » 8 sty 2014, 23:07

Poskładałem miskę dzisiaj, założyłem nowy filtr i wlałem olej. Wymieniłem łożysko w pompie vaccum na lepsze tak mi się wydaje. Odpaliłem autko i ładnie chodziło, przejechałem jakieś 8km i zaczeło znowu wydawać te paskudne dźwięki, Jedynie hamując silnikiem przestawało hałasować.
Pomyślałem więc, że dobrze się przyjże silnikowi raz jeszcze, a nóż coś się zmieniło :P
I wydaje mi się, że wiem co tak hałasuje.
http://www.youtube.com/watch?v=2EpzgM2IKJc&feature=youtu.be
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego i dziwi mnie to, że samochód trzyma obroty i ładnie przyśpiesza i jedzie ^^
Enduro czy to to może tak hałasować (jestem prawie pewien, ale chciałbym żebyś potwierdził)? Jutro ściągam głowicę. Czy da się wyjąć głowicę bez wyciągania silnika i przy okazji czy da się wyjąć skrzynię biegów bez wyciągania silnika żeby dwumase wymienić?
Ewentualnie jakbyś mógł dodać jakieś wskazówki które ułatwią mi demontaż głowicy :)
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez misiek89 » 9 sty 2014, 00:35

Do demontażu głowicy nie trzeba wyciągać silnika tak samo do wymiany 2masy jak robisz to 1 raz to wszystko dokładnie sobie opisuj co by nie zrobić sobie dodatkowej roboty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6