Stukanie (stuki) w silniku
to napewno dzwiek powiazany z paskiem wielorowkowym
jak chcesz sie przekonac to polej po nim podczs pracy silnika woda,
bez obaw! nic sie nie wydarzy poza zanikiem tego swiergotu.
E.
jak chcesz sie przekonac to polej po nim podczs pracy silnika woda,
bez obaw! nic sie nie wydarzy poza zanikiem tego swiergotu.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
moze jest juz tak mocno uszkodzone sprzeglielo na alternatorze, ze ten patent nie skutkuje
E

E
Ostatnio edytowano 5 sty 2014, 01:11 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A jaka jest szansa w % że to może być to?
Mam drugi alternator na którym mazda moja jeździła, ale myślałem że sprzęgiełko walnięte i wymieniłem na używany cały alternator i się nie poprawiło (chodzi o to stukanie silnika, nie o piski te z tych nagrań).
A wymiana jest dość męcząca ^^
Mam drugi alternator na którym mazda moja jeździła, ale myślałem że sprzęgiełko walnięte i wymieniłem na używany cały alternator i się nie poprawiło (chodzi o to stukanie silnika, nie o piski te z tych nagrań).
A wymiana jest dość męcząca ^^
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
wg. mnie duzabanzai54 napisał(a):A jaka jest szansa w % że to może być to?
..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Okej więc pewnie we wtorek to wymienię (alternator caly)
jeśli masz rację to CI postawię piwo
więc jak hałas zniknie to poproszę Cię o nr konta i qpisz sobie piwko odemnie
pozdro i do wtorku
(ewentualnie jak wczesniej sie za to zabiorę to sie odezwe
)
pozdro i do wtorku
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
ok, ale ja pije rum jak Rumuni
pozdr.
E

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zabrałem się dzisiaj za to i klops, bo to nie to.
Zdjąłem pasek jeszcze raz na próbę i tadam piszczy dalej :
http://www.youtube.com/watch?v=bVQjN9-GGkA&feature=youtu.be
Na dodatek trochę widać jak silnikiem rzuca – co by wskazywało na końcówkę mojej dwumasy raczej.
Pomyślałem, że może osłucham wszystko stetoskopem (tym warsztatowym) i znalazłem coś bardzo niepokojącego :/ ale pisków nie zlokalizowałem. Czy coś w głowicy może wydawać takie piski przez to co widać na filmiku?
http://youtu.be/SThRxNcuy-M
Ehh załamuje mnie to już trochę
Zdjąłem pasek jeszcze raz na próbę i tadam piszczy dalej :
http://www.youtube.com/watch?v=bVQjN9-GGkA&feature=youtu.be
Na dodatek trochę widać jak silnikiem rzuca – co by wskazywało na końcówkę mojej dwumasy raczej.
Pomyślałem, że może osłucham wszystko stetoskopem (tym warsztatowym) i znalazłem coś bardzo niepokojącego :/ ale pisków nie zlokalizowałem. Czy coś w głowicy może wydawać takie piski przez to co widać na filmiku?
http://youtu.be/SThRxNcuy-M
Ehh załamuje mnie to już trochę
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
to drugie zjawisko swiadczy o nieszczelnej uszczelce pod glowica.
co do pisku to sprawdz czy ja wcisniesz sprzeglo czy dalej tak piszczy.
zubozony o flaszke rumu
E.
co do pisku to sprawdz czy ja wcisniesz sprzeglo czy dalej tak piszczy.
zubozony o flaszke rumu
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak sprzęgło wciskam dalej tak hałasuje 
Wcześniej wydawało mi się, że przechodziło, ale teraz już tak się nie dzieje. Czasem na chwile przestaje hałasować jak mu się tak spodoba ^^ i raczej nie widzę reguły kiedy i dlaczego przestaje.
Wcześniej wydawało mi się, że przechodziło, ale teraz już tak się nie dzieje. Czasem na chwile przestaje hałasować jak mu się tak spodoba ^^ i raczej nie widzę reguły kiedy i dlaczego przestaje.
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
w tej opcji polecam zdemontowac miske oleju i sprawdzic jej zawartosc, bo jesli tam znajdziesz slady zacierania sie tj. opilki lub mial metalowy to kroi sie grubsza naprawa.
pozdr i ubolewam.
E
pozdr i ubolewam.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W takim razie jutro ściągam miskę. A jeszcze pytanie co do uszczelki to muszę sobie kupić kluczyk o małym zakresie taki do 40nM bo mój jest od 42nM i dupa sie nie nada do tego
przy wymianie uszczelki warto coś jeszcze wymienić? I skąd wziąć te śruby do blokowania rozrządu wiesz może? to M8 sa tak?
Pzdro i jutro się odezwę jak już zdejmę to miskę.
A i jaką uszczelkę wybrać najlepiej?
Pzdro i jutro się odezwę jak już zdejmę to miskę.
A i jaką uszczelkę wybrać najlepiej?
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
przekrecenie glowicy wymaga klucza o momencie ok. 30 Nm.
moze warto obejrzec/wymienic simmernig na bloku silnika i na walku rozrzadu, ktory nie wymaga zadnych specjanlnych blokad...
E.
moze warto obejrzec/wymienic simmernig na bloku silnika i na walku rozrzadu, ktory nie wymaga zadnych specjanlnych blokad...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Miska zdjęta i nie jestem zadowolony z tego co tam znalazłem 
aaa.jpg
bbb.jpg
Trochę tych śmieci było i nie wiem czy to już tragiczny stan tego silnika? Więcej opiłków nie było.
Co to mogą być za blaszki, bo na panewki mi nie wyglądają?
Poza tym w oleju jak już większość wyciekła widziałem zieloną plamkę tzn krople płynu chłodzącego :/
W sumie to tak myślę cały dzień i wygląda mi to na jakieś łożysko a jedyne łożysko jakie mi się tam kojarzy to łożysko pompy vaccum, lecę sprawdzić, (ale i tak w dalszym ciągu czekam na jakieś sugestie
)
aaa.jpg
bbb.jpg
Trochę tych śmieci było i nie wiem czy to już tragiczny stan tego silnika? Więcej opiłków nie było.
Co to mogą być za blaszki, bo na panewki mi nie wyglądają?
Poza tym w oleju jak już większość wyciekła widziałem zieloną plamkę tzn krople płynu chłodzącego :/
W sumie to tak myślę cały dzień i wygląda mi to na jakieś łożysko a jedyne łożysko jakie mi się tam kojarzy to łożysko pompy vaccum, lecę sprawdzić, (ale i tak w dalszym ciągu czekam na jakieś sugestie
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
to raczej elementy panewek.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jesteś pewien, że to panewki? Tzn które elementy to mogą być panewki?
Te wszystkie blaszki z obrazka u góry po lewej i prawej to moim zdaniem elementy tego :
cccc.jpg
tym bardziej, że na 2 blaszkach pisało "POLAND", tak jak i z drugiej strony tego łożyska.
A elementy miedziane to zapewne podkładka miedziana która była w pompie vaccum, zrobiła się trochę jajowata i zmniejszyła swój wymiar. Co by mogło tłumaczyć te miedziane opiłki z dołu środka i z prawej.
Jedynie nie jestem pewien tych dolnych opiłków po lewej, bo mogły to być opiłki z tego łożyska (zgniecione przez jakiś element silnika), albo z panewki :/
A i w pompie zauważyłem, że ocierało tą część... tylko, że to pewnie nie to tak piszczało.
ddd.jpg
Co z tym wszystkim teraz robić?
Te wszystkie blaszki z obrazka u góry po lewej i prawej to moim zdaniem elementy tego :
cccc.jpg
tym bardziej, że na 2 blaszkach pisało "POLAND", tak jak i z drugiej strony tego łożyska.
A elementy miedziane to zapewne podkładka miedziana która była w pompie vaccum, zrobiła się trochę jajowata i zmniejszyła swój wymiar. Co by mogło tłumaczyć te miedziane opiłki z dołu środka i z prawej.
Jedynie nie jestem pewien tych dolnych opiłków po lewej, bo mogły to być opiłki z tego łożyska (zgniecione przez jakiś element silnika), albo z panewki :/
A i w pompie zauważyłem, że ocierało tą część... tylko, że to pewnie nie to tak piszczało.
ddd.jpg
Co z tym wszystkim teraz robić?

- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
w sumie to dobra widamosc, jesli okaze sie ze to jakies elementy z pompy vaku.
moze warto przykrecic miske, oczyscic lub wymianic pompe vaku no i odpalic silnik
m.in. w celu stwierdzenia co i czy jeszcze piszczy..
pozdr.
E

moze warto przykrecic miske, oczyscic lub wymianic pompe vaku no i odpalic silnik
m.in. w celu stwierdzenia co i czy jeszcze piszczy..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Przed chwilą sprawdziłem magnesem, wszystkie opiłki nawet z tymi z lewej strony zdjęcia (oprócz tych miedzianych) przyczepiają się do niego. A panewki nie są chyba z takiego metalu co by go magnes przyciągał czy się mylę?
Ciekaw jestem też czy jakiś opiłek z tego łożyska nie mógł gdzieś wpaść i tak piszczeć ^^ i jak poskładam to dalej może hałasować.
Ciekaw jestem też czy jakiś opiłek z tego łożyska nie mógł gdzieś wpaść i tak piszczeć ^^ i jak poskładam to dalej może hałasować.
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
Poskładałem miskę dzisiaj, założyłem nowy filtr i wlałem olej. Wymieniłem łożysko w pompie vaccum na lepsze tak mi się wydaje. Odpaliłem autko i ładnie chodziło, przejechałem jakieś 8km i zaczeło znowu wydawać te paskudne dźwięki, Jedynie hamując silnikiem przestawało hałasować.
Pomyślałem więc, że dobrze się przyjże silnikowi raz jeszcze, a nóż coś się zmieniło
I wydaje mi się, że wiem co tak hałasuje.
http://www.youtube.com/watch?v=2EpzgM2IKJc&feature=youtu.be
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego i dziwi mnie to, że samochód trzyma obroty i ładnie przyśpiesza i jedzie ^^
Enduro czy to to może tak hałasować (jestem prawie pewien, ale chciałbym żebyś potwierdził)? Jutro ściągam głowicę. Czy da się wyjąć głowicę bez wyciągania silnika i przy okazji czy da się wyjąć skrzynię biegów bez wyciągania silnika żeby dwumase wymienić?
Ewentualnie jakbyś mógł dodać jakieś wskazówki które ułatwią mi demontaż głowicy
pozdrawiam
Pomyślałem więc, że dobrze się przyjże silnikowi raz jeszcze, a nóż coś się zmieniło
I wydaje mi się, że wiem co tak hałasuje.
http://www.youtube.com/watch?v=2EpzgM2IKJc&feature=youtu.be
Nie widziałem jeszcze czegoś takiego i dziwi mnie to, że samochód trzyma obroty i ładnie przyśpiesza i jedzie ^^
Enduro czy to to może tak hałasować (jestem prawie pewien, ale chciałbym żebyś potwierdził)? Jutro ściągam głowicę. Czy da się wyjąć głowicę bez wyciągania silnika i przy okazji czy da się wyjąć skrzynię biegów bez wyciągania silnika żeby dwumase wymienić?
Ewentualnie jakbyś mógł dodać jakieś wskazówki które ułatwią mi demontaż głowicy
pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6