RF7J nie odpala po wymianie słupka silnika
Strona 1 z 1
Witam mam problem z odpaleniem silnika, zakupiony nowy słupek wałek rozrzadu ze starego wraz z całym osprzetem , błędów na kompie brak ciśnienie na szynie ok, na plaku chodzi, rozrząd ok , masy pod filtrem wyczyszczone, komp widzi obroty silnika zarówno z czujnika wałka jak i wału, obroty silnika około 250obr
-
djozi21
a ja stawiam na brak masy w kostce po flitrem powietrza (jest przykrecona M6 do karoserii)
te objawy idealnie pasuja do tego co ja jakis czas temu u siebie przerabialem
gdzies na forum jest opis tego miejsca z fotkami i jak to na wieki naprawic/ usprawnic.
pozdr.
E
te objawy idealnie pasuja do tego co ja jakis czas temu u siebie przerabialem
gdzies na forum jest opis tego miejsca z fotkami i jak to na wieki naprawic/ usprawnic.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pewnie się już nie dowiemy co było nie tak... djozi21 potrzebował zapewne jednorazowej porady.
A że rozwiązanie problemy było pewnie błahostką, już się nie odezwie. Zresztą od 8 stycznia się nie logował...
A że rozwiązanie problemy było pewnie błahostką, już się nie odezwie. Zresztą od 8 stycznia się nie logował...
jak nie sprzeda auta to wroci..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, jak w tytule mam problem ze swoją Mazdą.
Zakupiłem goły słupek po regeneracji, z racji tego, że w poprzednim silniku pękł wał korbowy
.
Aukcja silnika:
http://allegro.pl/silnik-rf7j-mazda-6-5 ... 67856.html
Zostawiłem silnik u mechanika i miał za zadanie go zamontować.
Po kilku dniach silnik włożony, ale nie odpala....
Pierwsza diagnoza mechanika- uszkodzone wtryskiwacze. Wtryskiwacze sprawdzone, sprawne(do końca oczywiście były sprawne).
Druga diagnoza mechanika- uszkodzony zawór SCV. Zakupiony nowy, ale to nie rozwiązało problemu.
Ustawienie rozrządu sprawdzane ,,podobno" kilka razy.
Klin na pompie vacum tez podobno dobrze ustawiony.
Stwierdzili, że na wale korbowym brak jest znaku do ustawienia rozrządu.
Ostateczna opinia mechanika, zamontowany jest wał korbowy od RF5C do RF7J(,,Brak synchronizacji między wałem korbowym a wałkiem rozrządu").
Mechanicy poparli swoje wywody badaniem oscyloskopem.
A no i jeszcze montowany był komplet sprzęgła po regeneracji(na poprzednim silniku auto z tym zestawem odpalało na dotyk).
Dodam jeszcze, że auto zostało odpalone z pomocą ,,plaka". Jednak silnik nie pracował poprawnie,strasznie dymił(słowa mechanika).
Nie wiem, czy mechanicy próbowali odpalać auto z odłączonym czujnikiem położenia wału.
Proszę o jakiekolwiek rady.
Zakupiłem goły słupek po regeneracji, z racji tego, że w poprzednim silniku pękł wał korbowy
Aukcja silnika:

Zostawiłem silnik u mechanika i miał za zadanie go zamontować.
Po kilku dniach silnik włożony, ale nie odpala....
Pierwsza diagnoza mechanika- uszkodzone wtryskiwacze. Wtryskiwacze sprawdzone, sprawne(do końca oczywiście były sprawne).
Druga diagnoza mechanika- uszkodzony zawór SCV. Zakupiony nowy, ale to nie rozwiązało problemu.
Ustawienie rozrządu sprawdzane ,,podobno" kilka razy.
Klin na pompie vacum tez podobno dobrze ustawiony.
Stwierdzili, że na wale korbowym brak jest znaku do ustawienia rozrządu.
Ostateczna opinia mechanika, zamontowany jest wał korbowy od RF5C do RF7J(,,Brak synchronizacji między wałem korbowym a wałkiem rozrządu").
Mechanicy poparli swoje wywody badaniem oscyloskopem.
A no i jeszcze montowany był komplet sprzęgła po regeneracji(na poprzednim silniku auto z tym zestawem odpalało na dotyk).
Dodam jeszcze, że auto zostało odpalone z pomocą ,,plaka". Jednak silnik nie pracował poprawnie,strasznie dymił(słowa mechanika).
Nie wiem, czy mechanicy próbowali odpalać auto z odłączonym czujnikiem położenia wału.
Proszę o jakiekolwiek rady.
- Od: 18 kwi 2016, 07:38
- Posty: 4
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 6 06' hatchback RF7J
Kujdek napisał(a):Pierwsza diagnoza mechanika- uszkodzone wtryskiwacze.
Kujdek napisał(a):Druga diagnoza mechanika- uszkodzony zawór SCV.
Kujdek napisał(a):Ostateczna opinia mechanika, zamontowany jest wał korbowy od RF5C do RF7J
Kujdek napisał(a):Mechanik stwierdził, że dwumase da się przekręcić tylko w jednym położeniu...
Kujdek napisał(a):Mechanicy poparli swoje wywody badaniem oscyloskopem.
Jak najszybciej zabrać im samochód zanim wygenerują kolejne koszta i straty.Kujdek napisał(a):Proszę o jakiekolwiek rady.
tadziol napisał(a):....Jak najszybciej zabrać im samochód zanim wygenerują kolejne koszta i straty.

u nich gorzej niz u wrozki
codziennie inny los no i inna oplata.
jesli nawet w tym silniku jest wal od RF5C , ktory to jest praktycznie identyczny jak w RF7J poza jednym bolcem, to przyczyna tkwi prawdopodobnie w zle zamontowanej dwumasie, ktora pasuje w wielu pozycjach na wale !
jesli zamontowali 2M bez odpowiedniej wiedzy t.j. sprawdzenia polozenia tlokow, to trzeba wymontowac skrzynie i poprawnie je zamontowac
inaczej silnik nia zapali!
pozdr.R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Rzeczywiście problemem okazało się źle zamontowane koło dwumasowe. Kolejny mechanik doszedł do tego i zamontował to koło w innej pozycji. Auto odpaliło ale.... strasznie kopci. Czy jest możliwe, że auto tak strasznie kopci od złego ustawienia 2M? Bo z tego co wiem, to pasuje w 8 położeniach względem wału..
- Od: 18 kwi 2016, 07:38
- Posty: 4
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 6 06' hatchback RF7J
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6