RF7J nie odpala po wymianie słupka silnika

Postprzez djozi21 » 7 sty 2014, 21:04

Witam mam problem z odpaleniem silnika, zakupiony nowy słupek wałek rozrzadu ze starego wraz z całym osprzetem , błędów na kompie brak ciśnienie na szynie ok, na plaku chodzi, rozrząd ok , masy pod filtrem wyczyszczone, komp widzi obroty silnika zarówno z czujnika wałka jak i wału, obroty silnika około 250obr
djozi21
 

Postprzez smile » 8 sty 2014, 22:49

Na plaku odpala i już chodzi czy odpala na plaku i chodzi dopóki jest podawany?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 22:50

prawdopodobnie...
smile napisał(a):dopóki jest podawany

tak mysle ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 8 sty 2014, 23:05

Stawiam na czynnik ludzki, coś jest nie tak podłączone... obroty 250 jak kręcisz rozrusznikiem czy na plaku?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 19 sty 2014, 14:56

a ja stawiam na brak masy w kostce po flitrem powietrza (jest przykrecona M6 do karoserii)
te objawy idealnie pasuja do tego co ja jakis czas temu u siebie przerabialem
gdzies na forum jest opis tego miejsca z fotkami i jak to na wieki naprawic/ usprawnic.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 19 sty 2014, 16:24

Pewnie się już nie dowiemy co było nie tak... djozi21 potrzebował zapewne jednorazowej porady.
A że rozwiązanie problemy było pewnie błahostką, już się nie odezwie. Zresztą od 8 stycznia się nie logował...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 19 sty 2014, 16:50

jak nie sprzeda auta to wroci..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kujdek » 2 cze 2016, 11:58

Witam, jak w tytule mam problem ze swoją Mazdą.
Zakupiłem goły słupek po regeneracji, z racji tego, że w poprzednim silniku pękł wał korbowy <płacze> .
Aukcja silnika:
http://allegro.pl/silnik-rf7j-mazda-6-5 ... 67856.html
Zostawiłem silnik u mechanika i miał za zadanie go zamontować.
Po kilku dniach silnik włożony, ale nie odpala....
Pierwsza diagnoza mechanika- uszkodzone wtryskiwacze. Wtryskiwacze sprawdzone, sprawne(do końca oczywiście były sprawne).
Druga diagnoza mechanika- uszkodzony zawór SCV. Zakupiony nowy, ale to nie rozwiązało problemu.
Ustawienie rozrządu sprawdzane ,,podobno" kilka razy.
Klin na pompie vacum tez podobno dobrze ustawiony.
Stwierdzili, że na wale korbowym brak jest znaku do ustawienia rozrządu.
Ostateczna opinia mechanika, zamontowany jest wał korbowy od RF5C do RF7J(,,Brak synchronizacji między wałem korbowym a wałkiem rozrządu").
Mechanicy poparli swoje wywody badaniem oscyloskopem.
A no i jeszcze montowany był komplet sprzęgła po regeneracji(na poprzednim silniku auto z tym zestawem odpalało na dotyk).
Dodam jeszcze, że auto zostało odpalone z pomocą ,,plaka". Jednak silnik nie pracował poprawnie,strasznie dymił(słowa mechanika).
Nie wiem, czy mechanicy próbowali odpalać auto z odłączonym czujnikiem położenia wału.
Proszę o jakiekolwiek rady.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2016, 07:38
Posty: 4
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 06' hatchback RF7J

Postprzez tadziol » 2 cze 2016, 12:22

Kujdek napisał(a):zamontowany jest wał korbowy od RF5C do RF7J

no i jaki problem ?? wystarczy przykręcić dwumasę w odpowiednim ustawieniu i odjazd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kujdek » 2 cze 2016, 12:51

Mechanik stwierdził, że dwumase da się przekręcić tylko w jednym położeniu...
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2016, 07:38
Posty: 4
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 06' hatchback RF7J

Postprzez tadziol » 3 cze 2016, 09:52

Kujdek napisał(a):Pierwsza diagnoza mechanika- uszkodzone wtryskiwacze.
Kujdek napisał(a):Druga diagnoza mechanika- uszkodzony zawór SCV.
Kujdek napisał(a):Ostateczna opinia mechanika, zamontowany jest wał korbowy od RF5C do RF7J
Kujdek napisał(a):Mechanik stwierdził, że dwumase da się przekręcić tylko w jednym położeniu...
Kujdek napisał(a):Mechanicy poparli swoje wywody badaniem oscyloskopem.
Kujdek napisał(a):Proszę o jakiekolwiek rady.
Jak najszybciej zabrać im samochód zanim wygenerują kolejne koszta i straty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kujdek » 3 cze 2016, 12:32

Po 2 miesięcznej naprawie i 2 miesięcznej batalii z policja auto odzyskane. Teraz szukam kogoś w okolicy kto mi te auto naprawi :)
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2016, 07:38
Posty: 4
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 06' hatchback RF7J

Postprzez Enduro » 3 cze 2016, 15:48

tadziol napisał(a):....Jak najszybciej zabrać im samochód zanim wygenerują kolejne koszta i straty.

<spoko>
u nich gorzej niz u wrozki
codziennie inny los no i inna oplata.
jesli nawet w tym silniku jest wal od RF5C , ktory to jest praktycznie identyczny jak w RF7J poza jednym bolcem, to przyczyna tkwi prawdopodobnie w zle zamontowanej dwumasie, ktora pasuje w wielu pozycjach na wale !
jesli zamontowali 2M bez odpowiedniej wiedzy t.j. sprawdzenia polozenia tlokow, to trzeba wymontowac skrzynie i poprawnie je zamontowac
inaczej silnik nia zapali!
pozdr.R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kujdek » 20 lip 2016, 19:39

Rzeczywiście problemem okazało się źle zamontowane koło dwumasowe. Kolejny mechanik doszedł do tego i zamontował to koło w innej pozycji. Auto odpaliło ale.... strasznie kopci. Czy jest możliwe, że auto tak strasznie kopci od złego ustawienia 2M? Bo z tego co wiem, to pasuje w 8 położeniach względem wału..
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2016, 07:38
Posty: 4
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 06' hatchback RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6