Dziwne odgłosy silnika i okolic (syczenie, klepanie,brzęczenie, stukanie itp.)
JA to bym radził zrobić osobny temat " syczenie, klepanie, stukanie, brzęczenie, szuranie, w silniku
nie no żart ale zauważyłem że co 3 zakładany temat jest związany z dziwnymi odgłosami w silniku więc może trzeba by było taki temat założyć żeby nie zaśmiecać forum 
wujek116 napisał(a):JA to bym radził zrobić osobny temat " syczenie, klepanie, stukanie, brzęczenie, szuranie, w silniku
jest coś podobnego w sumie
od razu łączę

Prosze też o zgłaszanie wątków, które nadadzą się do połączenia z tym
zauważyłem że co 3 zakładany temat jest związany z dziwnymi odgłosami w silniku
zgadzam się w 200%
tym bardziej, że częscto ludzie mylą/źle określają brzęczenie, to dla nich syczenie itd
na pewno jak piszczy to sie niszczy!
generalnie kazdy nietypowy odglos, oznacza cos niedobrego,
jesli w miare szybko zostanie jego zrodlo i przyczyna zlokalizowany, tym taniej wyjdzie naprawa.
pozdr.
E
generalnie kazdy nietypowy odglos, oznacza cos niedobrego,
jesli w miare szybko zostanie jego zrodlo i przyczyna zlokalizowany, tym taniej wyjdzie naprawa.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
arekt2222 napisał(a):teraz walcze z tum brzeczeniem elekrozaworow albo czegos w tym stylu w pasie przednim
...EGR

arekt2222 napisał(a):ustawiłem zawory i ucichło to klepanie
...a wymieniłeś podkładki pod wtryskami


Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Swoją mazdę 6 posiadam już ponad rok. Wczoraj zmieniałem akumulator na Bosch S4 95 Ah, więc myślę, że nie najgorszy i od tego czasu obserwuję głośniejszą pracę silnika. Raczej nie jest to spowodowane przez akumulator, ale akurat zbiegło się to z jego wymianą. Słychać buczenie a nawet charczenie przy obrotach rzędu 1500, najczęściej słyszalne jest to gdy redukuję bieg z 3 na 2 lub gdy z biegu jałowego wrzucam 2 albo trójkę, a więc wtedy gdy obroty silnika osiągają wartość 1500. Nie słychać tego (a przynajmniej nie aż tak) na biegu jałowym, ani gdy obroty silnika są już wyższe. Co to może być?? Czy to turbo się zrąbało??
- Od: 27 sie 2012, 22:07
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2.0 121km 2006
brzmi raczej na pompe podcisnien tj. Vaku.
one moze tak chrobotac, szczegolnie w tym zakresie.
pozdr.E
one moze tak chrobotac, szczegolnie w tym zakresie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Prawdopodobnie po odlaczeniu komputera zresetowaly sie w kompie rozne paramtery, np. korekta dawki paliwa i inne. Po kilkudziesieciu, max kilkuset kilometrach komputer dostosuje sobie i zapamieta rozne parametry i bedzie ciszej.
Tapatalk2@HTCdesireZ
Tapatalk2@HTCdesireZ
okzcub napisał(a):okzcub
sprawdź czy czegoś nie odłączyłeś przypadkiem, chodzi mi o wężyki od podciśnienia, te w okolicy pompy VACCUM jak inne.
Coś jeszcze robiłeś kolego, co kolwiek
Enduro, brak zasilania miałby wpływ na rozpoczęcie grzechotania łącznika w pompie Vacuum ? rozumiem że zaczęły się pierwotne wartości pracy silnika po wymianie baterii ale czy na pewno
kubsztyk napisał(a):Prawdopodobnie po odlaczeniu komputera zresetowaly sie w kompie rozne paramtery, np. korekta dawki paliwa i inne. ..
wg mnie brak zasilania nie powoduje takich zmian.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dodam jeszcze, że po wyjęciu starego od razu włożyłem nowy, więc auto było bez baterii mniej niż 5 minut. Zresetowały się ustawienia elektrycznych szyb, zapisane stacje radiowe, kilometraż (ten podróżny) i komputerowe wskazania spalania oraz kilometrów pozostałych do przejechania na tym baku. Wg mojej wiedzy nic więcej nie powinno się zresetować.
- Od: 27 sie 2012, 22:07
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2.0 121km 2006
okzcub napisał(a):..Wg mojej wiedzy nic więcej nie powinno się zresetować.
i tak jest w realu!
ustawiena kompa etc.. nie ulegaja zadnym zmianom!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No i w końcu trafiło i mnie (
MZR-CD
).
Od dolu silnika, ze strony miski mam odglos jakby toczacych sie kamykow.
Delikatny i slyszalny tylko pod spodem.
Czyzby pompa olejowa ?
Pasek alternatora sciagniety, rozrzad przejrzany, wciskanie pedalu sprzegla tez nie pomaga.

Od dolu silnika, ze strony miski mam odglos jakby toczacych sie kamykow.
Delikatny i slyszalny tylko pod spodem.
Czyzby pompa olejowa ?
Pasek alternatora sciagniety, rozrzad przejrzany, wciskanie pedalu sprzegla tez nie pomaga.
Steve napisał(a):..
Czyzby pompa olejowa ?..
polecam zdemontowac miske oleju i obejrzec tryb walu i pompy oleju.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam panowie to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumialosc posiadam mazde6 2003 citd 121km kupiłem auto niedawno wiec postanowiłem wymienić olej wszystkie filtry podkładki pod wtryskami po wymianie oleju z mobil 10w40 przeszedłem na 5w30 dexelie i zauwazylem ze z silnika na wolnych obrotach slychac stukanie czy ktoś może mi pomoc zdiagnozować problem z góry dzieki
-
szymas28
szymas28 napisał(a):.. z silnika na wolnych obrotach slychac stukanie czy ktoś może mi pomoc zdiagnozować problem z góry dzieki
to generalnie zalezy gdzie to stukania jest slyszalne.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6