Dziwne odgłosy silnika i okolic (syczenie, klepanie,brzęczenie, stukanie itp.)

Postprzez Janusz626 » 19 gru 2013, 20:43

Ja to głuchy chyba jestem syczenia nie słyszę :| <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez arekt2222 » 20 gru 2013, 13:59

ustawiłem zawory i ucichło to klepanie :)

Dopisano 20 gru 2013, 16:33:

teraz walcze z tum brzeczeniem elekrozaworow albo czegos w tym stylu w pasie przednim bo strasznie to denerwujace :)
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez wujek116 » 21 gru 2013, 01:33

JA to bym radził zrobić osobny temat " syczenie, klepanie, stukanie, brzęczenie, szuranie, w silniku <rotfl> nie no żart ale zauważyłem że co 3 zakładany temat jest związany z dziwnymi odgłosami w silniku więc może trzeba by było taki temat założyć żeby nie zaśmiecać forum :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez dobrzyn22 » 21 gru 2013, 11:38

wujek116 napisał(a):JA to bym radził zrobić osobny temat " syczenie, klepanie, stukanie, brzęczenie, szuranie, w silniku

jest coś podobnego w sumie :P

od razu łączę <spoko>

Prosze też o zgłaszanie wątków, które nadadzą się do połączenia z tym

zauważyłem że co 3 zakładany temat jest związany z dziwnymi odgłosami w silniku

zgadzam się w 200% ;)

tym bardziej, że częscto ludzie mylą/źle określają brzęczenie, to dla nich syczenie itd ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 21 gru 2013, 13:42

na pewno jak piszczy to sie niszczy!

generalnie kazdy nietypowy odglos, oznacza cos niedobrego,
jesli w miare szybko zostanie jego zrodlo i przyczyna zlokalizowany, tym taniej wyjdzie naprawa.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janusz626 » 23 gru 2013, 12:49

arekt2222 napisał(a):teraz walcze z tum brzeczeniem elekrozaworow albo czegos w tym stylu w pasie przednim

...EGR ?? norma standard tak sobie czasem brzęczy, inaczej szybko sobie pracuje wydając odgłosy, jakby w rowerze w tylnej piaście napędu koła te "pieski" wewnątrz, jedziesz na luzie nie pedałujesz... takie szybkie trrrryt, trrrryt, trrrryt... <lol>

arekt2222 napisał(a):ustawiłem zawory i ucichło to klepanie

...a wymieniłeś podkładki pod wtryskami ?? !! bo jak nie... to źle... bardzo źle <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez okzcub » 4 sty 2014, 16:16

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Swoją mazdę 6 posiadam już ponad rok. Wczoraj zmieniałem akumulator na Bosch S4 95 Ah, więc myślę, że nie najgorszy i od tego czasu obserwuję głośniejszą pracę silnika. Raczej nie jest to spowodowane przez akumulator, ale akurat zbiegło się to z jego wymianą. Słychać buczenie a nawet charczenie przy obrotach rzędu 1500, najczęściej słyszalne jest to gdy redukuję bieg z 3 na 2 lub gdy z biegu jałowego wrzucam 2 albo trójkę, a więc wtedy gdy obroty silnika osiągają wartość 1500. Nie słychać tego (a przynajmniej nie aż tak) na biegu jałowym, ani gdy obroty silnika są już wyższe. Co to może być?? Czy to turbo się zrąbało??
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 22:07
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 121km 2006

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 17:34

brzmi raczej na pompe podcisnien tj. Vaku.
one moze tak chrobotac, szczegolnie w tym zakresie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 4 sty 2014, 17:39

Prawdopodobnie po odlaczeniu komputera zresetowaly sie w kompie rozne paramtery, np. korekta dawki paliwa i inne. Po kilkudziesieciu, max kilkuset kilometrach komputer dostosuje sobie i zapamieta rozne parametry i bedzie ciszej.

Tapatalk2@HTCdesireZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 4 sty 2014, 17:59

okzcub napisał(a):okzcub

sprawdź czy czegoś nie odłączyłeś przypadkiem, chodzi mi o wężyki od podciśnienia, te w okolicy pompy VACCUM jak inne.
Coś jeszcze robiłeś kolego, co kolwiek ?? czy tylko baterie starą wyjąłeś i włożyłeś nową ??

Enduro, brak zasilania miałby wpływ na rozpoczęcie grzechotania łącznika w pompie Vacuum ? rozumiem że zaczęły się pierwotne wartości pracy silnika po wymianie baterii ale czy na pewno ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 18:01

kubsztyk napisał(a):Prawdopodobnie po odlaczeniu komputera zresetowaly sie w kompie rozne paramtery, np. korekta dawki paliwa i inne. ..

wg mnie brak zasilania nie powoduje takich zmian.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez okzcub » 4 sty 2014, 18:23

Dzięki za sugestie. Sprawdzę jeszcze, ale raczej nic więcej nie odłączałem.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 22:07
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 121km 2006

Postprzez Janusz626 » 4 sty 2014, 18:37

Enduro napisał(a):wg mnie brak zasilania nie powoduje takich zmian

...wg mnie też nie. Coś tam jeszcze jest innego na rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez okzcub » 4 sty 2014, 18:51

Dodam jeszcze, że po wyjęciu starego od razu włożyłem nowy, więc auto było bez baterii mniej niż 5 minut. Zresetowały się ustawienia elektrycznych szyb, zapisane stacje radiowe, kilometraż (ten podróżny) i komputerowe wskazania spalania oraz kilometrów pozostałych do przejechania na tym baku. Wg mojej wiedzy nic więcej nie powinno się zresetować.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2012, 22:07
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 121km 2006

Postprzez Enduro » 4 sty 2014, 21:36

okzcub napisał(a):..Wg mojej wiedzy nic więcej nie powinno się zresetować.

i tak jest w realu!
ustawiena kompa etc.. nie ulegaja zadnym zmianom!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Steve » 22 sty 2014, 14:47

No i w końcu trafiło i mnie ( ;P MZR-CD <glupek2> ).

Od dolu silnika, ze strony miski mam odglos jakby toczacych sie kamykow.
Delikatny i slyszalny tylko pod spodem.
Czyzby pompa olejowa ?
Pasek alternatora sciagniety, rozrzad przejrzany, wciskanie pedalu sprzegla tez nie pomaga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Enduro » 22 sty 2014, 19:27

Steve napisał(a):..
Czyzby pompa olejowa ?..

polecam zdemontowac miske oleju i obejrzec tryb walu i pompy oleju.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez szymas28 » 23 sty 2014, 00:00

witam panowie to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumialosc posiadam mazde6 2003 citd 121km kupiłem auto niedawno wiec postanowiłem wymienić olej wszystkie filtry podkładki pod wtryskami po wymianie oleju z mobil 10w40 przeszedłem na 5w30 dexelie i zauwazylem ze z silnika na wolnych obrotach slychac stukanie czy ktoś może mi pomoc zdiagnozować problem z góry dzieki
szymas28
 

Postprzez Steve » 23 sty 2014, 20:39

Enduro napisał(a):polecam zdemontowac miske oleju i obejrzec tryb walu i pompy oleju.
pozdr.
E


Dzieki Enduro. <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Enduro » 23 sty 2014, 21:27

szymas28 napisał(a):.. z silnika na wolnych obrotach slychac stukanie czy ktoś może mi pomoc zdiagnozować problem z góry dzieki

to generalnie zalezy gdzie to stukania jest slyszalne.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6