Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Maciej01 » 13 lis 2013, 19:55

smile napisał(a):Zastanawiałeś się, czy z wyciętym DPF-em przejdziesz przegląd? Czy wiesz co się stanie, jak Cię z wyciętym DPF-em zatrzymają Cię do kontroli w Niemczech? Jeśli silnik generuje nadmiar dymu ( sadze) przed wycięciem filtra, to i będzie tak po jego usunięciu, jeśli wtrysk leje albo masz problem ze sterowaniem turbiny, to czy usunięcie DPF-a naprawi wtrysk czy też turbinę?!
Zapychanie DPF-u to nie jego wina, to zazwyczaj skutek innych niesprawności <nauka>

Na samym początku odrobina wyjaśnienia przed odniesieniem się do cytatu.... Diesla z DPFem miał brat. Miał bo wyciął. I pisze to na podstawie jego "wrażeń" Zaznaczając na początku, że ma taka pracę, iż osobówką jeździ głównie po mieście, bardzo sporadycznie w trasy. Od tego ma dostawczaka, gdy pracuje, na wyjazdy nie związane z pracą czasu ma niewiele. Ale wyjaśniając wątpliwości. Nie wiem jaki masz cel w takim żarliwym bronieniu DPF. Sam zainteresowany tematem, pomimo, że mnie jako mnie on nie dotyczy, uważam, że jest to "zabawka" nic nie dająca pod względem ekologi, naganiająca jedynie kasę ASO. I do rzeczy:
1/Z wyciętym DPF przejdziesz przegląd, bo żaden porządny zakład ni wycina ci go i nie wrzuca prosta rurę. Brat ma to zrobione tak jak podane jest w przedstawionym w linku opisie dotyczącym procedury wyrzucenia. Przegląd przeszedł bez problemu...
2/Zatrzymali go w okolicach Hamburga jak i również w Amersfoort w Holandii. Nie miał najmniejszych problemów...
3/Nie jest problemem "produkcja" sadzy przez "uszkodzony" czy raczej niewyregulowany odpowiednio silnik, bo usunięcie DPF tego faktycznie nie naprawi, tylko problemem jest pazerność ASO i tego co wymyślają... o co mi chodzi? O fakt, jak zachowuje sie DPF przy jeździe miejskiej (jakie to eko, skoro aby działał poprawnie [tu mniej więcej cytat odpowiedzi jaka otrzymał brat w ASO] ma specjalnie puścić się na 50-60 km w trasę najlepiej autostradę, by utrzymywać stałą prędkość i go wypalić. Eko jak diabli – chcesz mieć filtr a nie jeździsz w trasę to zatankuj samochód i rocznie zrób tak ot dodatkowo 700 km...
4/Zapychanie fakt, to nie wina DPF. To wina jego konstruktorów, jak "planowane" awarie po przejechaniu ileś tyś. kilometrów w Audi A6 o czym było głośno w sieci, planowane uszkodzenia sprzętu elektronicznego itd...Tylko dlaczego nie mamy z tym walczyć jak można? Dla mnie takie działania producentów (ogólnie, w żaden sposób nie odnoszę się do konkretnej firmy) to patologia...
Maciej01
 

Postprzez dobrzyn22 » 13 lis 2013, 20:25

koledzy... odnośnie dywagacji na temat usunięcia DPF-a zapraszam np. tu:
viewtopic.php?f=139&t=142225&hilit=dpf+wycina%C4%87
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 13 lis 2013, 21:08

Maciej01... ktoś kto kupuje nowoczesnego diesla, nie kupuje go raczej do jazdy na krótkich dystansach, bo się po prostu nie sprawdza.... Diesla a już na pewno z DPF nie kupuje się "do miasta".
Maciej01 napisał(a): jest to "zabawka" nic nie dająca pod względem ekologi
bardzo ciekawe :) Wiesz ile to jest 2 kg sadzy? Tyle wyemituje jeden samochód bez DPF-u do środowiska cząsteczek nie koniecznie korzystnych dla Nas związków chemicznych. Jeśli taki z Ciebie ekolog, to są paliwa bardziej ekologiczne niż olej napędowy... Ciekawe, czy brat jak będzie sprzedawał swój zdekompletowany pojazd, poinformuje nabywce, że DPF jest wycięty? A może napisze to wprost w ogłoszeniu jako zalete?!
Wszyscy tutaj wiążą "pazerność ASO" z DPF-ami... a prawda jest taka, że ASO się ceni za swoje usługi. A DPF generuje problemy ( koszta ) jak się nie używa samochodu zgodnie z jego przeznaczeniem i założeniami projektowymi.

dobrzyn22 ilę Ci dodatkowych kosztów przyprawił DPF? Odczuwasz to "ustrojstwo" w jakiś negatywny sposób?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 13 lis 2013, 21:41

smile napisał(a):dobrzyn22 ilę Ci dodatkowych kosztów przyprawił DPF?


hmmm ... kosztem jest na pewno wyższe zużycie paliwa przy wypalaniach, które podczas jazdy miejskiej ciężko dochodzą "do skutku" i próby muszą być powtarzane... Kosztem jest również konieczność używania drozszego oleju do silników z DPF.

smile napisał(a):Odczuwasz to "ustrojstwo" w jakiś negatywny sposób?

w negatywny może nie...ale wiem kiedy się próbuje wypalać i staram mu się "pomagać", żeby zrobił to jak najszybciej...

Ciekawe, czy brat jak będzie sprzedawał swój zdekompletowany pojazd, poinformuje nabywce, że DPF jest wycięty? A może napisze to wprost w ogłoszeniu jako zalete?!

ja w ogłoszeniu z pewnością bym się z tym nie krył...a podejrzewam, że większość osób odbierze to właśnie jako zaletę...

Diesla a już na pewno z DPF nie kupuje się "do miasta".
szkoda, że tego w tak oczywisty sposób nie przekazują w salonach...w końcu na dieslu więcej zarabiają.... A nie każdy jest obeznany w temacie, lub czyta prasę motoryzacyjną
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 13 lis 2013, 23:25

dobrzyn22 napisał(a):szkoda, że tego w tak oczywisty sposób nie przekazują w salonach...

Salon salonowi nie równy... W jednych przekazują w jednych nie, jak sprzedawca ma więcej diesli niż benzyn do sprzedania to zachwala diesle... W ostatnim czasie wszyscy sprzedawcy w salonach zachwalają benzynowe silniki ( SKYAKTIV ) w modelach CX-5 i nowa Mazda 6, bo faktycznie mało palą i jako pierwsze poszły do produkcji. Na diesla trzeba dłużej czekać... do tego "straszą" dwumasami, DPF-ami, wtryskiwaczami, układami wysokiego ciśnienia w dieslach, akcyzą od pojemności 2,2 i klient wybiera benzynę :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 14 lis 2013, 02:01

smile napisał(a):... Wiesz ile to jest 2 kg sadzy? Tyle wyemituje jeden samochód bez DPF-u do środowiska cząsteczek nie koniecznie korzystnych dla Nas związków chemicznych...

a wiesz kolego, ze wszystkie auta na swiecie to zaledwie ok. 6% zanieczyszen! <co?>
a slyszales o DPFach w statkach, bo ja nie?
Chiny i USa dymia, ze az trzeszczy.
o Rosji nie wspomnę.
pomijam tu wielce ekologiczny prąd produkowanym z wegla
takich pozycji jest na prawde sporo!
a moim skromnym zdaniem, jesli ktos takich argumentow uzywa,to powinnen miec na owy temat szersze pojecie niz to jednostkowe/podworkowe.
bardzej irytuje mnie stary TIR , wyeksplatowany opel czy "fauwe", za ktorymi to swierdzi co nie miara,a nie kilka nowoczesnych diesli bez ustrojstwa typu DFP.
ukłony dla moderatora, jesli tez nie odpowiednio się tu wpisalem,
ale musial moje trzy grosze..sorry.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstroy01 » 17 lis 2013, 18:04

Tak na ścisłość to w kosztach DPFów i innych "ekologicznych" wynalazków powinno uczestniczyć państwo. Tak jak w przypadku ekologicznych źródeł energii (solary). Albo śmieci – kto segreguje, płaci mniej. I nikt by wtedy nie narzekał, że po jakimś czasie musi wymienić filtr, gdyby płacił tylko połowę ceny. A teraz wszystko przerzuca się ostatnie ogniwo "łańcucha pokarmowego", czyli kierowców.

Natomiast jeśli chodzi o świadomość kierowców, to w bardzo wielu przypadkach nadal funkcjonuje stereotyp "kombi w dieslu". A ponieważ większość kupuje auta używane, ludzie dowiadują się o DPFie dopiero jak wystąpią problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez dobrzyn22 » 18 lis 2013, 20:18

w 100% zgadzam się z powyższym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 18 lis 2013, 21:42

ja, z kolei nie, bo z tymi solarami nie jest tak wspaniale, jak sie wydaje.
generalnie w dzsiejszych czasach kazdy kto kupuje auto powinien poczytac testy , opinie,forum itp.
poszukac informacji na temat ewentaulnych probleowi kosztow eksplatacyjnych i naprawcyzch
a nie kupowac bo ladne ,fajne no i sasiedzi bede podzwiali a i przd kosciolem bedzie o czym gadac
dla przykladu podam tu audi z 2,5 tdi, co w sume swiadczy o luksusowym wydaniu auta w karoserii A4, A6 czy A8, a przez grube niedomagania silnika auto po przebiegu ponad 200tys km, to wpadka dla "Kowalskiego" na 100% i nie da sie temu jak zaradzic, tylko pozostaje wtedy narzekac na forum, no bo na ulicy musi wszystko grac jak nalezy tj. malo pali i zapierdyla jak zadne inne..

pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gesekfus » 29 lis 2013, 10:48

witam chciałem zapytać czy ktoś wie kto sprzedaje olej do mazdy na terenie Wielkiej Brytanii?? ile moze kosztować w serwisie??
a odnośnie DPFa to od wizyty Wojtka jeżdzę wg jego wskazań a 2 razy mi sie zaświecił.... nie wiem czy jeszcze za mało mu gazuje czy co? wiem jedno że jak jezdzilem wcześniej palił mi bardzo mało teraz pali mi ok 8l/100km... też nie widzę w tym ekologii bo choć DPF pozbywa się sadzy i azotanów to przez większe spalanie czegoś innego nie emituje więcej samochód??
A jeśli konstruktorzy umieściliby DPF tuż za kolektorem czy nie miałby on większej temperatury i nie wypalałby się bez zwiększonej dawki paliwa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Vacomay » 30 gru 2013, 23:11

Witam!
Czy ktoś z szanownych kolegów może podzielić się wiedzą przy jakiej wartości różnicy ciśnień DPF-u (Differential Pressure on Particulate Filter) następuje (lub jest konieczne) jego wypalanie? Gdzieś czytałem, że ponad 25 kPa ale nie wiem czy to jest na biegu jałowym??
Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez kulca » 30 gru 2013, 23:12

Widzę że kombinujesz jak to obejść samemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez smile » 31 gru 2013, 00:05

Wartość ta i tak przekłada się na Volty, co do samej wartości, nie ma jednej konkretnej... chodzi o szereg parametrów analizowanych przez PCM...
Co kombinujesz?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Myjk » 31 gru 2013, 00:15

Enduro napisał(a):pomijam tu wielce ekologiczny prąd produkowanym z wegla

Akurat piece w elektrowniach spalają węgiel BARDZO czysto, zwłaszcza, że dodatkowo mają filtry na kominach dzięki którym leci z nich praktycznie czysta para wodna i CO2 (*) -- ew. wygenerowaną sadzę się więc składuje nie emitując jej w powietrze. Europa w tej kwestii stoi naprawdę na wysokim poziomie. Chiny i USA (a także całą Amerykę łacińską) pomijam, bo to skrajni syfiarze -- ale i przecież bezpośrednio tym "ich" powietrzem nie oddychamy, jak toksycznymi spalinami z rur pojazdów jadących przed nami. I nadal widzę niektórzy mają problem ze zrozumieniem, że sadza z silnika (i związki NOx), którą ma za zadanie łapać DPF, jest dużo bardziej toksyczna dla ludzi niż "swobodne" spalanie paliw kopalnianych.

*) Niewielu to wie (niestety), ale nawet w zwykłym domowym piecu CO/CWU na węgiel da się palić czysto (i oszczędnie) -- ja wiem, bo właśnie ten (tak późno niestety, ale w sumie lepiej późno niż wcale) sezon palę bez kłębów dymu z komina. Wszystko co przez okres spalania wychodzi z komina to przezroczysty dymek, zawierający tylko nieco sadzy z węgla (nie powinno być wcale i da się tak zrobić -- u mnie coś tam leci, bo mam skrajnie dziadowski piec, a także jest ciepło na zewnątrz -- co zmusza do pędzenia pieca na niskiej temperaturze spalania uniemożliwiającej dobre dopalanie), CO2 i parę wodną. Jakby ktoś był zainteresowany techniką czystego spalania i jak tu zadbać o siebie/sąsiadów, to PW. :P Ale patrząc na ten wątek, to widzę że generalnie część ludzi ma w głębokim poważaniu takie "szczegóły".

gstroy01 napisał(a):A teraz wszystko przerzuca się ostatnie ogniwo "łańcucha pokarmowego", czyli kierowców.

Przecież to kierowcy wdychają bezpośrednio to "powietrze" -- to chyba logiczne że powinni o siebie na wzajem dbać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smile » 31 gru 2013, 00:28

Dzięki Myjk za poczciwą lekcję. DPF pozwala ograniczyć przeniknięcie przeszło 2 kilogramów sadzy ( i nie tylko.... ) do środowiska... Większość błędnie uważa, że to nie on tym oddycha, dlatego ma gdzieś DPF i go wycina.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 31 gru 2013, 11:24

Myjk napisał(a):...
Przecież to kierowcy wdychają bezpośrednio to "powietrze" -- to chyba logiczne że powinni o siebie na wzajem dbać.

to tylko oczekiwania tych ktorzy maja wszystko okay
a ci ktorzy rozwazaja wymiane uszkodzonego katalizatora czy jego usuniecie w pierwszej kolejnosci analizuja stan portfela.

pozdr. i nowego, oby nie gorszego
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstroy01 » 31 gru 2013, 11:34

Myjk napisał(a):Przecież to kierowcy wdychają bezpośrednio to "powietrze" -- to chyba logiczne że powinni o siebie na wzajem dbać.


To wszystko prawda, z tym, że kierowcy pewnie woleliby doskonalszy filtr kabinowy za kilkadziesiąt złotych, który wyłapywałby szkodliwe związki, zamiast kłopotliwego w eksploatacji filtra DPF za kilka tysięcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Enduro » 31 gru 2013, 11:43

ale w sumie kazdy po sobie wie ze najwazniejsze jest to co przed nami a tyl srednio lub prawie sie nie liczy

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 31 gru 2013, 11:43

Enduro napisał(a):
Myjk napisał(a):...
a ci ktorzy rozwazaja wymiane uszkodzonego katalizatora czy jego usuniecie w pierwszej kolejnosci analizuja stan portfela.

I to jest w tym najbardziej żenujące. Kupić jak najlepsze auto za jak najniższą cenę -- i nie mieć już z czego go utrzymać, tak aby nie robić koło tyłka innym. :/
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 31 gru 2013, 11:45

Myjk napisał(a):...– i nie mieć już z czego go utrzymać,.. :/

wielu ma a i tak nie zainwesuja w nowego DPFa
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6