ostrzezenie dla posiadaczy BK 1,6 diesel – olej dexelia zniszczyl mi turbo

Postprzez fmario84 » 8 gru 2013, 02:14

widmo82 napisał(a):Smieszne są te dyskusje o prawdziwosci/przekonaniu, ze zakupiony olej jest oryginalny. Jak idziecie do monopolowego po wodke albo spirytus to macie podobne szanse na zakup podrobki. Butelka identyczna jak ta co ostatnio piliscie i nawet kaca nie bylo itd. Alkohol wypijecie i jak nie oslepniecie a byl dobrze oczyszczony to powiecie, ze byl oryginalny i podobnie jest z olejem :) Przejedziecie parenasie tysiecy.


I tu racja w 100%.





Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 21:54
Posty: 68 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 D 136 KM 2005r. Kombi

Czarna piękność ...

Postprzez pokar » 19 gru 2013, 22:06

Chyba właśnie wykrzaczyła mi się turbina. Tak do kompletu...
Auto nie wchodzi na obroty, słychać metaliczny wizg zaczynający się powyżej 1500 obr.
Zero wycieków, zero dymienia, zero kontrolek na blacie. Mazda muł, wyprzedzają mnie rowerzyści.
[tiiit], [tiiit], [tiiit]!!!!!
Jutro od rana mechanik będzie sprawdzał, koło południa usłyszę kolejny w ostatnim czasie wyrok. Chciałbym mieć to już za sobą, stąd moje pytanie – ile kosztuje regeneracja turbiny w moim złomku?
<płacze>

Dopisano 20 gru 2013, 10:39:

już wiem... od 700 zł w górę... <płacze>
szlag jasny, na same Święta...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Bartoliniusz » 20 gru 2013, 14:11

Poniżej tysiąca nawet bym nie brał pod uwagę takiej regeneracji...
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez widmo82 » 20 gru 2013, 22:11

jaki przebieg?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez iwon44 » 20 gru 2013, 22:20

W tej turbinie jest zmienna geometria łopatek? Bo jak nie ma to do 700zł kupisz zregenerowaną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Bartoliniusz » 21 gru 2013, 03:08

Jest turbina ze zmienną geometrią
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez pokar » 22 gru 2013, 12:42

198 tysiecy realne.
Obstawiam jako winowajcę olej rozwodniony paliwem przez niedawno wycięty filtr FAP, bo ewidentnie przybierał poziom oleju. Mechanik obstawia padnięte wtryski, przez które część spalin ma iść na turbinę i ją jakoś obciążać. Jakoś mi sie to nie klei. Proszę o Wasze opinie.
Z całego ciekawostek – ani razu nie pojawił się check engine nawet przy tak poważnej awarii jak ukręcenie walka turbiny i wcześniej padniętym czujniku cisnienia na listwie CR. Trochę to niepokojące.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez smile » 22 gru 2013, 13:02

W przedlifach nie ma FAP-a, widocznie więc masz polifta.
Sama regeneracja to nie wszystko, do wyszczyszczenia sitko na przewodzie olejowym do turbiny, do wymiany olej i filtr... No i musisz wyeliminować to, przez co padła turbina.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pokar » 22 gru 2013, 13:25

Wyprodukowany w lutym 2006, czerwone światła z tyłu. FAP wycięty w listopadzie. Wiem, że płukanie silnika i wymiana oleju mnie nie ominie. Wtryski planowałem na luty po feriach. A wyszło jak zwykle. Zaraz po nowym roku robimy wtryski po najbliższej wypłacie.

edit:
robimy wszystko na raz teraz, bo ferie za pasem, a skoro auto i tak wisi na podnośniku, to szkoda się rozdrabniać.
koszty:
turbina 1100, kompletna regeneracja, wszystko do robienia
uszczelnienia wtrysków z wymiana oleju i filtra oleju: wstępnie na 650 zł (jeśli nie wystąpią problemy przy demontażu wtrysków).
Pod choinkę poprosiłem o części do auta ;)

Edit2:
Mech walczy z uszczelnieniami wtryskow. Na dwoch końcówkach nagar wyglądający jak żużel. W jednym miejscu brak uszczelnienia ( WTF???) Czyści albo wywali sitko, bo tak zaleca Ford i mechanik zrobił to we wszystkich naszych flotowych fordach w firmie bez żadnej szkody. Wymiana oleju i filtra oczywiście.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323