delikatne szarpnięcie(utrata mocy) przy przyspieszaniu

Postprzez adrbiel » 21 gru 2013, 00:47

Witam mam problem z moją Mazdą....... na rozgrzanym silniku przy przyspieszaniu czuć delikatne szarpnięcie i utratę mocy szczególnie na 2 biegu czasami mam wrażenie, że jest to efekt jak w turbo dziurze a ja mam benzyne <co?> Nie wiem o co chodzi próbowałem robić restart czyli odłączałem aku na noc a rano po podłaczeniu zostawiałem odpalony samochód na jakies 30 min w celu zaprogramowania obrotów bo podobno powinno się tak robić miałem nadzieje, że problem zniknie po jednym dniu problem powraca DRAMAT !!! PROSZĘ O POMOC :/
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 00:34
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2006

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 01:06

długie to szarpnięcie, czy tylko ułamek sekundy?
jak ułamek to może być wiele rzeczy, ale koledzy raczej diagnozowali świece lub kable WN albo inne pobliskie elementy elektryczne. Może też np zalewać świece jak masz za dużo oleju.
i jeszcze jedno, przy jakich obrotach ma to miejsce?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez adrbiel » 21 gru 2013, 01:25

ułamek sekundy i przy obrotach mniej wiecej 2000-2500 najczęściej na 2 biegu...
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 00:34
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2006

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 01:38

to zacznij od kontroli stanu swiec i kabli WN, później reszta elektryki
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez adrbiel » 21 gru 2013, 01:47

świece sprawdzałem jedna jest lekko okopcona ale może dlatego że bierze olej...... kabli nie sprawdzałem ale sprawdze a co rozumiesz poprzez "resztę elektryki" ?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 00:34
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2006

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 11:51

weź chociaż przeczyść świece, może nawet to pomoże.
reszta eletryki mam na myśli wszystko co działa przy zapłonie, czyli nawet fajki, palec itd.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez adrbiel » 21 gru 2013, 15:03

świece jak sprawdzałem to czyściłemale zajme się resztą rzeczy tak jak radzisz dzięki :)
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 00:34
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2006

Postprzez mucha2005 » 22 gru 2013, 09:21

Sprawdź sondę lambda,u mnie był podobny przypadek przy przyśpieszaniu na niższych biegach chwilę się zastanawiał a później szedł normalnie.Po jakimś czasie zapalił się check engine i diagnoza na kompie potwierdziła te przypuszczenia.Sonda niestety dostaję trochę jeżeli pali ci olej.U mnie była to sonda za katem.
:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez adrbiel » 22 gru 2013, 20:06

tylko jak to sprawdzić ? pojade do mechaniora jakiegoś bo ja słabo znam się na autach .... dzięki :)
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 00:34
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2006

Postprzez antichoice » 15 sty 2014, 20:49

Ja mam podobne zachowanie sie m6. Szarpnięcie przy 2tys na II biegu przy przyspieszaniu. Czy znalazles przyczynę?

Dodam , że wymieniałem świece na NGK ILTR5A13G. Niestety nie pomogło.
Mam po jednej cewce na cylinder.

Szarpanie jest tez na innych biegach ale na 2 najbardziej wyczuwalne.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez lukste87 » 24 sty 2014, 23:24

panowie ja tez mam podobny problem ale u mnie jest brak mocy od 1500 do 2000 tys czuje jak silnik zwalnia i sie dłabi bez wzgledu na bieg i pogode wymieniłem juz swiece przewody wn wciasz to samo lekko szarpie i zwalnia powyzej 2 tys jest chyba ok czuje jak przyspiesza a wyczyswiłem przepływomierz przepustnice wymieniłem filtr powietrza podobno nie mam filtra paliwa bo to benzyna co zauwazyłem to jak odkrecam korek paliwa to syczy jak by zbierały sie opary smierdzi paliwem albo to zaciaga powietrze jak by próznia podcisnienie CO TO MOZE BYC PROSZE O POMOC TRACE NADZIEJE czy to sonda lambda pompa paliwa a moze korek paliwa czy cos innego i jak to sprawdzic myslałem zeby rozwiercic dziure w korku zeby uwolnic te gazy pomocy
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 20:08
Posty: 13
Skąd: bristol
Auto: mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez dobrzyn22 » 25 sty 2014, 19:35

Proszę poprawić pisownię i używać znaków interpunkcyjnych....czytać tego się nie da !! <oczy>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez antichoice » 31 sty 2014, 10:30

Witam ponownie szanownych forumowiczów.

Poszukiwania przyczyny szarpania przy przyspieszaniu ciąg dalszy.
Zresetowałem komputer poprzez odłączanie klemy i jeżdżę teraz tylko na noPB.
Szarpnięcia sa dalej. Jak przyspieszam to pojawiają sie w okolicach 2tys obr i znikają gdzieś kolo 2,5tys.
Zmniejszyłem przerwę na świecach do 0.9mm, silnik stał się bardziej "miękki" i przestał tak mocno drgać na wolnych obrotach (myślałem że te drgania to wina poduszki olejowej) ale szarpnięcia pozostały.
Zakupiłem interfejs do OBD po BT żeby sprawdzić czy są jakieś błędy. Błędów nie ma.
Na telefonie podczas jazdy obserwowałem odczyty po OBD z lambdy, MAF, MAP i korekty STFT1 i LTFT1.
Każdy czujnik zmieniał swoje wartości, ale nie wiem czy prawidłowo. Zdziwiło mnie że korekta LTFT1 jest cały czas w okolicach 10%, z tego co czytałe to powinno być jak najbliżej 0%.
Jakby ktoś mógł poradzić co sprawdzić i jak?

Zalączam screeny z telefonu.
Na pierwszym na postoju na biegu jałowym a drugi z kilkoma przgazówkami.
Załączniki
Screenshot_2014-01-31-08-56-24.jpg
bieg jałowy
Screenshot_2014-01-31-08-57-12.jpg
kilka razy naciśniety pedał gazu
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez Grucha » 31 sty 2014, 13:05

Uboga mieszanka <oczy>
Grucha
 

Postprzez brodaM6 » 31 sty 2014, 18:32

Tam gdzie g/s powinno być około 4 g/s ,a przy 2500rpm około 12 g/s .

Dopisano piątek, 31 stycznia 2014, 17:38:

lukste87 napisał(a):panowie ja tez mam podobny problem ale u mnie jest brak mocy od 1500 do 2000 tys czuje jak silnik zwalnia i sie dłabi bez wzgledu na bieg i pogode wymieniłem juz swiece przewody wn wciasz to samo lekko szarpie i zwalnia powyzej 2 tys jest chyba ok czuje jak przyspiesza a wyczyswiłem przepływomierz przepustnice wymieniłem filtr powietrza podobno nie mam filtra paliwa bo to benzyna co zauwazyłem to jak odkrecam korek paliwa to syczy jak by zbierały sie opary smierdzi paliwem albo to zaciaga powietrze jak by próznia podcisnienie CO TO MOZE BYC PROSZE O POMOC TRACE NADZIEJE czy to sonda lambda pompa paliwa a moze korek paliwa czy cos innego i jak to sprawdzic myslałem zeby rozwiercic dziure w korku zeby uwolnic te gazy pomocy

Sprawdź Elektrozawor odsysania par paliwa , miedzy aku a egr ,check sie świeci ,mi jak padł to wywołało błąd
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez antichoice » 1 lut 2014, 14:28

Czyżby jakieś lewe powietrze u mnie?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez brodaM6 » 1 lut 2014, 15:35

Całkiem możliwe ,ale czy przypadkiem nie powinien check engine błąd sygnalizować. W moim przypadku tak było P0171 uboga mieszanka ,wymieniłem przepływke i błąd zniknąć ,sprawdź czy śruby dobrze trzymają Maf ,lubi sie wyrabiać gwint plastik
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez misiek89 » 1 lut 2014, 20:29

Wie ktoś jakie powinny być prawidłowe wartości dla korekt krótko i długo terminowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez antichoice » 1 lut 2014, 21:06

STFT powinien skakać na plus i minus
LTFT powinien być jak najblizej zera (+ lub – 20-25% zaświeca check engine)

Te korekty zalezne sa od obrotow i obciazenia
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez antichoice » 1 lut 2014, 21:24

Na postoju przy 2600 obrotów pokazuje mi ok. 8 g/s
Jest niedobrze prawda?
Załączniki
uploadfromtaptalk1391282610307.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6