Wymiana intercoolera, jaki wybrać ?
1, 2
Witam, zauważyłem w jednym narożniku mojego IC trochę oleju, co oznacza, że już stracił swoją szczelność i myślę o jego wymianie, jest też dość mocno skorodowany po 8-miu latach bombardowania go piaskiem i kamyczkami.
Wymieniał już ktoś ? Jaki wybrać ? ori mazdy to ok 1200zł, nissens ok 600, a podobno dobry.
Wymieniał już ktoś ? Jaki wybrać ? ori mazdy to ok 1200zł, nissens ok 600, a podobno dobry.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Witam, mam podobne pytanie bo przy moim Ic widoczny jest wyciek oleju również rura obok intercoolera jest ubrudzona olejem i mam pytanie czy warto to kleić czy może lepiej wymienić ? i czy przez to że cieknie możliwe jest pojawienie się oleju w spalinach?
Dopisano 17 lis 2013, 16:11:
Chyba że jeszcze jest możliwość że po wycięciu filtra cząstek stałych (wycinany kilka dni temu) jakimś cudem olej dostał się do wydechu.
Dopisano 17 lis 2013, 16:11:
Chyba że jeszcze jest możliwość że po wycięciu filtra cząstek stałych (wycinany kilka dni temu) jakimś cudem olej dostał się do wydechu.
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Czy intercooler od Forda Focusa 1.6 TDCI będzie pasował do naszych mazd ? Znalazłem taki na allegro i nie jestem pewny, :
http://allegro.pl/nowy-oryginalny-inter ... 58434.html
Dopisano 3 gru 2013, 08:53:
http://allegro.pl/qf2-ford-focus-ii-04- ... 17652.html

Dopisano 3 gru 2013, 08:53:

- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Niestety ani od forda, ani od volvo nie pasuje. W ASO Mazdy krzyknęli mi 3700zł za IC
plus oczywiście za wymianę... co ciekawe w ASO Volvo niecałe 1400... Nasze IC mają takie dziwne wyprowadzenia rur i bez przeróbek ten od forda nie podejdzie.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Co sądzicie o tym ? rozmawiałem z sprzedawcą i twierdzi że to jest zamiennik narazie sprzedał tylko jeden ale problemów żadnych nie było. a wie ktoś jak w ogóle wygląda nasz ic ?
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
http://www.motocentrum.pl/chlodnica-pow ... 7053012,pr to idzie się zakręcić z tym ic, większość dostępnych wygląda właśnie tak
Dopisano 18 gru 2013, 09:53:
a możesz napisać jakie mniej więcej przeróbki musiałeś dokonać ? i gdzie kupiłeś ic ? i najważniejsze pytanie jak teraz się sprawuje
?
Dopisano 18 gru 2013, 09:53:
a możesz napisać jakie mniej więcej przeróbki musiałeś dokonać ? i gdzie kupiłeś ic ? i najważniejsze pytanie jak teraz się sprawuje
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Hm, wygląda na to, że jedyną różnicą są te boczne elementy (wyprowadzenie rurek) – da się to przełożyć?
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Na chwilę obecną nie zmieniłem jeszcze, bo szukam pasującego bez przerabiania.
SiN4don, niestety te elementy są na stałe. Problem polega na tym, że wyprowadzenie rury z tych od forda wychodzi wprost na chłodnice. Mój mechanik mówi, że da się przerobić mocowanie i zamontować jakieś kolanko, ale ja wolę poszukać pasującego
SiN4don, niestety te elementy są na stałe. Problem polega na tym, że wyprowadzenie rury z tych od forda wychodzi wprost na chłodnice. Mój mechanik mówi, że da się przerobić mocowanie i zamontować jakieś kolanko, ale ja wolę poszukać pasującego
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Kiedys czytałem że komuś mechanik kleił rozszczelniony ic od strony kierowcy (mam to samo) ciekawe czym kleił i czy zdało egzamin .moze autor sie odezwie a moze ma jakies foty 
Znalazłem firmę, która naprawia IC (spawa albo zgrzewa) ale mój jest dość mocno skorodowany i nawet jak się załata dziurę to może się rozszczelnić w innym miejscu... Ale jak Wasz jest w dobrym stanie to warto próbować, bo cena nowego odstrasza.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Dymek firmę chłodnic pol znam robiłem u nich klimę robią też IC i naprawiają chłodnice. Na zamówienia praktycznie do każdego auta urzeźbią co potrzebujesz. Co do jakości usług mam mieszane zdanie mogę wam powiedzieć tyle że zamiast wymienić mi same łożyska na sprężarce klimy to wsadzili mi całą sprężarkę po regeneracji bo nie chciało im się do mojej nabijać łożysk, po 2miesiącach byłem u nich z powrotem bo sprężarka padła (znowu łożyska) wymienili na ich koszt ale tym razem zostawili już tą co miałem w efekcie sklinam na nich bo teraz uruchamiam klimę i sprężarka cyka on/off przez jakiś czas potem dopiero rusza na dobre. Mimo to będę u nich rzeźbił IC do innego auta bo potrzebuję większy tak założony żeby nie było poznać po aucie a w okolicy to jedyni.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kropek101 orientujesz się może czy w ic albo dolotach są jakieś czujniki ? bo planuje rozebrać moją Mazdę, wyciągnąć ic i zrobić właśnie to co robi ta firma czyli pozbyć się tych plastików i dospawać aluminiowe części, wiesz może na co podczas takiego zabiegu musiałbym zwrócić uwagę ?
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Czujników tam nie ma nie wiem po co to chcesz zamieniać. Ja bym kupił klej epoksydowy dobrze odtłuścił i kleił jak nie masz chipu ani nic to nie ma tam aż tak dużego ciśnienie jak kiedyś sprawdzałem podczas jazdy miałem max 1,35bara. Sam IC przeważnie puszcza na łączeniu więc epoksyd wytrzymie. Jak mi pękła harmonijka z lewej str. silnika ta gdzie jest mas sensor to ją taśmą poowijałem i trzymało.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
to spróbuje na klej tak jak mówisz a jak nie pomoże to wtedy zrobię to z wymiana na aluminium, tak więc teraz dzień wolny autko do rozkręcenia do sklepu po klej i do roboty
o efektach napisze po kilku dniach postaram się też zrobić kilka zdjęć 
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
Witam ponownie ostatnio miałem trochę czasu i postanowiłem zabrać się za IC, zrobiłem parę zdjęć ale niestety nie wyszły dobrej jakości taki efekt robienie fotek telefonem.
Żeby wyciągnąć IC nie trzeba odkręcać zderzaka!! ale niestety do założenie go musimy odkręcić zderzak
Odkręcamy osłonę pod silnikiem która w moim przypadku trzyma się na 10 śrubach, po zdjęciu osłony ukaże nam się nasza chłodnica powietrza która trzyma się na 4 śrubach, 2 śruby możemy odkręcić z dołu są to 10-tki następnie odpinamy węże od IC, górnych śrub nie musimy odkręcać wystarczy pociągnąć do siebie IC i wyskoczy z gumowych uchwytów i po tym zabiegu możemy wyciągnąć go na zewnątrz między chłodnicą a zderzakiem.
IC jest z jednej strony plastikowy
a z drugiej aluminiowy.
Tam gdzie jest aluminiowy u mnie wyskoczył z zacisków więc postanowiłem poodginać zaciski należy robić to bardzo delikatnie i z wyczuciem
! ponieważ jest to aluminium i łatwo ułamać
po odgięciu od Ic odeszła cześć osłony tam gdzie są rury ukazała sie uszczelka gumowa, wszystko wyczyściłem dokładnie z piasku i brudu benzyną ekstrakcyjną i poskładałem do kupy, dodatkowo wokół łączenia nałożyłem klej epoksydowy jak doradził kropek101 wszystko zostawiłem na parę godzinek do wysuszenia.
Przy ponownym zakładaniu IC nie było już tak prosto, nie dałem rady wsunąć do na miejsce i na gumowe zaciski więc musiałem odkręcić zderzak, nie martwcie sie jest to całkiem prosty zabieg
musimy odkręcić dwa przednie koła, nastepnie pozbyć się osłony nad kołami trzyma się ona na plastikowych zaciskach odkęcanych krzyżakiem, śrubę odkręcamy a zacisk lakko wyciągamy jakimś płaskim śrubokrętem, po pozbyciu się osłony zobaczymy jedą śrubę zderzaka w białej osłonie, odkręcamy ja i robimy to samo z drugiej strony, nastepnie podnosimy maskę i odkręcamy dwie śruby nad grillem, i wyciągamy gumowe regulacje wysokości maski ( Chyba tak to się nazywa)
po czym ściągamy cały zderzak, nie trzeba odłączać halogenów. Po czym wciskamy Ic na gumowe uchwyty i składamy resztę do całej kupy w odwrotnej kolejności 
Mam nadzieję że komuś pomogę bez zdjęć
Żeby wyciągnąć IC nie trzeba odkręcać zderzaka!! ale niestety do założenie go musimy odkręcić zderzak
Odkręcamy osłonę pod silnikiem która w moim przypadku trzyma się na 10 śrubach, po zdjęciu osłony ukaże nam się nasza chłodnica powietrza która trzyma się na 4 śrubach, 2 śruby możemy odkręcić z dołu są to 10-tki następnie odpinamy węże od IC, górnych śrub nie musimy odkręcać wystarczy pociągnąć do siebie IC i wyskoczy z gumowych uchwytów i po tym zabiegu możemy wyciągnąć go na zewnątrz między chłodnicą a zderzakiem.
IC jest z jednej strony plastikowy



Tam gdzie jest aluminiowy u mnie wyskoczył z zacisków więc postanowiłem poodginać zaciski należy robić to bardzo delikatnie i z wyczuciem

Przy ponownym zakładaniu IC nie było już tak prosto, nie dałem rady wsunąć do na miejsce i na gumowe zaciski więc musiałem odkręcić zderzak, nie martwcie sie jest to całkiem prosty zabieg
musimy odkręcić dwa przednie koła, nastepnie pozbyć się osłony nad kołami trzyma się ona na plastikowych zaciskach odkęcanych krzyżakiem, śrubę odkręcamy a zacisk lakko wyciągamy jakimś płaskim śrubokrętem, po pozbyciu się osłony zobaczymy jedą śrubę zderzaka w białej osłonie, odkręcamy ja i robimy to samo z drugiej strony, nastepnie podnosimy maskę i odkręcamy dwie śruby nad grillem, i wyciągamy gumowe regulacje wysokości maski ( Chyba tak to się nazywa)
Mam nadzieję że komuś pomogę bez zdjęć
- Od: 4 paź 2013, 12:54
- Posty: 28
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości