Wymiana intercoolera, jaki wybrać ?

Postprzez Ralf2107 » 16 lis 2013, 16:13

Witam, zauważyłem w jednym narożniku mojego IC trochę oleju, co oznacza, że już stracił swoją szczelność i myślę o jego wymianie, jest też dość mocno skorodowany po 8-miu latach bombardowania go piaskiem i kamyczkami.
Wymieniał już ktoś ? Jaki wybrać ? ori mazdy to ok 1200zł, nissens ok 600, a podobno dobry.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez dymek_ » 17 lis 2013, 16:57

Witam, mam podobne pytanie bo przy moim Ic widoczny jest wyciek oleju również rura obok intercoolera jest ubrudzona olejem i mam pytanie czy warto to kleić czy może lepiej wymienić ? i czy przez to że cieknie możliwe jest pojawienie się oleju w spalinach?

Dopisano 17 lis 2013, 16:11:

Chyba że jeszcze jest możliwość że po wycięciu filtra cząstek stałych (wycinany kilka dni temu) jakimś cudem olej dostał się do wydechu. :)
Załączniki
auto 059.jpg
auto 061.jpg
auto 063.jpg
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez dymek_ » 3 gru 2013, 09:51

Czy intercooler od Forda Focusa 1.6 TDCI będzie pasował do naszych mazd ? Znalazłem taki na allegro i nie jestem pewny, : http://allegro.pl/nowy-oryginalny-inter ... 58434.html

Dopisano 3 gru 2013, 08:53:

http://allegro.pl/qf2-ford-focus-ii-04- ... 17652.html
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez Ralf2107 » 4 gru 2013, 23:40

Niestety ani od forda, ani od volvo nie pasuje. W ASO Mazdy krzyknęli mi 3700zł za IC :| plus oczywiście za wymianę... co ciekawe w ASO Volvo niecałe 1400... Nasze IC mają takie dziwne wyprowadzenia rur i bez przeróbek ten od forda nie podejdzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez dymek_ » 17 gru 2013, 21:50

http://allegro.pl/mazda-3-1-6d-intercoo ... 39776.html
Co sądzicie o tym ? rozmawiałem z sprzedawcą i twierdzi że to jest zamiennik narazie sprzedał tylko jeden ale problemów żadnych nie było. a wie ktoś jak w ogóle wygląda nasz ic ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez Ralf2107 » 18 gru 2013, 00:09

Ten nie będzie pasował bez przeróbek. To jest taki sam jak ten wyżej od focusa. Sprzedający chyba miną się z prawdą :) to jest porównanie mojego z tym niby pasującym.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez dymek_ » 18 gru 2013, 10:47

http://www.motocentrum.pl/chlodnica-pow ... 7053012,pr to idzie się zakręcić z tym ic, większość dostępnych wygląda właśnie tak

Dopisano 18 gru 2013, 09:53:

a możesz napisać jakie mniej więcej przeróbki musiałeś dokonać ? i gdzie kupiłeś ic ? i najważniejsze pytanie jak teraz się sprawuje :)?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez SiN4don » 18 gru 2013, 18:54

Ralf2107 napisał(a):Ten nie będzie pasował bez przeróbek. To jest taki sam jak ten wyżej od focusa. Sprzedający chyba miną się z prawdą :) to jest porównanie mojego z tym niby pasującym.
Obrazek


Hm, wygląda na to, że jedyną różnicą są te boczne elementy (wyprowadzenie rurek) – da się to przełożyć?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Ralf2107 » 18 gru 2013, 20:33

Na chwilę obecną nie zmieniłem jeszcze, bo szukam pasującego bez przerabiania.
SiN4don, niestety te elementy są na stałe. Problem polega na tym, że wyprowadzenie rury z tych od forda wychodzi wprost na chłodnice. Mój mechanik mówi, że da się przerobić mocowanie i zamontować jakieś kolanko, ale ja wolę poszukać pasującego :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez dymek_ » 19 gru 2013, 11:59

http://allegro.pl/mazda-3-intercooler-n ... 02788.html to już ciekawe cały wykonany z aluminium :)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez Ralf2107 » 19 gru 2013, 18:16

Dzwoniłem do nich, akurat nie mają, muszą zrobić. Mój mechanik po zdjęciach twierdzi, że kiepski, ale w realu może wyglądać lepiej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez dymek_ » 20 gru 2013, 09:59

Zastanawiam się czy czasem samemu w domu nie da się dospawać tych kawałków po bokach z aluminium bo taki zamiar mam zrobić a ic i tak rozklekotany więc warto zaryzykować :)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez wacha8 » 20 gru 2013, 17:01

Kiedys czytałem że komuś mechanik kleił rozszczelniony ic od strony kierowcy (mam to samo) ciekawe czym kleił i czy zdało egzamin .moze autor sie odezwie a moze ma jakies foty :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 157 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez Ralf2107 » 20 gru 2013, 18:43

Znalazłem firmę, która naprawia IC (spawa albo zgrzewa) ale mój jest dość mocno skorodowany i nawet jak się załata dziurę to może się rozszczelnić w innym miejscu... Ale jak Wasz jest w dobrym stanie to warto próbować, bo cena nowego odstrasza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez kropek101 » 20 gru 2013, 22:28

Dymek firmę chłodnic pol znam robiłem u nich klimę robią też IC i naprawiają chłodnice. Na zamówienia praktycznie do każdego auta urzeźbią co potrzebujesz. Co do jakości usług mam mieszane zdanie mogę wam powiedzieć tyle że zamiast wymienić mi same łożyska na sprężarce klimy to wsadzili mi całą sprężarkę po regeneracji bo nie chciało im się do mojej nabijać łożysk, po 2miesiącach byłem u nich z powrotem bo sprężarka padła (znowu łożyska) wymienili na ich koszt ale tym razem zostawili już tą co miałem w efekcie sklinam na nich bo teraz uruchamiam klimę i sprężarka cyka on/off przez jakiś czas potem dopiero rusza na dobre. Mimo to będę u nich rzeźbił IC do innego auta bo potrzebuję większy tak założony żeby nie było poznać po aucie a w okolicy to jedyni.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 21 gru 2013, 09:56

Kropek101 orientujesz się może czy w ic albo dolotach są jakieś czujniki ? bo planuje rozebrać moją Mazdę, wyciągnąć ic i zrobić właśnie to co robi ta firma czyli pozbyć się tych plastików i dospawać aluminiowe części, wiesz może na co podczas takiego zabiegu musiałbym zwrócić uwagę ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 21 gru 2013, 10:13

Czujników tam nie ma nie wiem po co to chcesz zamieniać. Ja bym kupił klej epoksydowy dobrze odtłuścił i kleił jak nie masz chipu ani nic to nie ma tam aż tak dużego ciśnienie jak kiedyś sprawdzałem podczas jazdy miałem max 1,35bara. Sam IC przeważnie puszcza na łączeniu więc epoksyd wytrzymie. Jak mi pękła harmonijka z lewej str. silnika ta gdzie jest mas sensor to ją taśmą poowijałem i trzymało.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 21 gru 2013, 10:49

to spróbuje na klej tak jak mówisz a jak nie pomoże to wtedy zrobię to z wymiana na aluminium, tak więc teraz dzień wolny autko do rozkręcenia do sklepu po klej i do roboty :) o efektach napisze po kilku dniach postaram się też zrobić kilka zdjęć :)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez dymek_ » 12 sty 2014, 13:20

Witam ponownie ostatnio miałem trochę czasu i postanowiłem zabrać się za IC, zrobiłem parę zdjęć ale niestety nie wyszły dobrej jakości taki efekt robienie fotek telefonem.
Żeby wyciągnąć IC nie trzeba odkręcać zderzaka!! ale niestety do założenie go musimy odkręcić zderzak :)
Odkręcamy osłonę pod silnikiem która w moim przypadku trzyma się na 10 śrubach, po zdjęciu osłony ukaże nam się nasza chłodnica powietrza która trzyma się na 4 śrubach, 2 śruby możemy odkręcić z dołu są to 10-tki następnie odpinamy węże od IC, górnych śrub nie musimy odkręcać wystarczy pociągnąć do siebie IC i wyskoczy z gumowych uchwytów i po tym zabiegu możemy wyciągnąć go na zewnątrz między chłodnicą a zderzakiem.
IC jest z jednej strony plastikowy <co?> <co?> <co?> a z drugiej aluminiowy.
Tam gdzie jest aluminiowy u mnie wyskoczył z zacisków więc postanowiłem poodginać zaciski należy robić to bardzo delikatnie i z wyczuciem !!! ponieważ jest to aluminium i łatwo ułamać :) po odgięciu od Ic odeszła cześć osłony tam gdzie są rury ukazała sie uszczelka gumowa, wszystko wyczyściłem dokładnie z piasku i brudu benzyną ekstrakcyjną i poskładałem do kupy, dodatkowo wokół łączenia nałożyłem klej epoksydowy jak doradził kropek101 wszystko zostawiłem na parę godzinek do wysuszenia.
Przy ponownym zakładaniu IC nie było już tak prosto, nie dałem rady wsunąć do na miejsce i na gumowe zaciski więc musiałem odkręcić zderzak, nie martwcie sie jest to całkiem prosty zabieg :)
musimy odkręcić dwa przednie koła, nastepnie pozbyć się osłony nad kołami trzyma się ona na plastikowych zaciskach odkęcanych krzyżakiem, śrubę odkręcamy a zacisk lakko wyciągamy jakimś płaskim śrubokrętem, po pozbyciu się osłony zobaczymy jedą śrubę zderzaka w białej osłonie, odkręcamy ja i robimy to samo z drugiej strony, nastepnie podnosimy maskę i odkręcamy dwie śruby nad grillem, i wyciągamy gumowe regulacje wysokości maski ( Chyba tak to się nazywa) :) po czym ściągamy cały zderzak, nie trzeba odłączać halogenów. Po czym wciskamy Ic na gumowe uchwyty i składamy resztę do całej kupy w odwrotnej kolejności :)
Mam nadzieję że komuś pomogę bez zdjęć :)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez Ralf2107 » 12 sty 2014, 21:21

Mój mechanik wyjął i włożył IC bez zdejmowania zderzaka :) ale do rzeczy, jaki efekt ? jeździłeś już po tym zabiegu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323