Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Celin napisał(a):wujek klika to nie tylko chłodek w lato ale i czyste szyby w zimie.
nie wiem jak u ciebie w roczniku 2005 ale u mnie 2004 to jak mam na zewnątrz -4 to już klima się nie załączy ( a jak wiadomo to zimą -4 to nie są najniższe temperatury
Wiec ja nie wiem jak ty to robisz że przez cała zimę odparowujesz szyby za pomocą klimy

Dopisano 9 gru 2013, 19:53:
zemoj napisał(a):wujek116 napisał(a):KLIMĘ ZIMĄ![]()
No z takim podejściem, to powodzenia.
Kolego nie wstydź się rozwiń swoja myśl .
Po prostu jeżeli ktoś na hasło "klima zimą" puka się w głowę, to dla mnie trochę średniowieczne podejście. Ja jeżdżę z klimą cały rok, z tym że włączam ją jak już auto się trochę rozgrzeje. Tobie również polecam korzystać częściej – zauważysz różnicę 
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Wujejk116 Ja mam włączoną klimę cały rok i mi się to sprawdza
Klimatyzacja powinna być użytkowana stale, bez względu na porę roku, także jesienią i zimą. Gdy klimatyzacja pracuje, do kabiny dostaje się osuszone powietrze, co znakomicie poprawia warunki jazdy w czasie opadów i dużej wilgotności powietrza. Efektem jej działania jest brak parowania szyb. Ciągła praca klimatyzacji chroni sprężarkę przed przedwczesnym zużyciem i kosztownymi w naprawach awariami. Krążący w pracującym układzie czynnik chłodniczy rozprowadza olej, który smaruje trące się części sprężarki. Jeżeli klimatyzacja nie działa, olej osadza się w jej różnych częściach. Po ponownym uruchomieniu klimatyzacji, przez czas potrzebny do rozmieszenia oleju w czynniku chłodniczym i rozprowadzeniu po całym układzie, sprężarka pracuje z niedostatecznym smarowaniem. Z tego powodu przerwa w pracy klimatyzacji nie powinna trwa więcej niż tydzień, także w zimie. Każdy układ klimatyzacji jest technicznie zabezpieczony przed pracą w nieodpowiednich warunkach. Jeżeli warunki na to nie pozwolą, system sterowania i zabezpieczenia wyłączy klimatyzację.
Klimatyzacja powinna być użytkowana stale, bez względu na porę roku, także jesienią i zimą. Gdy klimatyzacja pracuje, do kabiny dostaje się osuszone powietrze, co znakomicie poprawia warunki jazdy w czasie opadów i dużej wilgotności powietrza. Efektem jej działania jest brak parowania szyb. Ciągła praca klimatyzacji chroni sprężarkę przed przedwczesnym zużyciem i kosztownymi w naprawach awariami. Krążący w pracującym układzie czynnik chłodniczy rozprowadza olej, który smaruje trące się części sprężarki. Jeżeli klimatyzacja nie działa, olej osadza się w jej różnych częściach. Po ponownym uruchomieniu klimatyzacji, przez czas potrzebny do rozmieszenia oleju w czynniku chłodniczym i rozprowadzeniu po całym układzie, sprężarka pracuje z niedostatecznym smarowaniem. Z tego powodu przerwa w pracy klimatyzacji nie powinna trwa więcej niż tydzień, także w zimie. Każdy układ klimatyzacji jest technicznie zabezpieczony przed pracą w nieodpowiednich warunkach. Jeżeli warunki na to nie pozwolą, system sterowania i zabezpieczenia wyłączy klimatyzację.
- Od: 12 lut 2013, 22:51
- Posty: 26
- Skąd: Irlandia
- Auto: Mazda6 CiTD
2.0 136KM
Rok 2003
i jeszcze mi powiedzcie że jak jest np. -10 stopni to klima wam się załącza i osusza powietrze tak bo u mnie cały czas mam włączony guzik AC ale pompa nie załączy się poniżej -4 stopni i nie ważne czy silnik się nagrzeje czy nie jak jest około -2/3 to i owszem uruchomi się ale jak na komputerze wskaże -4 to nie ruszy .
Prawda jest taka że klime dobrze jest włączyć od czasu do czasu nawet jeśli nie potrzebujesz jej działania. Włączenie dobrze służy jej elementom. Smarowanie itp.
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Ile jest szansa przy normalnej jeździe po miejsce (Gdańsk, Warszawa itp) przejeżdzić km od momentu kiedy się zaświeci lamka rezerwy ? w 2.0 benzyna kombi ?
Drugie pytanie czy ta żółta lampka od rezerwy ma tylko jeden stan ? Czy np. jak już bedzie bardzo mało to zacznie migać, lub na inny kolor się świecić ?
Drugie pytanie czy ta żółta lampka od rezerwy ma tylko jeden stan ? Czy np. jak już bedzie bardzo mało to zacznie migać, lub na inny kolor się świecić ?
- Od: 5 sie 2013, 19:48
- Posty: 90
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda CX-5 2.5 2019
TU masz odpowiedź ile palą nasze mazdy w benzynie. Tak naprawdę zależy od stylu jazdy.
Kontrolka rezerwy ma tylko jeden kolor-żółty/pomarańczowy-jak kto woli i pali się światłem ciągłym
Kontrolka rezerwy ma tylko jeden kolor-żółty/pomarańczowy-jak kto woli i pali się światłem ciągłym
Witam !
Stoję przed zakupem Mazdy 6 na odległość w Hiszpanii. Mam tam na miejscu brata, który wszystkiego ma dograć.
Mamy do kupienia Mazdę 6 z silnikiem diesla, który ostatnio sprawia problemy.
Auto jeździło wczesniej dobrze, zbierało się dobrze – znam je, widywałem je często. Paliło na dotyk.
Po długiej trasie zostało postawione na noc do garażu i drugiego dnia rano już nie chciało zapalić. Silnik odpali po kilkunastominutowym chełtaniu rozrusznikiem. Jak już odpali chodzi równo, nic nie rzęzi. W czasie jazdy ma moc na wolnych obrotach natomiast traci już na wyższych. Niezależnie czy ciepły czy zimny po zgaszeniu od nowa polka z odpalaniem.
Samochód był u jakiegoś miejscowego mechanika na prostym teście przelewowym z buteleczkami i jeden wtrysk nalał ładnie, natomiast pozostałe 3 ledwo co nakapały do butelek.
Niby wszystko wskazuje na wtryski jednak dziwnym jest to, że usterka pojawiła się z dnia na dzień na trzech wtryskach.
Auto jest od znajomego, z doświadczenia uczciwego chłopaka. W ostatnim czasie wymienił w samochodzie dwumas na nowy – ma fakturę na 1150e
Aktualnie przebieg na liczniku 167tys (taki wiem, że mało realny ale chyba jednak...tak)
Stoję przed zakupem Mazdy 6 na odległość w Hiszpanii. Mam tam na miejscu brata, który wszystkiego ma dograć.
Mamy do kupienia Mazdę 6 z silnikiem diesla, który ostatnio sprawia problemy.
Auto jeździło wczesniej dobrze, zbierało się dobrze – znam je, widywałem je często. Paliło na dotyk.
Po długiej trasie zostało postawione na noc do garażu i drugiego dnia rano już nie chciało zapalić. Silnik odpali po kilkunastominutowym chełtaniu rozrusznikiem. Jak już odpali chodzi równo, nic nie rzęzi. W czasie jazdy ma moc na wolnych obrotach natomiast traci już na wyższych. Niezależnie czy ciepły czy zimny po zgaszeniu od nowa polka z odpalaniem.
Samochód był u jakiegoś miejscowego mechanika na prostym teście przelewowym z buteleczkami i jeden wtrysk nalał ładnie, natomiast pozostałe 3 ledwo co nakapały do butelek.
Niby wszystko wskazuje na wtryski jednak dziwnym jest to, że usterka pojawiła się z dnia na dzień na trzech wtryskach.
Auto jest od znajomego, z doświadczenia uczciwego chłopaka. W ostatnim czasie wymienił w samochodzie dwumas na nowy – ma fakturę na 1150e

Aktualnie przebieg na liczniku 167tys (taki wiem, że mało realny ale chyba jednak...tak)
-
oxymedia
haryb napisał(a):Ile jest szansa przejeżdzić km od momentu kiedy się zaświeci lamka rezerwy ?
Jak zniknie już zasięg na kompie (pokazuje do 50km, poniżej już nie wyświetla), to zjeżdżaj od razu na stację.
Ja się raz nadziałem

-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
W top gear Jeremy kiedyś leciał A8 żeby na maksa wycisnąć kilometry z jednego baku. Od dawna miał już poniżej zera a jeszcze jechał. Takie rozwiązanie byłoby właśnie idealne, choć wyniki jego testów traktuję z przymrużeniem oka 
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Mam szybkie pytanie:
1. nie wiem jaki mam olej w chłodnicy a muszę dolać czy zwykłe Borygo wystarczy ?
2. Przejechałem 6 tysi od kupna i zmiany oleju w madzi. Wlałem Castrola 5W30. Dzis patrzyłem na stan oleju i bagnet jest suchy albo lekko od spodu w oleju. Możliwe jest zeby silnik tyle wypił ?
3. Tydzien temu założyłem LPG czy konieczna jest zmiana oleju silnikowego na inny ?
1. nie wiem jaki mam olej w chłodnicy a muszę dolać czy zwykłe Borygo wystarczy ?
2. Przejechałem 6 tysi od kupna i zmiany oleju w madzi. Wlałem Castrola 5W30. Dzis patrzyłem na stan oleju i bagnet jest suchy albo lekko od spodu w oleju. Możliwe jest zeby silnik tyle wypił ?
3. Tydzien temu założyłem LPG czy konieczna jest zmiana oleju silnikowego na inny ?
- Od: 8 paź 2012, 16:05
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM
ad1. najpierw sprawdź w jakiej kondycji jest stary płyn. Może bardziej opłaca się zalać samochód nowym. generalnie możesz dolać Borygo.
BTW. panowie przy montażu instalacji zapomnieli uzupełnić stan?
ad.2 Zmień olej. Króluje opinia że mazda nie trawi Castrola. Jeżeli wypiła bagnet na dystansie 6kkm to oznacza że bierze już trochę za dużo. najpierw płukanka, zmień olej i obserwuj. Co do wyboru odsyłam do wątku olejowego.
ad3. Tak jak wyżej.
BTW. panowie przy montażu instalacji zapomnieli uzupełnić stan?
ad.2 Zmień olej. Króluje opinia że mazda nie trawi Castrola. Jeżeli wypiła bagnet na dystansie 6kkm to oznacza że bierze już trochę za dużo. najpierw płukanka, zmień olej i obserwuj. Co do wyboru odsyłam do wątku olejowego.
ad3. Tak jak wyżej.
Castrol jest BLEEEEEE
zmieniaj szybko , jak kupiłem auto też miała lany castrol i potrafiła wciągnąć nawet 2l na 1000km (autostrada =/– 180h) już rok mam Mobila i ta sama trasa weźmie max 20/30ml 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6