Montaż świateł do jazdy dziennej
tu raczej chodzi o moje obawy
. Klosze w naszych szóstkach nie posiadają takowego oznaczenia/homologacji. Co do zakłóceń, to czy możesz potwierdzić brak zakłóceń w radio 
siemek55 napisał(a):Klosze w naszych szóstkach nie posiadają takowego oznaczenia/homologacji. Co do zakłóceń, to czy możesz potwierdzić brak zakłóceń w radio
Dokładnie, na kloszach nie mamy wklepanej homologacji świateł dziennych a co do zakłóceń to nie ma najmniejszych, jeżdżę także z CB i tam również nie ma żadnych zakłóceń
No i kolejna modyfikacja za nami
Montaż świateł do jazdy dziennej 702 HP z firmy CNSS wstawionych w zaślepki zderzaka centralnie na środek jak u kolegi BUBERa .
SPOSTRZEŻENIA: wygląda super ,ale przy idealnym spasowaniu z krzywizną i wypoziomowaniu w stosunku do zaślepki, światła świecą delikatnie w dół i średnio mocno na boki, co nie powinno mieć wpływu na funkcjonalność jednak nocą snop światła mocno daje po bokach, a środkiem martwa strefa
.
Co do samego montażu i moich wcześniejszych pytań to tak:
– zdejmowanie zaślepek można przeprowadzić na założonym zderzaku, najlepiej najpierw wyjąć szaro/srebrne obramówki ( miękki plastik kilka zaczepów trochę siły trzeba użyć i wychodzą ) i pod nimi idealnie widać 4 zatrzaski już do zderzaka, odpinamy zatrzaski i jeden "kołek" do maskownicy pod grilem trochę gimnastyki i wyjmujemy zaślepkę przez otwór od przodu , w dieslu zaślepka lewa jest pełna trochę więcej gimnastyki i tez wyjdzie.
– teraz rzeźba w plastiku trzeba to wszystko powycinać dopasować, posklejać i zasilikonować, jednak jest luksus zderzak na samochodzie siedzi więc mamy czasu ile chcemy
Plastik jest miękki rzeźbi się sympatycznie , warto zwrócić uwagę ażeby światła skierować minimalnie w górę i ile się da do środka zderzaka, jednak coś za coś albo wygląda super albo świeci lepiej ,trzeba wybrać samemu (ja wyboru nie miałem wygląda super świeci na boki
a rozklejać już nie mam ochoty)]
– zakładanie całości poklejonej i zasilikonowanej tylko na zdjętym zderzaku innej opcji nie znalazłem całość jest sztywniejsza i nie ma takiego pola manewru niestety , świetny opis na pierwszej stronie i tutaj PODZIĘKOWANIA DLA DOBRZYNA
– montujemy wszystko na spokojnie podpinamy wtyczki, "sterowanie" montujemy na filtrze paliwa kilka opasek zaciskowych i łączymy przewody ja połączyłem w skrzynce z bezpiecznikami w wolnym gnieździe gdzie było zasilanie po stacyjce, przewód sterujący pod bezpiecznik świateł mijania zgodnie z opisanymi w tym wątku wskazówkami.
-Sprawdzamy czy świeci , jak świeci i jest OK skręcamy zderzak i cieszymy się z udanej modyfikacji.
Jak to działa w mojej Gejszy:
-manetka świateł na OFF:odpalony silnik świecą dzienne. Gasimy samochód po kilku sekundach gasną dzienne. Zgodnie z wszelkimi prawami drogowymi.
-manetka na pozycyjnych: kluczyk wyjęty świeca pozycyjne , kluczyk przekręcony świecą pozycyjne i dzienne .Tak nie jeździmy
-manetka na mijania : świeca mijania bez dziennych ( tutaj wprowadzę pstryczek elektryczek który będzie włączał dzienne i mijania razem , niezgodnie z przepisami ale może się przydać więc zrobię.)
-manetka na auto: pełen automat , w zależności od poziomu oświetlenia świecą albo dzienne jak naprawdę jasno, jak się ściemnia to "wchodzą" automatycznie mijania ,dzienne się wyłączają (poznajemy po podświetleniu deski)
.
WNIOSEK : Chyba lepiej wstawić takie jak ma DOBRZYN większa możliwość regulacji , wyglądają też fajnie, a odpada też masa wycinania klejenia silikonowania i babrania
.
A i jak się ma cały czas manetkę na Auto, przy niskim natężeniu światła rozruch następuje na załączonych światłach mijania co wiadomo jest niewskazane
I na koniec pytanie czy da się zmniejszyć zwiększyć czułość czujnika zmierzchu, teraz jesień/zima naprawdę trzeba dużo światła żeby się załączyły dzienne, na pewno spodoba sie to Policji ale jaki sens jeżdzić cały dzień na mijania( mówię o mieście bo na trasie to można jeszcze zrozumieć ) jak się ma dzienne
.
PS: Fotek nie mam patrzyłem roboty, a nie pstrykania
. Na forum masa fotek
Montaż świateł do jazdy dziennej 702 HP z firmy CNSS wstawionych w zaślepki zderzaka centralnie na środek jak u kolegi BUBERa .
SPOSTRZEŻENIA: wygląda super ,ale przy idealnym spasowaniu z krzywizną i wypoziomowaniu w stosunku do zaślepki, światła świecą delikatnie w dół i średnio mocno na boki, co nie powinno mieć wpływu na funkcjonalność jednak nocą snop światła mocno daje po bokach, a środkiem martwa strefa
Co do samego montażu i moich wcześniejszych pytań to tak:
– zdejmowanie zaślepek można przeprowadzić na założonym zderzaku, najlepiej najpierw wyjąć szaro/srebrne obramówki ( miękki plastik kilka zaczepów trochę siły trzeba użyć i wychodzą ) i pod nimi idealnie widać 4 zatrzaski już do zderzaka, odpinamy zatrzaski i jeden "kołek" do maskownicy pod grilem trochę gimnastyki i wyjmujemy zaślepkę przez otwór od przodu , w dieslu zaślepka lewa jest pełna trochę więcej gimnastyki i tez wyjdzie.
– teraz rzeźba w plastiku trzeba to wszystko powycinać dopasować, posklejać i zasilikonować, jednak jest luksus zderzak na samochodzie siedzi więc mamy czasu ile chcemy
Plastik jest miękki rzeźbi się sympatycznie , warto zwrócić uwagę ażeby światła skierować minimalnie w górę i ile się da do środka zderzaka, jednak coś za coś albo wygląda super albo świeci lepiej ,trzeba wybrać samemu (ja wyboru nie miałem wygląda super świeci na boki
– zakładanie całości poklejonej i zasilikonowanej tylko na zdjętym zderzaku innej opcji nie znalazłem całość jest sztywniejsza i nie ma takiego pola manewru niestety , świetny opis na pierwszej stronie i tutaj PODZIĘKOWANIA DLA DOBRZYNA

– montujemy wszystko na spokojnie podpinamy wtyczki, "sterowanie" montujemy na filtrze paliwa kilka opasek zaciskowych i łączymy przewody ja połączyłem w skrzynce z bezpiecznikami w wolnym gnieździe gdzie było zasilanie po stacyjce, przewód sterujący pod bezpiecznik świateł mijania zgodnie z opisanymi w tym wątku wskazówkami.
-Sprawdzamy czy świeci , jak świeci i jest OK skręcamy zderzak i cieszymy się z udanej modyfikacji.
Jak to działa w mojej Gejszy:
-manetka świateł na OFF:odpalony silnik świecą dzienne. Gasimy samochód po kilku sekundach gasną dzienne. Zgodnie z wszelkimi prawami drogowymi.
-manetka na pozycyjnych: kluczyk wyjęty świeca pozycyjne , kluczyk przekręcony świecą pozycyjne i dzienne .Tak nie jeździmy
-manetka na mijania : świeca mijania bez dziennych ( tutaj wprowadzę pstryczek elektryczek który będzie włączał dzienne i mijania razem , niezgodnie z przepisami ale może się przydać więc zrobię.)
-manetka na auto: pełen automat , w zależności od poziomu oświetlenia świecą albo dzienne jak naprawdę jasno, jak się ściemnia to "wchodzą" automatycznie mijania ,dzienne się wyłączają (poznajemy po podświetleniu deski)
WNIOSEK : Chyba lepiej wstawić takie jak ma DOBRZYN większa możliwość regulacji , wyglądają też fajnie, a odpada też masa wycinania klejenia silikonowania i babrania
A i jak się ma cały czas manetkę na Auto, przy niskim natężeniu światła rozruch następuje na załączonych światłach mijania co wiadomo jest niewskazane

I na koniec pytanie czy da się zmniejszyć zwiększyć czułość czujnika zmierzchu, teraz jesień/zima naprawdę trzeba dużo światła żeby się załączyły dzienne, na pewno spodoba sie to Policji ale jaki sens jeżdzić cały dzień na mijania( mówię o mieście bo na trasie to można jeszcze zrozumieć ) jak się ma dzienne
PS: Fotek nie mam patrzyłem roboty, a nie pstrykania
Ostatnio edytowano 21 lis 2013, 11:09 przez em_dzej, łącznie edytowano 5 razy

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Zanim w końcu zabiorę się zakup i montaż dla pewności pytania dodatkowe do autora i osób, które już podobnie zamontowały LED'y DRL:
1) czy mamy tutaj do czynienia z użytkownikami, którzy nie mają "kłopotliwego" modułu skandynawskiego? (ja również go nie mam, ale zastanawiam się czy ma z tym związek problem, który opisuję w drugim pytaniu, czy może ten problem jest u wszystkich użytkowników);
2) czy nie macie problemu, że podczas jazdy na DRL'ach mrugając długimi zapalają się mijania i tym samym wyłączają się światła do jazdy dziennej?.
Z tego co można wyczytać w Wikipedii jest też inna opcja w zależności od daty pierwszej rejestracji samochodu:
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."
Pomimo tego myślę, że nie ma co na siłę kombinować żeby również z tyłu załączało się oświetlenie podczas jazdy na DRL.
1) czy mamy tutaj do czynienia z użytkownikami, którzy nie mają "kłopotliwego" modułu skandynawskiego? (ja również go nie mam, ale zastanawiam się czy ma z tym związek problem, który opisuję w drugim pytaniu, czy może ten problem jest u wszystkich użytkowników);
2) czy nie macie problemu, że podczas jazdy na DRL'ach mrugając długimi zapalają się mijania i tym samym wyłączają się światła do jazdy dziennej?.
dobrzyn22 napisał(a):Jeżeli ktoś się trochę tematem interesował,to z pewnością wie,że zgodnie z prawem światła do jazdy dziennej mogą świecić się same,tzn.bez żadnych postojowych,podświetlenia tablic itp.Stąd też ten trzeci kabel,który wyłącza światła do jazdy dziennej w przypadku włączenia postojowych(lub mijania-które świecą się razem z postojowymi).
Z tego co można wyczytać w Wikipedii jest też inna opcja w zależności od daty pierwszej rejestracji samochodu:
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."
Pomimo tego myślę, że nie ma co na siłę kombinować żeby również z tyłu załączało się oświetlenie podczas jazdy na DRL.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
ja tak mam zrobione. Mam ciemne auto więc wolę być widoczny również z
strony.
Tzn nie mam dziennych, ale włączam tyko pozycje oraz przeciwmgielne w zderzaku i tak sobie hasam po mieście. Uważam, że przepis dla aut do 2009 jest jak najbardziej potrzebny, uważam wręcz iż dobrze gdyby to był wymóg a nie możliwość, bo nie raz już gryzłem koło zębami bo jakiś kretyn w lesie jedzie sobie na ledach z biedronki z przodu i reszte ma w pupie.
Oby kiedyś nie miał faktycznie w pupie...

Tzn nie mam dziennych, ale włączam tyko pozycje oraz przeciwmgielne w zderzaku i tak sobie hasam po mieście. Uważam, że przepis dla aut do 2009 jest jak najbardziej potrzebny, uważam wręcz iż dobrze gdyby to był wymóg a nie możliwość, bo nie raz już gryzłem koło zębami bo jakiś kretyn w lesie jedzie sobie na ledach z biedronki z przodu i reszte ma w pupie.
Oby kiedyś nie miał faktycznie w pupie...
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Odpowiem na pytanie 2. Nie ma z tym na pewno problemu, ponieważ migasz długimi i mijania, w tym czasie postojówki są wyłączone, a to one wyłączają dzienne.



matthies napisał(a):ja tak mam zrobione. Mam ciemne auto więc wolę być widoczny również zstrony.
Zgadza się, lepiej gdyby u wszystkich świeciło się również z tyłu.
matthies napisał(a):Tzn nie mam dziennych, ale włączam tyko pozycje oraz przeciwmgielne w zderzaku i tak sobie hasam po mieście.
Zupełnie niezgodnie z przepisami
matthies napisał(a):Uważam, że przepis dla aut do 2009 jest jak najbardziej potrzebny, uważam wręcz iż dobrze gdyby to był wymóg a nie możliwość, bo nie raz już gryzłem koło zębami bo jakiś kretyn w lesie jedzie sobie na ledach z biedronki z przodu i reszte ma w [tiiit].
Oby kiedyś nie miał faktycznie w [tiiit]...
Oczywiście żadna różnica gdyby zamiast niego w tym samym lesie jechał sobie ktoś nowym Mercedesem z wypasionymi LEDami z przodu, a z tyłu również wszystko wyłączone, też nie widziałbyś go lepiej
Mandey napisał(a):Odpowiem na pytanie 2. Nie ma z tym na pewno problemu, ponieważ migasz długimi i mijania, w tym czasie postojówki są wyłączone, a to one wyłączają dzienne.
Właśnie tak samo rozumowałem, dzięki za potwierdzenie. Zdziwiło mnie po prostu jak ktoś w podobnym wątku napisał, że mruganie długimi załączy na stałe światła mijania (akurat nie pisał chyba nic o postojówkach) i tym samym wyłączy DRL.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
andryjan napisał(a):Zupełnie niezgodnie z przepisami. Mundurowi zdaje się wychwytują takich użytkowników.
mijam się z nimi często i jakoś nie robili problemów. Jest kilka opcji:
– mają to w poważaniu
– nie znają się i myślą że to DRL
– mam fuksa
Osobiście się tym nie przejmuję, bowiem przynajmniej jestem widoczny z każdej strony na dodatek niewielkim kosztem, ponieważ nie musiałem sobie żadnych ledów dokupować. A widoczność jest dla mnie najważniejsza. Inna sprawa, że te moje halogeny w zderzaku jakoś nikogo nie oślepiają bardziej niż zwykłe światła mijania, więc trochę nie bardzo rozumiem przepisy lecz świadomie biorę ryzyko na siebie.
Co do lasu i mercedesa, masz rację.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
andryjan napisał(a):Zdziwiło mnie po prostu jak ktoś w podobnym wątku napisał, że mruganie długimi załączy na stałe światła mijania
Jest w tym ziarno prawdy. Jeżeli mrugniesz długimi przy wyłączonych światłach, to podczas mrugnięcia załączają się również mijania – tyle, że nie na stałe, a po prostu razem z długimi.



siemek55 napisał(a):to cudo steruje najprawdopodobniej oświetleniem przez PWM. Czyli różnica w większości jest wytracana na półprzewodniku i rozpraszana w postaci ciepła.
Nie będę się wymądrzał i powiem krótko, że moduł na pewno korzysta z PWM, straty idą na ciepło i są wytracane, ale nie jest to pozostała część energii

Apel do kolegów andryjan i gejszy

P.S. Jak macie teraz wilgoć na dywanikach, to podłóżcie jakiś ręcznik, bo nie chcę Wam prać kurtek

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
NIEBO! napisał(a):
Apel do kolegów andryjan i gejszyMożecie sprawdzić jaki macie moduł? Cały symbol ? Please!!!
Pogadam jutro rano z Gejszą , może mi powie co tam ma w sobie, a jak mi nie powie to Ci zrobię "słitfocię"


-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Jej zrób "słitfocię"em_dzej napisał(a):mi powie co tam ma w sobie, a jak mi nie powie to Ci zrobię "słitfocię"


Jak już Ci się pozwoli dobrać tam wiesz gdzie ... głęboko ... między nogami

Z góry dzięki!
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
NIEBO! napisał(a):Jej zrób "słitfocię", nie mi
.
I tak też się stało zrobiłem fotę Jej i wysyłam Ci

Dostęp nie powiem , wypas, na szczęście "idiotencamera" dała radę i nie musiałem walczyć z lusterkiem

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
- Od: 17 wrz 2013, 12:15
- Posty: 56
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)
Głównie to Ty się spisałeśem_dzej napisał(a): "idiotencamera" dała radę


– na manetce świateł pozycja auto –> mijania działające na czujnik zmierzchu
– na manetce wycieraczek pozycja auto –> wycieraczki automatyczne sprzężone z czujnikiem deszczu
No ale jednak to zupełnie inny modułandryjan napisał(a):nr wyszedł bardzo podobny jak u Ciebie kolego !NIEBO.
GR1A 67890A A a kolega widać ma moduł
GR1B 67890A B co mnie nie bardzo cieszy bo tych jest najmniej na allegro i nie są najtańsze
andryjan szkoda, że mnie nie możesz jeszcze bardziej upewnić, że kupię właściwy moduł ale i lichy i em_dzej mówią ze mają B więc chyba mi to wystarczy i zacznę polować na najtańszy moduł B
No identyczna zasada działania jak ma kolega mądry – napisał o tym sporo na forum. Ba nawet nakręcił film – poszukaj jego wątków/poczytaj o jego aucie – ma linki w swoim profilu.pawel-sc napisał(a):Panowie, a co sądzicie o takiej przeróbce?
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
u mnie też GR1B 67890A 
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6