Montaż świateł do jazdy dziennej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez siemek55 » 5 lis 2013, 23:16

tu raczej chodzi o moje obawy ;). Klosze w naszych szóstkach nie posiadają takowego oznaczenia/homologacji. Co do zakłóceń, to czy możesz potwierdzić brak zakłóceń w radio ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez mądry » 6 lis 2013, 00:00

siemek55 napisał(a):Klosze w naszych szóstkach nie posiadają takowego oznaczenia/homologacji. Co do zakłóceń, to czy możesz potwierdzić brak zakłóceń w radio

Dokładnie, na kloszach nie mamy wklepanej homologacji świateł dziennych a co do zakłóceń to nie ma najmniejszych, jeżdżę także z CB i tam również nie ma żadnych zakłóceń
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez siemek55 » 6 lis 2013, 00:19

i to bardzo cenna informacja, szczególnie w kontekście CB. THX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez em_dzej » 21 lis 2013, 10:15

No i kolejna modyfikacja za nami <rotfl>
Montaż świateł do jazdy dziennej 702 HP z firmy CNSS wstawionych w zaślepki zderzaka centralnie na środek jak u kolegi BUBERa .

SPOSTRZEŻENIA: wygląda super ,ale przy idealnym spasowaniu z krzywizną i wypoziomowaniu w stosunku do zaślepki, światła świecą delikatnie w dół i średnio mocno na boki, co nie powinno mieć wpływu na funkcjonalność jednak nocą snop światła mocno daje po bokach, a środkiem martwa strefa :P .

Co do samego montażu i moich wcześniejszych pytań to tak:
– zdejmowanie zaślepek można przeprowadzić na założonym zderzaku, najlepiej najpierw wyjąć szaro/srebrne obramówki ( miękki plastik kilka zaczepów trochę siły trzeba użyć i wychodzą ) i pod nimi idealnie widać 4 zatrzaski już do zderzaka, odpinamy zatrzaski i jeden "kołek" do maskownicy pod grilem trochę gimnastyki i wyjmujemy zaślepkę przez otwór od przodu , w dieslu zaślepka lewa jest pełna trochę więcej gimnastyki i tez wyjdzie.
– teraz rzeźba w plastiku trzeba to wszystko powycinać dopasować, posklejać i zasilikonować, jednak jest luksus zderzak na samochodzie siedzi więc mamy czasu ile chcemy <faja>
Plastik jest miękki rzeźbi się sympatycznie , warto zwrócić uwagę ażeby światła skierować minimalnie w górę i ile się da do środka zderzaka, jednak coś za coś albo wygląda super albo świeci lepiej ,trzeba wybrać samemu (ja wyboru nie miałem wygląda super świeci na boki :> a rozklejać już nie mam ochoty)]
– zakładanie całości poklejonej i zasilikonowanej tylko na zdjętym zderzaku innej opcji nie znalazłem całość jest sztywniejsza i nie ma takiego pola manewru niestety , świetny opis na pierwszej stronie i tutaj PODZIĘKOWANIA DLA DOBRZYNA <spoko>
– montujemy wszystko na spokojnie podpinamy wtyczki, "sterowanie" montujemy na filtrze paliwa kilka opasek zaciskowych i łączymy przewody ja połączyłem w skrzynce z bezpiecznikami w wolnym gnieździe gdzie było zasilanie po stacyjce, przewód sterujący pod bezpiecznik świateł mijania zgodnie z opisanymi w tym wątku wskazówkami.
-Sprawdzamy czy świeci , jak świeci i jest OK skręcamy zderzak i cieszymy się z udanej modyfikacji.

Jak to działa w mojej Gejszy:
-manetka świateł na OFF:odpalony silnik świecą dzienne. Gasimy samochód po kilku sekundach gasną dzienne. Zgodnie z wszelkimi prawami drogowymi.
-manetka na pozycyjnych: kluczyk wyjęty świeca pozycyjne , kluczyk przekręcony świecą pozycyjne i dzienne .Tak nie jeździmy :)
-manetka na mijania : świeca mijania bez dziennych ( tutaj wprowadzę pstryczek elektryczek który będzie włączał dzienne i mijania razem , niezgodnie z przepisami ale może się przydać więc zrobię.)
-manetka na auto: pełen automat , w zależności od poziomu oświetlenia świecą albo dzienne jak naprawdę jasno, jak się ściemnia to "wchodzą" automatycznie mijania ,dzienne się wyłączają (poznajemy po podświetleniu deski) :D.

WNIOSEK : Chyba lepiej wstawić takie jak ma DOBRZYN większa możliwość regulacji , wyglądają też fajnie, a odpada też masa wycinania klejenia silikonowania i babrania :D.
A i jak się ma cały czas manetkę na Auto, przy niskim natężeniu światła rozruch następuje na załączonych światłach mijania co wiadomo jest niewskazane <co?>

I na koniec pytanie czy da się zmniejszyć zwiększyć czułość czujnika zmierzchu, teraz jesień/zima naprawdę trzeba dużo światła żeby się załączyły dzienne, na pewno spodoba sie to Policji ale jaki sens jeżdzić cały dzień na mijania( mówię o mieście bo na trasie to można jeszcze zrozumieć ) jak się ma dzienne ;) .

PS: Fotek nie mam patrzyłem roboty, a nie pstrykania :D. Na forum masa fotek
Ostatnio edytowano 21 lis 2013, 11:09 przez em_dzej, łącznie edytowano 5 razy
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Zdzirson » 21 lis 2013, 10:24

pic or didn't happen ;)
Zdzirson
 

Postprzez dobrzyn22 » 21 lis 2013, 21:12

em_dzej napisał(a):tutaj PODZIĘKOWANIA DLA DOBRZYNA <spoko>

<spoko> <spoko> oby długo światła służyły
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez andryjan » 24 lis 2013, 12:17

Zanim w końcu zabiorę się zakup i montaż dla pewności pytania dodatkowe do autora i osób, które już podobnie zamontowały LED'y DRL:

1) czy mamy tutaj do czynienia z użytkownikami, którzy nie mają "kłopotliwego" modułu skandynawskiego? (ja również go nie mam, ale zastanawiam się czy ma z tym związek problem, który opisuję w drugim pytaniu, czy może ten problem jest u wszystkich użytkowników);

2) czy nie macie problemu, że podczas jazdy na DRL'ach mrugając długimi zapalają się mijania i tym samym wyłączają się światła do jazdy dziennej?.

dobrzyn22 napisał(a):Jeżeli ktoś się trochę tematem interesował,to z pewnością wie,że zgodnie z prawem światła do jazdy dziennej mogą świecić się same,tzn.bez żadnych postojowych,podświetlenia tablic itp.Stąd też ten trzeci kabel,który wyłącza światła do jazdy dziennej w przypadku włączenia postojowych(lub mijania-które świecą się razem z postojowymi).


Z tego co można wyczytać w Wikipedii jest też inna opcja w zależności od daty pierwszej rejestracji samochodu:
"W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej."

Pomimo tego myślę, że nie ma co na siłę kombinować żeby również z tyłu załączało się oświetlenie podczas jazdy na DRL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez matthies » 24 lis 2013, 13:33

ja tak mam zrobione. Mam ciemne auto więc wolę być widoczny również z <dupa> strony.
Tzn nie mam dziennych, ale włączam tyko pozycje oraz przeciwmgielne w zderzaku i tak sobie hasam po mieście. Uważam, że przepis dla aut do 2009 jest jak najbardziej potrzebny, uważam wręcz iż dobrze gdyby to był wymóg a nie możliwość, bo nie raz już gryzłem koło zębami bo jakiś kretyn w lesie jedzie sobie na ledach z biedronki z przodu i reszte ma w pupie.
Oby kiedyś nie miał faktycznie w pupie...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 24 lis 2013, 13:40

Odpowiem na pytanie 2. Nie ma z tym na pewno problemu, ponieważ migasz długimi i mijania, w tym czasie postojówki są wyłączone, a to one wyłączają dzienne.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez andryjan » 24 lis 2013, 14:29

matthies napisał(a):ja tak mam zrobione. Mam ciemne auto więc wolę być widoczny również z <dupa> strony.

Zgadza się, lepiej gdyby u wszystkich świeciło się również z tyłu.
matthies napisał(a):Tzn nie mam dziennych, ale włączam tyko pozycje oraz przeciwmgielne w zderzaku i tak sobie hasam po mieście.

Zupełnie niezgodnie z przepisami :). Mundurowi zdaje się wychwytują takich użytkowników.
matthies napisał(a):Uważam, że przepis dla aut do 2009 jest jak najbardziej potrzebny, uważam wręcz iż dobrze gdyby to był wymóg a nie możliwość, bo nie raz już gryzłem koło zębami bo jakiś kretyn w lesie jedzie sobie na ledach z biedronki z przodu i reszte ma w [tiiit].
Oby kiedyś nie miał faktycznie w [tiiit]...

Oczywiście żadna różnica gdyby zamiast niego w tym samym lesie jechał sobie ktoś nowym Mercedesem z wypasionymi LEDami z przodu, a z tyłu również wszystko wyłączone, też nie widziałbyś go lepiej :). Przepisy dla nowych aut jednak zrobili takie, że ma się świecić tylko z przodu :/.
Mandey napisał(a):Odpowiem na pytanie 2. Nie ma z tym na pewno problemu, ponieważ migasz długimi i mijania, w tym czasie postojówki są wyłączone, a to one wyłączają dzienne.


Właśnie tak samo rozumowałem, dzięki za potwierdzenie. Zdziwiło mnie po prostu jak ktoś w podobnym wątku napisał, że mruganie długimi załączy na stałe światła mijania (akurat nie pisał chyba nic o postojówkach) i tym samym wyłączy DRL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez matthies » 24 lis 2013, 14:58

andryjan napisał(a):Zupełnie niezgodnie z przepisami :). Mundurowi zdaje się wychwytują takich użytkowników.

mijam się z nimi często i jakoś nie robili problemów. Jest kilka opcji:
– mają to w poważaniu
– nie znają się i myślą że to DRL
– mam fuksa
Osobiście się tym nie przejmuję, bowiem przynajmniej jestem widoczny z każdej strony na dodatek niewielkim kosztem, ponieważ nie musiałem sobie żadnych ledów dokupować. A widoczność jest dla mnie najważniejsza. Inna sprawa, że te moje halogeny w zderzaku jakoś nikogo nie oślepiają bardziej niż zwykłe światła mijania, więc trochę nie bardzo rozumiem przepisy lecz świadomie biorę ryzyko na siebie.

Co do lasu i mercedesa, masz rację.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 24 lis 2013, 17:01

andryjan napisał(a):Zdziwiło mnie po prostu jak ktoś w podobnym wątku napisał, że mruganie długimi załączy na stałe światła mijania

Jest w tym ziarno prawdy. Jeżeli mrugniesz długimi przy wyłączonych światłach, to podczas mrugnięcia załączają się również mijania – tyle, że nie na stałe, a po prostu razem z długimi.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez NIEBO! » 9 gru 2013, 23:14

siemek55 napisał(a):to cudo steruje najprawdopodobniej oświetleniem przez PWM. Czyli różnica w większości jest wytracana na półprzewodniku i rozpraszana w postaci ciepła.

Nie będę się wymądrzał i powiem krótko, że moduł na pewno korzysta z PWM, straty idą na ciepło i są wytracane, ale nie jest to pozostała część energii <cisza> To akurat bzdura :) Półprzewodnik to nie rezystor (choć rezystancję posiada i im mniejsza tym mniejsze straty choć główną przyczyną strat jest często zbyt wolne kluczowanie bramki tranzystora kluczującego :P ) to nie o to w PWM chodzi i jeśli do świateł trafia u mądego 25% mocy to oszczędza conajmniej 70% energii jak nie wiecej :) Ale zakłócenia owszem – mogą się pojawić, ale skoro w module mądrego się nie pojawiają widać że konstruktor dobrze odfiltrował pracę impulsową i jest gitara :)

Apel do kolegów andryjan i gejszy <lol> Możecie sprawdzić jaki macie moduł? Cały symbol ? Please!!!

P.S. Jak macie teraz wilgoć na dywanikach, to podłóżcie jakiś ręcznik, bo nie chcę Wam prać kurtek <nie> , a dostęp do tego dziadostwa bardzo upierdliwy <video> Przyda się latarka i lusterko lub bardzo mały aparat/telefon z funkcją makro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez em_dzej » 9 gru 2013, 23:27

NIEBO! napisał(a):
Apel do kolegów andryjan i gejszy <lol> Możecie sprawdzić jaki macie moduł? Cały symbol ? Please!!!


Pogadam jutro rano z Gejszą , może mi powie co tam ma w sobie, a jak mi nie powie to Ci zrobię "słitfocię" <glupek2>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez NIEBO! » 10 gru 2013, 00:12

em_dzej napisał(a):mi powie co tam ma w sobie, a jak mi nie powie to Ci zrobię "słitfocię" <glupek2>
Jej zrób "słitfocię" <lol> , nie mi hahaha .

Jak już Ci się pozwoli dobrać tam wiesz gdzie ... głęboko ... między nogami <rotfl> to zwróć baczną uwagę na ...

Obrazek

Z góry dzięki! :*
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez em_dzej » 10 gru 2013, 10:47

NIEBO! napisał(a):Jej zrób "słitfocię" <lol> , nie mi hahaha .



I tak też się stało zrobiłem fotę Jej i wysyłam Ci

Obrazek

Dostęp nie powiem , wypas, na szczęście "idiotencamera" dała radę i nie musiałem walczyć z lusterkiem <faja>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez pawel-sc » 10 gru 2013, 15:27

Panowie, a co sądzicie o takiej przeróbce?

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamia ... 46894.html
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez andryjan » 10 gru 2013, 20:10

Chętnie bym pomógł, ale jeszcze jakiś czas przebywam za granicą. Kolega już zrobił słitofocię, nr wyszedł bardzo podobny jak u Ciebie kolego !NIEBO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 10 gru 2013, 20:18

em_dzej napisał(a): "idiotencamera" dała radę
Głównie to Ty się spisałeś <jupi> Wielkie dzięki <spoko> Czasami żałuję że nie mam małej idiotencamery bo ta w moim budżetowym smartfonie nie nadaje się do niczego :( Jeszcze tylko chciałbym się upewnić czy masz to w wyposażeniu*em_dzej :
– na manetce świateł pozycja auto –> mijania działające na czujnik zmierzchu
– na manetce wycieraczek pozycja auto –> wycieraczki automatyczne sprzężone z czujnikiem deszczu
?? ?? ??

andryjan napisał(a):nr wyszedł bardzo podobny jak u Ciebie kolego !NIEBO.
No ale jednak to zupełnie inny moduł :) Ja mam moduł:
GR1A 67890A A a kolega widać ma moduł
GR1B 67890A B co mnie nie bardzo cieszy bo tych jest najmniej na allegro i nie są najtańsze :P Najwięcej jest tych z opcją D czyli pewnie przedlift "golas". Pytanie tylko czy wszystko z pozostałych opcji się zgadza więc jeszcze czekam na pozytywną odpowiedź* ... Gejszy :D

andryjan szkoda, że mnie nie możesz jeszcze bardziej upewnić, że kupię właściwy moduł ale i lichy i em_dzej mówią ze mają B więc chyba mi to wystarczy i zacznę polować na najtańszy moduł B :D


pawel-sc napisał(a):Panowie, a co sądzicie o takiej przeróbce?
No identyczna zasada działania jak ma kolega mądry – napisał o tym sporo na forum. Ba nawet nakręcił film – poszukaj jego wątków/poczytaj o jego aucie – ma linki w swoim profilu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez thing » 10 gru 2013, 21:45

u mnie też GR1B 67890A ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6