problemy z elektroniką
1, 2
Odgrzeje trochę temat. Mam problem z bezpiecznikiem ´room´a dokładnie jest na nim duży pobór prądu (0.25A) ale wszystko działa jak należy. Wie ktoś może za co jest odpowiedzialny bezpiecznik room ?
z tego co sam doszedłem:
-podświetlenie wnętrza
-wyświetlacz centralny
-nawigacja
-centralny zamek
-radio
i prawdopodobnie podtrzymanie pamięci w liczniku lecz tu nie jestem pewien.
rozłączyłem już prawie wszystko co możliwe oprócz właśnie licznika. czy orientuje się ktoś czy jeszcze jakieś urządzenie jest podłączone pod ten bezpiecznik ?
ew może ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej?
edit:
problem rozwiązany poprzez wymianę akumulatora. bosch S4 po 2 latach dostał zwarcia ;/
na bezpieczniku room przez 4minuty utrzymuje się pobór prądu 0.25A a po 4 minutach spada do 0.03A. orientuje się ktoś czy taki objaw jest prawidłowy ?
z tego co sam doszedłem:
-podświetlenie wnętrza
-wyświetlacz centralny
-nawigacja
-centralny zamek
-radio
i prawdopodobnie podtrzymanie pamięci w liczniku lecz tu nie jestem pewien.
rozłączyłem już prawie wszystko co możliwe oprócz właśnie licznika. czy orientuje się ktoś czy jeszcze jakieś urządzenie jest podłączone pod ten bezpiecznik ?
ew może ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej?
edit:
problem rozwiązany poprzez wymianę akumulatora. bosch S4 po 2 latach dostał zwarcia ;/
na bezpieczniku room przez 4minuty utrzymuje się pobór prądu 0.25A a po 4 minutach spada do 0.03A. orientuje się ktoś czy taki objaw jest prawidłowy ?
był:PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 L3 '02 166 kunia & Hunda cbr 600 F3 :)
jest: Mazda 6 GG 2.3 L3 '02 166 kunia & Hunda cbr 600 F3 :)
a weź jeszcze raz rozbierz panel i radio, sprawdź dwie czarne wtyczki które znajdują się na przodzie radia. Ja miałem taki sam problem i okazało się że jedna wtyczka była wyrwana z pinów.(wystarczy że będzie pęknięta i już nie będzie działać ).
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
Witam.
Odgrzewam stary kotlet.
Mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem ROOM 15A odpowiadającym za podświetlenie deski rozdzielczej oraz oświetlenia kabiny. Akumulator jest OK. Bezpiecznik przepala się w momencie wkładania go do gniazda. Wczoraj szukając przyczyny sprawdzałem wiązkę przewodów przy skrzynce z bezpiecznikami przy IC. Przetartego lub sparciałego przewodu nie znalazłem. Natomiast nastąpiła poprawa, przy wkładaniu bezpiecznika- nie przepalił się, wszystko działało. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON jest ok, natomiast przy uruchomieniu silnika bezpiecznik znowu został przepalony. Dzisiaj próbuję wymienić bezpiecznik i znowu go przepala w momencie wkładania do gniazda, więc problem znowu powrócił. Poradźcie coś w temacie bo zaczynam tracić cierpliwość. Dziękuję.
Odgrzewam stary kotlet.
Mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem ROOM 15A odpowiadającym za podświetlenie deski rozdzielczej oraz oświetlenia kabiny. Akumulator jest OK. Bezpiecznik przepala się w momencie wkładania go do gniazda. Wczoraj szukając przyczyny sprawdzałem wiązkę przewodów przy skrzynce z bezpiecznikami przy IC. Przetartego lub sparciałego przewodu nie znalazłem. Natomiast nastąpiła poprawa, przy wkładaniu bezpiecznika- nie przepalił się, wszystko działało. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON jest ok, natomiast przy uruchomieniu silnika bezpiecznik znowu został przepalony. Dzisiaj próbuję wymienić bezpiecznik i znowu go przepala w momencie wkładania do gniazda, więc problem znowu powrócił. Poradźcie coś w temacie bo zaczynam tracić cierpliwość. Dziękuję.
- Od: 11 kwi 2012, 18:27
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,
na logike trzyba zdemontowc wszystkie odbiornik podpiete pod ten bezpiecznik a potem po kolei je podlaczac ,aby stwierdzic co wywoluje ten problem.
warunek jest taki, ze nie masz przetartych itp kabli.
polecam podjechac do sprytnego elektryka.
E.
warunek jest taki, ze nie masz przetartych itp kabli.
polecam podjechac do sprytnego elektryka.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro , zrobiłem jak radziłes. Odlaczylem wszystkie odbiorniki. Kluczyk w pozycji ON wszystko działa. Podświetlenie górne i drzwi, panel i komputer działają. W momencie przekrecenia kluczyka przepala sie bezpiecznik ROOM. Może mieć to jakiś zwiazek z rozrusznikiem? Gdy odpialem górną kostkę na rozruszniku, przy przekrecaniu kluczyka bezpiecznik się nie przepalał ale silnik nie kręcił.
- Od: 11 kwi 2012, 18:27
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,
pozycja ON nie powoduje dzialania rozrusznika.
Room oznacze wewnatrzkabinowe odbiornik.
E
Room oznacze wewnatrzkabinowe odbiornik.
E
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, 21:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No właśnie. W pozycji ON w tej chwili nic się nie dzieje. Dopiero w momencie przekręcenia kluczyka do rozruchu przepala ten bezpiecznik. Miernik mam do 10A i nie mogę zmierzyć jaka wartość prądu pojawia się w tym gnieździe przy rozruchu.Też jestem zdziwiony, dlaczego tak się dzieje. Próbuję na razie sam z tym walczyć, ale chyba bez wybecelowania paru stówek na elektryka się nie obejdzie.
- Od: 11 kwi 2012, 18:27
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,
rozrusznik jest podlaczony do baterii bezposrednio tzn. bez jakiegokolwiek bezpiecznika,
a bandix doastaj prad tylko przy probie zakracenia i nie ma to nic wspolnego z tym Room bzepiecznkiem 10A.
pozdr.
E
a bandix doastaj prad tylko przy probie zakracenia i nie ma to nic wspolnego z tym Room bzepiecznkiem 10A.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Udało się. Znalazłem miejsce usterki. Samochód miał wymieniane nadkola i kolega blacharz tak rozgrzał blachę migomatem, że stopił wiązkę przewodów. Teraz wszystko działa że aż miło. Wariujące zegary to nie zawsze objaw padającej baterii. Enduro, dzięki za pomoc.
- Od: 11 kwi 2012, 18:27
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,
andpul1 napisał(a):... Enduro, dzięki za pomoc.
to dla tych emocji sukcesu jestem na tym forum.
znam przypadek kolegi, (ford sierra) kiedy podczas spawania karoserii, minimalny odprysk rozgrzanego metalu skoczyl na kabel, wypalil minimalna dziurke w izolacji zewnetrznej wiazki kabli, wpadl do srodka i w najnizszyam miejscu przepalil kable no i zwarl je.
w efekcie auto gaslo na wolnych obrotach non stop<glupek2>
co bylo tragicznym zjawiskiem szczegolnie podczas skrecania i redukowania biegow.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
mam problem z Bezpiecznikiem ROOM jak koledzy wyżej opisywali..
Auto cały czas było sprawne .
Pod Odpaleniu przejechaniu ok 1km Nagle zgasło Radio. po dojechaniu do celu szukałem spalonego Bezpiecznika.. zlokalizowałem ROOM 15A , próba włożenia nowego automatycznie przepala.
Najciekawsze z tego jest to ze przy każdym przekręcaniu kluczyka na zapłon to wskazówki skaczą , lub jadą z pełnym zakresem i wracając czasem zdarzyło się że zawiesiły sie na jakiejś wartości.
Auto Odpala na Dotyk., leczy gdy zgasimy silnik i przekręcimy na zapłon to licznik się wyzeruje.?
przy wkładaniu Bezpiecznika ROOM 15A wskazówki licznika lecą do końca i spowrotem..
Macie jakieś Koncepcje co może być za przyczyna?
mam problem z Bezpiecznikiem ROOM jak koledzy wyżej opisywali..
Auto cały czas było sprawne .
Pod Odpaleniu przejechaniu ok 1km Nagle zgasło Radio. po dojechaniu do celu szukałem spalonego Bezpiecznika.. zlokalizowałem ROOM 15A , próba włożenia nowego automatycznie przepala.
Najciekawsze z tego jest to ze przy każdym przekręcaniu kluczyka na zapłon to wskazówki skaczą , lub jadą z pełnym zakresem i wracając czasem zdarzyło się że zawiesiły sie na jakiejś wartości.
Auto Odpala na Dotyk., leczy gdy zgasimy silnik i przekręcimy na zapłon to licznik się wyzeruje.?
przy wkładaniu Bezpiecznika ROOM 15A wskazówki licznika lecą do końca i spowrotem..
Macie jakieś Koncepcje co może być za przyczyna?
Witam,
Mam problem, który polega na centralnym zamku, od dziś na automatycznych wycieraczkach, i szybami...
Samochód sprowadziłem z Austrii, nie znam jego historii co i jak.
1) Centralny zamek – Problem to taki, że raz działa, a raz nie. Otwieram samochód z pilota, wszystkie drzwi otworzą się, ale cały czas tyka i miga kontrolka, i jak usiade za kierownicą, przytrzymam przycisk zamykanie to wtedy przestanie... Centralny z kluczyka dosłownie raz działa, a raz nie. Bagażnik wgl nie chce się zamknąć... Czyli jak ktoś by wiedział o tym fakcie, to dostanie mi się do samochodu przez bagażnik. Byłem u znajomego i podłączyłem samochód pod komputer, i ten nie wykrył żadnych błędów.
Co może być przyczyną? Może to sterownik od centralnego się psuje/przegrzewa ?
2) Szyby – Od strony kierowcy mam przyciski do wszystkich szyb w samochodzie, i działa mi tylko przycisk do mojej szyby, do pozostałych nie. Klawisz od strony pasażera i od 1 pasażera działa, ale od 2 pasażera już nie... Co może być przyczyną?
3) Gdy skończyłem pracę, poszedłem do samochodu, był deszczowy dzień. Zauważyłem, że szyby z przodu były wytartę wycieraczkami, a przecież cały dzień auto było wyłączone, więc jakim cudem mogłyby działać. Niestety jest minus tego incydentu, jadąc do domu w deszczu miałem ustawione auto, tak aby działały wycieraczki, lecz tak nie było... Co się stało?
Jeśli założyłem posta w złym dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam
Damian
Mam problem, który polega na centralnym zamku, od dziś na automatycznych wycieraczkach, i szybami...
Samochód sprowadziłem z Austrii, nie znam jego historii co i jak.
1) Centralny zamek – Problem to taki, że raz działa, a raz nie. Otwieram samochód z pilota, wszystkie drzwi otworzą się, ale cały czas tyka i miga kontrolka, i jak usiade za kierownicą, przytrzymam przycisk zamykanie to wtedy przestanie... Centralny z kluczyka dosłownie raz działa, a raz nie. Bagażnik wgl nie chce się zamknąć... Czyli jak ktoś by wiedział o tym fakcie, to dostanie mi się do samochodu przez bagażnik. Byłem u znajomego i podłączyłem samochód pod komputer, i ten nie wykrył żadnych błędów.
Co może być przyczyną? Może to sterownik od centralnego się psuje/przegrzewa ?
2) Szyby – Od strony kierowcy mam przyciski do wszystkich szyb w samochodzie, i działa mi tylko przycisk do mojej szyby, do pozostałych nie. Klawisz od strony pasażera i od 1 pasażera działa, ale od 2 pasażera już nie... Co może być przyczyną?
3) Gdy skończyłem pracę, poszedłem do samochodu, był deszczowy dzień. Zauważyłem, że szyby z przodu były wytartę wycieraczkami, a przecież cały dzień auto było wyłączone, więc jakim cudem mogłyby działać. Niestety jest minus tego incydentu, jadąc do domu w deszczu miałem ustawione auto, tak aby działały wycieraczki, lecz tak nie było... Co się stało?
Jeśli założyłem posta w złym dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam
Damian
-
Wasilok
co do 2 pytania, możliwe że trzeba zaprogramować szyby:
viewtopic.php?f=409&t=41477&hilit=jak+zaprogramowa%C4%87+szyby.
Problemy z instalacją potrafi sprawiać m.in. przecierająca się wiązka przewodów, leżąca na intercoolerze ( znajdziesz odpowiednie informacje na forum)
PS. nie ma diesla M6 GG/GY z silnikiem 140 kM
PS.2. przeniosłem do odpowiedniego działu
viewtopic.php?f=409&t=41477&hilit=jak+zaprogramowa%C4%87+szyby.
Problemy z instalacją potrafi sprawiać m.in. przecierająca się wiązka przewodów, leżąca na intercoolerze ( znajdziesz odpowiednie informacje na forum)
PS. nie ma diesla M6 GG/GY z silnikiem 140 kM
PS.2. przeniosłem do odpowiedniego działu
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6