problemy z elektroniką

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez luck2009 » 24 lut 2011, 18:56

rozbierałem to już 3 razy, nawet czyściłem styki i nic. Ciągle to samo
luck2009
 

Postprzez MaryooSh89 » 16 sty 2013, 17:07

Odgrzeje trochę temat. Mam problem z bezpiecznikiem ´room´a dokładnie jest na nim duży pobór prądu (0.25A) ale wszystko działa jak należy. Wie ktoś może za co jest odpowiedzialny bezpiecznik room ?
z tego co sam doszedłem:
-podświetlenie wnętrza
-wyświetlacz centralny
-nawigacja
-centralny zamek
-radio

i prawdopodobnie podtrzymanie pamięci w liczniku lecz tu nie jestem pewien.
rozłączyłem już prawie wszystko co możliwe oprócz właśnie licznika. czy orientuje się ktoś czy jeszcze jakieś urządzenie jest podłączone pod ten bezpiecznik ?
ew może ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej?

edit:
problem rozwiązany poprzez wymianę akumulatora. bosch S4 po 2 latach dostał zwarcia ;/
na bezpieczniku room przez 4minuty utrzymuje się pobór prądu 0.25A a po 4 minutach spada do 0.03A. orientuje się ktoś czy taki objaw jest prawidłowy ?
był:PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 L3 '02 166 kunia & Hunda cbr 600 F3 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2009, 00:47
Posty: 186 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG 2.3 L3 '02 166 kunia

Postprzez LesBourgeois » 17 wrz 2013, 20:56

a weź jeszcze raz rozbierz panel i radio, sprawdź dwie czarne wtyczki które znajdują się na przodzie radia. Ja miałem taki sam problem i okazało się że jedna wtyczka była wyrwana z pinów.(wystarczy że będzie pęknięta i już nie będzie działać ).
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez andpul1 » 4 gru 2013, 11:37

Witam.
Odgrzewam stary kotlet.
Mam problem z przepalającym się bezpiecznikiem ROOM 15A odpowiadającym za podświetlenie deski rozdzielczej oraz oświetlenia kabiny. Akumulator jest OK. Bezpiecznik przepala się w momencie wkładania go do gniazda. Wczoraj szukając przyczyny sprawdzałem wiązkę przewodów przy skrzynce z bezpiecznikami przy IC. Przetartego lub sparciałego przewodu nie znalazłem. Natomiast nastąpiła poprawa, przy wkładaniu bezpiecznika- nie przepalił się, wszystko działało. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON jest ok, natomiast przy uruchomieniu silnika bezpiecznik znowu został przepalony. Dzisiaj próbuję wymienić bezpiecznik i znowu go przepala w momencie wkładania do gniazda, więc problem znowu powrócił. Poradźcie coś w temacie bo zaczynam tracić cierpliwość. Dziękuję.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,

Postprzez Enduro » 4 gru 2013, 12:40

na logike trzyba zdemontowc wszystkie odbiornik podpiete pod ten bezpiecznik a potem po kolei je podlaczac ,aby stwierdzic co wywoluje ten problem.
warunek jest taki, ze nie masz przetartych itp kabli.
polecam podjechac do sprytnego elektryka.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andpul1 » 7 gru 2013, 21:51

Enduro , zrobiłem jak radziłes. Odlaczylem wszystkie odbiorniki. Kluczyk w pozycji ON wszystko działa. Podświetlenie górne i drzwi, panel i komputer działają. W momencie przekrecenia kluczyka przepala sie bezpiecznik ROOM. Może mieć to jakiś zwiazek z rozrusznikiem? Gdy odpialem górną kostkę na rozruszniku, przy przekrecaniu kluczyka bezpiecznik się nie przepalał ale silnik nie kręcił.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,

Postprzez Enduro » 7 gru 2013, 21:59

pozycja ON nie powoduje dzialania rozrusznika.
Room oznacze wewnatrzkabinowe odbiornik.
E
Ostatnio edytowano 9 gru 2013, 21:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andpul1 » 7 gru 2013, 23:20

No właśnie. W pozycji ON w tej chwili nic się nie dzieje. Dopiero w momencie przekręcenia kluczyka do rozruchu przepala ten bezpiecznik. Miernik mam do 10A i nie mogę zmierzyć jaka wartość prądu pojawia się w tym gnieździe przy rozruchu.Też jestem zdziwiony, dlaczego tak się dzieje. Próbuję na razie sam z tym walczyć, ale chyba bez wybecelowania paru stówek na elektryka się nie obejdzie.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,

Postprzez Enduro » 8 gru 2013, 10:47

rozrusznik jest podlaczony do baterii bezposrednio tzn. bez jakiegokolwiek bezpiecznika,
a bandix doastaj prad tylko przy probie zakracenia i nie ma to nic wspolnego z tym Room bzepiecznkiem 10A.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andpul1 » 10 gru 2013, 20:10

Udało się. Znalazłem miejsce usterki. Samochód miał wymieniane nadkola i kolega blacharz tak rozgrzał blachę migomatem, że stopił wiązkę przewodów. Teraz wszystko działa że aż miło. Wariujące zegary to nie zawsze objaw padającej baterii. Enduro, dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,

Postprzez Enduro » 10 gru 2013, 22:10

andpul1 napisał(a):... Enduro, dzięki za pomoc.

to dla tych emocji sukcesu jestem na tym forum. <oczko>
znam przypadek kolegi, (ford sierra) kiedy podczas spawania karoserii, minimalny odprysk rozgrzanego metalu skoczyl na kabel, wypalil minimalna dziurke w izolacji zewnetrznej wiazki kabli, wpadl do srodka i w najnizszyam miejscu przepalil kable no i zwarl je.
w efekcie auto gaslo na wolnych obrotach non stop<glupek2>
co bylo tragicznym zjawiskiem szczegolnie podczas skrecania i redukowania biegow.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez flywin » 20 lut 2014, 23:20

Witam,

mam problem z Bezpiecznikiem ROOM jak koledzy wyżej opisywali..
Auto cały czas było sprawne .

Pod Odpaleniu przejechaniu ok 1km Nagle zgasło Radio. po dojechaniu do celu szukałem spalonego Bezpiecznika.. zlokalizowałem ROOM 15A , próba włożenia nowego automatycznie przepala.

Najciekawsze z tego jest to ze przy każdym przekręcaniu kluczyka na zapłon to wskazówki skaczą , lub jadą z pełnym zakresem i wracając czasem zdarzyło się że zawiesiły sie na jakiejś wartości.

Auto Odpala na Dotyk., leczy gdy zgasimy silnik i przekręcimy na zapłon to licznik się wyzeruje.?

przy wkładaniu Bezpiecznika ROOM 15A wskazówki licznika lecą do końca i spowrotem..


Macie jakieś Koncepcje co może być za przyczyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Wasilok » 21 wrz 2016, 14:55

Witam,

Mam problem, który polega na centralnym zamku, od dziś na automatycznych wycieraczkach, i szybami...
Samochód sprowadziłem z Austrii, nie znam jego historii co i jak.


1) Centralny zamek – Problem to taki, że raz działa, a raz nie. Otwieram samochód z pilota, wszystkie drzwi otworzą się, ale cały czas tyka i miga kontrolka, i jak usiade za kierownicą, przytrzymam przycisk zamykanie to wtedy przestanie... Centralny z kluczyka dosłownie raz działa, a raz nie. Bagażnik wgl nie chce się zamknąć... Czyli jak ktoś by wiedział o tym fakcie, to dostanie mi się do samochodu przez bagażnik. Byłem u znajomego i podłączyłem samochód pod komputer, i ten nie wykrył żadnych błędów.
Co może być przyczyną? Może to sterownik od centralnego się psuje/przegrzewa ?

2) Szyby – Od strony kierowcy mam przyciski do wszystkich szyb w samochodzie, i działa mi tylko przycisk do mojej szyby, do pozostałych nie. Klawisz od strony pasażera i od 1 pasażera działa, ale od 2 pasażera już nie... Co może być przyczyną?

3) Gdy skończyłem pracę, poszedłem do samochodu, był deszczowy dzień. Zauważyłem, że szyby z przodu były wytartę wycieraczkami, a przecież cały dzień auto było wyłączone, więc jakim cudem mogłyby działać. Niestety jest minus tego incydentu, jadąc do domu w deszczu miałem ustawione auto, tak aby działały wycieraczki, lecz tak nie było... Co się stało?

Jeśli założyłem posta w złym dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam
Damian
Wasilok
 

Postprzez dobrzyn22 » 21 wrz 2016, 19:45

co do 2 pytania, możliwe że trzeba zaprogramować szyby:
viewtopic.php?f=409&t=41477&hilit=jak+zaprogramowa%C4%87+szyby.

Problemy z instalacją potrafi sprawiać m.in. przecierająca się wiązka przewodów, leżąca na intercoolerze ( znajdziesz odpowiednie informacje na forum)

PS. nie ma diesla M6 GG/GY z silnikiem 140 kM ;)
PS.2. przeniosłem do odpowiedniego działu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6