p0303, szarpanie, L3

Postprzez shuler » 7 lis 2013, 21:51

Witam, jestem od kilku dni posiadaczem M6 2005r po lifcie, silnik 2.3.
Wybaczcie to że trochę jestem zielony :D
Dzisiaj wsiadłem do auta, odpaliłem, pojechałem, po ok 5 km zaczęła szarpać, po podpięciu się pod OBD pojawił się błąd P0303 – Cylinder #3 Misfire Detected
po skasowaniu pojawia się ponownie po parudziesięciu przejechanych metrach. Po otworzeniu maski wstępnie udało mi się ustalić, że wtyczka wtrysku trzeciego od lewej (patrząc przy otwartej masce oczywiście) jest mokra. Reszta sucha. Przedmuchałem ją sprężonym powietrzem w sprayu ale problem z błędem i szarpaniem nie ustąpił.
Możecie zaproponować jakieś działanie? Wtrysk czy cewka? Miał może ktoś podobny problem? Dzięki z góry i pozdrawiam.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 10:42
Posty: 71 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: była 323f ba z5 '98,
jest M6 GG L3 '05

Postprzez zagiell » 12 lis 2013, 08:25

Być może coś z wtryskiem, a być może cewka lub świeca. Zamień miejscami cewki z 3 i 4 i zobaczysz, czy pojawi się błąd p0304.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez shuler » 12 lis 2013, 22:36

Dzięki za odpowiedź ;)

Zrobiłem tak jak napisałeś – podmieniłem 3 i 4 cewkę i problem minął. Kwestia styków? Być może problem został uśpiony na jakiś czas. Może nową cewkę wozić w bagażniku? :P
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 10:42
Posty: 71 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: była 323f ba z5 '98,
jest M6 GG L3 '05

Postprzez marcin1985 » 1 gru 2013, 13:48

Witam. Podczas jazdy autostrada okolo 140 km/h zapalila sie kontrolka chek engine. Po zatrzymaniu zauwazylem rowniez ze zaczelo telepac silnikiem. Po podjechaniu do mechanika komputer wykazal blad P0303 cyl 3 miisfire. Po wykreceniu swiecy okazalo sie ze kawalek izolacji jest ukruszony swieca oryginalna Mazdy. Po zalozeniu nowej swiecy problem pozostal. Po zmierzeniu kompresji na 3 cyl. 0 kompresji na pozostalych 13. Mazda 150 000 tys km przebiegu powterdzony w niemieckim serwisie od kupna zrobilem okolo 3000 km i nie bylo problemow. Co obstawiace? Ulamany grzybek zaworu, wygiety zawór, zablokowany? Wiem ze silnik trzeba rozbierac. Niestety jestem w Holandii i raz juz robilem tutaj glowice w innym aucie i po tutejszych specjalistach musialem operacje wykonywac jeszcze raz w Polsce. Pozatym koszty sa o wiele wieksze. Mam pytanie czy jak odlacze wtyczke wtrysku dojade w tym stanie do Polski? Tak doradzilo mi kilku mechanikow tutejszych i w Polsce mowiac ze jadac spokojnie powinieniem bez problemow dojechac. Wiem ze bedzie wecej palic. Czy mial ktos juz podobna sytuacje i musial jechac dluga trase na 3 cylindrach?

Dodam ze jestem nowy na forum i mam Mazde od miesiaca i tu niespodzianka taka :/ Probowalem znalezc podobny watek ale nie dalem rady :(
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:32
Posty: 7
Skąd: Poznan/ Bergen op Zoom NL
Auto: Mazda 6 2004 1,8 16 V DOHC

Postprzez misiek89 » 1 gru 2013, 16:30

Jazda na 3 gary na takim dystansie jest zbyt ryzykowna i szkoda silnika, i nie wiemy co dokładnie się stało, możemy tylko przypuszczać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marcin1985 » 1 gru 2013, 18:02

Dzieki za odpowiedz Misiek89. Mechanicy mowia ze na 99% zawor. Wiem domyslam sie ze jazda bedzie ryzykowna i nie bedzie przyjemna :) ale co konkretnie moze sie stac?? Mechanicy mowili ( a pytalem 4) ze jak odlacze wtyczke na wtrysku to nic raczej sie nie stanie. Odlaczenie spowoduje ze nie bedzie podawane paliwo na cylinder i nie bedzie ono wydmuchiwane w katalizator i jak to okreslali go nie [tiiit]. Naprawa w Holandii nie wchodzi w gre. Za samo sprawdzenie i naprawe 400 euro plus 30 za kazda roboczogodzine. Do tego olej, filtr, uszczelki. Wstepnie powiedzial gosciu ze okolo 1000 euro moze wiecej. A pytalem raczej u tego z tanszych bez gwarancji ze zrobi to dobrze. W Polsce 1500 zl – 2000 zl u goscia ktory sie na tym naprawde zna i jest sprawdzony wiec jest roznica. Laweta to tez spory koszt :/
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:32
Posty: 7
Skąd: Poznan/ Bergen op Zoom NL
Auto: Mazda 6 2004 1,8 16 V DOHC

Postprzez misiek89 » 1 gru 2013, 20:28

To że zawory to pewne, chodzi mi o to że nie wiadomo jak się uszkodziły. Ogólnie silnik pracuje wtedy nie równo co się z tym wiąże są duże obciążenia w układzie korbowym tak samo działo to na poduchy i cała resztę, trzeba się pilnować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marcin1985 » 1 gru 2013, 21:36

Dzieki za info ale chyba zaryzykuje...Nie mam za bardzo wyjscia nawet. Sprobuje cos jeszcze wykombinowac z assisatnce ale watpie zeby ktos scholowal mi taki kawal samochod w ramach assistance :/ . Wiesz moze co moglo spowodowac ukruszenia sie izolacji w prawie nowej swiecy? Orginalna Mazdy. Teraz mam NGK Irydowe czy jakos tak co o nich sadzisz?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:32
Posty: 7
Skąd: Poznan/ Bergen op Zoom NL
Auto: Mazda 6 2004 1,8 16 V DOHC

Postprzez misiek89 » 1 gru 2013, 22:05

Zapewne jakaś wada była albo puknięta i z czasem odpadło, a co do ngk dobre świece jak nie podrobione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez cichy3a » 2 gru 2013, 07:03

Witam

Nie masz jakiegoś kolegi czy znajomego z uprawnieniami na lawete zawsze wyszło by taniej niż w firmie która sie tym zajmuje możesz tez poszukać o handlarzy samochodami w NL jest ich dużo może będą mieli wolne miejsce na lawecie przeważnie kierowcami są pracownicy nie właściciele można sie dogadać wiem też że tirowcy też robia takie rzeczy jedż na parkingi przy autostradach i popytaj jazda na trzech garach taki odcinek drogi jak pisali koledzy to duże ryzyko.POWODZENIA
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 16:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez marcin1985 » 2 gru 2013, 14:13

Witam prawdopodobnie wynajme autolawete... przywioze auto zastepcze a madzie odstawie do Polski. Kupujac M 6 chodzilo mi glownie o niezawodnosc a tu taki klops :/ Dam znac co bylo dokladnie uszkodzone i jak wyszly koszty naprawy. Pozdrawiam i dzieki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:32
Posty: 7
Skąd: Poznan/ Bergen op Zoom NL
Auto: Mazda 6 2004 1,8 16 V DOHC

Postprzez misiek89 » 2 gru 2013, 14:40

Niezawodna jest, ale zawsze jest ten przypadek :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez t34567 » 3 gru 2013, 23:46

że tak zapytam, od której strony są "liczone" cewki? Jeżeli np mam błąd P302 i chcę zamienić cewke 2 z 1 to liczyć od prawej czy od lewej (stojąc przodem do auta) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez misiek89 » 4 gru 2013, 12:59

Od lewej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marcin1985 » 4 gru 2013, 13:02

Od lewej. Od strony zbiorniczka plynu spryskiwaczy. U mnie jest numeracja na kablach tez.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:32
Posty: 7
Skąd: Poznan/ Bergen op Zoom NL
Auto: Mazda 6 2004 1,8 16 V DOHC

Postprzez lichy » 4 gru 2013, 20:49

Większość producentów podaje pierwszy od strony rozrządu
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez marcin1985 » 17 gru 2013, 00:45

Witam,
Mazda rozebrana. Wypalone gniazdo zaworu na cyl 3. Auto nigdy nie jezdzilo na gazie. Co moglo byc przyczyna? Czy ta wadliwa swieca?? Czy oprocz regeneracji gniazd i wymiany zaworow jeszcze cos sprawdzic??
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:32
Posty: 7
Skąd: Poznan/ Bergen op Zoom NL
Auto: Mazda 6 2004 1,8 16 V DOHC

Postprzez misiek89 » 19 gru 2013, 21:20

Opcji jest kilka ale jest to prawdopodobne że przez uszkodzona świece wypaliło gniazdo ciekawe jakie luzy zaworowe były.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6