Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ZOOMik » 29 lis 2013, 01:04

Nie dramatyzujemy, tylko uprzedzamy potencjalnych nabywców w co się pakują? ;)
Rozczarowany nie musisz być, ale warto wiedzieć, że to "pracochłonny" kolor i tyle.
Jeśli chodzi o myjnie to niestety żadna nie nadaje się, jeśli oczywiście będziesz chciał mieć lakier zabezpieczony woskiem, bo chemia tam stosowana zmyje go razem z brudem a nie o to chodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez giorgio » 29 lis 2013, 01:50

misiek89 napisał(a):Tak z ciekawości czy przyszli właściciele nowych trójek zamierzając je dodatkowo zabezpieczać antykorozyjnie?

Zastanawiałem się na takim rozwiązaniem. Znajomy mechanik mi odradził. Zapytany o to sprzedawca w salonie twierdził, że tylko raz klient się uparł i robili zabezpieczenie podwozia.

ZOOMik napisał(a):giorgio,
Ciekawe tłumaczenie…Trzeba było ich zapytać jak ta, za przeproszeniem, „szmaciana wstawka” ma działać antykorozyjnie

Może mata ma izolować blachę od kontaktu z solą i kamykami :P

Motoryzantka napisał(a):Dopiero parę dni temu pojawił się u nas w salonie sedan własnie w tatanium flash, którego miałam okazję obejrzeć na żywo. I nie powiem, wygląda bardzo bardzo elegancko. Przypomina mi taki ciemny (ale nie bardzo ciemny)


Rzeczywiście jest dość ciemny i bardziej ponury niż w katalogach, stronie i innych symulacjach. W realu jest bardziej beżowy niż złoty. We wspomnianych publikacjach wygląda bardziej atrakcyjnie.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 20:18
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)

Postprzez Ścibi85 » 29 lis 2013, 13:26

Dziś jeździłem M3 BM... Mieszane uczucia. Silnik wyraźnie słychać. Ciszej jest w BL. Jest w niej więcej miejsca niż z BL. Jakość materiałów jest poprawiona. Prowadzi się ok. Pewnie przez koła nie zauważyłem zwiększonej sztywności nadwozia. Wygląd zwłaszcza sedana jest super. Układ kierowniczy fajnie pracuje, mi się podoba, fotele w pierwszym odczuciu wygodniejsze. Ale ten hałas... :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Marianek » 29 lis 2013, 20:26

5qra napisał(a):Demonie opuść tego usera :)
Polecam mniej tvn turbo ;)


Niech opuści jestem za <diabełek> . Niestety Turbo kamera wiele pokazuje i ciężko nabrać do niej dystansu.
Co prawda osobiście nie słyszałem o takim przypadku w Mazdzie i wierze ze tak nie ma a auta są naprawdę nowe i nie uszkodzone w transporcie itd. Ale warto zapoznać się z tym tematem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46762 u innej Japońskiej firmy, w sieci można znaleźć Citroena, Kia, VW. Wydając kupę kasy raczej bym sprawdzał a jak OK to ładnie dziękował. Miernik warto mieć swój niż liczyć ze znajdzie się w salonie na życzenie klienta podczas odbioru <oczko> .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez wpodgorski » 29 lis 2013, 21:18

A tak z innej beczki, bo widzę, że temat zszedł bardziej na kwestie wizualne... Miałem napisać wcześniej, ale zapomniałem. Będąc na drugiej jeździe testowej rozmawiałem ze sprzedawcą, na temat silnika w wersji 120KM i 165KM. Okazuje się, że pod względem mechanicznym nie różni się niczym! To dokładnie ta sama jednostka, a różnica w parametrach i osiągach wynika tylko i wyłącznie z programu sterującego silnikiem w komputerze pokładowym. Więc z tego co zrozumiałem, można kupić 120KM za mniejsze pieniądze, znaleźć dobre miejsce do chip tuningu i zrobić sobie z powrotem 165KM :).
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 11:10
Posty: 21 (3/1)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez ZOOMik » 30 lis 2013, 00:57

giorgio napisał(a): ZOOMik napisał(a):giorgio,
Ciekawe tłumaczenie…Trzeba było ich zapytać jak ta, za przeproszeniem, „szmaciana wstawka” ma działać antykorozyjnie


Może mata ma izolować blachę od kontaktu z solą i kamykami :P

Eee tam, taką funkcję ochronną z powodzeniem pełni tworzywo sztuczne, z którego wykonane są nadkola. Jedyna różnica i zarazem potencjalna korzyść z tej „maty”, może wynikać z tłumienia ewentulanych odgłosów od piachu, kamieni wydobywających się spod kół, ale idąc tym tropem, nasuwa się pytanie: to dlaczego w takim razie „wykładzina” jest tylko częściowo z tyłu a nie we wszystkich nadkolach – jeśli już, to bardziej „na miejscu” byłby przód, gdzie są koła napędowe.

Dopisano 30 lis 2013, 00:05:

mazikrzych napisał(a):no to mnie nie pocieszyłeś miałem nadzieje że będzie przynajmniej tak samo lub lepiej a tak zadałeś mi dodatkową zagwostke bo nowa 3 bardzo mi się podoba ,ciekawe czy większość ma jednakowe spostrzeżenia czy to twoje subiektywne odczucie

Każda, głoszona tu opinia na temat hałasu w oparciu o jazdę próbną i dwoje uszu „robiących” za przyrząd pomiarowy, jest subiektywna :)

Na pocieszenie słówko jeszcze ode mnie... <głaszcze>
Poziom hałasu to tylko jeden z wielu czynników branych pod uwagę podczas wyboru auta i mimo, że Mazda nadal odstaje trochę w tej kategorii od czołówki, to przekreślanie BM z powyższego powodu byłoby absurdem. Mimo paru minusów i tak za całokształt należy ocenić ją wysoko. Z drugiej strony sporo zależy od potrzeb/oczekiwań konkretnego nabywcy, więc do zagadnienia należy podejść indywidualnie – coś, co dla jednego będzie akceptowalne, dla drugiego całkowicie zdyskwalifikuje produkt, choć w przypadku tak złożonego, jak samochód, konieczność kompromisów jest większa niż w przypadku przysłowiowej bułki z masłem :)

Dopisano 30 lis 2013, 00:07:

Marianek napisał(a):Co prawda osobiście nie słyszałem o takim przypadku w Mazdzie i wierze ze tak nie ma a auta są naprawdę nowe i nie uszkodzone w transporcie itd.

viewtopic.php?p=2016624#p2016624

Dopisano 30 lis 2013, 00:09:

wpodgorski napisał(a):Będąc na drugiej jeździe testowej rozmawiałem ze sprzedawcą, na temat silnika w wersji 120KM i 165KM. Okazuje się, że pod względem mechanicznym nie różni się niczym! To dokładnie ta sama jednostka, a różnica w parametrach i osiągach wynika tylko i wyłącznie z programu sterującego silnikiem w komputerze pokładowym.

Toż to widać po charakterystykach mocy/momentu na wykresach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez corky1 » 30 lis 2013, 01:28

Dzięki za sugestie. Decyzja podjęta – wybór padł na diesla, odpowiednik wersji SkyPassion + skóra i nawigacja, sedan, aluminium metallic. Odbiór w kwietniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez wpodgorski » 30 lis 2013, 13:05

ZOOMik napisał(a):
wpodgorski napisał(a):Będąc na drugiej jeździe testowej rozmawiałem ze sprzedawcą, na temat silnika w wersji 120KM i 165KM. Okazuje się, że pod względem mechanicznym nie różni się niczym! To dokładnie ta sama jednostka, a różnica w parametrach i osiągach wynika tylko i wyłącznie z programu sterującego silnikiem w komputerze pokładowym.

Toż to widać po charakterystykach mocy/momentu na wykresach :)


Jak najbardziej masz rację, i również się tego spodziewałem, natomiast dealer potwierdził moje przypuszczenia. Trochę mnie to dziwi, bo raczej nie powinien tego mówić, ale z drugiej strony 120KM a 165KM to nie tylko różnica na poziomie programu, ale takze i-ELOOPa, którego w wersji 120KM nie ma!
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 11:10
Posty: 21 (3/1)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez b0rderline » 30 lis 2013, 13:40

jaketherake napisał(a):PS: ciekawy artykuł o planach Mazdy co do rozwoju silników:
http://www.motoring.com.au/news/2013/ma ... sion-40237
Benzyna ze stopniem sprężania 18:1 i HCCI w 2017?


wszystko ładnie pięknie, tylko wygląda na to, że Mazda w tej pogoni za niskim spalaniem coraz bardziej zapomina o filozofii Zoom Zoom. Fizyki nie oszukają i z 2 litrów bez turbo ścigacza nigdy nie będzie, chyba, że na Wanklu, ale tego już oficjalnie pożegnali (jedynie jako źródło zasilania silnika elektrycznego będzie w Maździe stosowany). Pytanie, czy takie cuda z ekstremalnie wysokim stopniem sprężania w ogóle się do turbo będą nadawać? Trochę inaczej może być z HCCI. Ostatnio czytałem o podobnych planach Hyundaia i tam do uzyskania pożądanego efektu będzie stosowana kombinacja kompresora i turbiny. Takie coś zapowiada się o wiele ciekawiej...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez mazikrzych » 30 lis 2013, 16:25

Ciekawe ze mazda idzie w swoją strone ,troche dziwne że zamierza zrobić z benzyny silnik wysokoprężny ale wieże że wiedzą co robią bo puki co nowe mazdy skyaktiv w dieslu z obniżonym sprężaniem nie mają drogich filtrów pdf <jupi> jak wcześniej a co jest niemałym wydatkiem w starszych egzemplarzach aut z takimi rozwiązaniami .Wszyscy producenci mają filtry a mazda obniżyła sprężanie,wywaliła filtry a norma euro6 w mażdzie 3 spełniona już dzisiaj :) szkoda tylko że chore przepisy o akcyzie które wymyślono dla wspierania ekologi nie zostały zmienione wraz z rozwojem techniki,śmiem twierdzić że nowa 3 w trasie wydzieli mniej co2 niż chybryda ;P może ktoś powinien docenić takich producentów i zmienić podejście do przestarzałych przepisów żeby każdy kto lubi, mógł się cieszyć osiągami nowego diesla a nie dopłacać nie wiadomo do czego.

Dopisano 30 lis 2013, 15:42:

ten filmik pokazuje o czym napisałem http://www.mazda.pl/galeria-filmow/tech ... iv-diesel/
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 20:07
Posty: 11

Postprzez mx5 » 30 lis 2013, 19:14

nowe mazdy skyaktiv w dieslu z obniżonym sprężaniem nie mają drogich filtrów pdf


Jeśli już to filtrów DPF :) Jednak i tu się nie zgodzę, silniki diesla skyactiv-d mają filtry DPF, nie mają natomiast układów katalitycznej redukcji tlenków azotu (a to nie to samo).
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez b0rderline » 30 lis 2013, 19:22

mazikrzych napisał(a):
ten filmik pokazuje o czym napisałem http://www.mazda.pl/galeria-filmow/tech ... iv-diesel/

bardzo fajny filmik, który sprawił, że nabrałem większej ochoty na diesla skyactive ;) bo skyactive w dieslu naprawdę robi sens. Gdzieś czytałem, że może w końcu zniosą tą durną akcyzę na silniki powyżej 2 litrów. Wtedy taki dieselek byłby w sam raz, tym bardziej, że dzięki dobremu chiptuningowi spokojnie myślę można by go do 200 koni podciągnąć :D
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez KvM » 30 lis 2013, 19:53

Powiedzmy, że diesel jest w miarę, ale to nie mistrzostwo świata niestety. 10 procent niższa masa to tyle co nic. Ten diesel ciągle jest cieżki i ma negatywny wpływ na prowadzenie się auta.
Dla przykładu bmw 2,0 163 KM ED w serii 3, czyli aucie jednak większym od m3 ma średnie spalanie 4,1/100 i 8s do setki [7,9] z automatem. Ten sam silnik 2,0 w serii 1 czyli odpowiedniku m3 w odmianie 218 KM robi setkę w 6,3 sekundy przy spalaniu 4,7/100 (katalogowo z automatem). Jest to silnik z pojedynczą turbina oraz wtryskami piezzo i aluminiowym blokiem jak a skyactive.
Konkurencja jest w dieslach zdecydowanie lepsza co nie znaczy że diesel mazdy jest kiepski. To ze się kręci do 5200 rpm to jest duży plus. <spoko>

Moim zdaniem siła mazdy 3 to jednak silniki benzynowe które szczególnie w wersji 120 KM maja ogromne atuty względem konkurencji o podobnej mocy. Tu bym powiedział nawet bmw nie podskoczy, bo po prostu poszło w innym kierunku, niekoniecznie lepszym, niekoniecznie gorszym.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez corky1 » 30 lis 2013, 20:52

KvM napisał(a):en diesel ciągle jest cieżki i ma negatywny wpływ na prowadzenie się auta.


To, ze jest ciężki to fakt, ale każdy diesel jest taki. Testowałem BM z tym właśnie silnikiem i nie mogę powiedzieć, aby można to było odczuć. Nie wiem, może inżynierowie mazdy coś tam pozmieniali, ale ja negatywnego wpływu cięższego przodu nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez KvM » 30 lis 2013, 21:03

Bo to są rzeczy których w codziennej jeździe nie czuć, choć we fiacie bravo przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów było to czuć. Rzecz jest jednak czasem istotna jeśli chcac czy nie chcąc pojedziemy na granicy możliwości auta. Wtedy takie niuanse mogą zadecydować czy wejdziemy z tego cało. Silniki benzynowe w mazdzie pala tak mało, że diesel IMHO nie ma sensu. Gdyby była jakaś super oszczędne wersja 1,5 litra 120 KM to może... ale diesel poza niższym spalaniem ma w zasadzie same wady.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez b0rderline » 30 lis 2013, 21:09

KvM napisał(a):Powiedzmy, że diesel jest w miarę, ale to nie mistrzostwo świata niestety. 10 procent niższa masa to tyle co nic. Ten diesel ciągle jest cieżki i ma negatywny wpływ na prowadzenie się auta.
Dla przykładu bmw 2,0 163 KM ED w serii 3, czyli aucie jednak większym od m3 ma średnie spalanie 4,1/100 i 8s do setki [7,9] z automatem. Ten sam silnik 2,0 w serii 1 czyli odpowiedniku m3 w odmianie 218 KM robi setkę w 6,3 sekundy przy spalaniu 4,7/100 (katalogowo z automatem). Jest to silnik z pojedynczą turbina oraz wtryskami piezzo i aluminiowym blokiem jak a skyactive.
Konkurencja jest w dieslach zdecydowanie lepsza co nie znaczy że diesel mazdy jest kiepski. To ze się kręci do 5200 rpm to jest duży plus. <spoko>

Moim zdaniem siła mazdy 3 to jednak silniki benzynowe które szczególnie w wersji 120 KM maja ogromne atuty względem konkurencji o podobnej mocy. Tu bym powiedział nawet bmw nie podskoczy, bo po prostu poszło w innym kierunku, niekoniecznie lepszym, niekoniecznie gorszym.


Jak już tak chwalimy silniki BMW to ja bym wspomniał jednak o benzynce dwulitrowej z turbo: 245 koni, dynamika na poziomie GTI i bardzo rozsądne spalanie. Wiele bym dał, żeby móc kupić nową trójkę z takim właśnie silnikiem. I to jest dla mnie dobry kierunek :) niestety japońce lubią iść pod prąd. Mazda szczególnie, ale Subaru też lubi przekombinować czego przykładem jest nowy WRX z opcjonalną skrzynią bezstopniową CVT i bazujący na nim Levorg, czyli kombi WRX z CVT w standardzie... Dla mnie opcja niedopuszczalna, ale pewnie i tu, tak jak w przypadku benzynowych SkyActive, znajdą się wierni wyznawcy...


A jeśli chodzi o wagę diesla, to dla prowadzenia ważniejsze jest to, gdzie nad ośką umiejscowiony jest silnik. Niestety, w trójkach wisi on przed przednią ośką (tak samo jak w Audi słynących z podsterowności). Gdyby wisiał nad ośką, to jego masa nie miałaby już takiego znaczenia przy dynamicznej jeździe. Co ważne, ten sam problem będzie w przypadku benzyniaka 2,5l, który jest większy i cięższy od 2.0. Ale oczywiście rzadko kiedy kierowca to wyraźne odczuje, bo mówimy tutaj już o ostrej jeździe w ciasnych zakrętach.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez corky1 » 30 lis 2013, 21:18

KvM napisał(a):le diesel poza niższym spalaniem ma w zasadzie same wady.


No, to brzmi jak zachęta do wymiany z cyklu "diesel czy benzyna" :) A tak poważnie, to diesel oferuje coś jeszcze, tj. wysoki moment obrotowy, czego brakuje wolnym ssakom. A to w codziennej jeździe czuć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez KvM » 30 lis 2013, 21:20

Niestety 2,0 245 KM nie dostaniesz nawet w BMW w odpowiedniku m3 czyli serii 1
Moim zdaniem powyżej 200KM w fwd jest bez sensu. Mazda ma tego świadomość. Niestety właśnie z powodu przedniego napędu kładzie się silnik przed przednia osią. Po to by ja dociazyc. Po to by poprawić trakcję. W bmw silnik prawie cały jest za przednia osią do tego jest ustawiony wzdłużnie. Dzięki temu i paru innym trikom auto ma 50:50 podział masy, a to się przekłada na zachowanie w zakrętach...

Dopisano 30 lis 2013, 20:29:

corky1 napisał(a):
KvM napisał(a):le diesel poza niższym spalaniem ma w zasadzie same wady.


No, to brzmi jak zachęta do wymiany z cyklu "diesel czy benzyna" :) A tak poważnie, to diesel oferuje coś jeszcze, tj. wysoki moment obrotowy, czego brakuje wolnym ssakom. A to w codziennej jeździe czuć :)

Ten moment obrotowy to zaleta dla kierowców którzy nie wiedza do czego służy skrzynia biegow. <lol> Poza tym z litra pojemności rekord momentu obrotowego wcale nie należy do diesla. Owszem diesel poprzez swoje ograniczenia co do szybkości spalania paliwa musi generować moc poprzez zwiększanie momentu a nie obrotow. Ale to nie zasługa diesla lecz turbo. Nie znajdziesz diesla, który bez turbo będzie miał większy moment z litra niż benzyna a znajdziesz benzynę z turbo która ma większy moment niż diesel. Owszem zwykle diesel ma wyższy moment, bo producent mając taka możliwość w benzynię woli wykorzystać wyższe obroty. Silnik i układ przeniesienia napędu nie jest poddawany takim przeciążeniom jak w dieslu może być lżejszy, tańszy lub bardziej trwały.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Postprzez b0rderline » 30 lis 2013, 21:38

KvM napisał(a):Moim zdaniem powyżej 200KM w fwd jest bez sensu. Mazda ma tego świadomość. Niestety właśnie z powodu przedniego napędu kładzie się silnik przed przednia osią. Po to by ja dociazyc. Po to by poprawić trakcję. W bmw silnik prawie cały jest za przednia osią do tego jest ustawiony wzdłużnie. Dzięki temu i paru innym trikom auto ma 50:50 podział masy, a to się przekłada na zachowanie w zakrętach...

no nie do końca tak jest. Popatrz na Megane RS, które osiąga na torach czasy zbliżone do M135i. Da się z przednionapędówki zrobić prawdziwego ścigacza. Silnik przed przednią ośką wynika z faktu, że tam go najłatwiej w przednionapędówce umieścić. Im bardziej starasz się go cofnąć, tym więcej musisz się nagimnastykować. Patrz na BMW Mini, gdzie silnik jest nad ośką, a mimo to rozkład mas na przednią i tylną ośkę porównywalny do nowej trójki (61:39), za to prowadzenie według wielu najlepsze wśród jakichkolwiek FWD. Oczywiście, taki rozkład w Mini to także pokłosie krótkiego rozstawu osi, im dłuższy, tym faktycznie pokusa wysunięcia silnik przed przednią ośkę większa...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez KvM » 30 lis 2013, 21:54

Widzisz. Jest wiele sposobów na poprawienie trakcji. Większość z nich wiąże się z pogorszeniem komfortu. Mam na myśli utwardzone zawieszenie niskoprofilowe opony etc. M135i fabrycznie to auto komfortowe, które jeśli będziesz delikatnie operował gazem nawet nie pozwoli niewprawionej osobie zauważyć że to nie jest zwykły dupowoz. Zwroc uwagę że 1M mimo w zasadzie takiego samego silnika i mimo tego że bazuje na poprzedniej generacji jedynki jeździ dużo lepiej. Bo to jest już auto w wersji sportowej a nie komfortowej jak M135i.
Poza tym na torze trakcja nie jest aż taka ważna jak w codziennej jeździe. Tu się jezdzi na ultra przyczepnych gumach, asfalt też jest czysty i nagumowany w zakrętach, a jeśli nie ma bardzo ciasnych zakrętów to prawie nie ma problemów z trakcja. Poza tym o ile się nie mylę megane ma szperę, co też dużo daje jeśli chodzi o trakcję.
A co do mini. Jeździłem nim trochę w wersji cooper S, auto daje ogromna frajdę z jazdy. Ale tylko dopóki asfalt jest suchy. Na mokrym mieli kołami nawet na trzecim biegu. To niestety konsekwencja takiego rozkładu masy i napędu na przód. Dla kontrastu ja swoim autem jestem w stanie na mokrym asfalcie ruszyć z jedynki bez uślizgu kół z gazem w podłodze przy 204KM pod maską. O ile asfalt jest równy, a opony dobre.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 20:55
Posty: 56 (2/0)
Auto: 123dA e87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto