Problemy z centralnym zamkiem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez chmooreck » 20 lis 2013, 10:48

Jestem pewny, że moduł centralnego jest na podszybiu na środku. Panowie serwisanci uszkodzili mi (podrapali) daszek nad licznikami (z prawej strony pod samą szybą), jak wymieniali na gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Janusz626 » 20 lis 2013, 10:54

Z tego co widziałem nie ma nic za daszkiem środkowym. Może powinienem szukać za zegarami ?

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2013, 12:42

Podbijam świadomie sorki...

Pytanie:
...czy w we wszystkich pilotach z/bez KEYLESS lub z dwoma czy czterema klawiszami... jest ta sama bateria ?? czyli CR1620 ?? czy może są stosowane dwa rodzaje baterii np CR2025
..proszę o odpowiedź...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez tadziur88 » 2 gru 2013, 15:33

A jak zadam takie pytanie, czy czasami w mokre dni też tak macie, że od strony kierowcy nie zawsze pilot zaskakuje i trzeba użyć pilota z przodu/tyłu auta albo po stronie pasażera?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 22:55
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR (2008r.)

Postprzez rob777 » 2 gru 2013, 20:51

Ostatnio wymieniałem w pilocie z KEYLESS z czterema klawiszami i była CR2025
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 17:04
Posty: 30
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2013, 22:38

Ok, ja mam bez KEYLESS i tylko dwa klawisze w pilotach a w środku bateria CR1620.


Pytanie drugie: w moich pilotach znajduje się fizycznie dioda wewnątrz i czy ona powinna dawać jakies sygnaly powinna swiecic podczas uzywania klawiszy zamknij/otwórz ??

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez maselek » 2 gru 2013, 23:15

Tak dioda powinna zaświecić się przy każdym wciśnięciu przycisku. U mnie powodem nie świecenia była słaba bateria, po wymianie baterii dioda działa :) U mnie bateria CR1620 pilot jak poniżej
Załączniki
kluczyk.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Janusz626 » 2 gru 2013, 23:58

Bateria jak u Ciebie maselek... ale niestety u mnie nie świeci dioda w pilotach.... (piloty z dwoma klawiszami)....

EDIT: następnego dnia
:D ...faktycznie wymieniłem baterie na nową i musiałem przeprowadzić obowiązkowe programowanie (bo pilot nie reagował) i .... dioda świeci jak używam któregokolwiek klawisza w pilocie... <spoko>
Ostatnio rozbierałem piloty parę razy ale nie musiałem ich programować ponieważ działały (czasami), a teraz po zmianie baterii jednak musiałem programować... pilot wyczuł że ma nową baterie ??

ps.: nowa bateria ma 3.19V a stara 2.92V prawie 0.20V różnicy i pilot ożył na nowo.. <nauka>
na dniach zobaczę czy problemy występują dalej.. oby nie... <nie powiem> <cisza>

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kozaxx » 10 sty 2014, 23:04

Też przestał mi działać pilot (a więc i możliwość włączenia alarmu), jakieś sugestie co można z takowym zrobić (jak naprawić)? Czytałem cały post i nie tylko ten, ale wszystko sprowadza się do procedury kodowania pilota, a ja jestem prawie pewien, że problem leży w samym pilocie. Wszystko działało ok, aż pilot przestał, wymieniłem baterię i niestety pilot przestał reagować – nie świeci dioda na pilocie, więc wnioskuję, że cały pilot nie działa – procedurę kodowania przeprowadziłem, ale zadziałało wszystko oprócz reakcji na pilota (no bo skoro pilot nie działa to skąd miała być reakcja).
Wyciągnąłem wszystko z pilota jeszcze raz, wsadziłem nową baterię, ale reakcji żadnej.
Nie wiem co z drugim pilotem, bo niestety nie mam go przy sobie i w ciągu najbliższego tygodnia nie mam do niego dostępu, a auto stoi pod blokiem bez włączonego alarmu i trochę mnie to stresuje.
Zapomniałem wspomnieć – mazda 6 polift, pilot/kluczyk scyzoryk.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 12:44
Posty: 23
Auto: mazda 6 GH 2,0 diesel 2008r
mazda mx3 1,6 1996r
mazda 6 polift 2,0 diesel 2007r

Postprzez ssn » 24 kwi 2014, 23:46

Kurcze, mam ten sam problem z pilotem i wożę się z tym już z pół roku. Pilot ten sam tylko 2-przyciskowy. Jedna bateria starcza na miesiąc, inna na dwa tygodnie i potem trzeba nową. Może potrzebna jest mocniejsza bateria, jest w ogóle taka?
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:57
Posty: 11
Auto: Mazda 2 DE '2008

Postprzez KarolL » 25 kwi 2014, 13:21

U Mnie to samo z Mazdą 6 2008 :(
KarolL
 

Postprzez ssn » 27 kwi 2014, 19:15

Widzę, że problem jest powszechny :)

http://allegro.pl/pilota-mazda-2-08r-5wk43409d-siemens-do-naprawy-i4189914917.html

Ktoś to naprawiał? Czy tylko w grę wchodzi wymiana całej centralki – w Mazdzie chcą 1200pln.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2013, 19:57
Posty: 11
Auto: Mazda 2 DE '2008

Postprzez 0Piotr » 3 maja 2014, 18:45

u mnie to samo w jednym pilocie rozładowuje baterie w ciągu dwu trzech tygodni pilot Siemensa trzy przyciski dzwoniłem do serwisu za pilota chcą 800zł ale zalecają wymiane całej centralki z dwoma pilotami na serwisie all.... jest sprzedawca pilotów ma za 220zł podobno dają się zaprogramować czy ktoś próbował
Początkujący
 
Od: 16 sie 2013, 09:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2008r 140KM diesel

Postprzez maras8512 » 20 maja 2014, 04:45

Zamowilem ten kluczyk z pierwsza opcja tzn. viseon for mazda 3 i 6 i dziala nawet klapa jupi koszt na pln 167 link http://www.autokeytransponder.com/produ ... em_id=1076
<rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>
ps. wysylaja razem z bateria hehehe
I to by bylo chyba rozwiazanie problemu wysylka szybka mozna placic pay palem i nalezy sie kierowac wytycznymi w emailu tzn. puste pole w tresci i zmienic adresata ktory podany bedzie w emailu..... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2012, 16:56
Posty: 51
Auto: Mazda 6 ADVANCE 2.0 benzyna automat 6/2008 sedan;)

Postprzez 0Piotr » 11 wrz 2015, 14:36

ja kupilem ten kluczyk http://allegro.pl/kluczyk-pilot-mazda-2 ... 39651.html
mój orginalny siemensa ten przychodzi bez transpondera ma elektronike daje sie zaprogramować metodą z drzwiami
Początkujący
 
Od: 16 sie 2013, 09:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2008r 140KM diesel

Postprzez Qdłaty25 » 29 paź 2015, 18:55

Witajcie.
U mnie w piątce CR19, pilot działa normalnie jak nią jeżdżę. Jak postoi przez noc, to rano nie mogę jej otworzyć. Diody na pilocie się świecą, ale centralka nie reaguje. Bateria była wymieniana, ale nic to nie dało. Jak śmigam po mieście i często otwieram/zamykam auto to problemu żadnego nie ma. Najgorzej jest, jak dłużej postoi nieużywana. Czy to problem z centralką? Nie mogę sprawdzić czy to coś z pilotem, bo mam tylko jeden scyzoryk. Drugi to zwykły kluczyk.
Dziwi mnie tylko, że problem występuje tylko po dłuższym postoju samochodu.
Macie jakieś sugestie i pomysły?

No dobra. Okazało się, że zakupiona bateria też była lipna. Dopiero kolejna zakupiona, tym razem porządna, pomogła ogarnąć działanie pilota. Tak więc problem rozwiązany pomimo, iż był błahy.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez szymonpsp » 6 wrz 2016, 11:50

Janusz626 napisał(a):Z tego co widziałem nie ma nic za daszkiem środkowym. Może powinienem szukać za zegarami ?

...z 4X HD i Tap4...


Kolego i jak znalazłeś centralkę? Też próbuję ją odnaleźć i nic, na podszybiu i za schowkiem brak.
Jeśli ktoś wie gdzie jej szukać proszę o info.
pozdro
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2012, 21:00
Posty: 49 (0/2)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 6 GH, 2008 rok, 2.0, 147Km, benzyna, sedan, ciemno szary

Postprzez Janusz626 » 8 wrz 2016, 20:15

Sterownik od pilota jest za schowkiem wysoko na górze, jakby z lewej od środka schowka.
Obrazek
Po prawej jest moduł Bluetooth
Po lewej jest od kluczyka
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez szymonpsp » 16 wrz 2016, 18:52

Dzięki Janusz626 za info. Niestety gdy go znalazłem okazało się że zamkiem steruje cyfrowo i jest to tylko odbiornik radiowy, samo sterowanie jest zabudowane w module przy bezpiecznikach po lewej nodze kierowcy. <faja>
Trochę frustrująca sytuacja kiedy pilot znów nie reaguje i później znów, a dużej gotówki nie wyłożę na nowy odbiornik z pilotami.
Więc zrobiłem tak:
zamontowałem nowy sterownik zamka prosto w kabelki i teraz mam spokój z otwieraniem i zamykaniem Madzi ;P i przy tym mam kluczyk oryginalny z Mazdy lecz bebechy są wymienione na inne :D
Wszystkie kable znajdują sie przy bezpiecznikach w lewym rogu u nogi oprócz kierunkowskazów.

Zasilanie wziąłem z bezpiecznika c. zamka, a masę z jednego z kilku kabli masowych znajdujących się w tym rogu.
Jest to alternatywa dla osób znajdujących się w sytuacji takiej jak ja i nie chcą wydawać MEGA kwoty na sterownik MAZDY, ale w zamian trzeba trochę czasu poświęcić.
Mam nadzieję że komuś się przyda i zdoła to wykorzystać, w razie problemów służę pomocą.
PS. w przeciągu kilku tygodni zamierzam zamontować domykanie szyb po zamknięciu takie jakie miałem w poprzedniej wersji Mazdy 6. Wiem że jest domykanie z pilota oraz z wkładki zamka, ale wtedy zawsze trzeba się przejrzeć po szybach czy któraś nie jest czasem uchylona, a przy przyciemnionych szybach to mały problem. Jak już ten temat ogarnę to się podzielę <diabełek>
Załączniki
Schemat - Kopia.jpg
Taki schemat znalazłem i go wykorzystałem do sterowania c. zamkiem
Sterowanie zamkiem.jpg
Jeden z przewodów od sterowania zamkiem, jest to kostka znajdując się z tyłu druga z góry, przewód czarny z żółtym paskiem.
Drugi z dołu
Ster. Zamkiem2.jpg
Ta kostka znajduje się z przodu, i jest to pierwsza z lewej. przewód niebieski z czarnym paskiem. Te dwa kable trzeba połączyć z sobą raz zewrzeć bez oporu(OTWARCIE), a raz zewrzeć przez opór, w moim przypadku użyłem opornika 1kohm ( ZAMKNĄĆ)
Klapa tylna.jpg
Sterowanie tylną klapą jest w tej samej kostce, a przewody to: Żółty z czerwonym paskiem, oraz fioletowy, trzeba je zewrzeć przez mały przekaźnik.
20160908_132750.jpg
Jak chodzi o kierunki ja posiadam taką kostkę z tyłu, najprawdopodobniej z powodu haka holowniczego, ale to do niego dochodzą oba kierunki i tam je znalazłem
Kierunki.jpg
W wiązce idącej do tej kostki powyżej są przewody: żółto/biały oraz żółto/ zielony.
Zdjęcie trochę niewyraźne ale myślę że wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2012, 21:00
Posty: 49 (0/2)
Skąd: Holandia
Auto: Mazda 6 GH, 2008 rok, 2.0, 147Km, benzyna, sedan, ciemno szary

Postprzez Janusz626 » 16 wrz 2016, 23:14

W dobry sposób sobie poradziles, brawo :)
Proszę cię popraw linki bo zdjęć nie widać :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6