Wymiana oleju w silniku MZR-CD
Witam
Ostatnio przyjechał do mnie kolega ktory na wiosnę tego roku kupił M6 RF-5C 2003.
Poprzedni właściciel jeździł na Mobilu 10W40, kolega zrobił na tym oleju ok 5tyś i nic nie ubyło na miarce, silnik chodził bardzo ładnie, cichutko, jak nie diesel.
Po przestudiowaniu forum postanowił zmienić Mobila na Dexelie i okazało sie że po przejechaniu ok 1500km na miarce ma ubytek 1/3.
Silnik jest suchy i nie dymi ale kultura pracy jest znacznie gorsza, silnik jest głośniejszy niż na mobilu, chodzi jak traktor i okazało się że turbina zaczęła pluć olejem, to pewnie stąd ten ubytek.
Przykład że Dexelia nie jest taka super.
Czy koleś ma powrócić do Mobila, bo jest trochę wystraszony i nie wie co robić.
Ostatnio przyjechał do mnie kolega ktory na wiosnę tego roku kupił M6 RF-5C 2003.
Poprzedni właściciel jeździł na Mobilu 10W40, kolega zrobił na tym oleju ok 5tyś i nic nie ubyło na miarce, silnik chodził bardzo ładnie, cichutko, jak nie diesel.
Po przestudiowaniu forum postanowił zmienić Mobila na Dexelie i okazało sie że po przejechaniu ok 1500km na miarce ma ubytek 1/3.
Silnik jest suchy i nie dymi ale kultura pracy jest znacznie gorsza, silnik jest głośniejszy niż na mobilu, chodzi jak traktor i okazało się że turbina zaczęła pluć olejem, to pewnie stąd ten ubytek.
Przykład że Dexelia nie jest taka super.
Czy koleś ma powrócić do Mobila, bo jest trochę wystraszony i nie wie co robić.
- Od: 17 paź 2011, 00:14
- Posty: 22
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda6 GY 121KM
Kolego, nie piszesz na jaką Dexelie przeszedł... a sądzę, że zalał 5W30 Ultra, jaki olej 5W30 by nie wlał to by było to samo... mógł zmienić na 10W40 i by było O.K. lub nie
Na rzadszy się nie przechodzi w 10-letnim aucie.
Na rzadszy się nie przechodzi w 10-letnim aucie.
Dokładnie jak Kolega wyżej napisał z gęstego na rzadki się nie przechodzi . ja z rzadkiego 5W30 przeszedłem na 10W40 mobil i jest super nic nie bierze oleju silnik pracuje cicho i ładnie . radzę z powrotem wrócić na mobila 10W40 .
HARY66 napisał(a):... i okazało się że turbina zaczęła pluć olejem, to pewnie stąd ten ubytek.
..
to nie wina oleju.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
smile napisał(a):Kolego, nie piszesz na jaką Dexelie przeszedł... a sądzę, że zalał 5W30 Ultra, jaki olej 5W30 by nie wlał to by było to samo... mógł zmienić na 10W40 i by było O.K. lub nie![]()
Na rzadszy się nie przechodzi w 10-letnim aucie.
Dzieki za odpowiedz.
Poradzę mu aby kupił Dexelie 10W40 lub Mobila z którym kupił Mazde
- Od: 17 paź 2011, 00:14
- Posty: 22
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda6 GY 121KM
moze dla pewnosci niech powroci lepiej na ten olej co nie powodowal takich niedomagan...
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
moze lepiej, choc wg. mnie pulcie olejem turbiny nie ustanie..
E.
E.
Ostatnio edytowano 11 lis 2013, 10:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nie do końca się zgodzę ponieważ u mnie jak kupiłem auto był castrol 5W30 gdy wymieniałem podkładki pod wtryskami czyściłem EGR itd to zauważyłem że w intercoolerze miałem mnóstwo oleju , wymieniłem od razu olej na Mobil 10W40 po 3 miesiącach sprawdziłem intercooler i węże od turbo było sucho więc gęstszy olej na pewno ma na to wpływ .
wujek116 napisał(a):... gdy wymieniałem podkładki pod wtryskami czyściłem EGR itd to zauważyłem że w intercoolerze miałem mnóstwo oleju , wymieniłem od razu olej na Mobil 10W40 po 3 miesiącach sprawdziłem intercooler i węże od turbo było sucho więc gęstszy olej na pewno ma na to wpływ .
nie dowiedziales sie jeszcze, ze odma silnika polaczona jest z glowica a ta z kolei zachowuje sie lekko nienormalnie, jesli podkladki sa nieszczelne, przez co sa ubytki oleju w silniku.
no i ta odma jest podlaczona do strony powietrza turbiny.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czemu nie można przejść ? Przechodziłem wielokrotnie w różnych silnikach.
Moim Rekordem jest przejście w 30 letnim agregacie na olej 5W30.
Wcześniej nie wiem co było lane, ale wszystko chodzi OK już jakiś czas po tym.
Moim Rekordem jest przejście w 30 letnim agregacie na olej 5W30.
Wcześniej nie wiem co było lane, ale wszystko chodzi OK już jakiś czas po tym.
witam od niedawna jestem użytkowaniem mazdy 6 w dieslu auto ma przejechanie 195 kkm wlałem elfa 10W40 półsyntetyk, na forach czytając spotkałem sie z opiniami ze do tych silników leje się pełny sytetyk. moje pytanie czy muszę zimnic na pełny syntetyk czy można jeździć chodzi mi o sitko ?
- Od: 17 lis 2013, 17:42
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 diesel 136 km 2004
Hubix napisał(a):Czemu nie można przejść ?...
przejscie jest zawsze mozliwe, ale skutki jego niewidome
oleje nowszej generacji sa bardziej plYnne, co dal niektorych silnikow o sporym przebiegu moze miec niekorzystne wplywy jak: wiekszy halas, gorsza kompresja, spalanie oleju...
podzr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
raczej chodzi tu o simeringi,uszczelki, uszczelniacze, ktore lekko nieswieze moga bardziej przepuszczac bardziej "wodnisty olej"
inne historie nie są mi znane co do "pożerania" itp
pozdr.
E.
inne historie nie są mi znane co do "pożerania" itp
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 17 lis 2013, 18:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Przy zmianie oleju na rzadszy istnieje ryzyko, że nowy olej przejdzie przez uszczelniacze ( wału korbowego, wałków rozrządu ) i na tyle te uszczelnienia przepłucze, że gęstszy olej także będzie przez nie przechodzić.
zalał mechanik na full półsyntetykiem 10W40 elf mazdę po jakimś czasie około 500 km na wskaźniku została tylko połowa i sie utrzymuje silnik wypalił olej czy może bierze olej? Czyli w końcu jak w z tym półsyntetykiem można przejeździ do kolejnej wymiany rocznie robie 5 tys km użytkował ktoś mazdę 6 ( diesel) na połsytetyku
- Od: 17 lis 2013, 17:42
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 diesel 136 km 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6