Wysokie obroty na zimnym silniku .

Postprzez Franky23PL » 10 lis 2013, 12:36

1.Witam. od trzech miesięcy jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 2006 benzynka. mimo że miało być coś innego, nie wyobrażam sobie teraz innego auta w garażu niż M6 :) nie chciałem na wyrost zaśmiecać forum głupimi pytaniami dopóki nie poznam auta wystarczająco. tak więc po trzech miesiącach użytkowania niestety pojawił się ciekawy problem.
szukałem na forum ,były podobne wątki,gdzieś nawet bardzo podobny, w silniku 1.8 ale bez rozwiązania.
do rzeczy:
na zimnym silniku po włączeniu zapłonu obroty na biegu jałowym odrazu lecą do ok 2tys obrotów, po wrzuceniu 1-ki lecą do 2,4 i trzymając sprzęgło falują między 2,4 a 1,5. jadąc na dwójce czuć szarpanie silnika przy dodawaniu gazu. po ok 4-5 minutach jazdy nawet gdy wskazówka silnika drgnie delikatnie, wszystko wraca do normy. na pierwszych światłach na jałowym utrzymuje się ok 600-700,na jedynce i sprzęgle ok 1000. wyskakiwała kontrolka silnika, ''wysokie obroty'', niestety nie zapytałem o numer błędu.po skasowaniu nie wyskakuje.znalazłem podobny wątek , bodajże ze stycznia , do tej pory zainteresowany nie znalazł rozwiązania, ot nauczył sie z tym żyć.i w sumie dałoby się ,ale...
ale spalanie wzrosło o ok 1-1,5l /100 poprzez te poranne harce silnika. po za tym myślę że nie jest to normalne zachowanie się silnika. liczę na jakieś podpowiedzi. reszta póki co śmiga jak należy.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 13:24
Posty: 7
Auto: MAZDA 6, 2.0 Benzyna, 2006

Postprzez matthies » 10 lis 2013, 13:17

zawsze po odpaleniu zimnego motoru obroty są znacznie podwyższone, ponieważ silnik pracuje na ssaniu. Dopiero jak osiąga żądaną temperaturę pracy, ssanie się wyłącza i obroty spadają.
Niemniej falowanie obrotów to już większy problem. Spróbuj zacząć od przeczyszczenia przepustnicy oraz ewentualnie przy okazji zaworu EGR.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Franky23PL » 10 lis 2013, 16:49

A czy moze byc tak ze ten problem nie wystepuje w okresie letnim gdy silnik w nocy nie jest tak wychlodzony jak np. Teraz. Chodzi o to ze sytuacja ma miejsce od powiedzmy 1.5miesieca. Lipiec sierpien, polowa wrzesnia jescze bylo ok. Widzialem na forum fotorelacje z czyszczenia przepustnicy, wiec nie zaszkodzi sprobowac.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 13:24
Posty: 7
Auto: MAZDA 6, 2.0 Benzyna, 2006

Postprzez matthies » 10 lis 2013, 16:55

podwyższone obroty są zawsze zaraz po odpaleniu, może nie aż do 2,5 ale sporo powyżej 1000 na pewno. Może tak być, że po prostu teraz to bardziej zauważasz, ponieważ auto potrafi się lekko przydusić albo bardzo falować obrotami.
Po przeczyszczeniu przepustnicy może być konieczny reset komputera, ale to też masz opisane w wątku.
Daj znać po wszystkim czy pomogło.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Rumcajs » 10 lis 2013, 17:16

Normalne to to nie jest.
2, 5k to duuuzo za duzo, a takie ekstremalne falowanie to na 100% nie standard.

Ja mam po odpaleniu jakies 1500 , a zaczyna pomalutku spadac juz po kilku sekundach.

Chyba nakrece kiedys filmik, bo te pytania dosc czesto sie powtarzaja
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez hant3r » 10 lis 2013, 17:39

Mi po odpaleniu skakało do 2,5tys/obr po zakupie, po przeczyszczeniu przepustnicy skacze po odpaleniu na ok 1,6k do 1,8 w takim przedziale i szybko spada na 1,2k na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez Franky23PL » 10 lis 2013, 22:33

to ze również u innych obroty są podwyższone, trochę mnie cieszy :)
przepustnicę przeczyszczę,jeśli sobie nie poradzę,zrobi to za mnie serwis,ale jedno jest dziwne ponadto:
po odpaleniu na jedynce i sprzęgle obroty falują między 1,6 a 2,4. w tych granicach. i tak jest do pierwszych świateł, czasem drugich świateł czyli jakieś 5 minut. i wszystko wraca do normy :/
nie przejmowałbym się gdyby spalanie nie skoczyło.
dam znać co po przeczyszczeniu wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 13:24
Posty: 7
Auto: MAZDA 6, 2.0 Benzyna, 2006

Postprzez bula6595 » 11 lis 2013, 10:58

krokowy przeczyść, sprawdź świece. przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez misiek89 » 11 lis 2013, 11:02

Kolega w swojej nie ma już krokowca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Franky23PL » 11 lis 2013, 13:26

bula6595 napisał(a):krokowy przeczyść, sprawdź świece. przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?


małe szarpnięcia są,szczególnie na 2-ce. czy przyśpieszanie na obciążeniu ? na rozgrzanym raczej nie.
do 100-tki w ok 10 sek sie wyrabiam :) sprawdze przepustnice , świece, korkowy i się zobaczy. troszkę mi to zajmie bo uczę się jeszcze wszystkiego o madzi.

misiek89 napisał(a):Kolega w swojej nie ma już krokowca


to się okaże jak zajrzę.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 13:24
Posty: 7
Auto: MAZDA 6, 2.0 Benzyna, 2006

Postprzez misiek89 » 11 lis 2013, 23:54

Masz przepustnice elektroniczną a tam już tzw krokowy jest zbędny <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 12 lis 2013, 19:16

bula6595 napisał(a):przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?

a co jeśli nawet na ciepłym czuć delikatne szarpnięcia, głównie na dużym obciążeniu, czyli np na 2 biegu ale dużo poniżej 2krpm ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 12 lis 2013, 22:07

cewka przewody lub świece. u mnie wymiana wszystkiego pomogła :) okazało się ze kable. ale podczas spokojnej jazdy tez potrafiło poszarpać silnikiem delikatnie ledwo wyczuwalne ale jednak były.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez matthies » 12 lis 2013, 22:10

świece zmieniałem, więc zostaje cewka lub przewody hmm... dzięki
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 13 lis 2013, 19:01

zacznij od przewodów
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez hant3r » 13 lis 2013, 20:18

matthies napisał(a):
bula6595 napisał(a):przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?

a co jeśli nawet na ciepłym czuć delikatne szarpnięcia, głównie na dużym obciążeniu, czyli np na 2 biegu ale dużo poniżej 2krpm ?



Dużo poniżej 2tys/obr masz prawo odczuć szarpnięcie. Wątpię aby jakikolwiek silnik uwielbiał na zbyt wysokim biegu obroty ok 1,2tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez matthies » 13 lis 2013, 20:31

na wysokich biegach to nawet nie wiem, ale czasem jak się rozpędzam i przytatusiuję jedynkę, dwójka leci od 1200 to potrafi na chwilę szarpnąć
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Franky23PL » 13 lis 2013, 23:14

misiek89 napisał(a):Masz przepustnice elektroniczną a tam już tzw krokowy jest zbędny <spoko>


zgłupiałem.czytałem o czyszczeniu przepustnicy i regeneracji silników krokowych. a skoro ty piszesz że nie ma to co czyścili :) chyba że w moim modelu nie ma :/ a np. w 1.8 jest.
z braku czasu jeszcze nic nie robiłem,ale cały czas poszerzam wiedzę obserwacjami :) poczytawszy tu i ówdzie jeśli na zimnym poprzez pracę silnika na ssaniu, obroty mogą być nawet do 2tys i jest to normalne to znaczy że i u mnie jest ok. ale...przepustnicy, erg,czy świec sprawdzić nie zaszkodzi i ewentualnie poczyścić. i jak bumerang wracają falujące obroty: otóż zupełnie przypadkiem zauważyłem że przy wyjezdzie z parkingu ,zatrzymując się przed wylotem na ulicę , wyjazd jest jakby pod górkę.powiedzmy 5stopni nachylenia. i stojąc czasem na tym wyjezdzie auto na jedynce , trzymajac sprzęgło faluje między 1,7-2,4(tak około). zatrzymuję się na prostej za minutę i co prawda obroty są na jedynce ok 2tys ale nie falują :D paranoja... i wyszło szydło z worka a raczej masaże z silnika... do tej pory jakoś nie miałem okazji jechać jako pasażer z tyłu, ale wczoraj... siedząc za fotelem kierowcy, na biegu jałowym samochód tak drży że ma się wrażenie że na siedzeniu leży mata z automasażem ! z przodu tak się tego nie odczuwa, – rozumiem że wymiana poduszek się kłania.jeśli coś innego – liczę na podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 25 paź 2013, 13:24
Posty: 7
Auto: MAZDA 6, 2.0 Benzyna, 2006

Postprzez misiek89 » 13 lis 2013, 23:46

Modele przed liftem mają przepustnice na linkę i żeby komp mógł sterować wolnymi obrotami jest tzw silniczek krokowy który otwiera się i zamyka w zależności w jakim położeniu jest przepustnica, ty masz model po fl 2006r i tam już jest elektronicznie sterowana przepustnica i nie trzeba zaworu wolnych obrotów. To o czym było wyczyść pisane zrób i zobaczysz czy ustąpiły objawy od siebie dodam żebyś wyczyścił jeszcze przepływomierz (maf sensor).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez pelo24 » 16 lut 2014, 22:36

ja też miałem problem z falującymi obrotami reset kompa nie pomagał więc przeczyściłem przepustnicę falowanie ustąpiło mazda jak by żywsza mocniejsza tylko właśnie na zimnym silniku obroty mi wzrosły do troszkę ponad 2 tyś wcześniej tak nie było a i spalanie też poszło w górę o 1 litr
poradzcie co teraz mam z tym zrobić czy reset kompa pomoże ? I jeszcze czy mógł by minie ktoś naprowadzić gdzie znajduje się ten EGR albo przesłać zdjęcie .
Początkujący
 
Od: 11 sie 2011, 14:57
Posty: 10
Skąd: Maidstone Anglia
Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6