Czyszczenie przepustnicy

Postprzez misiek89 » 29 wrz 2013, 21:15

To tylko w przed liftach w po już nie ma (krokowego)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez guzzler » 30 wrz 2013, 22:22

Dzisiaj przeprowadziłem czyszczenie przepustnicy z przepływomierzem, w związku z lekkim falowaniem obrotów oraz ich niską wartością na biegu jałowym ~ 700 rpm. Niestety nie zauważyłem poprawy, chociaż czytając posty, wiele sobie obiecywałem. :(
Stąd też pytanie, co jeszcze może mieć wpływ na niską wartość obrotów? Jeśli chodzi o falowanie to jest ono bardzo niewielkie , rzędu +– 30 rpm. Bardziej uciążliwe jest ich niska wartość objawiająca się wibracjami budy oraz pyrkotaniem z wydechu. Dodam że zarówno na benzynie jak i LPG jest identycznie.
Zastanawiam się czy powodem mogą być świece, bo podejrzewam że siedzą tam jeszcze fabryczne a autko ma nalatane 102000 km. <co?>
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 16:14
Posty: 19
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas

Postprzez matthies » 30 wrz 2013, 23:36

wymienić świece po takim przebiegu nie zaszkodzi, jeśli nie to chociaż przeczyścić.
Jak wielkie jest falowanie obrotów, może musisz zrestartować komputer po odpięciu przepustnicy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez misiek89 » 30 wrz 2013, 23:38

Takie obroty są według serwisówki:
No load 650—750
Electrical loads*2 ON 650—750
P/S ON 650—750
A/C ON and refrigerant
pressure switch (middle) OFF 650—750
A/C ON and refrigerant
pressure switch (middle) ON 700—800

Sprawdź świece jak maja taki przelot to czasy świetności mają już za sobą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Shaarky » 1 lis 2013, 19:29

Przepustnicę czyściłem 3-4 miechy temu. Podłączałem ostatnio XCL i dłuższą chwilę był odłączony aku. Teraz znów obroty czasem falują (nie zawsze). Czy to może mieć związek? Raz już miałem taką sytuacje ale się uspokoiło po jednym dniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez siemek55 » 1 lis 2013, 19:54

co prawda mi się to nigdy nie zdarzyło, ale czytałem na forum o podobnych przypadkach. Po odpięciu akku obroty zaczęły falować. Procedura wygląda podobnie, trzeba autko przegonić po zakresie skali obrotomierza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Shaarky » 1 lis 2013, 20:00

OK – no problem :D Takie rady potrzebowałem :) Jutro dzień z autem to sprawdzimy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez hant3r » 5 lis 2013, 20:20

Skorzystałem z tego, że autko było na serwisie i poprosiłem swojego mechanika o przeczyszczenie przepustnicy i powiem tak: drgania na luzie są już niemalże nie wyczuwalne. A wcześniej autko trzęsło się jak galaretka. Także polecam w przypadku silnych drgań. Ustało również skakanie auto po zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3.

Koszt: 0zł ponieważ był wymieniany filtr powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez matthies » 5 lis 2013, 20:31

cieszy taki koszt, ale czy chociaż ją zdjął do przeczyszczenia?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez hant3r » 5 lis 2013, 20:42

Tak, pokazywał mi wszystko. Więc widziałem jak pięknie wyglądała brudna – sam się bym nie odważył tego zrobić bo w moich cudownych rękach się wszystko sypie.

Jak ktoś ogólnie robi samochody w Opolu to polecam Jaworskiego – 4 lata robi dla mnie auta służbowe i moje prywatne oraz znajomych bez uwag.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez matthies » 5 lis 2013, 21:17

to dobrze, bo byli magicy, co tylko psikali specyfikiem bez odłączania przepustnicy i cały syf leciał do wewnątrz <nie powiem>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bula6595 » 6 lis 2013, 01:11

Na szczęście nie jest to skomplikowane i można to robić pod blokiem :–) tyloo kupić środek i stara szmatę z szafy wyciągnąć

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez hant3r » 6 lis 2013, 12:25

Być może i nie jest trudne, ale lepiej czasem jak jest możliwość poprosić kogoś kto się na tym zna niż coś spieprzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez bula6595 » 6 lis 2013, 17:01

tak zgadza się ale ja bym stał przy tej osobie patrząc czy ona nie spierniczy :) nie takich magików widziałem
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez marcin255 » 6 lis 2013, 17:43

hant3r napisał(a):poprosić kogoś kto się na tym zna

czyli nie znamy się na tym

bula6595 napisał(a):tak zgadza się ale ja bym stał przy tej osobie patrząc czy ona nie spierniczy

to skąd będziemy wiedzieć czy coś spierniczył ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kris_zabrze » 26 lis 2013, 20:48

ja również wyczyściłem przepustnice. Klapka z jednej strony biała, troche brudna, z drugiej strony całkowicie czarna, więc rozpuszczalnik ekstrakcyjny + WD40 w ruch i wyczyściłem, musiałem sobie pomóc śrubokręcikiem bo samo nie chciało zejść, obskrobałem lekko tą czarną stronę. Plastiki wyczyściłem parokrotnie szmatką i wacikami po czym zamontowałem przepustnicę na swoje miejsce. Niestety operacja nie pomogła na dolegliwości – twardy pedał gazu na zimnym silniku.
Powiedzcie jakiego koloru ma być ten rancik blaszki która się otwiera w przepustnicy? Bo u mnie wyraźnie był czarny i w zasadzie był tylko minimalny, praktycznie niewidoczny gołym okiem prześwit między jedną komorą a drugą ( po wlaniu rozpuszczalnika dopiero po dłuższej chwili spłynął do drugiej komory ). Obawiam się że będę musiał powtórzyć operacje i użyć chyba czegoś jeszcze mocniejszego.
Czyszczenie z wyżej opisanymi specyfikami zajęło mi grubo ponad godziny a nie udało się pozbyć całego czarnego nagaru
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez misiek89 » 26 lis 2013, 21:51

Lepiej zakupić środek do gaźników łatwo wtedy schodzi ten syf :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 26 lis 2013, 21:53

kupiłbyś sobie za parę złotych specjalny środek do czyszczenia przepustnic lub gaźników i wyżarłby ci wszystko porządnie. Osobiście dłubanie śrubokrętem przy czymś takim – no nie popieram.
A te środki to są mieszanki odpowiednio żrących rozpuszczalników, gdzie przy pryskaniu już samo dużo schodzi od ciśnienia ze szpreja. Spróbuj w ten sposób i powiedz jak poszło. Oczywiście nie można zapomnieć o porządnym wyczyszczeniu do sucha przed montażem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kris_zabrze » 26 lis 2013, 22:02

Ale wciąż nie odpowiedzieliście mi na pytanie jak mają wyglądać te kanciki, i co z tym prześwitem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez matthies » 26 lis 2013, 22:11

ja nie pamiętam, ale jak spryskasz przepustnice odpowiednim środkiem, to cały brud tam gdzie był, to zniknie i wtedy zobaczysz jak to ma wyglądać, bowiem bród z talerza też zejdzie i wielkość prześwitu będzie odpowiednia.
Taki był zamysł mojego posta, choć domyślam się że misiek myślał podobnie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6