
Montaż świateł do jazdy dziennej
Toomekz – elegancko 




Potwierdzam, na zdjęciu fajnie to wygląda, ciekawi mnie tylko jak to na żywo wygląda... Czy faktycznie daje tyle światła by było widoczne bez problemu w słoneczny dzień 

Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 18:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Dają radę, ja co prawda mam 5W, ale czwórki na pewno też widać 
Przez kilka dni w zeszłą zimę na nich w nocy jeździłem i było wszystko ok
Przez kilka dni w zeszłą zimę na nich w nocy jeździłem i było wszystko ok



Mandey napisał(a):Przez kilka dni w zeszłą zimę na nich w nocy jeździłem i było wszystko ok
To faktycznie muszą dawać radę :-D
Wysłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Moja żona też jeździła na nich w nocy poza terenem zabudowanym
i jakoś do domu dojechała, więc chyba światła jest wystarczająco.

-
Toomekz
Ja ostatnio dosyć długo nosiłem się z montażem świateł dziennych, wiele obejrzałem i po przymierzałem modeli ale jakoś nic nie przypadło mi do gustu bo albo światełka fajne ale brak miejsca w aucie na odpowiedni montaż albo światełka pasujące gabarytowo ale mało ciekawe. Już zrezygnowany wpadłem na pomysł że przecież mogę skorzystać z oryginalnych lamp jako światła dzienne. Do tego celu wykorzystałem światła drogowe które świecą ograniczoną do 25% mocą. A poniżej jak to wyszło
piotr_szp napisał(a):powiem ci ze ciekawe rozwiazanie, co z przegladem ?
myślę że nie będzie problemu ponieważ moduł tych światełek wyposażony jest w przycisk który dezaktywuje go i światła wracają do stanu oryginalnego. Przycisk mam schowany pod rączką od otwierania maski i mogę w każdej chwili wyłączyć światła dzienne
mądry napisał(a):Do tego celu wykorzystałem światła drogowe które świecą ograniczoną do 25% mocą.
Rozumiem, że w tej konstrukcji pierwsze co robiłeś to separacje świateł mijania i drogowych? Później jakiś moduł fabryczny, czy jakiś układ z opornością w przewodach, by dojść do 25% mocy.
leszekn napisał(a):w tej konstrukcji pierwsze co robiłeś to separacje świateł mijania i drogowych?
Dokładnie tak, jest to konieczny zabieg przy takiej modyfikacji
leszekn napisał(a):Później jakiś moduł fabryczny,
Owszem, dokładnie taki

Moduł posiada również opcję (Coming/Leaving Home) ale chwilowo nie podłączałem jej
piotr_szp napisał(a):Jak to sie ma do xenonow? Zapewne nie można zastosować!
Jak już kolega bieski wspomniał te modele szóstek w światłach drogowych nie posiadały xenonów, więc w każdej szóstce można je zamontować
to cudo steruje najprawdopodobniej oświetleniem przez PWM. Czyli różnica w większości jest wytracana na półprzewodniku i rozpraszana w postaci ciepła. A takie rozwiązanie nie daje żadnych większych oszczędności energii. Dodatkowo może siać w instalację zakłócenia. Pomijam względy prawne takiego rozwiązania. Proponowałbym dołożyć parę zeta i kupić jednak DRL'e
siemek55 napisał(a):to cudo steruje najprawdopodobniej oświetleniem przez PWM. Czyli różnica w większości jest wytracana na półprzewodniku i rozpraszana w postaci ciepła. A takie rozwiązanie nie daje żadnych większych oszczędności energii. Dodatkowo może siać w instalację zakłócenia. Pomijam względy prawne takiego rozwiązania. Proponowałbym dołożyć parę zeta i kupić jednak DRL'e
Powiem tak –
nie montowałem tego cuda w celu oszczędzania energii czy paliwa (ale na pewno oszczędności są, ponieważ nie świecą się xenony, światła z tyłu i podświetlanie deski). Zamontowałem to ze względu na oszczędzanie xenonów, ponieważ to one w naprawie generują duże koszta. Druga sprawa to to. że nie podobają mi się ledy w tej generacji szóstek i nie znalazłem fajnego miejsca na ich montaż, a przymierzyłem kilka modeli. Jeśli chodzi o kwestię prawną to myślę, że mało który policjant się kapnie w tym gąszczu audi, volkswagenów i bmw, które właśnie w ten sam sposób mają rozwiązane światła dzienne
Ostatnio edytowano 5 lis 2013, 23:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: interpunkcja
Powód: interpunkcja
a nie myślałeś, żeby wsadzić w soczewkę przewidzianą na halogeny? Skoro masz ksenony to powinieneś mieć pustą, toteż uważam, iż tam jest bardziej prawilne miejsce na DRL'y niż zabawa w edycję długich.
Pomyśl o tym.
Pomyśl o tym.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
piotr_szp napisał(a):Efekt fajny, gratulacje.
dzięki
matthies napisał(a):nie myślałeś, żeby wsadzić w soczewkę przewidzianą na halogeny? Skoro masz ksenony to powinieneś mieć pustą, toteż uważam, iż tam jest bardziej prawilne miejsce na DRL'y niż zabawa w edycję długich.
otóż myślałem żeby wykorzystać właśnie tę soczewkę przewidzianą na halogeny, ale to już jest ingerencja w lampę którą trudniej usunąć na drodze w razie upierdliwego policjanta (przy moim rozwiązaniu nie dotykasz lamp
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6