Montaż świateł do jazdy dziennej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mandey » 2 wrz 2013, 10:20

Toomekz – elegancko <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez mądry » 2 wrz 2013, 11:59

Potwierdzam, na zdjęciu fajnie to wygląda, ciekawi mnie tylko jak to na żywo wygląda... Czy faktycznie daje tyle światła by było widoczne bez problemu w słoneczny dzień <co?>
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 18:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Mandey » 2 wrz 2013, 17:15

Dają radę, ja co prawda mam 5W, ale czwórki na pewno też widać :)
Przez kilka dni w zeszłą zimę na nich w nocy jeździłem i było wszystko ok :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez mądry » 2 wrz 2013, 19:01

Mandey napisał(a):Przez kilka dni w zeszłą zimę na nich w nocy jeździłem i było wszystko ok :D

To faktycznie muszą dawać radę :-D

Wysłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Toomekz » 21 paź 2013, 22:44

Moja żona też jeździła na nich w nocy poza terenem zabudowanym <glupek2> i jakoś do domu dojechała, więc chyba światła jest wystarczająco.
Toomekz
 

Postprzez mądry » 1 lis 2013, 22:28

Ja ostatnio dosyć długo nosiłem się z montażem świateł dziennych, wiele obejrzałem i po przymierzałem modeli ale jakoś nic nie przypadło mi do gustu bo albo światełka fajne ale brak miejsca w aucie na odpowiedni montaż albo światełka pasujące gabarytowo ale mało ciekawe. Już zrezygnowany wpadłem na pomysł że przecież mogę skorzystać z oryginalnych lamp jako światła dzienne. Do tego celu wykorzystałem światła drogowe które świecą ograniczoną do 25% mocą. A poniżej jak to wyszło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez piotr_szp » 2 lis 2013, 13:02

powiem ci ze ciekawe rozwiazanie, co z przegladem ?

Pozdrawiam
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez mądry » 2 lis 2013, 17:25

piotr_szp napisał(a):powiem ci ze ciekawe rozwiazanie, co z przegladem ?

myślę że nie będzie problemu ponieważ moduł tych światełek wyposażony jest w przycisk który dezaktywuje go i światła wracają do stanu oryginalnego. Przycisk mam schowany pod rączką od otwierania maski i mogę w każdej chwili wyłączyć światła dzienne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez piotr_szp » 2 lis 2013, 18:17

daj namiary na ten bajer!

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 lis 2013, 18:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez leszekn » 4 lis 2013, 17:04

mądry napisał(a):Do tego celu wykorzystałem światła drogowe które świecą ograniczoną do 25% mocą.

Rozumiem, że w tej konstrukcji pierwsze co robiłeś to separacje świateł mijania i drogowych? Później jakiś moduł fabryczny, czy jakiś układ z opornością w przewodach, by dojść do 25% mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez mądry » 4 lis 2013, 19:34

leszekn napisał(a):w tej konstrukcji pierwsze co robiłeś to separacje świateł mijania i drogowych?

Dokładnie tak, jest to konieczny zabieg przy takiej modyfikacji
leszekn napisał(a):Później jakiś moduł fabryczny,

Owszem, dokładnie taki
http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-japonskie-auta-vat-w-wa-i3676168368.html
Moduł posiada również opcję (Coming/Leaving Home) ale chwilowo nie podłączałem jej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez piotr_szp » 4 lis 2013, 20:24

Jak to sie ma do xenonow? Zapewne nie można zastosować!

Pozdrawiam
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez bieski » 4 lis 2013, 21:18

A od kiedy w drogowych są xenony ? :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mądry » 4 lis 2013, 22:17

piotr_szp napisał(a):Jak to sie ma do xenonow? Zapewne nie można zastosować!

Jak już kolega bieski wspomniał te modele szóstek w światłach drogowych nie posiadały xenonów, więc w każdej szóstce można je zamontować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez siemek55 » 5 lis 2013, 11:56

to cudo steruje najprawdopodobniej oświetleniem przez PWM. Czyli różnica w większości jest wytracana na półprzewodniku i rozpraszana w postaci ciepła. A takie rozwiązanie nie daje żadnych większych oszczędności energii. Dodatkowo może siać w instalację zakłócenia. Pomijam względy prawne takiego rozwiązania. Proponowałbym dołożyć parę zeta i kupić jednak DRL'e
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez mądry » 5 lis 2013, 20:03

siemek55 napisał(a):to cudo steruje najprawdopodobniej oświetleniem przez PWM. Czyli różnica w większości jest wytracana na półprzewodniku i rozpraszana w postaci ciepła. A takie rozwiązanie nie daje żadnych większych oszczędności energii. Dodatkowo może siać w instalację zakłócenia. Pomijam względy prawne takiego rozwiązania. Proponowałbym dołożyć parę zeta i kupić jednak DRL'e

Powiem tak –
nie montowałem tego cuda w celu oszczędzania energii czy paliwa (ale na pewno oszczędności są, ponieważ nie świecą się xenony, światła z tyłu i podświetlanie deski). Zamontowałem to ze względu na oszczędzanie xenonów, ponieważ to one w naprawie generują duże koszta. Druga sprawa to to. że nie podobają mi się ledy w tej generacji szóstek i nie znalazłem fajnego miejsca na ich montaż, a przymierzyłem kilka modeli. Jeśli chodzi o kwestię prawną to myślę, że mało który policjant się kapnie w tym gąszczu audi, volkswagenów i bmw, które właśnie w ten sam sposób mają rozwiązane światła dzienne ;) a nawet jeśli, to w ciągu sekundy przywracam auto do stanu oryginalnego i jadę dalej ;)
Ostatnio edytowano 5 lis 2013, 23:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: interpunkcja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez piotr_szp » 5 lis 2013, 20:28

Zgadzam sie co do dopasowania fajnych ledow. Jakoś mi nie pasuje zaden uklad, no może okrągłe zw na lampy, no ale 500 na allegro to co mi sie podoba.
Efekt fajny, gratulacje.

Pozdrawiam
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez matthies » 5 lis 2013, 20:33

a nie myślałeś, żeby wsadzić w soczewkę przewidzianą na halogeny? Skoro masz ksenony to powinieneś mieć pustą, toteż uważam, iż tam jest bardziej prawilne miejsce na DRL'y niż zabawa w edycję długich.
Pomyśl o tym.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mądry » 5 lis 2013, 21:58

piotr_szp napisał(a):Efekt fajny, gratulacje.

dzięki :D
matthies napisał(a):nie myślałeś, żeby wsadzić w soczewkę przewidzianą na halogeny? Skoro masz ksenony to powinieneś mieć pustą, toteż uważam, iż tam jest bardziej prawilne miejsce na DRL'y niż zabawa w edycję długich.

otóż myślałem żeby wykorzystać właśnie tę soczewkę przewidzianą na halogeny, ale to już jest ingerencja w lampę którą trudniej usunąć na drodze w razie upierdliwego policjanta (przy moim rozwiązaniu nie dotykasz lamp ;) ). No i w planach mam również montaż halogenów, więc opcja odpadła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez matthies » 5 lis 2013, 22:31

Jak masz dzienne to pała nie może ci nic zrobić jeśli są podpięte prawidłowo, więc nie do końca rozumiem twoje obawy ;)
Z resztą, jeżeli chcesz montować halogeny to nie widzę problemu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6