Mazda6 GG RF 2003 , 121KM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez zemoj » 5 paź 2013, 18:15

Dariushinio napisał(a):nie przeszkadza ci tak nisko samochód? dla mnie bez sensu jak na nasz polskie kochane drogi...
+
to chyba kosztowna sprawa obniżyć samochód? tył bym trochę dał do dołu bo w sumie za wysoko troche jest, ale przód bym nie ruszał bo tak jak pisałem jest sporo niżej niż mondeo i pod krawężniki nie wszystkie podjechać mogę

Zakładanie 18-stek też można powiedzieć, że bez sensu na nasze drogi.
Same sprężyny, to nie majątek. Obniżenie samego tyłu raczej nie jest dobrym pomysłem, chociażby ze względu na bezpieczeństwo. Z pewnością pogorszyłbyś trakcję przedniej osi.
Wydaję mi się, że wysoki profil tej opony jak na 18". Jaki rozmiar opony?
Poza tym, to ładna GG. Felgi na pewno robią robotę :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez leitowdz » 6 paź 2013, 03:46

Dariushinio napisał(a):co do kopcenia i śmierdzącego zapachu o którym gość pisał w tamtym temacie, to jak odpalam samochód po nocy , to widać CZASAMI taką smugę dymu ale to 2 razy widziałem może. Teraz przed chwilą byłem odpaliłem i przejechałem do bramy to żadnego dymu i innego czegoś

Masz diesla jak ja, u mnie śmierdzi jedynie z Webasto ale to przy temp < 7 stopni Celcjusza. Auto ładne, życzę bezawaryjności. Obniżenie na 18-stkach.. hm.. wyglądać będzie, ale pamiętaj o własnych wnętrznościach <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez mln » 8 paź 2013, 13:05

Ładna sztuka! :)

Co do sprężyn, to moja była obniżona i wywindowałem ją na seryjną wysokość, bo haczyła na progach. Choć przyznaję, że prezentowała się lepiej i prowadziła ciut sztywniej :) (BTW, jak jesteś zainteresowany używanymi sprężynami, to daj znać ;) )
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Dariushinio » 18 paź 2013, 14:07

zemoj napisał(a):
Dariushinio napisał(a):nie przeszkadza ci tak nisko samochód? dla mnie bez sensu jak na nasz polskie kochane drogi...
+
to chyba kosztowna sprawa obniżyć samochód? tył bym trochę dał do dołu bo w sumie za wysoko troche jest, ale przód bym nie ruszał bo tak jak pisałem jest sporo niżej niż mondeo i pod krawężniki nie wszystkie podjechać mogę

Zakładanie 18-stek też można powiedzieć, że bez sensu na nasze drogi.
Same sprężyny, to nie majątek. Obniżenie samego tyłu raczej nie jest dobrym pomysłem, chociażby ze względu na bezpieczeństwo. Z pewnością pogorszyłbyś trakcję przedniej osi.
Wydaję mi się, że wysoki profil tej opony jak na 18". Jaki rozmiar opony?
Poza tym, to ładna GG. Felgi na pewno robią robotę :)


Opony letnie Bridgestone Potenza:

rozmiar 225/45/18
indeksy 91W

i własnie nie wiem czego to może być wina bo po zmiane felg kierownica zaczęła ciężej chodzić, ale na to to już bym machnął ręką ale caly samochód całkiem inaczej się prowadzi

byłem na wyważaniu opon i nadal to samo, chodzi o to że jak jade i są dołki na drogach < czyli prawie wszędzie :D > rzuca kierownicą na prawo i lewo, nie jest jakoś to mocno ale jakbym pościł kierownice to samochód skręca albo w prawo albo w lewo w zależności jaki dołek/górka na drodze

myślisz że po zmienie opon na mniejszy profil będzie lepiej? albo co radzicie zrobić bo wulkanizator nic mi nie pomógł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez matthies » 18 paź 2013, 18:03

niestety im szerszy kapeć, tym auto bardziej podatne na koleiny i wszelkie nierówności. Efekt właśnie opisałeś. DLatego ja cały czas gryzę się ze sobą czy nie wziąć 215, ale to się wszystko okaże bo ostatecznie pewnie wezmę tańsze – i tak nie wylatam tych opon do końca.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rclmati » 18 paź 2013, 20:05

225/45 to dość szeroka opona i dlatego tak się dzieje, nie oczekuj komfortu na takich oponach i felgach.
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez zemoj » 19 paź 2013, 09:47

Objawy, które opisałeś zawdzięczasz właśnie temu:
Dariushinio napisał(a):rozmiar 225/45/18

;)
Im większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią (zależna od rozmiaru), tym większa podatność na koleiny i inne nierówności, objawiające się właśnie samowolnymi ruchami kierownicy.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez kozik24 » 19 paź 2013, 16:37

Zawsze jestem zdania, że powinno się zakładać takie gumy jakie podaje producent, oni godzinami prowadzą badania aby dobrać odpowiedni rozmiar aby był umiarkowany na wszelkie warunki. Rozmiar 225 jest spoko ale na równe drogi, tak samo jak nisko profilowanymi oponami ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2012, 13:37
Posty: 148
Skąd: Dęblin → Piaseczno
Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa

Postprzez mmarcis4 » 19 paź 2013, 20:22

zemoj napisał(a):Im większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią (zależna od rozmiaru), tym większa podatność na koleiny i inne nierówności,

Dobrze powiedziane kolego.
Ładna Mazda,ale ja dał bym -40 mm
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Dariushinio » 31 paź 2013, 14:48

http://allegro.pl/cyfrowa-zmieniarka-us ... source=mlt

siema, mam taką zmieniarkę ale kompletnie nie wiem jak z niej skorzystać, nie mam instrukcji obsługi nawet do tego
podłączylem ją poprostu z tyłu radia, porobiłem foldery tak jak na innych aukcjach było napisane czyli chodzi o to że
Prawidłowe działanie urządzenia wymaga nadania odpowiednich tytułów folderom CD01, CD02, CD03, CD04, CD05, CD06 koniecznie musi być ich 6.
i w folderach piosenki

ale to nic nie dało, nadal tak jakby nie wykrywa mi urządzenia tzn wykrywa bo pendrive na początku miga a później się świeci, a jak podlacze tel to równiez wykrywa połączenie usb – ale nie wiem jak włączyć daną piosenke bo albo się załącza płyta cd albo radio i tak w kółko jaki przycisk bym nie wcisnął
może jakaś rada?

wyczytalem coś takiego
5. W przedliftowym radiu należy zrobić zworkę L716 w poliftowym już nie.

a ja mam przedliftową z 2003 roku, wiec co to za zworka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez mmarcis4 » 31 paź 2013, 15:20

Musisz wyciągnąć radio rozkręcić je i polutować dwa punkty na układzie scalonym radia razem ale które to punkty to nie pamiętam musiał byś poszukać wątku na forum,chłopaki opisują to przy podłączaniu X-cerlinka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Dariushinio » 31 paź 2013, 15:25

znalazłem właśnie ten temat :D
i to tutaj
Obrazek
L716 trzeba zlutować i połączyć jakimś miedzianym drucikiem , no nic.. ide się brać za robote :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez rclmati » 31 paź 2013, 15:27

Ja zrobiłem mostek przez żadnego drucika, wystarczyła kapka cyny :)
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez Dariushinio » 31 paź 2013, 15:33

rclmati napisał(a):Ja zrobiłem mostek przez żadnego drucika, wystarczyła kapka cyny :)

no to jeszcze lepiej :D mam nadzieje że nic nie spieprze hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez rclmati » 31 paź 2013, 15:35

Jak nie bedziesz trzymal non stop w jednym miejscu lutownicy to na pewno bedzie wszystko ok i nie przepalisz plytki.
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez Dariushinio » 1 gru 2013, 18:30

Witam ponownie, 8 stówek na opony zimowe mogę przeznaczyć i teraz pytanie

co wg was najlepiej kupić
< mam 18" od mazdy rx8 które będą malowane w lato wiec nie szkoda mi ich na zime jak by co ;)>

1. nowe opony nieznanej firmy 18 calowe
2. używane opony dobrej firmy pod 18 calowe felgi
3. czy może stalowe felgi z oponami zimowymi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez rclmati » 1 gru 2013, 18:48

3 :) Szkoda 18 na zimę jak już je będziesz malował. Opony są strasznie drogie w tej cenie więc lepszy posunięciem jest kupno 16 :)
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez Dariushinio » 1 gru 2013, 18:56

no wlasnie ceny są podobne

za 800 a nawet za 600 zł mam nowe opony słabej firmy, dobrej firmy używane z bieżnikiem 5/6mm lub dobrej firmy z felgami stalowymi również uzywane 5/6mm bieżnika także za 800 zł

no i tak myśle, a przyczepnośc i ogólnie prowadzenie auta w zime bedzie lepsza na 16" czy 18?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez rafałmazda » 1 gru 2013, 19:00

również wybrałbym opcję nr 3 (i tak mam) <oczko> mój zestaw to stalowe 15" + Michelin Alpin A4 i w zeszłym sezonie nigdzie się nie zakopałem, choć raz musiałem wyłączyć trakcję i wkręcić na wysokie obroty (ale już podwoziem siedziałem na śniegu) :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez zigu18 » 1 gru 2013, 20:46

rafalmazda6 napisał(a): choć raz musiałem wyłączyć trakcję i wkręcić na wysokie obroty (ale już podwoziem siedziałem na śniegu) :P

Nie tedy droga ;–)


Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Adoz, PitrekT i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy