Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez maziadm » 25 paź 2013, 22:04

mick napisał(a):olej z mobil 1 5w50 na LiquiMoly TopTec 4300 5w30 na razie różnic nie zauważyłem chociaż tak jakby silnik troszeczke ciszej pracował ale to może jakaś autosugestia :–)

Dobry wybór, sam go trzymam w zanadrzu, jak nic ciekawszego się nie trafi to LM TT4300 ląduje u mnie. Bo jak się okazuje kupić statoil nie jest tak łatwo, a 50zł za 1litr na stacji trochę mi się nie uśmiecha.
Dużo ludzi twierdzi, że silnik kulturalniej pracuje. Z tego co się orientuje LM duży nacisk kładzie na odczucie kierowców. Tylko nie przeginaj z interwałem wymiany pomimo, że masz LongLife.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Hubix » 26 paź 2013, 00:45

5W30 ma niskie opory a 5W50 jest olejem o dużym ciężarze który tworzy duży film olejowy.

Zostałbym przy 5W30 bo to naprawdę dobra lepkość dla diesla mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mick » 26 paź 2013, 07:26

Zostałbym przy 5W30 bo to naprawdę dobra lepkość dla diesla mazdy.

Co do mnie to benzyna , taką karteczkę znalazłem jak kupiłem że było mobil1 5w50 i dlatego wlewałem drugi rok , teraz zobaczę co ten 5w30 pokaże :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez maziadm » 26 paź 2013, 20:42

mick napisał(a):Co do mnie to benzyna , taką karteczkę znalazłem jak kupiłem że było mobil1 5w50 i dlatego wlewałem drugi rok , teraz zobaczę co ten 5w30 pokaże :–)

Sprawdziłem w manualu dla silników L8, LF, L3: API SL, ACEA A3, SAE 5W30, 10W30 i 5W20.
I ja bym poszedł w 5W30.
Oleje o szerokiej rozpiętości np. 5W50, 5W40, 0W40 etc. Jakościowo są gorsze niż te w wąskim przedziale SAE. W naszych warunkach klimatycznych nie ma podstaw do stosowania więcej niż 5W30. Nie którzy nadgorliwi stosują dwa oleje o różnym SAE na lato i zimę.

Tu można się pobawić normami olejowymi: http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

Jeszcze co do panewek bo o nie można się obawiać. Wytwarza się na nich specyficzny klin olejowy i nawet przy bardzo "cienkim" oleju np. 5W20 mało prawdopodobne, aby doszło do zerwania filmu olejowego. Np. Honda ostatnimi czasy zaleca 5W20 i to chyba nie dla tego, że opracowali system nowych panewek lub ich smarowania.

Od jakiś 3-4 lat wstecz śmiem twierdzić, że jakieś 90% samochodów leasingowych, czyli tzw. flota śmiga na 15W30 olej mineralny! I czy z tego powodu auta padają wcześniej niż przewiduje termin leasingu i na takim oleju niektórzy w ciągu tych 3-4 lat wykręcają po 300kkm. Faktem, że później jak auto trafia na rynek wtórny to już jest szrotem, ale przecież już zarobiło na siebie i nikogo nie interesuje stan i problemy jakie ma zazwyczaj nowy właściciel w cywilu.

Dopisano 26 paź 2013, 21:06:

Hubix napisał(a):5W30 ma niskie opory a 5W50 jest olejem o dużym ciężarze który tworzy duży film olejowy.
Te grubsze np. 5W50 (10W60) są do mocno upalanych jednostek i specyficznej konstrukcji np. "ostry wałek".
Błędne jest myślenie grubszy olej = lepsze zabezpieczenie. Każdy producent chciałby napisać "lać olej lekkobieżny".
Lekkobieżny olej – jak olej rzadszy to w "ciasnym" silniku lepiej płynie = lepiej smaruje i jednocześnie odprowadza lepiej ciepło i jest w miejscach krytycznych na pewno szybciej niż olej "grubszy", a 90% zużycia silnika to rozruch. Równie ważne jak norma SAE jest skupienie się na normach ACEA.

A jeszcze kwestia brania oleju. B. ważna jest temperatura zapłonu oleju 230stopni to b. dobrze, a 200 to słabo. I przy takiej różnicy w tym jednym parametrze oleju tego z wyższą temp. nie będzie ubywało, a ten drugi może znikać w oczach.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Gregory » 27 paź 2013, 23:54

Ktoś mógł bo powiedzieć, czy te parametry oleju są dobre, tzn czy ten olej jest ze średniej półki czy jakiś lepszy? Olej 10W40 do benzyny.

Maziadm, może Ty byś się wypowiedział :)
Załączniki
10W40.jpg
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez maziadm » 28 paź 2013, 09:31

Gregory napisał(a):Załączniki

10W40.jpg

To mi wygląda na AMSOIL AMO. Jeśli to ma być do 626 + LPG to ja bym nie brał. Do koparki, campera to tak, ale osobówki nie bardzo.
Te parametry takie mocne, że aż za bardzo: HTHS 4,3 grubo, b. grubo. TBN 12,1 wysoko b. dobrze, ale jednocześnie może to świadczyć o słabej bazie. Reszta b. dobra. Jednocześnie zaznaczę, że papier przyjmie wszystko. Ważne po jakim czasie użytkowania oleju, kiedy traci swe właściwości po 4 miesiącach czy może po 10.
Na temat olei made in usa mam zdanie, że owszem są to bardzo dobre oleje, ale w stanach. Z naszego punktu widzenia tj. europejskiego, USA czy tam Kanada bardzo się różni. W EU o wszystko dba centrala i jej procedury, dyrektywy, a taaam zaaa wielką wodą wszystko weryfikuje rynek. Każda opcja ma swe dobre i złe strony. A na potwierdzenie moich słów proszę spojrzeć na listę dystrybutorów w EU, co tam mamy UK (nic dziwnego, potężny, bardzo kolorowy rynek, który łyknie wszystko), Portugalia (pewnie sprowadza się go w dobrej cenie w ramach jakiś kontraktów wiązanych), Grecja (czyżby AMS przyczynił się do upadku tego kraju?), no i PL (tutaj stawiam na zaradność i pomysłowość naszych rodaków).
Wracając do tematu:
1) czy olej jest zapakowany w oryginalne opakowanie jednostkowe?
2) jaka jest data jego produkcji?
3) obawiam się czy ten olej nie jest czasem konfekcjonowany w PL – oczywiście bez żadnych licencji na rozlew takich wynalazków.
Wg mnie wpadłeś w pułapkę marketingu szeptanego.

Sztuką jest kupić dobry produkt w dobrej cenie. Jeżeli masz na olej większy budżet (a zakładam, że tak jest bo pytasz o AMS) poszukaj coś z LM. Tutaj raczej nikt nie narzeka, co najwyżej na cenę. Jeśli możesz to wlej LM5W40 TopTec 4100. Jak nie pasuje to szukaj wśród fuchs, gulf, elf, statoil, valvoline (kolejność przypadkowa), patrz pod kątem LPG/CNG (tutaj olej powinien mieć jak najwyższą temp. zapłonu i wysokie TBN, no chyba że ma dobrą bazę olejową to ma mniej np. 60% PAO TBN max.7).
Mam nadzieję, że pomogłem.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 28 paź 2013, 16:21

Ulegając marketingowi klikanemu, zacząłem rozważać zakup produktu firmy LiquiMoly. Mimo tego, że jest on nie najtańszy, to i tak wcale nie jest 100% syntetyczny. Motul niby jest, ale ciekaw jestem, ile w tym prawdy. Jednak wbrew doradztwu kolegi madziadm, bardziej przychylam się ku olejowi TopTec 4500 C1, a nie 4300 C2. Przejrzałem charakterystyki obu olejów i 4500 wypada lepiej pod kątem lepkości w 40 i 100*C oraz pod kątem indeksu lepkości. Ciekawi mnie, że firma LiquiMoly w charakterystykach produktów raz nie podaje jednej cechy, a przy danych innego oleju innej cechy np. w opisie 4500 znajduje się info o temperaturze zapłonu równej 228*C, z kolei przy charakterystyce 4300 tego nie ma.. Czyżby nie było się czym chwalić? Oba oleje są rekomendowane przez LM dla Mazdy, jednak na korzyść 4500 przemawia to, że spełnia dodatkowo normę japońską JASO-DL1.
Mimo wszystko, nadal rozważam też zakup Motul Eco-Clean C2 lub Motul Eco-Clean+ C1.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maziadm » 28 paź 2013, 17:41

Hmmm, Kolego kobsztyk. Nie wiem, bo po części masz rację. Cały ten marketing szeptany i sfory studenciaków za kilka złociszy wychwalający w niebogłosy tego czy tamtego ...
TT 4500 tak jeśli masz DPF, aczkolwiek poważnie zastanowił bym się czy nie wlać Dexeli DPF – ze względu na jaja jakie wychodzą z całym tym wypalaniem. Jeśli nie ma DPFu to optymalny jest TT4300. Bez DPFu nie potrzeba stosowanie normy C1 – wykręconej proeko. Norma C2 ma jednocześnie wysoki poziom związków siarki, fosforu, a to w głównej mierze odpowiada na ochronę. I tak patrząc na te dane to nie ma się do czego przyczepić w jednym jak i w drugim przypadku. Tylko jak nie ma tego wspaniałego DPFu normą C1 zbyt szybko i niepotrzebnie możemy zdegradować sobie olej i może się okazać, po pół roku do wymiany. Co do Lm to przemawia fakt, że nie długo jak będę szedł do ruchu po fajki to taki będę sobie mógł kupić. LM to marka uznawana wszędzie za b. dobry produkt i nawet w US, gdzie czarne jest białe, a białe szare LubroMoly jest chwalone. Kontaktowałem się z tymi Urlikami bo intrygowało mnie czemu z zawziętością maniaka wciskają mi TT4200 z normą B4. Dopiero na trochę wyższym poziomie jakiś Michael potwierdził, że do tego silnika faktycznie lepszy będzie B1. Domyślam się, że na TT4200 mają większą marżę.
Co do Motula to jestem na nie do cywilnych aut, taki trochę przerost formy nad treścią. Może kilka lat wstecz to było coć, ale teraz.... wystarczy poczytać co piszą o nim np. na forum subaru (a może zabrakło studenciaków). Oczywiście nie jest to zły olej, sam zresztą mam zalany tylko Eco-nergy 5W30 i jak się okazało strzał jak kulą w płot.
Teraz będę zmieniał i wleję coś Statoila (jak w 2010 r. z powrotem zabrali produkcję z Ostrowa do Nynashamn można lać śmiało). Chodzi za mną LL 5W30 lub V 0W30. ten pierwszy 30% PAO, a ten drugi jest już klasą samą dla siebie 60%PAO przy normie B5 – hmmm, mocny zawodnik.
Cokolwiek byśmy nie wleli będzie dobrze. Najgorzej jak ktoś np. leje jakiś 5W50 z przekonaniem, że i na zimę i na lato ma b. dobre smarowanie, ale na szczęście takich świadomych użytkowników jest coraz mniej. I min. My się ku temu przyczyniamy męcząc ten temat, zresztą z przyjemnością.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 28 paź 2013, 22:12

Siarka – ok, niby smaruje, ale przyczynia się do szybszej korozji. LM 4500 z normą C1 ma mniejszą lepkość przy 40*C, więc teoretycznie powinien lepiej smarować na zimnym silniku, bo szybciej i łatwiej dotrze we wszystkie miejsca. Jedyny minus, to o 1 jednostkę mniejsza liczba TBN w porównaniu do 4300.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maziadm » 29 paź 2013, 11:25

kubsztyk napisał(a): ... LM 4500 z normą C1...
Gdyby było takjak piszesz jedyną słuszną normą by było C1, a jednak są jeszcze C2,3,4 oraz ciągle obowiązujące np. ACEA ...
Już pisałem, że nie porównuje się olei danymi na papierze, jednakże ja to robię tak dla samego siebie – jest to pewne kryterium, ale tylko wspomagające. Wypasiony olej na papierze może się szybko zdegradować i po 3-4m-cach do zmiany. Jeżeli tak by było to każdy by pakował oliwę do sportu gdzie parametry są baaardzo wykręcone, różne full coś tam, 3 estry coś tam... tylko te oleje są na bardzo krótkie przeloty ludzie co pakowali do uturbionych benzyn subaru zmieniali po 2-3kkm.
Dla dobra silnika nie lej tego z normą C1, a jeżeli chcesz naprawdę dobrze wlej Statoil Lazerway: LL lub C2 każdy 5W30.
Ze względu na to że mój czarny koń – Statoil Lazerway V 0W30 jest tylko w 1litrówkach, co podnosi koszty i za 5L musiałbym dać co najmniej 200zł oraz jedzie trochę tandeciarstwem. Zaleję tego LL co wyjdzie jakieś 160-170zł za 5litrów.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez damage.inc » 29 paź 2013, 22:34

A miałeś kiedykolwiek zalany Amsoil, skoro tak go krytykujesz? Sugerujesz, że Statoil jest jednym z najlepszych olei, no to go zalewaj- i tyle. Nie wciskaj ludziom, że np Amsoil Signature Series ma tylko parametry na papierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Kretowy » 30 paź 2013, 22:49

maziadm napisał(a):
Gregory napisał(a):Załączniki

10W40.jpg

To mi wygląda na AMSOIL AMO. Jeśli to ma być do 626 + LPG to ja bym nie brał. Do koparki, campera to tak, ale osobówki nie bardzo.
Te parametry takie mocne, że aż za bardzo: HTHS 4,3 grubo, b. grubo. TBN 12,1 wysoko b. dobrze, ale jednocześnie może to świadczyć o słabej bazie.


Co za bzdurna teoria o wysokim TBN i podejrzeniu słabej bazy. Weź sobie przejrzyj całą serię Signature. Polecam sprawdzić szczególnie TBN przy lepkościach 0w20 i 0w30, które są wyprodukowane na najlepszych bazach Amsoila i są flagowymi produktami.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez maziadm » 31 paź 2013, 00:16

Kretowy napisał(a):Co za bzdurna teoria o wysokim TBN i podejrzeniu słabej bazy.
Kolego Kretowy, popytaj ludzi z branży ... w odpowiedzi usłyszysz ... "a po co TBN na poziomie 10 więcej jeśli masz np. bazę PAO powyżej 50%. To ta baza ma wziąć na klatę wszystko...".
Poza tym sam TBN nic nie mówi, analizuje się go w odniesieniu do pozostałych parametrów. Wysoki TBN mają oleje "ciężarowe" i ogólnie b. dobre parametry tylko ta pompowalność i wsk. lepkości. Tak samo HTHS, że im wyższy tym lepszy, a kiedy olej osiągnie 150st. podczas cywilnej jazdy?

quelha napisał(a):Witam.
Czy możecie mi Panowie podpowiedzieć jaki olej mogę wlać do mojej mazdy. Mam przejechane 178 tys km i nie wiem jaki był lany. mam statoil 10w40 i nie wiem czy lać czy płukanke robić. Oczytałem się na forum i nie wiem. Jest to disel z 2005 136 km kombi.

Klasyczny błąd, mam taki i taki przebieg więc leję 10W40. W specyfikacji producenta chyba nie ma 10W40? Jest 10W30 (olej lekkobieżny), a to nie jest to samo co 10W40!
Tak jak radzą rób płukankę np. LiquiMoly ProLine EngineFlush 2662, Forte MotorFlush (ta pierwsza tańsza i też da radę). Zalej dobry 5W30 (Elf SXR 5W30 może nie the best, ale za 100złociszy spokojnie 5L wyrwiesz) i ciesz się z jazdy. Sprawdź czy Ci nie będzie go za dużo paliło, jak nie to pozostań, jak będzie to poszukaj czegoś z normą B4 ale też 5W30 – no ale to już następny sezon.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Croom » 31 paź 2013, 00:44

Ktoś mógł bo powiedzieć, czy te parametry oleju są dobre, tzn czy ten olej jest ze średniej półki czy jakiś lepszy?


W klasie 10W40 przykro mi ale nie ma lepszego oleju.
Zaczynałem od tego oleju w Polsce jako jedna z dwóch osób w Polsce w 2010r. na forum corolli tak że jakieś doświadczenie już mam.
Tak że obok wlyszkow-a z forum subaru i mnie nikt nie ma wiekszego doświadczenia z tą marką w Polsce :–)
MOże ktoś w Polsce ma jakieś doświadczenie ale jak do tej pory znam wiele silników któe na Amsoil-u sie nie popsuły i mają ponad 200 000km.
Analizy również robiłem .
Amsoil 10W40 AMO to olej który podpowiem powoduje np. 2x szybsze grzanie sie silnika ( wskaźnik cieczy ląduje w połowie 2x szybciej niż na jakimkolwiek innym oleju 10W40 więc w zimie jest w nózki 2x szybciej ciepło a w lecie wentylatory załaczaja sie incydentalnie)

Na tym oleju jeździ choćby z brzegu wziąść:

Pierwsze auto to czerwone:

http://www.youtube.com/watch?v=EuJ6j7G5oqg

I tak dalej.

Olej jest mocniejszy od MOtula 300V .

A pisanie że Motul to do sportu tylko to jakiś archaizm.

Dexelia to nie wiadomo skąd jest czy Ukraiński Total , czy Elf z Polski czy jeszcze nie wiadomo skąd inna rozlewania a Amsoila- rozlewa się TYLKO i wyłącznie w jednym miejscu w USA.

Kto importuje do Polski Amsoil tutaj znajdą Państwo odpowiedz.

http://www.amsoilinternational.com/distributors.aspx

Kiedyś przed laty pisał o nim Kristek na forum ( może jeszcze żyje) później ja jakoś równo pare lat temu bo człowiek szukał czegoś niszowego i najwyzszych lotów.

Poza tym kryptoreklama LM jest nader mocna na forach mi to nie przeszkadza bo konkurencja to żadna , olejów z GF-5 nie mają , nikt nie publikuje testów na maszynie 4 kulowej żadne oleje nie mają takiego TBN i temp. płynięcia itp. itd...

Pozdrawiam i życzę miłego wieczorka
Ostatnio edytowano 31 paź 2013, 00:47 przez Croom, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez kubsztyk » 31 paź 2013, 00:47

maziadm napisał(a):
quelha napisał(a):Witam.
Czy możecie mi Panowie podpowiedzieć jaki olej mogę wlać do mojej mazdy. Mam przejechane 178 tys km i nie wiem jaki był lany. mam statoil 10w40 i nie wiem czy lać czy płukanke robić. Oczytałem się na forum i nie wiem. Jest to disel z 2005 136 km kombi.

Klasyczny błąd, mam taki i taki przebieg więc leję 10W40. W specyfikacji producenta chyba nie ma 10W40?

Niestety... Obrazek
madziadm napisał(a):(...)Zalej dobry 5W30 (Elf SXR 5W30 może nie the best, ale za 100złociszy spokojnie 5L wyrwiesz) i ciesz się z jazdy.

Przejechałem na tym oleju 9 tys. km od wymiany w grudniu 2012 i zjadło mi go ~100ml wliczając w to jazdę na krótkich odcinkach miejskich (częste odpalanie i gaszenie po 2,5 km), a także jazdę w lato w trasie z tempomatem ust. na 140-160 km/h, a także sporadycznie ostra jazda do 4000 rpm/min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez quelha » 31 paź 2013, 08:47

Ok dzięki wszystkim. Rozmawiałem też z mechanikiem i radzi mi z moim przebiegiem lać 10w40. Co do tego jaki olej wlać to pozostawił to mojej ocenie. Tylko mnie zastanawia czy lepiej Dexelia czy Statoil, który już mam <glupek2> ? Nie chodzi mi o kase fura ma mi smigać a jak czytam wasze opinie na forum to po nocy spać nie mogę jak czytam, że coś się zatarło. Czy to jaka firma oleju ma aż takie znaczenie?
Zawsze pozytywnie i do przodu:–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2013, 15:32
Posty: 5
Auto: Mazda 6 kombi, 1998cm3 disel, 136km, 100kw, 2005r

Postprzez maziadm » 1 lis 2013, 00:38

Shaarky napisał(a):Powyżej 500k cofasz licznik o 400k i jazda od nowa <czarodziej>
I o to chodzi, ot chodzi, najważniejsze to zdrowe podejście.

Dopisano 31 paź 2013, 23:42:

damage.inc napisał(a): Shaarky, Dexelia to nie jest ósmy cud świata.
<spoko> a je żem myślał, że jest przecież to takie ohhh, ahhh....placki można smażyć

Dopisano 31 paź 2013, 23:54:

kubsztyk napisał(a):[Obrazek

Tak masz rację Kolego kubsztyk.
Dane z manuala:
Obrazek

I teraz pytanie czy olej ma, powinien spełnić wszystkie 3 specyfikacje tj. API, ACEA, SAE?

Dopisano 31 paź 2013, 23:59:

quelha napisał(a):Tylko mnie zastanawia czy lepiej Dexelia czy Statoil, który już mam


Jaki masz dokładnie ten Statoil?
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez matthies » 4 lis 2013, 21:05

to ja mam pytanie, jeżeli producent zaleca 5W30 w klasie
API SJ, ACEA A1/A3
to czy stanie się coś złego lub nieodpowiedniego, jeżeli zaleję 5W30 w klasie
API SL/CF, ACEA A5/B5 ?

pytam ponieważ kompletnie nie znam się na tych oznaczeniach.
Skłaniam się jeszcze raz zalać Valvoline MaxLife 5W30 ale właśnie ma on rozbieżności w klasach od tych sugerowanych przez Mazdę.
Ewentualnie może ktoś potrafi w prosty i chłopski sposób wytłumaczyć o co w tym chodzi, jak się kierować wyborem w tych klasach?

Jako ciekawostkę, w sklepie w którym dzisiaj byłem, pan po stwierdzeniu że jestę entuzjastą polecił mi rozważenie np Motula, ponieważ jest lepszą klasą olejów niż Valvoline, który jest na podobnej półce jak Mobil. Co sądzicie o Motulu?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pete14 » 4 lis 2013, 22:18

najnowsze niskopopiołowe olej mają już API SN.
im wyższe tym lepiej.
ACEA a5/b5 różni się od a1/a3 bez wdawania w szczegóły wydłużonymi okresami między przeglądami.
do 30tkm.
ale Twój silnik nie pozwala na to.
szukaj po api sn,sm to lepiej będzie nie acea.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez matthies » 4 lis 2013, 22:21

ja wymieniam co 10tkm zawsze, więc tak jak mówisz nie będę się tym przejmował.
Dobrze rozumiem, że API SL jest lepsze niż SJ ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki