[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez radar88 » 24 paź 2013, 12:06

Z tyłu nad pompom wspomagania musi być napisane na głowicy wraz z numerem seryjnym.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Piotr_ » 24 paź 2013, 16:23

Na bloku tam gdzie nr silnika jest wybite kl, ja tam mam przynajmniej :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez freezoneq » 24 paź 2013, 17:07

Na włączonym grzaniu tylnej szyby i lusterek, oraz na włączonych światłach, na desce rozdzielczej zaświeca się kontrolka ładowania, kontrolka spalonej żarówki i coś tam jeszcze na czerwono. Wystarczy lekkie dodanie gazu i wszystko wraca do normy. Regulator napięcia czy alternator ma dość? Co ważne – tu gdzie teraz przebywam jest nieznośna wręcz wilgotność powietrza. Aku nowy, odpalanie bez problemów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez DamianSzatan666 » 24 paź 2013, 19:00

a jak jest najlepiej i najszybciej zobaczyć?? Chciałbym zrobić to przy nim więc na szybko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez Maliniak » 24 paź 2013, 19:46

spójrz na oznaczenia głowic miedzy kolektorem ssacym, KL to oczywiście 2.5 ale np. K8 lub KF to 2.0
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez Hazu » 24 paź 2013, 20:01

Oznaczenia są na bloku z tyłu.
Wystaje taki płaski kawałek bloku spod głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Siw-y » 24 paź 2013, 22:23

freezoneq napisał(a):Regulator napięcia czy alternator ma dość?

Sprawdź czy się pasek nie ślizga [nie musi go być słychać].
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez freezoneq » 24 paź 2013, 23:15

Odnośnie tego paska... wymienialiśmy łożysko rolki napinacza i co zauważyłem – z rolką coś nie tak bo jest dokręcona a podczas pracy nie zachowuje się stabilnie. Druga sprawa to to, że podwójnie gwintowana śruba do regulacji napinacza jest krzywa... Pasek nowy, Bando. Po 1300 km bez przerwy nowe łożysko tak dzwoniło, że nie było słychać silnika... tak więc czeka mnie wymiana całego napinacza prawdopodobnie.
Podczas pracy na jałowych słychać swego rodzaju "wycie".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez sylwo » 25 paź 2013, 06:33

Jak coś, mam napinacz w dobrym stanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez DamianSzatan666 » 25 paź 2013, 13:59

freezoneq
Rozmawiałem ze znajomym. Powiedziałem mu o Twoim małym problemie. Nie wiesz czy na alternatorze jest coś takiego jak sprzęgło?? Jeśli jest to w tym może tkwić problem. Jednak na "sucho"nie widząc tego nie jest w stanie nic wymyślić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez deejay27 » 25 paź 2013, 15:26

Freezonek wymień ten napinacz na jakis dobry używany ( nowy chyba ze 300 zł kosztuje) i dla pewności wymień w nim łożysko . Jeśli nie zachowuje się stabilnie to byc może łożysko było zle wciśnięte i rolka miała bicie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Kaszel91 » 25 paź 2013, 20:11

radar88 napisał(a):DamianSzatan666 napisał(a):rozrząd w KF i KL czym się różni??


Jedna rolka jest inna, sprzedali mi jakąś o oznaczeniu KL i nie pasowała, była o większej średnicy
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez freezoneq » 25 paź 2013, 21:14

Dzięki Damian za rozmowę w mojej sprawie. Dzięki też innym za odp. Postaram się nabyć napinacz w jak najlepszym stanie i wrzucę nowe łożysko. Silnika na jałowych ma nie być słychać. Dzięki raz jeszcze <uklon>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Kaszel91 » 25 paź 2013, 21:41

No fakt mati, ja za napinacz po zniazkach dałem cos ponad 350 zł chyba, ale na tym bym nie oszczędzął :P
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez sylwo » 26 paź 2013, 06:37

Z serii dziwnych pytań, czy oleju silnikowego może samoczynnie przybywać? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Piotr_ » 26 paź 2013, 07:00

Może,jak wtryski będą lały za dużo paliwa :>
Pamiętaj że mazda jest bardzo wyczulona na choćby najmniejsze przechyły,jeżeli chodzi o sprawdzanie oleju.
Najlepiej sprawdzać rano w tym samym miejscu.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sylwo » 26 paź 2013, 08:47

chodzi o probe. Sprawdzam olej w garażu. Zaznaczyłem sobie na bagnecie poziom kilka dni temu jakieś 3h po zgaszeniu silnika a teraz sprawdziłem rano i jest 3 setki więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Siw-y » 26 paź 2013, 08:50

Może też którędyś się woda przedostawać.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Maliniak » 26 paź 2013, 09:33

E tam po 3 godzinach to nie zciekł cały olej i dopiero po paru dniach cała oliwa znalazła sie w misce :)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez sylwo » 26 paź 2013, 11:28

Siw-y napisał(a):Może też którędyś się woda przedostawać.


Jak to wykluczyć? Trzeba by jakoś sprawdzić ciśnienie oleju? Woda wydaje się być czysta i bez "oczek".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron