Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piterix » 2 paź 2013, 10:14

Po zakupie nowiutkiej (dla mnie – bo dla innych to jednak 6-cio letniej) Mazdy 6. Sprawdzeniu wszystkiego co można u znajmych mechaników, stacjach diagnostycznych i w ASO moja M6 z 2007r. benzyna 1.8 okazała się być w BDB stanie – za wyjątkiem dużej korozji.
Postanowiłem coś z tym zorobić i po długim czytaniu o środkach do konserwacji, negocjacjach z mechanikiem który to robił – zdecydowałem się na:
Piaskowanie + warstwa reaktywna + podkład + konserwacja, jak najlepszymi środkami dostępnymi w Polsce. Cena nie grała roli. Mechanik stwierdził, że dużo roboty, więc w czwatrek rano oddaję samochód a w sobotę po południu mogę odebrać.

EDIT:
Użyte środki przy konserwacji to:
1. Chemsearch Chekade – to pierwszy środek nałożony na rdzę, najpierw jest biały/niebieski reagując robi się coraz ciemniejszy, brązowy.
2. Emalia ftalowa na rdzę – to ten czerwony środek, który poszedł na ten biały – wszędzie gdzie była rdza.
3. Noxudol 900 – to jest to czarne – czyli sama konserwacja.

4. Wurth wosk do profili zamkniętych – tym były zabieczone progi, dzwi itp.


Poniżej zdjęcia, które mechanik mi podesłał. Proszę o ocenę – czy to jest dobrze zakonserwowane auto?
mazda konserwacja 001.jpg
Po piaskowaniu piątek wieczór:
Załączniki
mazda konserwacja 002.jpg
mazda konserwacja 003.jpg
mazda konserwacja 005.jpg
mazda konserwacja 006.jpg
mazda konserwacja 007.jpg
mazda konserwacja 008.jpg
mazda konserwacja 009.jpg
8 minut później:
mazda konserwacja 010.jpg
mazda konserwacja 011.jpg
mazda konserwacja 012.jpg
mazda konserwacja 013.jpg
mazda konserwacja 014.jpg
mazda konserwacja 016.jpg
mazda konserwacja 017.jpg
mazda konserwacja 018.jpg
mazda konserwacja 019.jpg
mazda konserwacja 020.jpg
mazda konserwacja 022.jpg
20 minut później:
mazda konserwacja 023.jpg
mazda konserwacja 024.jpg
mazda konserwacja 025.jpg
mazda konserwacja 026.jpg
mazda konserwacja 028.jpg
mazda konserwacja 029.jpg
mazda konserwacja 030.jpg
mazda konserwacja 035.jpg
mazda konserwacja 036.jpg
mazda konserwacja 037.jpg
mazda konserwacja 038.jpg
Następnego dnia o dzinie 17:00, z tym, że auto było gotowe o 12:00:
mazda konserwacja 039.jpg
mazda konserwacja 044.jpg
mazda konserwacja 045.jpg
mazda konserwacja 046.jpg
mazda konserwacja 047.jpg
mazda konserwacja 048.jpg
Ostatnio edytowano 7 paź 2013, 22:17 przez piterix, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2013, 10:22

przede wszystkim – sprawdź, czy nie zostały zatkane kanały odpływowe progów (jak czytałeś, to wiesz – jak nie – to jest wątek o tym ;) )

druga sprawa – czy zostały zabezpieczone profile zamknięte ?? Samo przesmarowanie z zewnątrz na niewiele się zda, jeśli ruda będzie robiła sobie ucztę od wewnątrz....

generalnie wygląda ok.

Napisz jeszcze jaki był koszt i ile zostało zużyte materiałów do zabezpieczenia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez piterix » 2 paź 2013, 10:39

Tak, profile zamknięte również były konserwowane. Dzięki za przypomnienie – sprawdzę drożność progów. Ile poszło materiałów – nie mam pojęcia. Cena – miało być 1000, przygotowany byłem na 1500 – bo miało być przedewszystkim porządnie, mechanik powiedział 800 PLN. To taki trochę znajomy mechanik ;).
Wydawało mi się, że po piaskowaniu wogóle tej rdzy nie powinno być... Wogóle niepokoi mnie to, że wszystko jest kładzione na rdzę, a nie na gołą blachę...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez misiek89 » 2 paź 2013, 10:58

No to czekamy do wiosny czy nic nie wyjdzie a wywaliłeś te szmaciane nadkola?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2013, 11:15

generalnie ja tam nie widzę śladów piaskowania :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 2 paź 2013, 11:18

piterix napisał(a):Wydawało mi się, że po piaskowaniu wogóle tej rdzy nie powinno być

Z tego co zauważyłem na którymś ze zdjęć to z rdzą mechanik walczył raczej tylko szczotką drucianą i piaskowania raczej nie było. A stwierdzam to tez po tym że jak sam zauważyłeś po piaskowaniu nie powinno być rdzy i auto powinno zostać oklejone folią przed piaskowaniem a nie dopiero przed położeniem baranka, ostatnio orientowałem się jaki był by koszt piaskowania całego podwozia z zabezpieczeniem antykorozyjnym i jest to koszt od 2000 zł w górę i czas wykonania min tydzien. Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić... Oby ruda nie wróciła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez bieski » 2 paź 2013, 11:48

misiek89 napisał(a):a wywaliłeś te szmaciane nadkola?

A po to one sa problemem ?
Ja czekam aż niektórzy pościągają te swoje plastiki ? :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez misiek89 » 2 paź 2013, 12:54

bieski napisał(a):A po to one są problemem?


Doskonale wiesz jak jest więc..... :D a tak widziałem już m6 po akcji z zabezpieczeniem rantu i łączenia nadkola z błotnikiem właściciel był zadowolony że nie ma rudej a po ściągnięciu filcu niespodzianka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez bieski » 2 paź 2013, 13:20

No ale mnie ciekawi jak to wygląda z tymi plastikami. Ma ktoś je odpowiednio długo żeby potwierdzić że one coś dają. Według mnie plastiki co najwyżej uchronią rant przed kamieniami, przed rdzą w nadkolu raczej nie uchronią.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez piterix » 2 paź 2013, 13:39

misiek89 napisał(a):No to czekamy do wiosny czy nic nie wyjdzie a wywaliłeś te szmaciane nadkola?


No tak, wiosna pokaże – gorzej jak nic nie wyjdzie, tylko sobie będzie rdzewioało pod konserwcją...
Nadkoli nie wywalałem, muszę kupić plastikowe, ale jeszcze się nie orientowałem w tej sprawie.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez misiek89 » 2 paź 2013, 15:35

Na pewno daje bo woda+ sól w zimie nie dostaje się do nadkola prawie wcale a filc trzyma w sobie ten syf, a to nie korzystnie wpływa na blachy i cała resztę, na dodatek w m6 te nadkola filcowe umożliwiają gromadzenie się syfu na samym dole przy progu i tam jak widzę w większości jest masakra. Ktoś na forum ma już pewnie dłużej te nadkola niż rok to się może wypowie jak to wygląd u niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Beny » 2 paź 2013, 17:19

Możesz napisać jakie to najlepsze srodki w Pl zostały użyte? Też mi się wydaje że parkowania twoja M nie widziała.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez bieski » 2 paź 2013, 17:22

misiek89 napisał(a):filc trzyma w sobie ten syf,

Trzymać, trzyma, ale też przepływ powietrza jest lepszy. Plastiki będą trzymać wilgoć.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CreaLive » 2 paź 2013, 17:56

Kolego, 800zł nawet jak na wielkość samochodu to za wiele. Do zdjęciach widać, że zrobione na odczepnego a reszta ukryta pod bitexem. Piaskowania ta mazda nie widziała z pewnością!
Przepłaciłeś i rozejrzyj się za kimś lojalnym i uczciwym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 14:10
Posty: 43
Skąd: Bytom
Auto: 323F BJ DiTD 00

Postprzez piterix » 2 paź 2013, 17:58

bieski napisał(a):
misiek89 napisał(a):filc trzyma w sobie ten syf,

Trzymać, trzyma, ale też przepływ powietrza jest lepszy. Plastiki będą trzymać wilgoć.


Wydaje mi się, że jednak plastik lepszy – bo taki namoknięty filc powietrza też nie przepływa i wigloć trzyma – podczas gdy plastik w pół godzinki po wjeździe do garażu suchutki...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez bieski » 2 paź 2013, 18:00

Ale to chodzi co jest pod plastikiem. Skąd możesz wiedzieć co jest między nim a nadkolem?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zigu18 » 2 paź 2013, 19:02

W drzwiach i na progach też posiadacie szmaciaki, przecież rdzewieją.. Macie tam naładowane tony środków które skuteczne odgradzają wode od blach wiec niby jak ona sie tam ma niby dostać?
Proponuje poczytać o korozji stali to będziecie wiedzieć, że nie potrzeba elektrolitu do utleniania się metali. Moim zdaniem blacha jest kiepskiej jakości oraz źle przygotowana do malowania elektroforetycznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez piterix » 2 paź 2013, 19:42

W takim razie podsumujmy:
1. Konserwacja została zrobiona bez piaskowania i co dalej ?
a) do innego mechanika/blacharza niech zdziera/zmywa/szoruje piaskuje i od nowa na gołą blachę robi?
b) jest jak jest – lepiej z taką konserwacją niż z żadną, a jak ruda zacznie wychodzić, konserwacja odpadać za 2-3 lata znowu zrobić ?

2. Te osłony filcowe wyrzucić i nic zamiast nich nie wstawiać ? Plastikowych też ? Ale zimą – to ja tam regularnie bryłę śniegu z solą będę przewoził...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez wujek116 » 2 paź 2013, 19:55

PO piaskowaniu blacha błyszczy się jak psu Jajca i nie widać ani kropki rdzy . u ciebie mechanik zastosował szczotkę drucianą na wiertarkę i tyle , potem dał na to pewnie jakiś środek cholera wie jaki a potem pokrył wszystko biteksem pod ciśnieniem , jednym słowem przykrył rdzę na zimę aby lepiej się rozwijała . Robota spartolona !!!!!!!!!!!!!!! i to za 800 zł . super . teraz tylko czekać aż pęcherze będą się robić pod biteksem . to na tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Beny » 2 paź 2013, 20:12

piterix napisał(a):1. Konserwacja została zrobiona bez piaskowania i co dalej ?
piaskowanie nie jest az tak konieczne jeśli podwozie zostało umyte,luźna rdza usunięta a jej resztki potraktowane jakims zjadaczem rdzy np
http://www.cortini.pl/rust_eater___zjad ... odukt.html
Napisz jakie środki zostaly uzyte przez tego mechanika.
Na rdze poszło coś niebieskiego co to było?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6