Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?
Proszę wpisywać spalanie wg poniższego schematu:
1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z dystrybutora)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu
archiwalne wyniki spalania (wątek ogólny, dot wszystkich wersji silnikowych w M6) są dostępne tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=42399
jeżeli uważasz, że auto spala za dużo paliwa, zapraszam do tego wątku:
viewtopic.php?f=410&t=114453&hilit=za+du%C5%BCe+spalanie
1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z dystrybutora)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu
archiwalne wyniki spalania (wątek ogólny, dot wszystkich wersji silnikowych w M6) są dostępne tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=42399
jeżeli uważasz, że auto spala za dużo paliwa, zapraszam do tego wątku:
viewtopic.php?f=410&t=114453&hilit=za+du%C5%BCe+spalanie
85% trasa, 10% miasto, 5% expresówka gdzie nie oszczędzałem
średnie 8,75 / 100
tryb jazdy w 80% normalno-ekonomiczny, ale to chyba mój drugi najniższy wynik w tym aucie ;D
Dodam że po tej wycieczce wiem ze można jeszcze sporo zejść ze spalania, ale też i wynik jest nieco lepszy bo w koncu tylne hamulce mam przeczyszczone i nic nie blokuje, więc pewnie automatycznie spalanie mniejsze.
średnie 8,75 / 100
tryb jazdy w 80% normalno-ekonomiczny, ale to chyba mój drugi najniższy wynik w tym aucie ;D
Dodam że po tej wycieczce wiem ze można jeszcze sporo zejść ze spalania, ale też i wynik jest nieco lepszy bo w koncu tylne hamulce mam przeczyszczone i nic nie blokuje, więc pewnie automatycznie spalanie mniejsze.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Trasa ok 1700km.
Ok 40% ekspresowa trasa.
Ok 40% górskie trasy Czechy-Słowacja.
Ok 20% zwykłe drogi i miasto.
Spalanie komp: 8,2
Spalanie dystrybutor: 8,23
Kombi wyładowane pod sufit i 4 osoby na pokładzie
Silnik 1,8.
Sent from my Evo 3D GSM using Tapatalk 2
Ok 40% ekspresowa trasa.
Ok 40% górskie trasy Czechy-Słowacja.
Ok 20% zwykłe drogi i miasto.
Spalanie komp: 8,2
Spalanie dystrybutor: 8,23
Kombi wyładowane pod sufit i 4 osoby na pokładzie
Silnik 1,8.
Sent from my Evo 3D GSM using Tapatalk 2
Trasa ok. 80% / miasto ok. 20%
8,6/100km
Klima ON.
W samej trasie, na pokładzie 2 osoby z bagażem, jazda zgodnie z ograniczeniami i udało się – 7.2/100km.
8,6/100km
Klima ON.
W samej trasie, na pokładzie 2 osoby z bagażem, jazda zgodnie z ograniczeniami i udało się – 7.2/100km.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3197 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
olej ekodriving puki cię na to stać i czerpiesz z jazdy radość:)
ja teraz strzeliłem 8,7/100, 642km na 55,86L
20% autostrada, 15% miasto, 65% trasa
klima na 90%
4 ludzi z bagazem wypchanym pod roletę, na autostradzie jechałem przepisowo
AV 57km/h
ja teraz strzeliłem 8,7/100, 642km na 55,86L
20% autostrada, 15% miasto, 65% trasa
klima na 90%
4 ludzi z bagazem wypchanym pod roletę, na autostradzie jechałem przepisowo
AV 57km/h
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam!
Na co dzień poruszam się 99% po mieście, krótkie odcinki -3,5 km – tam i z powrotem 2x dziennie ( dom-przedszkole-praca i z powrotem)
spalanie z kompa od 10,5 w lecie do 12,5 przy mrozach w zimie – średnie prędkość 23 km/h
Od czasu do czasu trasa do PL i z powrotem – ostatnio np: trasa około 1300 km – spalanie 8,5 z kompa ( 8,05 z dystrybutora) średnia prędkość 117 km/h (jak się da to jadę 140 max. 150km/h) na pokładzie Ja, Żona i dziecko plus pełny bagażnik
Do tego dodam jazde w trasie lecz poza autostradami- dla przykładu Limanowa – Zakopane -Limanowa, nie znam średniej prędkości, na pokładzie 4 osoby dorosłe plus dziecko plus bagaż, jazda dynamiczna lecz zgodnie z ograniczeniami, oczywiście cały czas klima na full bo upał, średnie spalanie z kompa 7,4 , z dystrybutora – nieznane
PS: jeżdżę normalnie – nie jak emeryt, lubię jazdę płynną, ale czasem przegonie pod czerwone pole :–)
Na co dzień poruszam się 99% po mieście, krótkie odcinki -3,5 km – tam i z powrotem 2x dziennie ( dom-przedszkole-praca i z powrotem)
spalanie z kompa od 10,5 w lecie do 12,5 przy mrozach w zimie – średnie prędkość 23 km/h
Od czasu do czasu trasa do PL i z powrotem – ostatnio np: trasa około 1300 km – spalanie 8,5 z kompa ( 8,05 z dystrybutora) średnia prędkość 117 km/h (jak się da to jadę 140 max. 150km/h) na pokładzie Ja, Żona i dziecko plus pełny bagażnik
Do tego dodam jazde w trasie lecz poza autostradami- dla przykładu Limanowa – Zakopane -Limanowa, nie znam średniej prędkości, na pokładzie 4 osoby dorosłe plus dziecko plus bagaż, jazda dynamiczna lecz zgodnie z ograniczeniami, oczywiście cały czas klima na full bo upał, średnie spalanie z kompa 7,4 , z dystrybutora – nieznane
PS: jeżdżę normalnie – nie jak emeryt, lubię jazdę płynną, ale czasem przegonie pod czerwone pole :–)
-
Łyssy
Dodam jako ciekawostkę gdyż już w poprzednim temacie pisałem 2 posty.
Otóż w mojej M6 zauważyłem, że jeżdżąc np. 140-150km/h mam niższe spalanie niż przy jeździe ok. 120km/h. Też tak macie?
Tankowanie LPG co tydzień po przejechaniu +– 400km. W tamtym tygodniu przy jeździe dom->praca->dom wyszło mi 10l/100km LPG. Jeździłem spokojnie, nie spiesząc się na obwodnicy Wrocka 120km/h. W mieście 70km/h. Droga to ok. 70% trasa i 30% miasto.
Przed chwilą z kolei wróciłem do domu, tankując po drodze. Zdziwiłem się bo spalanie wyszło mi 9,4l/100km LPG, ale w tym tygodniu jeździłem szybciej. 1 dzień jechałem po 160-180 non stop na obwodnicy bo spieszyłem się do lekarza. Do tego praktycznie każdego dnia do pracy min. 140km/h. O co chodzi więc z tym spalaniem? I w tamtym i w tym tygodniu jazda była na włączonej klimie. Słyszałem, że czasem trochę większa prędkość może dać niższe spalanie, ale o tyle większa jak w moim przypadku i o tyle niższe spalanie? Dodam też, że tankuję zawsze na tej samej stacji.
Otóż w mojej M6 zauważyłem, że jeżdżąc np. 140-150km/h mam niższe spalanie niż przy jeździe ok. 120km/h. Też tak macie?
Tankowanie LPG co tydzień po przejechaniu +– 400km. W tamtym tygodniu przy jeździe dom->praca->dom wyszło mi 10l/100km LPG. Jeździłem spokojnie, nie spiesząc się na obwodnicy Wrocka 120km/h. W mieście 70km/h. Droga to ok. 70% trasa i 30% miasto.
Przed chwilą z kolei wróciłem do domu, tankując po drodze. Zdziwiłem się bo spalanie wyszło mi 9,4l/100km LPG, ale w tym tygodniu jeździłem szybciej. 1 dzień jechałem po 160-180 non stop na obwodnicy bo spieszyłem się do lekarza. Do tego praktycznie każdego dnia do pracy min. 140km/h. O co chodzi więc z tym spalaniem? I w tamtym i w tym tygodniu jazda była na włączonej klimie. Słyszałem, że czasem trochę większa prędkość może dać niższe spalanie, ale o tyle większa jak w moim przypadku i o tyle niższe spalanie? Dodam też, że tankuję zawsze na tej samej stacji.
Jestem po pierwszym tankowaniu swoje 6 i wynik nie jest szczególnie optymistyczny.
1. 30% trasa krajowa, 70% miasto
2. Spalanie 11,1/100
3. Styl mocno emerycki – trasa max 110km/h, miasto styl PSJ (wiadomo co to oznacza nie będę się wyrażał), klima praktycznie w 100%
A teraz – jeśli Mod pozwoli – to małe spostrzeżenie, bo jestem w połowie drugiego zbiornika jazdy w 100% miejskiej i wg kompa mam spalanie 9,7. Sam się zastanawiałem skąd taka różnica w spalaniu Tam jazda mieszana i wyszło 11l a teraz samo miasto i 9,7. I już doszedłem co co chodzi. Poprzednim razem strasznie Maździorkę zamulałem, przyspieszanie z wysokich biegów i niskich obrotów itp. Ten drugi zbiornik jeżdżę już normalnie tj. dość dynamicznie rozpędzam na 1, 2 a jak trzeba to i 3 biegu po czym na 4 już turlam się bez rozpędzania. I to działa. Tak więc koleżanki i koledzy nie ma co oszczędzać jakoś przesadnie naszych wozideł, bo nie ma to przełożenia na spalanie.
1. 30% trasa krajowa, 70% miasto
2. Spalanie 11,1/100
3. Styl mocno emerycki – trasa max 110km/h, miasto styl PSJ (wiadomo co to oznacza nie będę się wyrażał), klima praktycznie w 100%
A teraz – jeśli Mod pozwoli – to małe spostrzeżenie, bo jestem w połowie drugiego zbiornika jazdy w 100% miejskiej i wg kompa mam spalanie 9,7. Sam się zastanawiałem skąd taka różnica w spalaniu Tam jazda mieszana i wyszło 11l a teraz samo miasto i 9,7. I już doszedłem co co chodzi. Poprzednim razem strasznie Maździorkę zamulałem, przyspieszanie z wysokich biegów i niskich obrotów itp. Ten drugi zbiornik jeżdżę już normalnie tj. dość dynamicznie rozpędzam na 1, 2 a jak trzeba to i 3 biegu po czym na 4 już turlam się bez rozpędzania. I to działa. Tak więc koleżanki i koledzy nie ma co oszczędzać jakoś przesadnie naszych wozideł, bo nie ma to przełożenia na spalanie.
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Trasa Żory – Wrocław – Poznań – Koszalin – Poznań – Wrocław Żory – ok.1400km
1. 90% trasa – 10% miasto
2. Spalanie 7,8 l/100km do czas dojechania do Autostrady Wrocław – Żory, tam mocno ponad 150km/h i wzrost średniego spalania do 8,0 Pewnie jakbym był grzeczny to by tak zostało
3. Styl normlany – jak trzeba było wyprzedzić to redukcja i gaz – wiele razy tak było. Na Autostradzie w jedną stronę 130-140km/h, spowrotem 150-180km/h
Ogólnie wynik uważam za bardzo dobry – wcześniej Toyota Corrolla 2005 1,4 benzyna na trasie brała 6,6 ale to było 97KM i jednak mniej dynamiczne auto.
1. 90% trasa – 10% miasto
2. Spalanie 7,8 l/100km do czas dojechania do Autostrady Wrocław – Żory, tam mocno ponad 150km/h i wzrost średniego spalania do 8,0 Pewnie jakbym był grzeczny to by tak zostało
3. Styl normlany – jak trzeba było wyprzedzić to redukcja i gaz – wiele razy tak było. Na Autostradzie w jedną stronę 130-140km/h, spowrotem 150-180km/h
Ogólnie wynik uważam za bardzo dobry – wcześniej Toyota Corrolla 2005 1,4 benzyna na trasie brała 6,6 ale to było 97KM i jednak mniej dynamiczne auto.
Viniu napisał(a):
A teraz – jeśli Mod pozwoli – to małe spostrzeżenie, bo jestem w połowie drugiego zbiornika jazdy w 100% miejskiej i wg kompa mam spalanie 9,7. Sam się zastanawiałem skąd taka różnica w spalaniu Tam jazda mieszana i wyszło 11l a teraz samo miasto i 9,7. I już doszedłem co co chodzi. Poprzednim razem strasznie Maździorkę zamulałem, przyspieszanie z wysokich biegów i niskich obrotów itp. Ten drugi zbiornik jeżdżę już normalnie tj. dość dynamicznie rozpędzam na 1, 2 a jak trzeba to i 3 biegu po czym na 4 już turlam się bez rozpędzania. I to działa. Tak więc koleżanki i koledzy nie ma co oszczędzać jakoś przesadnie naszych wozideł, bo nie ma to przełożenia na spalanie.
Kolego mam identyczne spostrzeżenia, jak kupiłem mazdę to miałem cały czas 11l+, teraz spokojnie 8,5-9 l wychodzi, wystarczyło zmienić styl jazdy, pozdrawiam.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Przede wszystkim pomyślałbym o zachowaniu reżmiu temperaturowego dla silnika, bo z wcześniejszego opisu wynikałoby, że motor dostaje lekko bez sensu po garach. Czytaj: najpierw rozgrzewamy olej, potem deptamy mocniej na pedał gazu.
Żeby nie było całkowicie OT, dane z ostatniego tankowania:
1. 849 km, 15% miasto, 85% drogi lokalne
2. 6,94 l/100 km
3. oszczędnie, klima 100% jazdy, ładunek na pokładzie mały lub średni
4. benzyna 2.0 141 KM
Żeby nie było całkowicie OT, dane z ostatniego tankowania:
1. 849 km, 15% miasto, 85% drogi lokalne
2. 6,94 l/100 km
3. oszczędnie, klima 100% jazdy, ładunek na pokładzie mały lub średni
4. benzyna 2.0 141 KM
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 11:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
1. ~600 km, 10% miasto, 90% drogi lokalne (nowy sącz –> lublin i spowrotem)
2. 6,2 l/100 km – komputer 6,31l dystrybutor
3. oszczędnie, klima brak, ładunek – 2 osoby + pełen bagażnik gratów + kilkanaście rzeczy z tyłu na siedzeniach
4. benzyna 2.0 147 KM
Wyniki mnie zaskakują, ciekawe co będzie jak włożę gaz :O Oczekiwałem po samochodzie spalania rzędu 8-9l/100km
Tryb jazdy "eco" mam wyrobiony – tj hamowanie silnikiem itd, chociaż depnę jak potrzeba. Samochód mam od tygodnia, zrobiłem dopiero ok 2000km. Jutro lecę na Kraków, zobaczymy jak wyjdzie autostrada przy 140km/h
2. 6,2 l/100 km – komputer 6,31l dystrybutor
3. oszczędnie, klima brak, ładunek – 2 osoby + pełen bagażnik gratów + kilkanaście rzeczy z tyłu na siedzeniach
4. benzyna 2.0 147 KM
Wyniki mnie zaskakują, ciekawe co będzie jak włożę gaz :O Oczekiwałem po samochodzie spalania rzędu 8-9l/100km
Tryb jazdy "eco" mam wyrobiony – tj hamowanie silnikiem itd, chociaż depnę jak potrzeba. Samochód mam od tygodnia, zrobiłem dopiero ok 2000km. Jutro lecę na Kraków, zobaczymy jak wyjdzie autostrada przy 140km/h
710 km trasa Jelenia Góra – Katowice – Jelenia Góra
1. 70 % autostrada 30 % trasa
2. 6,62 l/100km z dystrybutora , komputer ( 6,8 l/100 śr. 82 km/h
3. normalnie, 4 osoby , ful bagażnik w 1 stronę, klima 40% drogi
Wydaje mi się, że wynik nie jest zły 6.62 l/100 km . Ja jestem zadowolony
1. 70 % autostrada 30 % trasa
2. 6,62 l/100km z dystrybutora , komputer ( 6,8 l/100 śr. 82 km/h
3. normalnie, 4 osoby , ful bagażnik w 1 stronę, klima 40% drogi
Wydaje mi się, że wynik nie jest zły 6.62 l/100 km . Ja jestem zadowolony
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6