Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem benzynowym?
Proszę wpisywać spalanie wg poniższego schematu:
1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z dystrybutora)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu
archiwalne wyniki spalania (wątek ogólny, dot wszystkich wersji silnikowych w M6) są dostępne tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=42399
jeżeli uważasz, że auto spala za dużo paliwa, zapraszam do tego wątku:
viewtopic.php?f=410&t=114453&hilit=za+du%C5%BCe+spalanie
1. rodzaj trasy (miasto/trasa/autostrada)
2. średnie spalanie (wyliczone z dystrybutora)
3. styl jazdy, ew. dodatki(np. włączona klima itp)
4. typ silnika/moc (np. 2.0/ 121 KM) – tylko w przypadku braku takich informacji w profilu
archiwalne wyniki spalania (wątek ogólny, dot wszystkich wersji silnikowych w M6) są dostępne tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=42399
jeżeli uważasz, że auto spala za dużo paliwa, zapraszam do tego wątku:
viewtopic.php?f=410&t=114453&hilit=za+du%C5%BCe+spalanie
85% trasa, 10% miasto, 5% expresówka gdzie nie oszczędzałem
średnie 8,75 / 100
tryb jazdy w 80% normalno-ekonomiczny, ale to chyba mój drugi najniższy wynik w tym aucie ;D
Dodam że po tej wycieczce wiem ze można jeszcze sporo zejść ze spalania, ale też i wynik jest nieco lepszy bo w koncu tylne hamulce mam przeczyszczone i nic nie blokuje, więc pewnie automatycznie spalanie mniejsze.
średnie 8,75 / 100
tryb jazdy w 80% normalno-ekonomiczny, ale to chyba mój drugi najniższy wynik w tym aucie ;D
Dodam że po tej wycieczce wiem ze można jeszcze sporo zejść ze spalania, ale też i wynik jest nieco lepszy bo w koncu tylne hamulce mam przeczyszczone i nic nie blokuje, więc pewnie automatycznie spalanie mniejsze.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Trasa ok 1700km.
Ok 40% ekspresowa trasa.
Ok 40% górskie trasy Czechy-Słowacja.
Ok 20% zwykłe drogi i miasto.
Spalanie komp: 8,2
Spalanie dystrybutor: 8,23
Kombi wyładowane pod sufit i 4 osoby na pokładzie
Silnik 1,8.
Sent from my Evo 3D GSM using Tapatalk 2
Ok 40% ekspresowa trasa.
Ok 40% górskie trasy Czechy-Słowacja.
Ok 20% zwykłe drogi i miasto.
Spalanie komp: 8,2
Spalanie dystrybutor: 8,23
Kombi wyładowane pod sufit i 4 osoby na pokładzie
Silnik 1,8.
Sent from my Evo 3D GSM using Tapatalk 2
Trasa ok. 80% / miasto ok. 20%
8,6/100km
Klima ON.
W samej trasie, na pokładzie 2 osoby z bagażem, jazda zgodnie z ograniczeniami i udało się – 7.2/100km.
8,6/100km
Klima ON.
W samej trasie, na pokładzie 2 osoby z bagażem, jazda zgodnie z ograniczeniami i udało się – 7.2/100km.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
olej ekodriving puki cię na to stać i czerpiesz z jazdy radość:)
ja teraz strzeliłem 8,7/100, 642km na 55,86L
20% autostrada, 15% miasto, 65% trasa
klima na 90%
4 ludzi z bagazem wypchanym pod roletę, na autostradzie jechałem przepisowo
AV 57km/h
ja teraz strzeliłem 8,7/100, 642km na 55,86L
20% autostrada, 15% miasto, 65% trasa
klima na 90%
4 ludzi z bagazem wypchanym pod roletę, na autostradzie jechałem przepisowo
AV 57km/h
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam!
Na co dzień poruszam się 99% po mieście, krótkie odcinki -3,5 km – tam i z powrotem 2x dziennie ( dom-przedszkole-praca i z powrotem)
spalanie z kompa od 10,5 w lecie do 12,5 przy mrozach w zimie – średnie prędkość 23 km/h
Od czasu do czasu trasa do PL i z powrotem – ostatnio np: trasa około 1300 km – spalanie 8,5 z kompa ( 8,05 z dystrybutora) średnia prędkość 117 km/h (jak się da to jadę 140 max. 150km/h) na pokładzie Ja, Żona i dziecko plus pełny bagażnik
Do tego dodam jazde w trasie lecz poza autostradami- dla przykładu Limanowa – Zakopane -Limanowa, nie znam średniej prędkości, na pokładzie 4 osoby dorosłe plus dziecko plus bagaż, jazda dynamiczna lecz zgodnie z ograniczeniami, oczywiście cały czas klima na full bo upał, średnie spalanie z kompa 7,4 , z dystrybutora – nieznane
PS: jeżdżę normalnie – nie jak emeryt, lubię jazdę płynną, ale czasem przegonie pod czerwone pole :–)
Na co dzień poruszam się 99% po mieście, krótkie odcinki -3,5 km – tam i z powrotem 2x dziennie ( dom-przedszkole-praca i z powrotem)
spalanie z kompa od 10,5 w lecie do 12,5 przy mrozach w zimie – średnie prędkość 23 km/h
Od czasu do czasu trasa do PL i z powrotem – ostatnio np: trasa około 1300 km – spalanie 8,5 z kompa ( 8,05 z dystrybutora) średnia prędkość 117 km/h (jak się da to jadę 140 max. 150km/h) na pokładzie Ja, Żona i dziecko plus pełny bagażnik
Do tego dodam jazde w trasie lecz poza autostradami- dla przykładu Limanowa – Zakopane -Limanowa, nie znam średniej prędkości, na pokładzie 4 osoby dorosłe plus dziecko plus bagaż, jazda dynamiczna lecz zgodnie z ograniczeniami, oczywiście cały czas klima na full bo upał, średnie spalanie z kompa 7,4 , z dystrybutora – nieznane
PS: jeżdżę normalnie – nie jak emeryt, lubię jazdę płynną, ale czasem przegonie pod czerwone pole :–)
-
Łyssy
Dodam jako ciekawostkę gdyż już w poprzednim temacie pisałem 2 posty.
Otóż w mojej M6 zauważyłem, że jeżdżąc np. 140-150km/h mam niższe spalanie niż przy jeździe ok. 120km/h. Też tak macie?
Tankowanie LPG co tydzień po przejechaniu +– 400km. W tamtym tygodniu przy jeździe dom->praca->dom wyszło mi 10l/100km LPG. Jeździłem spokojnie, nie spiesząc się na obwodnicy Wrocka 120km/h. W mieście 70km/h. Droga to ok. 70% trasa i 30% miasto.
Przed chwilą z kolei wróciłem do domu, tankując po drodze. Zdziwiłem się bo spalanie wyszło mi 9,4l/100km LPG, ale w tym tygodniu jeździłem szybciej. 1 dzień jechałem po 160-180 non stop na obwodnicy bo spieszyłem się do lekarza. Do tego praktycznie każdego dnia do pracy min. 140km/h. O co chodzi więc z tym spalaniem? I w tamtym i w tym tygodniu jazda była na włączonej klimie. Słyszałem, że czasem trochę większa prędkość może dać niższe spalanie, ale o tyle większa jak w moim przypadku i o tyle niższe spalanie? Dodam też, że tankuję zawsze na tej samej stacji.
Otóż w mojej M6 zauważyłem, że jeżdżąc np. 140-150km/h mam niższe spalanie niż przy jeździe ok. 120km/h. Też tak macie?
Tankowanie LPG co tydzień po przejechaniu +– 400km. W tamtym tygodniu przy jeździe dom->praca->dom wyszło mi 10l/100km LPG. Jeździłem spokojnie, nie spiesząc się na obwodnicy Wrocka 120km/h. W mieście 70km/h. Droga to ok. 70% trasa i 30% miasto.
Przed chwilą z kolei wróciłem do domu, tankując po drodze. Zdziwiłem się bo spalanie wyszło mi 9,4l/100km LPG, ale w tym tygodniu jeździłem szybciej. 1 dzień jechałem po 160-180 non stop na obwodnicy bo spieszyłem się do lekarza. Do tego praktycznie każdego dnia do pracy min. 140km/h. O co chodzi więc z tym spalaniem? I w tamtym i w tym tygodniu jazda była na włączonej klimie. Słyszałem, że czasem trochę większa prędkość może dać niższe spalanie, ale o tyle większa jak w moim przypadku i o tyle niższe spalanie? Dodam też, że tankuję zawsze na tej samej stacji.
Jestem po pierwszym tankowaniu swoje 6 i wynik nie jest szczególnie optymistyczny.
1. 30% trasa krajowa, 70% miasto
2. Spalanie 11,1/100
3. Styl mocno emerycki – trasa max 110km/h, miasto styl PSJ (wiadomo co to oznacza
nie będę się wyrażał), klima praktycznie w 100%
A teraz – jeśli Mod pozwoli – to małe spostrzeżenie, bo jestem w połowie drugiego zbiornika jazdy w 100% miejskiej i wg kompa mam spalanie 9,7. Sam się zastanawiałem skąd taka różnica w spalaniu
Tam jazda mieszana i wyszło 11l a teraz samo miasto i 9,7. I już doszedłem co co chodzi. Poprzednim razem strasznie Maździorkę zamulałem, przyspieszanie z wysokich biegów i niskich obrotów itp. Ten drugi zbiornik jeżdżę już normalnie tj. dość dynamicznie rozpędzam na 1, 2 a jak trzeba to i 3 biegu po czym na 4 już turlam się bez rozpędzania. I to działa. Tak więc koleżanki i koledzy nie ma co oszczędzać jakoś przesadnie naszych wozideł, bo nie ma to przełożenia na spalanie. 
1. 30% trasa krajowa, 70% miasto
2. Spalanie 11,1/100
3. Styl mocno emerycki – trasa max 110km/h, miasto styl PSJ (wiadomo co to oznacza
A teraz – jeśli Mod pozwoli – to małe spostrzeżenie, bo jestem w połowie drugiego zbiornika jazdy w 100% miejskiej i wg kompa mam spalanie 9,7. Sam się zastanawiałem skąd taka różnica w spalaniu
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Trasa Żory – Wrocław – Poznań – Koszalin – Poznań – Wrocław Żory – ok.1400km
1. 90% trasa – 10% miasto
2. Spalanie 7,8 l/100km do czas dojechania do Autostrady Wrocław – Żory, tam mocno ponad 150km/h i wzrost średniego spalania do 8,0
Pewnie jakbym był grzeczny to by tak zostało 
3. Styl normlany – jak trzeba było wyprzedzić to redukcja i gaz – wiele razy tak było. Na Autostradzie w jedną stronę 130-140km/h, spowrotem 150-180km/h
Ogólnie wynik uważam za bardzo dobry – wcześniej Toyota Corrolla 2005 1,4 benzyna na trasie brała 6,6 ale to było 97KM i jednak mniej dynamiczne auto.
1. 90% trasa – 10% miasto
2. Spalanie 7,8 l/100km do czas dojechania do Autostrady Wrocław – Żory, tam mocno ponad 150km/h i wzrost średniego spalania do 8,0
3. Styl normlany – jak trzeba było wyprzedzić to redukcja i gaz – wiele razy tak było. Na Autostradzie w jedną stronę 130-140km/h, spowrotem 150-180km/h
Ogólnie wynik uważam za bardzo dobry – wcześniej Toyota Corrolla 2005 1,4 benzyna na trasie brała 6,6 ale to było 97KM i jednak mniej dynamiczne auto.
Viniu napisał(a):
A teraz – jeśli Mod pozwoli – to małe spostrzeżenie, bo jestem w połowie drugiego zbiornika jazdy w 100% miejskiej i wg kompa mam spalanie 9,7. Sam się zastanawiałem skąd taka różnica w spalaniuTam jazda mieszana i wyszło 11l a teraz samo miasto i 9,7. I już doszedłem co co chodzi. Poprzednim razem strasznie Maździorkę zamulałem, przyspieszanie z wysokich biegów i niskich obrotów itp. Ten drugi zbiornik jeżdżę już normalnie tj. dość dynamicznie rozpędzam na 1, 2 a jak trzeba to i 3 biegu po czym na 4 już turlam się bez rozpędzania. I to działa. Tak więc koleżanki i koledzy nie ma co oszczędzać jakoś przesadnie naszych wozideł, bo nie ma to przełożenia na spalanie.
Kolego mam identyczne spostrzeżenia, jak kupiłem mazdę to miałem cały czas 11l+, teraz spokojnie 8,5-9 l wychodzi, wystarczyło zmienić styl jazdy, pozdrawiam.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Przede wszystkim pomyślałbym o zachowaniu reżmiu temperaturowego dla silnika, bo z wcześniejszego opisu wynikałoby, że motor dostaje lekko bez sensu po garach. Czytaj: najpierw rozgrzewamy olej, potem deptamy mocniej na pedał gazu.
Żeby nie było całkowicie OT, dane z ostatniego tankowania:
1. 849 km, 15% miasto, 85% drogi lokalne
2. 6,94 l/100 km
3. oszczędnie, klima 100% jazdy, ładunek na pokładzie mały lub średni
4. benzyna 2.0 141 KM
Żeby nie było całkowicie OT, dane z ostatniego tankowania:
1. 849 km, 15% miasto, 85% drogi lokalne
2. 6,94 l/100 km
3. oszczędnie, klima 100% jazdy, ładunek na pokładzie mały lub średni
4. benzyna 2.0 141 KM
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 11:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
1. ~600 km, 10% miasto, 90% drogi lokalne (nowy sącz –> lublin i spowrotem)
2. 6,2 l/100 km – komputer 6,31l dystrybutor
3. oszczędnie, klima brak, ładunek – 2 osoby + pełen bagażnik gratów + kilkanaście rzeczy z tyłu na siedzeniach
4. benzyna 2.0 147 KM
Wyniki mnie zaskakują, ciekawe co będzie jak włożę gaz :O Oczekiwałem po samochodzie spalania rzędu 8-9l/100km
Tryb jazdy "eco" mam wyrobiony – tj hamowanie silnikiem itd, chociaż depnę jak potrzeba. Samochód mam od tygodnia, zrobiłem dopiero ok 2000km. Jutro lecę na Kraków, zobaczymy jak wyjdzie autostrada przy 140km/h
2. 6,2 l/100 km – komputer 6,31l dystrybutor
3. oszczędnie, klima brak, ładunek – 2 osoby + pełen bagażnik gratów + kilkanaście rzeczy z tyłu na siedzeniach
4. benzyna 2.0 147 KM
Wyniki mnie zaskakują, ciekawe co będzie jak włożę gaz :O Oczekiwałem po samochodzie spalania rzędu 8-9l/100km
Tryb jazdy "eco" mam wyrobiony – tj hamowanie silnikiem itd, chociaż depnę jak potrzeba. Samochód mam od tygodnia, zrobiłem dopiero ok 2000km. Jutro lecę na Kraków, zobaczymy jak wyjdzie autostrada przy 140km/h
710 km trasa Jelenia Góra – Katowice – Jelenia Góra
1. 70 % autostrada 30 % trasa
2. 6,62 l/100km z dystrybutora , komputer ( 6,8 l/100 śr. 82 km/h
3. normalnie, 4 osoby , ful bagażnik w 1 stronę, klima 40% drogi
Wydaje mi się, że wynik nie jest zły 6.62 l/100 km . Ja jestem zadowolony
1. 70 % autostrada 30 % trasa
2. 6,62 l/100km z dystrybutora , komputer ( 6,8 l/100 śr. 82 km/h
3. normalnie, 4 osoby , ful bagażnik w 1 stronę, klima 40% drogi
Wydaje mi się, że wynik nie jest zły 6.62 l/100 km . Ja jestem zadowolony
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6