Silniki Mazdy w innych markach?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez squad1989 » 21 maja 2012, 15:38

Witajcie.
Mam do was pytanie na temat jednostek napędowych.
Wiemy ze mazda-ford korzystają z wspólnych jednostek napędowych (np. probe 2.5 v6).
Czy wiadomo wam coś na temat innych jednostek wykorzystywanych między sobą???
np 1.6, 1.8, 2.0??
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 14:20
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG

Postprzez Szyna » 21 maja 2012, 17:06

Kolego nie ten dział ;)
Wspólne silniki miały tylko Fordy Probe i były to 2.5L V6 KL oraz 2.0L FS Nie wiem jak było z mazda 121 (Fiesta MK4) :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Paweł » 21 maja 2012, 17:11

Chyba jeszcze nikt tego nie zebrał w jednym poście, a może warto spróbować.

Idąc od początku, na pewno wszystkie jednostki w mazdach ze znaczkiem Forda, tj.: Festiva, amerykański Escort/Laser/Capri, Probe, Telestar (E3, E5, B3, B6(T), BP(T), FE, F2, FP, FS, KL, ZM)

Później fordy ze znaczkiem Mazdy, czyli 121 ZQ – wszystkie silniki bezpośrednio od Forda/Yamahy (nie znam oznaczeń).

Potem na pewno jednostka Forda Duratec 30, czyli trzylitrowe V6 znane u Mazdy jako AJ i wykorzystane w MPV, Tribute oraz amerykańskiej "szóstce". Oczywiście montowane "rodzinnie" w niezliczonych fordach (m.in. Mondeo ST220).

Na koniec najnowsza seria fordowskich jednostek EcoBoost, które w istocie rzeczy są w niewielkim stopniu zmodyfikowanym silnikiem Mazdy serii L (L8/LF/L3).

Poza tym najnowsza generacja Mazdy BT-50 jest napędzana dokładnie tymi samymi silnikami, co Ford Ranger, a które pochodzą chyba – strzelam – od Isuzu (?).

P.S. Przenoszę do Moto, a jeśli uda się zebrać tutaj więcej informacji, to po uporządkowaniu proszę o docelowe miejsce w "Bazie wiedzy".
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez sq2jul » 21 maja 2012, 17:38

Paweł napisał(a):Na koniec najnowsza seria fordowskich jednostek EcoBoost, które w istocie rzeczy są w niewielkim stopniu zmodyfikowanym silnikiem Mazdy serii L (L8/LF/L3).


L5?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Paweł » 21 maja 2012, 17:51

L5 też należy do serii, ale chodzi dokładnie o LF'a, który ma odpowiednik w EcoBoost-cie.

Zapomniałem o Maździe2 DY bazującej na Fusionie/Fieście i jej silnikach (benzynowy Zetec i Diesel Y4) oraz pośrednio Y6 z trójki, który chyba jest bardziej francuski niż fordowski.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 21 maja 2012, 17:55

Paweł napisał(a):Potem na pewno jednostka Forda Duratec 30, czyli trzylitrowe V6 znane u Mazdy jako AJ i wykorzystane w MPV, Tribute oraz amerykańskiej "szóstce".

Pamiętajmy że te silniki nie są tożsame. Mazda je zmodyfikowała w stopniu ... utrudniającym serwisowanie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez squad1989 » 21 maja 2012, 18:03

a co powiecie np. na silnik z focusa 1.8 16v zetec 115 konny. mam taki na stanie i tak poza pokrywa to raczej w jakiejs mazdzie jest chyba bardzo podobny blok, rozmieszczenie lap silnika. oraz alternatora i pompy wspomagania
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 14:20
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG

Postprzez Paweł » 21 maja 2012, 18:05

Wszystkie te silniki różnią się w pewnym stopniu – nawet w obrębie marki. FS z 626 FS-owi z 626 nierówny ;).

a co powiecie np. na silnik z focusa 1.8 16v zetec 115 konny

Nic podobnego w Mazdzie nie było. Chociaż nie wykluczam, że projektujący go inżynierowie Forda zapatrzyli się na serię FP/FS.

...Do listy jeszcze chyba Duratec 23 z Rangera (i innych kopii Mazd), który faktycznie jest silnikiem L3, no i wymieniony przez Julka Duratec 25 (L5).

...Oraz Duratec 37 Forda wpakowany do CX-9.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez squad1989 » 21 maja 2012, 18:31

coraz wiecej danych mamu w jednym miejscu moze w koncu da sie skompletowac w jedna calosc
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 14:20
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG

Postprzez Paweł » 21 maja 2012, 18:32

Możesz spróbować uporządkować to w pierwszym poście :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez squad1989 » 21 maja 2012, 19:20

to juZ jutro z tym powalcze jak bede w pracy hehe moze jogos jeszcze wena przez nox wezmie i sie zrobi porzadek..... 3m cie sie
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 14:20
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG

Postprzez Tomek6 » 22 maja 2012, 17:14

Był już gdzieś taki temat. Pisałem tam o podobieństwie silników L8 i 1,8 od Forda na podstawie tego co udało mi się znaleźć w sieci. Na tą chwilę nie mogę sobie przypomnieć szczegółów, ale dla przykładu w wielu katalogach części filtry oleju do Mazdy 6 są tożsame z tymi od Mondeo itd. itp. Temat ciekawy i myślę, że warty zgłębienia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez squad1989 » 22 maja 2012, 20:53

wiazka wiemy ze ta sama nie bedzie co za tym idzie komp tez inny i mapy tez beda inne. z tego co zaobserwowalem majac escorta ze swapem silnika z 1.6 na focusa 1.8 zetec to po drobnym dlubnieciu byl zywszy i bardziej ekonomiczny od mojej magdy 1.6 tak wiec jezeli jakims cudem powiedzmy 1.6 byly by konstrukcyjnie podobne to magda dostaje pod wzgledem ekonomi i mocy. moze niech ktos sie wypowie np. na temat 2.5 v6 seri kl jak to sie ma w proboszczach a jak w emkach
Początkujący
 
Od: 21 maja 2012, 14:20
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f BG

Postprzez seez » 2 kwi 2013, 17:08

Witam,

Obecna benzynowa linia Forda Duratec to z tego co wyczytałem w różnych źródłach poza polskimi to konstrukcje Mazdy (mogą się różnic detalami w różnych modelach stąd też inne MPH). 1,6 jednak to już inna konstrukcja i gdzieś wyczytałem (nie pamiętam źródła) że to konstrukcja wspólna Ford/Yamaha.

Przykładowo:
http://www.6crew.com/forum/showthread.p ... (GOOD-READ)
seez
 

Postprzez Grucha » 25 wrz 2013, 14:03

Tyle że benzyniaki mazdy to duratec'i od Forda :)
Grucha
 

Postprzez bieski » 25 wrz 2013, 15:07

No właśnie nie :> Bardziej w drugą stronę :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Hubix » 25 wrz 2013, 15:22

Polonez potrafił zrobić ponad 100 tys. km na śmiesznej jakości olejach, filtrach etc :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grucha » 25 wrz 2013, 15:26

bieski napisał(a):No właśnie nie Bardziej w drugą stronę


Możesz podać źródło tej wiedzy?
Grucha
 

Postprzez bieski » 25 wrz 2013, 15:35

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

No i na forum wielokrotnie o tym było. Oczywiście nie piszemy o twoim V6 tutaj :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 25 wrz 2013, 15:36

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto