przez marc07 » 22 wrz 2013, 12:37
Mam także błąd C1119 I TYLKO TEN.
Błąd zczytano w serwisie Mazda Zdanowicz w Gdańsku, ale problem nie został rozwiązany.
Z opisu błędu wynika że może być kilka problemów, ale wrzuce to na forum bo może komuś sie rozjaśni sprawa.
Ale od początku...
Ok 3mies temu auto dostało bzika i nie pokazywało prędkości jazdy, obrotów silnika, temp silnika, i nie można było podpiąć się pod komputer
Problemem okazazały się przetarte przewody czerwony i niebieski zaraz za wyjściem ze skrzynki bezpieczników (nad intercoolerem) – i jest to bardzo częsta przpyadłość Mazdy 6. Temat tych przewodów jest dla mnie nieco tajemniczy ponieważ jak widać łączą one między innymi komputer PCM z modułem ABS, ale jest to takie połączenie że z modułów wychdzi po jednym przewodzie czerwonym i niebieski, a kawałek dalej jest on dodatkowo rodzielony na 2 kolejne przewody (zatem mamy po 2 czerwone i 2 niebieskie).
Zakładam że producent przewidział że są one na tyle ważne że zdublował je dla pewności, bo innej logiki nie widzę.
Przewody zostały wymienione na odcinku (od skrzynki bezpieczniów, poprzez chłodnicę, aż po reflektor pasażra).
Niestety do dziś błąd dalej się pojawia i znika kilka razy w tygodniu.
Wg załączonego schematu i manuala serwisowego trzeba sprawdzić przejście pomiedzy PCM a modułem ABS.
Moduł PCM znalazłem ale nie wiem gdzie jest moduł ABS. TO co udało mi się sprawdzić to przewodzenie przewodu pomiędzy modułem PCM a złączem które jest przy WebAsto.
Sprawdziłem też i przedmuchałem wszyskie przewody wokół zaworu EGR. Kilka osób narzekało i informowało że niektóre są popękne. Faktycznie kilka wygląda jakby były popękane tuż przy króccach osprzętu, ale po sprawdzeniu i przedmuchaniu kompresorem założyłem je sporwotem.
Moje pytanie jest następujące – gdzie jest złącze ABS-u na którym trzeba sprawdzić przejście kabla??
Czy jest to te złącze pod akumulatorem , które wychodzi z modułu ABSu, czy jakieś inne???
Co innego może generować wyłącznie błąd C1119??
Kontrolki Kontrola trakcji + ABS zapalają mi się w 99% wyłącznie podczas stania w korku.
Stwierdzono u mnie także w serwisie wyeksploatowane koło dwumasowe powodujące stukot na biegu jałowym i zasugerowano że to też może być objawem tego błędu, bo obroty minimalnie mogą się przez to zmieniać i powodować wyrzucanie błedu C1119
- Załączniki
-

-

-
