Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lysyM6 » 10 sie 2013, 09:29

Witam wszystkich forumowiczów. Spieszę z szybka odp. na temat wcześniej wspomnianych problemów z "Magdalena". A mianowicie co nastąpiło: Sygnalizacja Kontrolek silnika i kontroli trakcji podyktowana była uszkodzeniem przewodów elektrycznych (spróchniałe, poprzecierane lub zgnite) umieszczone pod prawa lampą świateł przednich – patrząc z przodu auta( mój elektromechanik wymienił cztery kable i powiedział mi że jest to częstą przypadłością w tych modelach, a jest specem od M6 i właśnie częstym powtarzającym się problemem zapalających i gasnących kontrolek są kable w naszych M6. Kolejną kontrolka "silnik" okazało się że wtryski nieco zanieczyszczone_przeczyszczono-wymiana podkładek pod wtryskami_teraz śmiga jak nowy, poza tym oczywiście wymiana oleju i czyszczono smoka+dodatkowo przez uszkodzone kable elektryczne nie było w pełni podawane sterowanie na listwę, a to było właśnie głównym problemem natury braku mocy, terkotanie i nierówna praca silnika oraz paląca się kontrolka silnika. Teraz "Magdalena" jest jak nowo narodzona, żadnych problemów. Nadmienię tylko, że mój mechanik jest w branży od wielu lat – specjalizacja Mazda-wszystkie modele. Oprócz mojego przypadku przytrafił sie taki sam problem mojemu sąsiadowi, który posiada M6 diesel hatchback – u niego dodatkowo wymiana wtrysków_porażka <diabełek> <jupi> papa
lysyM6
 

Postprzez kosa1061 » 11 sie 2013, 16:50

Hej mój brat ma podobny problem. Co to może być, wrzucam film jak to wygląda . Proszę o jakaś podpowiedz. Może ktoś miał podobnie i rozwiązał ten problem. Pozdrawiam

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 12:06
Posty: 52
Skąd: Zarszyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95

Postprzez rmierzwa » 19 sie 2013, 13:38

Witam,
niestety problem świecących kontrolek silnika+trakcji znowu powrócił :(
Jakiś czas temy były sprawdzone wiązki kabli i na pewno tam nie ma przyczyny problemu.
Czy te kontrolki mogą mieć jakiś związek z klimatyzacją? Teraz zaświecają się tylko, gdy silnik jest dobrze rozgrzany i na postoju włączona jest klimatyzacja – jeżeli ją wyłączę, to po kilku sekundach kontrolki znikają, po ponownym włączeniu klimy zaświecają się ponownie. Sama klima działa prawidłowo.
Po podpięciu do komputera wyszły dwa błędy, z tego co pamiętam (mam nadzieję, że nie pomieszałem) to "Czujnik temperatury powietrza dolotowego – wysoka wartość" oraz "Czujnik ciśnienia powietrza dolotowego – wysoka wartość".
Jakieś sugestie?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez Grucha » 25 sie 2013, 10:35

Czujnik temp pow dolotowego znajduje się w przepływce – wyczyść i daj znać

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez rmierzwa » 25 sie 2013, 19:08

Przepływomierz czyściłem jakieś dwa tygodnie temu i jednak to nic nie pomogło. Mam nawet wrażenie, że te kontrolki zaświecają się coraz częściej. Jak kilka dni temu się zaświeciły, to obserwowałem pracę silnika i przy włączonej klimatyzacji, w momencie gdy załączały się wentylatory, kontrolki się zapalały, jak wentylatory się wyłączały, kontrolki gasły. Działo się tak przy każdym uruchomieniu wentylatorów.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez m@riusz39 » 15 wrz 2013, 13:17

Witam, dopadło mnie to samo.
Ale w troszkę innych okolicznościach, wracałem z dłuższej trasy do domu. Jechałem dość wolno prawie że w korku, prędkość około 70 na godzinę, zapaliły się kontrolki ale bez żadnych innych objawów(zero spadku mocy itp.). Rano na drugi dzień zapalam auto kontrolki zgaszone, jestem ciekawy czy jest sens jechać na komputer, czy zostaną jakieś błędy w pamięci?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez rdy » 15 wrz 2013, 13:20

W korku w lato też mnie raz dopadło, ale to stałem gdzieś 60-90 minut, jadąc z prędkością 2-5km/h oczywiście w Warszawie. Zniknęło na następny dzień i już ponad rok nic się nie działo

Możesz podjechać do kogoś na sprawdzenie zawsze(jak masz gdzie po taniości, bo w niektórych miejscach to i 150zł chcą za podpięcie), powinno wyrzucić stary błąd
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2013, 22:03

rdy napisał(a):powinno wyrzucić stary błąd
<ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mulder » 17 wrz 2013, 07:36

Witam
Miałem ten sam problem. Kontrolki zaświeciły się po długiej trasie w trakcie jazdy na autostradzie. Zatrzymałem się, zresetowałem kompa i dalej było dobrze. Ponownie zaświeciły się podczas jazdy w małym korku do świateł. Przed podpięciem do kompa przeczytałem cały temat. Ktoś pisał że pękają cienkie gumowe przewody podciśnieniowe w układzie EGR. Zajrzałem pod maskę i okazało się że faktycznie dwa z tych przewodów były pęknięte na zgięciach, zaraz przy króćcach. Kupiłem taki przewód na metry i wymieniłem w sumie trzy przewody, dwa pęknięte i jeden który zakwalifikowałem jako możliwy do pęknięcia w najbliższym czasie. Wszystkie trzy były dosyć twarde w porównaniu do pozostałych a jest tam ich trochę. Te dwa pęknięte przewody dochodziły do dwóch chyba zaworów, które są obok zamka maski i mają znaczki Mitsubishi. Jak na razie problem nie powrócił. Koszt naprawy 12 zł.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez marc07 » 22 wrz 2013, 12:37

Mam także błąd C1119 I TYLKO TEN.

Błąd zczytano w serwisie Mazda Zdanowicz w Gdańsku, ale problem nie został rozwiązany.
Z opisu błędu wynika że może być kilka problemów, ale wrzuce to na forum bo może komuś sie rozjaśni sprawa.

Ale od początku...
Ok 3mies temu auto dostało bzika i nie pokazywało prędkości jazdy, obrotów silnika, temp silnika, i nie można było podpiąć się pod komputer

Problemem okazazały się przetarte przewody czerwony i niebieski zaraz za wyjściem ze skrzynki bezpieczników (nad intercoolerem) – i jest to bardzo częsta przpyadłość Mazdy 6. Temat tych przewodów jest dla mnie nieco tajemniczy ponieważ jak widać łączą one między innymi komputer PCM z modułem ABS, ale jest to takie połączenie że z modułów wychdzi po jednym przewodzie czerwonym i niebieski, a kawałek dalej jest on dodatkowo rodzielony na 2 kolejne przewody (zatem mamy po 2 czerwone i 2 niebieskie).

Zakładam że producent przewidział że są one na tyle ważne że zdublował je dla pewności, bo innej logiki nie widzę.

Przewody zostały wymienione na odcinku (od skrzynki bezpieczniów, poprzez chłodnicę, aż po reflektor pasażra).

Niestety do dziś błąd dalej się pojawia i znika kilka razy w tygodniu.
Wg załączonego schematu i manuala serwisowego trzeba sprawdzić przejście pomiedzy PCM a modułem ABS.
Moduł PCM znalazłem ale nie wiem gdzie jest moduł ABS. TO co udało mi się sprawdzić to przewodzenie przewodu pomiędzy modułem PCM a złączem które jest przy WebAsto.

Sprawdziłem też i przedmuchałem wszyskie przewody wokół zaworu EGR. Kilka osób narzekało i informowało że niektóre są popękne. Faktycznie kilka wygląda jakby były popękane tuż przy króccach osprzętu, ale po sprawdzeniu i przedmuchaniu kompresorem założyłem je sporwotem.

Moje pytanie jest następujące – gdzie jest złącze ABS-u na którym trzeba sprawdzić przejście kabla??
Czy jest to te złącze pod akumulatorem , które wychodzi z modułu ABSu, czy jakieś inne???


Co innego może generować wyłącznie błąd C1119??

Kontrolki Kontrola trakcji + ABS zapalają mi się w 99% wyłącznie podczas stania w korku.
Stwierdzono u mnie także w serwisie wyeksploatowane koło dwumasowe powodujące stukot na biegu jałowym i zasugerowano że to też może być objawem tego błędu, bo obroty minimalnie mogą się przez to zmieniać i powodować wyrzucanie błedu C1119
Załączniki
C1119.jpg
KOŃCÓWKA MAGISTRALI CAN_resize.jpg
PCM I ZŁĄCZA.jpg
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Wojtek » 24 wrz 2013, 23:24

marc07 napisał(a):Moduł PCM znalazłem ale nie wiem gdzie jest moduł ABS

jest to potocznie zwana pompa ABS-u... ponizej zdjecie pogladowe ze znanego portalu...

pompa ABS Mazda6.jpg


porownaj sobie wtyczki (ta z dokumentacji i ze zdjecia) ;)

ps. masz problem z szyna CAN... a ona laczy dokladnie wszystkie moduly ze soba... <faja>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marc07 » 25 wrz 2013, 13:47

To ustrojstwo chyba właśnie widziałem pod akumulatorem. Z niego wychodzą 4 przewody do hamulców.

Jeszcze tylko kwestia tej wtyczki , bo się siłowałem z nią ale nie mogłem wypiąć. tam jest taki mechanizm z dźwignia który trzeba odpiąć. Ale czy wtyczka sama powinna wyjść czy trzeba ja dodatkowo wyciągać?

Co do błędu to opisany jest on jako problemy z polaczeniem miedzy ABS a PCM,,,
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez rdy » 6 lis 2013, 15:32

Panowie, wywaliło mi
P2009 a dokładniej
Obrazek

Szukałem w internetach, ale niewiele znalazłem, kilka błędów o podobnym kodzie, ale zupełnie innej nazwie
Autko jeździ całkowicie normalnie, błąd czasem się pojawia a czasem znika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez dobrzyn22 » 6 lis 2013, 16:38

poczytaj w tym wątku <czytaj>

na dole masz wyszukiwarkę tylko dla tego wątku – będzie prościej ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rdy » 6 lis 2013, 20:52

Dziwnie ta szukajka forumowa działa, bo wcześniej znalazło mi cały 1 post po wpisaniu p2009 :P

rozumiem że to coś takiego, jakby się okazało że jest uszkodzenie, a nie problem z kabelkami?
http://allegro.pl/elektrozawor-mazda-6- ... 18505.html
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez marc07 » 7 lis 2013, 10:44

Diagnostyka błędu P2009

Błąd odczytany interfejsem EML za 99zł z allegro.
W moim przypadku oznaczał spalenie cewki solenoidu widocznego na prawym dolnym rogu załącznika.

Pomiary:
Sprawdzenie polega na zmierzeniu oporności cewki.
Prawidłowe wartości są ok. 32-33Ohmów.
Uszkodzony solenoid miał kilka MegaOhmów.

Sprawdzenie praktyczne:
Dmuchasz w krócce zaworu wg schematu i sprawdzasz czy powietrze przechodzi zgodnie ze schematem.
Później podłączasz 12V do wtyczki (i powinieneś usłyszeć przełączenie zaworku) – dmuchasz ponownie i powietrze po podłączeniu napięcia powinno teraz przechodzić na inny króciec.
Jeśli nie słyszysz przełączenia, albo nie zmienia się kierunek przepływu powietrze to znaczy ze solenoid nie działa zgodnie ze schematem i możesz go wymienić.

Wg cen ASO ten solenoid kosztuje nowy ok. 250zł, ale te dwa pozostałe to wydatki ok. 1100zł i 1500zł – to jest dopiero idiotyzm nie? Za 1100zł można kupić dużo bardziej skomplikowaną pralkę a tu masz kawałek cewki za te pieniądz
Załączniki
SOLENOID MAZDA 6.JPG
SOLENOID Z MAZDA 6 2002-2007
LOKALIZACJA SOLENOIDÓW.jpg
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Arkadius 73 » 7 lis 2013, 16:48

Tak z ciekawości się zapytam czy to są solenoidy odpowiadające za klapki w dolocie?
Arkadius 73
 

Postprzez dagome992 » 20 lis 2013, 09:13

Panowie pomóżcie bo już nie wiem co robić. W mojej mazdzie co 100-200 kilometrów zapala sie kontrolka dpf, check engine i kontrola trakcji. Po zgaszeniu samochodu i odczekaniu chwili kontrolka dpf znika i świecą się tylko 2 pozostałe. Mój mechanik chyba nie jest w stanie nic poradzić bo twierdzi że komputer nie widzi żadnych błędów. Dałem jemu wskazówki żeby sprawdził egr i kabelki ale twierdzi, że tu wszystko jest w porządku. Skasuje błędy ale po krótkim czasie wracają i tak cały czas. Nadmieniam, że raczej nie jest to zapchany dpf bo go nie ma.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2013, 09:02
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6, 2006, 2,0, 143 km

Postprzez DawidGH » 18 gru 2013, 15:58

Witam panowie :)
Mam pewien problem który ostatnio mi bardzo dokucza. otóż wyskoczył mi błąd p2009, ukazuje się tym że wyskakuje kontrolka silnika check oraz antypoślizg. Byłem u mechaników i wymieniłem już wężyki wszystkie jakie były możliwe, czyściłem turbinę i EGR, sprawdzane były również 3 zaworki(solenoidy) te 2 tuż przy chłodnicy i ten po prawej od silnika. A błędy są dalej. Czym to może być spowodowane? Dodam jeszcze że nie można tego w żaden sposób usunąć z pamięci komputera ( po usunięciu nie mija godzina i błąd powraca). Prosze o pomoc w diagnozie.
:|
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2015, 15:34
Posty: 40 (1/0)
Skąd: Iława
Auto: Mazda 6(GH) 103kw (140KM)
Chip na 180KM/410Nm.

Postprzez matthies » 18 gru 2013, 17:53

sprawdzałeś to złączem? bo z opisu wynika jakbys tylko po wyswietlaniu kontrolek to zdiagnozował. Bo jeżeli to ten, to faktycznie google wspomina coś o EGR.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6