Mazda 323f BA Z5 1996r.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez wasior » 22 lip 2013, 21:13

Witam od lutego tego roku jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323f BA Z5 1.5 16v z 1996r z instalacją gazową LPG, która posiada 2x airbag 2x, elektryczne szyby przód, doczepiany hak holowniczy centralny zamek z kluczyka i pilota, przyciemniane szyby bagażnika halogeny z przodu, wspomaganie kierownicy podłokietnik itp. Madzia została sprowadzona do Polski w 2010r i jestem 2 właścicielem w kraju, w sumie to pierwszym bo kupiłem ją od kobiety ;P Mazda jeździła w dalekie trasy po niemieckich autostradach, wiec zapewniała mnie właścicielka ze wszystko było robione na czas;;) Jak się jednak okazało silnik był w kiepskiej kondycji na zimnym silniku kopcił na biało i brał olej podejrzewam że jest głowica do roboty lub pierścienie olejowe. zaraz po zakupie wyglądała ona tak;
Załączniki
WP_000299.jpg
WP_000300.jpg
WP_000302.jpg
wgniotka w zderzaku została w miarę możliwości wyciągnięta ale już 2 czeka na wymianę ;p
WP_000618.jpg
Więc gdy sie okazało że trzeba wymienić silnik udało mi się znaleźć rozbitą mazdę 323f BA 1.5 16v z 1998r z sekwencyjną instalacją gazową założona w 2008 roku sprawną klimatyzacją jest to wersja poliftowa przed zakupem sprawdzałem ciśnienie na cylimdrach to od 1 do 3 jest po 15 atmosfer a na 4 minimalnie mniej dokładnie w sobotę przywiozłem ją lawetą i zapłaciłem za nia 1500zl a wyglądała ona tak
WP_000619.jpg
WP_000621.jpg
dodam że jeździła nią kobieta i wymusiła pierszeństwo na skrzyżowaniu a jej maż 6 lat temu zapałacił za nią 14800zł bez instalacji lpg która go kosztowała 2400 i zarówno tej rozbitej mazdy jak i tamtej jestem 2 właścicielem w kraju
WP_000631.jpg
Więc żeby nie próżnować w sobotę wziąłem się za przekładanie częsci z wersji poliftowej rozbitej do mojej więc pezełożyłem tylną blendę z nowym znaczkiem, antenę od radia wykładzine bagażnika cały komplet foteli i kanapę z tyłu, dywaniki, kierownicę, przednie boczki, cały przedni zderzak wraz z halogenami oraz maskę, a do tamtej rozbitej chwilowo założyłem części od mojej mazdy i narazie to tyle niedługo bd swap silnika sekwencyjnej instalacji gazowej i mam nadzieję klimatyzacji, oraz kilku innych rzeczy;p tylko trzeba znaleźć czac<praca> jeżeli bd miał chwilke czasu to dodam dokładne zdjęcia po tych "przekładkach"
Ostatnio edytowano 11 lis 2013, 12:23 przez wasior, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez Michał88 » 23 lip 2013, 14:16

Ładnie się zapowiada :)
Rób zdjęcia z prac, zawsze miło popatrzeć jak wkłada się w auto serce i czas :)
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez wasior » 23 lip 2013, 19:13

Dzięki Michał88 gdy znajdę chwilę i odpowiedni plener to zrobię więcej fotek :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez wasior » 20 wrz 2013, 17:36

Mam problem z moją mazdą, przekładałem silnik z wersji poliftowej z 98r robiłem rozrząd i zaczeły sie problemy kolektor ssący się różnił tym że w starym silniku jeden twór na którym powinna byc ta puszka rezonansowa był zaślepiony i podcisnienia były wywiercone w kolektorze a nie szły do tej puszki jak powinno isc;/ zawór egr był inny różniły sie kostki i budowa to w tej chwili jest odłączony , na wczesniejszym silniku mazda tez niekoniecznie chciała chodzić na benzynie po maksymalnym wcisnieciu gazu dusiła się ale gdy stopniowo dawałem jej gazu to wkręcała sie na obroty. i po odpaleniu na nowym silniku nawet nie zadymiła dodam ze wczesniej sprawdzałem ten silnik i tez nie dymił po długim postoju mazda nie chciała chodzic gaz odłączony był nie trzymała obrotów dusiła sie falowały obroty po ustawieniu zapłonu i przerobieniu czujnika temperatury troszke lepiej chodziła ale tez nie chciał wkręcać sie na obroty i zauważyłem ze zaczyna kopcic na biało, przestraszyłem sie ale to nie zapach oleju zauwazyłem ze płynu chłodniczego mi ubyło to myślę uszczelka ale gdy mechanik rozebrał to nie wyglądała na uszkodzona a wczesniej na zimnym silniku kopciła bardzo bardzo na biało i smierdziało czyms dziwnym a jak go rzogrzałem to mniej ale tez dawała biały smierdzący dym . Czy to może być wina wtrysków ze leją bo różnią się od tych które były w starym silniku i moze jest ibbe sterowanie i nie przepala paliwa i dlatego kopci? Juz nie mam pojecia i sił co z tym zrobic jutro u mechanika składamy głowice i spróbuje wymienić wtryski całą listwe bo sie nieco różnią.. a wy forumowicze jak sądzicie co to moze być jezeli nie to bo uszczelka pod głowicą bd zrobiona a silnik nie brał oleju nie kopcił pozatym wiem jak smierdzi olej bo poprzedni silnik mi go brał... :( :( :(
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez wasior » 17 paź 2013, 22:58

Trochę się pozmieniało od wakacji mazda ma silnik z wersji poliftowej 98r , przedni zderzak, maskę, tylną blendę, antenę od radia fotele z przodu i kanapę z tyłu , kierownicę z wersji poliftowej , wydech końcowy z kwasówki dwururka marki sebring , pomalowałem sobie również pokrywę zaworów na zółty kolor, dostała również nowe przewody NGK i świece oraz sprzęt grający kupiony za okazyjną cenę wzmacniacz boschman i tuba która była w kiepskim stanie ale dzięki moim zdolnosciom manualnym została pokryta czarną ekoskurą i maskownica w kolorze pokrywy zaworów kilka zdjęć troche ich mi się nazbierało :)
Załączniki
WP_000016.jpg
Tuba po mojej renowacji wczesniej wyglądało ohydnie w 3 kolorach i pobdzierana
WP_000017.jpg
w bagażniku którego niewiele zostało ;)
WP_000027.jpg
malowanie pokrywy zaworów:)
WP_000030.jpg
Przekładka silnika po prawej dawca z wyjetym już silnikiem
WP_000031.jpg
Stary silnik
WP_000032.jpg
bez silnika:(
WP_000135.jpg
Nowy silnik już na swoim miejscu , mazda dostała również nowy rozrząd uszczelkę pod pokrywę zaworów i olej;)
WP_000137.jpg
stary silnik
WP_000138.jpg
kilka zdjęć z myjni ;)
WP_000139.jpg
WP_000140.jpg
WP_000141.jpg
WP_000142.jpg
WP_000143.jpg
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez wasior » 28 paź 2013, 23:07

Mazda szuka nowego własciciela :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez wasior » 11 lis 2013, 12:22

kilka fotek :)
Załączniki
CAM00275.jpg
CAM00276.jpg
CAM00279.jpg
CAM00281.jpg
CAM00287.jpg
CAM00288.jpg
CAM00292.jpg
CAM00294.jpg
CAM00277.jpg
CAM00300.jpg
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Postprzez honda2911 » 11 lis 2013, 13:53

ja usunąłbym jeszcze hak
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez wasior » 11 lis 2013, 20:54

ja usuwać go zamiaru nie mam bardzo przydatna rzecz tym bardziej że jest odczepiany. A mazda i tak na sprzedaż to nowemu właścicielowi się może przyda
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 09:51
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy