Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Ale kolega "kruhy" nie pisał że jego branie oleju tj. 1l/200km dot. Castrol 0W40 napisał tylko że Castrol.
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.
Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY
Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.
Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY
Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 15:31 przez Apollo888, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 sie 2013, 19:03
- Posty: 12
- Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE
Apollo888 napisał(a):Ale kolega "kruhy" nie pisał że jego branie oleju tj. 1l/200km dot. Castrol 0W40 napisał tylko że Castrol.
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.
Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY
Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?
Żaden albo każdy problem polega na tym ze nie auto masz zepsute tylko wniosków nie wyciągasz.
jak coś sie dzieje i są oznaki czegość szukamy szukamy bo napewno nie jesteś pierwszy co o to pyta. kolor ma tu średnio do znaczenia bo zależy on od lat pracy silnik stanu silnika oleju płynu chłodzącego bo woda inaczej będzie wyglądać niż petrygo czy borygo czy dynagel. Masz wstępną diagnozę na forum coś jebło w silniku a ty sie zastanawiasz nad kolorem. człowieku KIERUNEK MECHANIK i naprawa auta tak nie ma nigdzie indziej co tak dymić w skoro wydech wychodzi wprost z komory spalania przez kolektor wydechowy bez durbo szczorki ani pana boga na którego nie zwalisz uszkodzenia. czeka cie wydatek mnie czekał auto sam w praktyce zdiagnozowałem za pomocą tego forum i w sumie też tego tematu ale to nic nie zmieni dopuki nie uświadomisz sobie sprawy z faktu dokonanego który pewnie pogłębiasz w skutkach paląc cały czas silnik że on umiera i musisz coś z tym zrobić na maila nie dostaniesz miernika ciśnienia w komorze spalania, i nikt nie sprawdzi ci wirtualnie stanu oleju i płynu chłodniczego i nie stwierdzi ze są pomieszane nawzajem albo na bagnecie od oleju są kropelki wody. trzeba sobie łapki pobrudzić.
może to nie potrzebny wywód ale jakoś mnie tak tknęło.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
"bula6595" no raczej wywód niepotrzebny tym bardziej że nic nie wspomniałem że mam problem. Generalnie to nie wkręcam silnika na wysokie obroty. 6000obr/min wkręciłem tylko raz a 4000obr/min kilka razy więc nie wmawiaj mi że katuję silnik. Zapytałem o "biały dym" i temat się rozwinął.
- Od: 13 sie 2013, 19:03
- Posty: 12
- Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE
Ciąg dalszy mojej historii ze spalaniem oleju – ostatnio robiłem test kompresji (ASO mazda by mieć pewność) który wykazał:
1cyl: 9 bar,
2cyl: 10 bar,
3cyl: 10.5 bar,
4cyl: 10.5 bar.
Poprzednio test kompresji robiłem jakieś 1,5 roku temu i wyszedł: 1cyl: 14, 2cyl: 14.5, 3cyl:14, 4cyl: 14.
Auto odpala normalnie, mocy nie traci, olej zużywa w ilościach 0.3-0.4l/1000km.
Obecnie mam zalany AMS Signature Series 5w30. Wydaje mi się, że przy tak słabych wynikach kompresji powinienem to jakoś odczuć w dynamice auta?
1cyl: 9 bar,
2cyl: 10 bar,
3cyl: 10.5 bar,
4cyl: 10.5 bar.
Poprzednio test kompresji robiłem jakieś 1,5 roku temu i wyszedł: 1cyl: 14, 2cyl: 14.5, 3cyl:14, 4cyl: 14.
Auto odpala normalnie, mocy nie traci, olej zużywa w ilościach 0.3-0.4l/1000km.
Obecnie mam zalany AMS Signature Series 5w30. Wydaje mi się, że przy tak słabych wynikach kompresji powinienem to jakoś odczuć w dynamice auta?
raczej powinno to być odczuwalne, ale wartości są zdecydowanie za niskie, choć jedyne dobre w tym jest to, że są na mniej więcej tym samym poziomie. Uważam że powinieneś się za to wziąć i poprawić, wtedy też i spalanie oliwy spadnie.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Uważam że powinieneś się za to wziąć i poprawić, wtedy też i spalanie oliwy spadnie.
Zbieraj kasę na remont.
Dziś właśnie postanowiłem oddać auto w dobre ręce
Co wy takz tym kolorem dymka;–)?
Wystarczy wziąć na "węch" i wszystko jasne:–)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wystarczy wziąć na "węch" i wszystko jasne:–)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
waxain napisał(a):Uważam że powinieneś się za to wziąć i poprawić, wtedy też i spalanie oliwy spadnie.Zbieraj kasę na remont.
Dziś właśnie postanowiłem oddać auto w dobre ręceTak więc liczę, że niebawem moje problemy znikną i będę mógł się jeszcze tym autem nacieszyć
oby tak było jak mówisz. bo sa "magicy" i Magicy.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Auto zostawiłem w Mazvagtech, lepiej chyba mojej madzi (przynajmniej na Śląsku) nikt nie zrobi 
Ostatnio edytowano 22 wrz 2013, 13:51 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
No to skoro taka Maja opinie od mazdziarzy to ok :–)
Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Zastanawiam się nad "wykminami" niektórych maździarzy
Zalewają oleje wg. własnego widzimisię lub opinii supermechanika – po co ?
Specyfikacja oleju do naszych mazd to ACEA A5/B5 , API SL/CF i koniec.
Wklepcie specyfikację na allegro i wszystko jasne.
Zalewają oleje wg. własnego widzimisię lub opinii supermechanika – po co ?
Specyfikacja oleju do naszych mazd to ACEA A5/B5 , API SL/CF i koniec.
Wklepcie specyfikację na allegro i wszystko jasne.
no bo wiesz każdy mądry bo kiedyś lał i bedzie dobry do wszystkiego ten olej szkoda tylko ze nie bardzo czytają instrukcje obsługi ani specyfikacje bo jak kto kiedy mi ktoś powiedział ze "Prawdziwy mężczyzna nie czyta instrukcji obsługi" co mnie do tej pory przyprawia o spory śmiech 
Ostatnio edytowano 23 wrz 2013, 20:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Apollo888 napisał(a):Ale kolega "kruhy" nie pisał że jego branie oleju tj. 1l/200km dot. Castrol 0W40 napisał tylko że Castrol.
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.
Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY
Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?
Wracając do mojego zapytania i kwestii oleju castrol. Po takim spalaniu wymieniłem olej na gęsty Mobil i wyszło podobnie tj. 1l/250km. Sprawdziłem też kompresję i wyszło 1cyl-14.5, 2cyl-15.5, 3cyl-14.5, 4cyl-15. Przy przyciskaniu gazu na ciepłym silniku pojawia się białawy dym. Wracam dziś do mechanika i może to tylko uszczelniacze przy zaworach, które się nie sprawdziły... Oględziny pierścieni i cylindrów też wypada zrobić. Czy jeszcze na coś zwrócić uwagę?
-
kruhy
uszczelkę pod głowicą ? może przedmuchana i ciągnie olej ? poza tym jak stan płynu chłodniczego ?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Ja coś pamiętam z forum i ostatnio usłyszałem od mechanika że tym mazdom lubią się zatykać jakieś rowki odprowadzające olej w cylindrach. Koszt części+ robota to jakies 2 koła
Ja tam wolę dolewać do mojej litr co 2 tys kilometrów.
- Od: 30 mar 2013, 20:51
- Posty: 39
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6