Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez misiek89 » 17 wrz 2013, 13:58

Taki ubytek nie może być spowodowany jakimiś olejem w tym wypadku catrol lecz uszkodzeniami mechanicznymi w silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Rumcajs » 17 wrz 2013, 14:51

O ile sie nie myle Castrol 0w40 jest pelnym syntetykiem (nie hc full syntetykiem ;) )
Nie chce mi sie wierzyc, ze tak zajechal silnik ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Apollo888 » 17 wrz 2013, 15:16

Ale kolega "kruhy" nie pisał że jego branie oleju tj. 1l/200km dot. Castrol 0W40 napisał tylko że Castrol.
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.

Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY

Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 15:31 przez Apollo888, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez bieski » 17 wrz 2013, 15:30

Prąciem bardzo: viewtopic.php?f=90&t=65171#4d
Tylko że to odnosi się diesla, być może przyczyna w benzynie jest podobna.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bula6595 » 17 wrz 2013, 17:11

Apollo888 napisał(a):Ale kolega "kruhy" nie pisał że jego branie oleju tj. 1l/200km dot. Castrol 0W40 napisał tylko że Castrol.
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.

Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY

Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?


Żaden albo każdy problem polega na tym ze nie auto masz zepsute tylko wniosków nie wyciągasz.
jak coś sie dzieje i są oznaki czegość szukamy szukamy bo napewno nie jesteś pierwszy co o to pyta. kolor ma tu średnio do znaczenia bo zależy on od lat pracy silnik stanu silnika oleju płynu chłodzącego bo woda inaczej będzie wyglądać niż petrygo czy borygo czy dynagel. Masz wstępną diagnozę na forum coś jebło w silniku a ty sie zastanawiasz nad kolorem. człowieku KIERUNEK MECHANIK i naprawa auta tak nie ma nigdzie indziej co tak dymić w skoro wydech wychodzi wprost z komory spalania przez kolektor wydechowy bez durbo szczorki ani pana boga na którego nie zwalisz uszkodzenia. czeka cie wydatek mnie czekał auto sam w praktyce zdiagnozowałem za pomocą tego forum i w sumie też tego tematu ale to nic nie zmieni dopuki nie uświadomisz sobie sprawy z faktu dokonanego który pewnie pogłębiasz w skutkach paląc cały czas silnik że on umiera i musisz coś z tym zrobić na maila nie dostaniesz miernika ciśnienia w komorze spalania, i nikt nie sprawdzi ci wirtualnie stanu oleju i płynu chłodniczego i nie stwierdzi ze są pomieszane nawzajem albo na bagnecie od oleju są kropelki wody. trzeba sobie łapki pobrudzić.

może to nie potrzebny wywód ale jakoś mnie tak tknęło.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez matthies » 17 wrz 2013, 18:45

pisałem tak, ponieważ wynika to z dyskusji o olejach w dziale części. Skoro masz niejakie problemy to zalecam lekturę <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Apollo888 » 17 wrz 2013, 18:48

"bula6595" no raczej wywód niepotrzebny tym bardziej że nic nie wspomniałem że mam problem. Generalnie to nie wkręcam silnika na wysokie obroty. 6000obr/min wkręciłem tylko raz a 4000obr/min kilka razy więc nie wmawiaj mi że katuję silnik. Zapytałem o "biały dym" i temat się rozwinął.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez waxain » 20 wrz 2013, 14:49

Ciąg dalszy mojej historii ze spalaniem oleju – ostatnio robiłem test kompresji (ASO mazda by mieć pewność) który wykazał:
1cyl: 9 bar,
2cyl: 10 bar,
3cyl: 10.5 bar,
4cyl: 10.5 bar.

Poprzednio test kompresji robiłem jakieś 1,5 roku temu i wyszedł: 1cyl: 14, 2cyl: 14.5, 3cyl:14, 4cyl: 14.
Auto odpala normalnie, mocy nie traci, olej zużywa w ilościach 0.3-0.4l/1000km.
Obecnie mam zalany AMS Signature Series 5w30. Wydaje mi się, że przy tak słabych wynikach kompresji powinienem to jakoś odczuć w dynamice auta?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez matthies » 20 wrz 2013, 16:03

raczej powinno to być odczuwalne, ale wartości są zdecydowanie za niskie, choć jedyne dobre w tym jest to, że są na mniej więcej tym samym poziomie. Uważam że powinieneś się za to wziąć i poprawić, wtedy też i spalanie oliwy spadnie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez misiek89 » 21 wrz 2013, 15:49

Zbieraj kasę na remont.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez waxain » 21 wrz 2013, 20:17

Uważam że powinieneś się za to wziąć i poprawić, wtedy też i spalanie oliwy spadnie.


Zbieraj kasę na remont.


Dziś właśnie postanowiłem oddać auto w dobre ręce :) Tak więc liczę, że niebawem moje problemy znikną i będę mógł się jeszcze tym autem nacieszyć :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Bo_Lo » 21 wrz 2013, 20:43

Co wy takz tym kolorem dymka;–)?
Wystarczy wziąć na "węch" i wszystko jasne:–)

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez bula6595 » 21 wrz 2013, 20:48

waxain napisał(a):
Uważam że powinieneś się za to wziąć i poprawić, wtedy też i spalanie oliwy spadnie.


Zbieraj kasę na remont.


Dziś właśnie postanowiłem oddać auto w dobre ręce :) Tak więc liczę, że niebawem moje problemy znikną i będę mógł się jeszcze tym autem nacieszyć :)


oby tak było jak mówisz. bo sa "magicy" i Magicy.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez waxain » 21 wrz 2013, 22:15

Auto zostawiłem w Mazvagtech, lepiej chyba mojej madzi (przynajmniej na Śląsku) nikt nie zrobi :D
Ostatnio edytowano 22 wrz 2013, 13:51 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez bula6595 » 22 wrz 2013, 10:12

No to skoro taka Maja opinie od mazdziarzy to ok :–)

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez rymko » 23 wrz 2013, 11:21

Zastanawiam się nad "wykminami" niektórych maździarzy <płacze>
Zalewają oleje wg. własnego widzimisię lub opinii supermechanika – po co ?
Specyfikacja oleju do naszych mazd to ACEA A5/B5 , API SL/CF i koniec.
Wklepcie specyfikację na allegro i wszystko jasne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez bula6595 » 23 wrz 2013, 15:25

no bo wiesz każdy mądry bo kiedyś lał i bedzie dobry do wszystkiego ten olej szkoda tylko ze nie bardzo czytają instrukcje obsługi ani specyfikacje bo jak kto kiedy mi ktoś powiedział ze "Prawdziwy mężczyzna nie czyta instrukcji obsługi" co mnie do tej pory przyprawia o spory śmiech :D
Ostatnio edytowano 23 wrz 2013, 20:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez kruhy » 24 wrz 2013, 13:18

Apollo888 napisał(a):Ale kolega "kruhy" nie pisał że jego branie oleju tj. 1l/200km dot. Castrol 0W40 napisał tylko że Castrol.
Ja tylko się odwołałem do wypowiedzi "matthies" na problem "kruhy". I chciałem potwierdzić czy rzeczywiście dany olej może powodować taki ubytek. Z tego co piszecie to raczej nierealne.

Warto moim zdaniem lepiej sprecyzować biały dym. Przykładowy jakie znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=YySlFFQRffI
http://www.youtube.com/watch?v=QU7-Ahvsi5k
http://www.youtube.com/watch?v=b-lLSnF0OjY

Który z powyższych najlepiej kwalifikuje się do objawów problemu pierścieni i dolnego bloku silnika (wał korbowy i panewki); walniętej uszczelki pod głowicą?


Wracając do mojego zapytania i kwestii oleju castrol. Po takim spalaniu wymieniłem olej na gęsty Mobil i wyszło podobnie tj. 1l/250km. Sprawdziłem też kompresję i wyszło 1cyl-14.5, 2cyl-15.5, 3cyl-14.5, 4cyl-15. Przy przyciskaniu gazu na ciepłym silniku pojawia się białawy dym. Wracam dziś do mechanika i może to tylko uszczelniacze przy zaworach, które się nie sprawdziły... Oględziny pierścieni i cylindrów też wypada zrobić. Czy jeszcze na coś zwrócić uwagę?
kruhy
 

Postprzez bula6595 » 24 wrz 2013, 17:28

uszczelkę pod głowicą ? może przedmuchana i ciągnie olej ? poza tym jak stan płynu chłodniczego ?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez Ryhu » 24 wrz 2013, 18:54

Ja coś pamiętam z forum i ostatnio usłyszałem od mechanika że tym mazdom lubią się zatykać jakieś rowki odprowadzające olej w cylindrach. Koszt części+ robota to jakies 2 koła :( Ja tam wolę dolewać do mojej litr co 2 tys kilometrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2013, 20:51
Posty: 39
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 '05r. 147KM 2.0
Benzyna + LPG
Stag 300 ISA 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6