Stuki przy kręceniu kierownicą
Na początku z racji tego, że jestem nowy na forum witam wszystkich
I od raz przejdę do rzeczy. Od niedawna stałem sie posiadaczem M6 GH z 2008 roku. Jednak przy zakupie nie zwróciłem uwagi na jeden fakt. Podczas energicznego ruszania kierownicą na prawo i lewo ( na postoju na włączonym silniku) słychać delikatne stuki jakby luzy. W 2 stacjach kontroli pojazdów dowiedziałem się że zawieszenie jest w stanie idealnym, zadnych luzów. Dzwięk dochodzi prawdopodobnie z przekładni kierowniczej. Dodatkowo w czasie jazdy na delikatnych łukach samochód dziwnie się zachowuje, takjakby delikatnie pływa i odczuwalne są delikatne ruchy kierownicy ( takie małe bicie). Dodam, że nie jest to jakaś wielka przeszkoda do jazdy, może to tylko moja mała fanaberia na tle nowego samochodu ale momo wszystko wolałbym to wyeliminować. Czekam na wszelkie propozycje.
Czy to moze był uszkodzona maglownica? Czy konieczna w tym przypadku jest regeneracja ? Czy jest w naszych mazdach jakaś śróba do regulacji luzów? Czy może wyrobiony jest krzyżak z kolumny kierowniczej?
I od raz przejdę do rzeczy. Od niedawna stałem sie posiadaczem M6 GH z 2008 roku. Jednak przy zakupie nie zwróciłem uwagi na jeden fakt. Podczas energicznego ruszania kierownicą na prawo i lewo ( na postoju na włączonym silniku) słychać delikatne stuki jakby luzy. W 2 stacjach kontroli pojazdów dowiedziałem się że zawieszenie jest w stanie idealnym, zadnych luzów. Dzwięk dochodzi prawdopodobnie z przekładni kierowniczej. Dodatkowo w czasie jazdy na delikatnych łukach samochód dziwnie się zachowuje, takjakby delikatnie pływa i odczuwalne są delikatne ruchy kierownicy ( takie małe bicie). Dodam, że nie jest to jakaś wielka przeszkoda do jazdy, może to tylko moja mała fanaberia na tle nowego samochodu ale momo wszystko wolałbym to wyeliminować. Czekam na wszelkie propozycje.
Czy to moze był uszkodzona maglownica? Czy konieczna w tym przypadku jest regeneracja ? Czy jest w naszych mazdach jakaś śróba do regulacji luzów? Czy może wyrobiony jest krzyżak z kolumny kierowniczej?
Mechanik ze mnie marny a rzekłbym raczej poniżej krytyki ale...
Te stuki masz również kiedy skręcasz i nie masz samochód na biegu.
Jeśli na luzie nie stuka, zaś na biegu wydaje takie dźwięki to może przeguby.
Tak przynajmniej miałem w poprzednim samochodzie.
Te stuki masz również kiedy skręcasz i nie masz samochód na biegu.
Jeśli na luzie nie stuka, zaś na biegu wydaje takie dźwięki to może przeguby.
Tak przynajmniej miałem w poprzednim samochodzie.
- Od: 25 mar 2013, 00:51
- Posty: 40 (0/1)
- Skąd: okolice W-wy / Płock
- Auto: Mazda6 GH L8 2008
Nie no własnie w tym rzecz że jak stoje na luzie na postoju. A przy minimalnym ruchu kierownicy kola "stoją " w miejscu i slychać stukanie. takl jakkby był luz pomiędzy dwoma zębatkami . NIe wiem ale cieżko mi to opisać. I dodam jeszcze raz za na OSKP stwierdzili, że raczej napewno nie jest to zawieszenie.
U mnie lekko puka na wielowypuście. Najpierw podejrzewałem zawieszenie, ale na SKP stwierdzili, że wszystko jest OK.
Sprawdź, czy stukanie zanika, gdy zmienisz pozycję kierownicy. Jeśli ucichnie, znaczy sytuacja podobna jak w poprzednim modelu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=412&t=51149
Sprawdź, czy stukanie zanika, gdy zmienisz pozycję kierownicy. Jeśli ucichnie, znaczy sytuacja podobna jak w poprzednim modelu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=412&t=51149
- Od: 16 wrz 2013, 19:06
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2008,
2.0 benzyna
Po przeczytaniu zaproponowanego tematu, juz sie napaliłem , że u mnie również może być luz na tym wielowypuście:D ale niestety. Potem pomyślalem że dzwięk dochodzi jakby z tego przegłubu który znajduje sie troche dalej od tego wielowypustu. Ale po odkręceniu go ( jedna śruba 12) nie wygląda od na zużyty. Po odkręceniu go, w karoserii wystawał jeszcze jeden wielkowypust po chwyceniu go i ruszaniu nim, widać że ma delikatne luzy, ale niestety ręką nie jestem w stanie obrócic go tak jak wykonuje to kierownica. Czy ten wielowypust to jest pierwsza częśc maglownicy? Dodam jeszcze zę stuki słychac w każdej pozycji kół oraz kierownicy.
Czy ten wielowypust to jest pierwsza częśc maglownicy?
Raczej miałem na myśli wielowypust, dzięki któremu możliwa jest regulacja kierownicy (od siebie – do siebie) – i tu warto by było posmarować, jak radzi kolega wyżej Koszt nieduży, a szansa jest. Smar ceramiczny powinien być dostępny w sklepach motoryzacyjnych.
- Od: 16 wrz 2013, 19:06
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2008,
2.0 benzyna
domyślam się, że chodzi o ten wielowypust od regulacji. ALe właśnie nie sądze aby to on był przyczyna tego stuku. Dźwięk właśnie dochodzi jakby z tego drugiego. Dzis zamowilem juz smar molibdenowy na allegro. Dojdzie to przetestuje.
Zbieżność na pewno będzie do ustawienia – aby wyjąć magiel trzeba rozkręcić drążki kierownicze. Czy demontaż jest trudny – raczej tak, ja bym się sam tego nie podjął w garażu
Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielny demontaż, warto najpierw zajrzeć do workshop manuali, w sieci można trochę informacji znaleźć. Niestety głównie do poprzedniego modelu, ale podejrzewam, że zasady są w obu przypadkach podobne. W razie czego posiadam kilka takich instrukcji, więc mogę wspomóc.
Jeśli jednak zdecydujesz się na samodzielny demontaż, warto najpierw zajrzeć do workshop manuali, w sieci można trochę informacji znaleźć. Niestety głównie do poprzedniego modelu, ale podejrzewam, że zasady są w obu przypadkach podobne. W razie czego posiadam kilka takich instrukcji, więc mogę wspomóc.
- Od: 16 wrz 2013, 19:06
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2008,
2.0 benzyna
dawidcom napisał(a):No niestety. po przesmarowaniu wielowypustu smarem molibdenowym, problem nie ustał. Pozostaje wiec jedynie sprawdzenie przekładni. Cyz trudny jest demontaż? czy potem konieczne jest ustawienie zbieznosci?
dawidcom ten typ tak ma. Miałem przekładnie wymienianą 2 razy oraz raz rozbieraną i każda miała tak samo. Też mnie to wkurzało, ale się przyzwyczaiłem. Wali, u niektórych mniej, u innych bardziej. Nie demontuj magla, bo się narobisz a nic nie wskórasz. Na małych nierównościach słychać, że odrobinę postukuje... i będziesz musiał z tym żyć. Temat przerobiłem wzdłuż i wszerz, siedziałem w kilku GH i każda mniej lub bardziej postukiwała przy energicznych ruchach lewo prawo. Smarowanie wielowypustu nic nie daje, bo istnieje prawdopodobieństwo, że to nie wielowypust tylko stuka na silniku wspomagania (jak zmienia kierunek z lewa na prawo) – tak mi przynajmniej tłumaczył dyrektor obsługi klienta MMP. Pogrzeb gdzieś w moich starych postach – cała sytuacja z maglem jest opisana (skończyło się w TVNie).
zrób głośniej radio i się tym po prostu nie przejmuj. Nie pogorszy się
BTW. co ciekawe w Dieslach nie stuka, a przynajmniej w tych co sprawdzałem...
marcino.84 napisał(a):Niestety głównie do poprzedniego modelu
Na ebayu za nieduże pieniądze można znaleźć workshop'a do GH, kupiłem, udostępnili mi pliki i jest aktualna i w miarę porządnie zrobiona, chociaż widać, że ktoś kleił ją z pojedynczych stron i kosztowało go to kupę pracy. Są nasze benzyniaki, nawet jest nasz diesel, mimo, że instrukcja z Australii.
dzięki kkaczor za odpowiedz. poczytałem trocze twoje posty i innych w temacie stuków i jedno mi sie nie zgadza u wszystkich slychac cos podczas jazdy. na nierównościach, na bruku, na krawężnikach. U mnie w czasie jazdy nie słychać nic, jest tak jak być powinno , wyczówalny jest natomiast delikatny luz ( na delikatnych łukach auto delikatnie jakby pływa i rusza kierownicą). A na postoju przy bardzo szybkim i delikatnym ruszaniu kierownicą słychać delikatne stukanie przy zmianie kierunku właśnie obracania. Przy płynnym kręceniu kierownicą w jedną strone nic nie słychać. Przy zgaszonym silniku też słychać ale wiadomo cieżej kierownicą się kręci to nie ma takiego wrażenia. Wszystko sprawia wrażenie jakby w układznie był delikatny luz, jak w starych samochodach tyko znacznie mniejszy i dodatkowo te stuki. Podczas smarowania wielowypustu gdy leżałem pod kierownicą dźwięk dochodzi jakby z dolnego krzyżaka. albo nawet dalej. Gdy stoi sie na zewnątrz samochodu i rusza kierownicą dzwięk ten też słychać. Zastanawiam sie czy może regeneracja maglownicy cos by dała. w innym przypadku faktycznie chyba musze zaczac sie przyzwyczajać.
Nie wiem jak z tymi luzami podczas jazdy, ja nie mam takiego wrażenia, ale każda z 3 maglownic, które miałem (włącznie z tą w nowym aucie) miała te luzy przy kręceniu lewo prawo. Nie sądzę, żeby regeneracja coś dała. Rozmawiałem też z ASO i nie da się w niej ponoć zmniejszyć luzu
I potwierdzam – słychać też z zewnątrz te stuki przy kręceniu.
Da się do tego przyzwyczaić, dasz radę? Najlepiej jest nie kręcić na postoju Długo mnie ręce świerzbiły, ale w końcu przestałem
PS. na wertepach też nie ma tragedii, to nie tak że wali jak dzikie... tylko delikatnie postukuje przy bardzo wolnej jeździe (np. po kocich łbach). U mnie naprawdę daje popalić tylko na takiej nawierzchni:
...ale na szczęście mało tego na mieście
I potwierdzam – słychać też z zewnątrz te stuki przy kręceniu.
Da się do tego przyzwyczaić, dasz radę? Najlepiej jest nie kręcić na postoju Długo mnie ręce świerzbiły, ale w końcu przestałem
PS. na wertepach też nie ma tragedii, to nie tak że wali jak dzikie... tylko delikatnie postukuje przy bardzo wolnej jeździe (np. po kocich łbach). U mnie naprawdę daje popalić tylko na takiej nawierzchni:
...ale na szczęście mało tego na mieście
Tylko bardziej niz dzwięk stukania przy kręceniu denerwuje mnie ten delikatny luz podczas jazdy. Najpierw zauważyłem ze jest cos dziwnego podczas jazdy a dopiero później zacząłem szukac przyczyni i zauważyłem ten luz nakierownicy i stukanie. Tak więc do stukania sie przyzwyczaje ale denerwuje mnie luz podczas jazdy
Dodam 5 groszy, w mojej GH również stuka cos w kierownicy.
Stukanie wydobywa się podczas uruchomionego silnika (czy tez na wylaczonym silniku, ale trzeba użyć więcej sily) ... kręcąc delikatnie/nie silowo kierownica szybko lewo-prawo, stukanie ewidentnie wydobywa się z glebi ukl. kierowniczego... maglownica? może tak... moze nie, nie wiem.
Smarowanie wielowypustu w kolumnie nie pomaga, stukanie cichnie zanika kompletnie podczas jazdy.
Takie stukanie na postoju kręcąc kierownica j/w byly w poprzednich nazdach GY, TA, GF.... w GH jest ta różnica ze wspomaganie jest elektryczne.
Stukanie wydobywa się podczas uruchomionego silnika (czy tez na wylaczonym silniku, ale trzeba użyć więcej sily) ... kręcąc delikatnie/nie silowo kierownica szybko lewo-prawo, stukanie ewidentnie wydobywa się z glebi ukl. kierowniczego... maglownica? może tak... moze nie, nie wiem.
Smarowanie wielowypustu w kolumnie nie pomaga, stukanie cichnie zanika kompletnie podczas jazdy.
Takie stukanie na postoju kręcąc kierownica j/w byly w poprzednich nazdach GY, TA, GF.... w GH jest ta różnica ze wspomaganie jest elektryczne.
Czyli można powiedzieć że mam identycznie jak Janusz626. Bede musial wybrac sie do ASO. Ale najpierw robie diagnoze na własną rękę. Kuzyn ma warsztat wiec z demontazem maglownicy nie byloby problemu ale nie wiem czy to cos pomoze. A niema możliwości posmarowania smarem molibdenowym tych wszystkich zębatek w maglownicy?? skoro na ten wielopypust w układzie kierowniczym cos pomaga to moze i tutaj ... takie moje gdybanie ......
No to ja wyprzedze szukanie diabla w maglownicy.... wewnątrz jest tulejka przez która wychodzi drążek kierowniczy, sa oczywiscie dwie, te owe tulejki maja średnicę okolo17mm (jeśli dobrze pamiętam).
Ale wybija się tylko jedna ta od strony kierownicy.
Malo tego to ta tulejka jest wciskana od wewnątrz magla i... . nie wiem co dalej.
Tutaj na forum byl link do YT, podobno filmik kręcony u ruskich, tam jest jasno pokazane o co biega.
Przestalem się tym martwic ogólnie mówiąc, to puka tylko jak krecimy szybko kierą lewo-prawo.
Ale wybija się tylko jedna ta od strony kierownicy.
Malo tego to ta tulejka jest wciskana od wewnątrz magla i... . nie wiem co dalej.
Tutaj na forum byl link do YT, podobno filmik kręcony u ruskich, tam jest jasno pokazane o co biega.
Przestalem się tym martwic ogólnie mówiąc, to puka tylko jak krecimy szybko kierą lewo-prawo.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6