
Osoby które nie wiedzą....auta nie rozbiłem ja, niefart, nieuwaga i się stało.
A więc, trochę historii.Xedosa szukałem już od prawie 2tyg, bardziej szukałem budy która do czegoś będzie się nadawała. Niestety przy dzwonieniu w różne miejsca okazywało się że ogłoszenia już nie ważne, a reszta przekraczała moje fundusze jakimi dysponowałem, lecz zaryzykowałem i zadzwoniłem. Po rozmowie ze sprzedającym (15wrze2013) i zadaniu kilku pytań już urwałem z ceny. Zjedliśmy posiłek i w drogę pod Żywiec. Zajechaliśmy na miejsce, wygląd wewnętrzny mnie nie zniechęcił,lecz nie ukrywam,myślałem że będzie trochę lepiej... no i miał być 1996 a już na zdjęciach widziałem że to starszy rocznik. Sprzedający się upierał że to wcześniejszy właściciel wybierał wyposażenie do budy itp....bujać to nie nas....
Otworzyłem machę i odpał....Odpalił od strzału, nie był zagrzany wcześniej... Ooooo agonio jaki syf... Na dzień dobry usłyszałem łożysko napinacza paska osprzętu i wydech, lecz silnik pracował równo, olej....no coment....
Przejażdżka...
ruszyłem tylko kierownicą i usłyszałem puknięcie w prawym kole, oczywiście zwróciłem na to uwagę sprzedającemu, po chwili odezwało się drugie koło... No ok...przejechałem kawałek, nawrotka, rozpędzenie do 25km i 5 bieg...silnik spokojnie pociągnął bez problemu. Wróciłem i jeszcze urwałem 100PLN, sprzedający był nie chętny ale urwał i tak urwałem w sumie 600PLN, tankowanie i powrót do domu.
Dzisiaj zacząłem pierwsze prace nad samochodem, czyli wybebeszanie


Co z ciekawostek, w dowodzie jak i w karcie pojazdu auto jest z 1996, po winie wyszło co innego, więc miałem rację.
Tak tak wiem, domyślam się : Po co kupowałeś takiego gruchota, odpowiadam: lubię grzebać to raz, dwa to jest sama przyjemność dawać koleją szansę samochodowi, z brzydkiego kaczątka w łabędzia i trzy, ten kto zna historię X9 to wie, że coś z tego jeszcze będzie.
Suche fakty:
Producent: Mazda Motor Corporation
Liczba miejsc: 5
Kolor: F6 Coral silver mica
Kolor wnętrza: CA1 Taupe
Wyprodukowano dla: Europa
Kraj przeznaczenia: Niemcy
Miejsce produkcji: Japonia
Data produkcji: 23.04.1992
Model: Xedos 6
Numer nadwozia: CA (pierwsza generacja 01.1992-04.1994gg)
Styl nadwozia: Sedan
Rodzaj napędu: przedni
Pojemność (cc) 1995
Kod KF
Liczba cylindrów: 6 24-zaworowy, DOHC
Moc (KM) 144
Skrzynia: Manualna 5-biegowa
Wyposażenie:
Regulacja wysokości kolumny kierownicy
Wspomaganie kierownicy
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Podgrzewane lusterka
Spoiler na pokrywę bagażnika
Alufelgi Enkei OE MAZDA
Podgrzewane fotele przednie
5 głośników (tak wszystkie działają)
Automatycznie wysuwana antena
Klimatyzacja
Skórzana kierownica
Airbag
Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
Obszyta dźwignia hamulca ręcznego skórą
Skórzana tapicerka (już jej nie ma)
Podgrzewane siedzenia (może będą)
Wspomaganie hamowania (ABS)
Elektryczny szyberdach
Podświetlane oba zamki w klamkach
Podświetlane wszystkie guziki od otwierania szyb
Plany:
Instalacja LPG
Wyczyszczenie środka na cacy.
Wymiana przycisków od sterowania szyb kierowca
zmiana lamp tylnych na FL
kupno alufelg 16' ZXi
sprawdzenie klimy
dołożenie tempomatu (o ile się uda)
halogeny
zastanawiam się nad czarnym grillem
zmiana licznika aby był w milach
Xenon 4300K
stożek
możliwe że wymiana silnika
I jeszcze wiele, wiele więcej, nie sposób tego wszystkiego zliczyć.
Zdjęcia:
Zdjęcia z dzisiaj przed zaczęciem pracy













I tak to się dzisiaj zaczęło:



I tak się skończyło, niestety za szybko robi się ciemno


Podsufitka już zmieniła kolor:

Film z naszych ostatnich przygód:
Pozdrawiam,
Kamil