Nasze przebiegi

Mazda6 2002–2007

Postprzez Kety » 3 wrz 2013, 20:09

stewie_griffin napisał(a):Dzisiaj mam już 10tys. więcej o oby dalej tak samo bezawaryjnie

Widze ze przebieg dosc powazny juz masz :) opowiedz troche o aucie. W jakim jest obecnie stanie? Moj juz ma natrzaskane 280tys i da sie odczuc ze nie jest juz nowy
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez stewie_griffin » 5 wrz 2013, 10:15

Opis stanu auto podzielę na 2 części: silnik, zawieszenie, wnętrze i osobno karoseria.
Pierwsza część dostaje ode mnie ocenę -5. Kompletnie nic się nie dzieje. Z rzeczy jakie musiałem wymienić to jakiś uszczelniacz przy wariatorze, sprzęgło (fabryczne wytrzymało 280k), tarcze, klocki i kompresor klimatyzacji, kable WN i świece. Pozostałe części od nowości. Niedawno byłem na przeglądzie i amortyzatory mają 78% a reszta zawieszenia w stanie idealnym – nic nigdy nie było robione od nowości.
Samochód przejechał 250k km po niemieckich autostradach a teraz już ponad 60k po naszych dziurach i dalej świetnie się trzyma. W wewnątrz zużycie widać tylko na skórzanej gałce zmiany biegów oraz na skórzanej kierownicy – owe zużycie to poprzecierane nici i lekko przetarta wierzchnia część skóry.
Poza tym musiałem wymienić żarniki ksenonów bo jeden zaczął migać i świecić na fioletowo.
Druga część to karoseria – tu niestety jest nieco gorzej ale to częściowo moja wina.
Samochód kupiłem od swojego wujka który lekko przetarł bok auta. Oddałem to do zrobienia ale niestety blacharz i lakiernik okazał się partaczem i nie wygląda to najlepiej ale nie jest też tragicznie. Następną rzeczą są słynne tylne nadkola które zaczęły mi korodować. Do zrobienia także mam klapę bagażnika – cudowni Panowie z ASO Mazda w Niemczech przewiercili blachę żeby przykręcić rejestrację jednocześnie tego w żaden sposób nie zabezpieczając i teraz wygląda to mało ciekawie. Z pozostałych niedogodności to dosyć często zawiesza mi się CD – nawet na oryginalnych płytach potrafi przeskakiwać i wypaliły mi się lampki z podświetlenia panelu do sterowania klimatyzacją – kupiłem już nawet żarówki ale jakoś nie mam kiedy się za to zabrać. Może jeszcze słowo o LPG w aucie. Mam instalację Lovato która sprawdza się bajecznie. Warsztat gazownika widzi mnie tylko na przeglądach okresowych. Spalanie w granicach 11-12l + 0,7l benzyny na 100km. Nie odczuwam spadku mocy czy szarpania. Podsumowując rewelacyjny samochód, ogromna przyjemność z jazdy i w zasadzie bezawaryjny.

Jeszcze sobie przypomniałem, że z usterek padła mi antena od immobilizera oraz klasyka czyli mata do poduszki w fotelu pasażera.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 13:40 przez stewie_griffin, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez Profess » 5 wrz 2013, 11:36

Witam kolegów,

w kwestii przebiegów, można powiedzieć, że 6-ka to jedno z niewielu aut nie do zdarcia, spotkałem już kilka egzemplarzy, które miały przejechane ponad 400 tys. km i w większości były oryginalne. Oczywiście poza wymianą elementów eksploatacyjnych ale i te osiagają ponadprzecietną żywotność.
Gdy prowadziłem serwis samochodów Japońskich miałem klientów, którzy mieli przebiegi pow. 300 tys. km i nie myśleli nawet o sprzedazy, bo ich Mazdy pracowały idealnie :)
W ogłoszeniach natomiast widziałem już egzemplarze o przebiegu nawet 500 tys. km w pełni sprawne.
takie jak te nie są rzadkością:

http://www.mobile.de/pl/marka/mazda/mod ... 60444.html
Wyłączny dystrybutor olejów, środków smarnych i produktów Panolin w Polsce.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2013, 12:42
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136 KM Sport Wagon
"Impression" 2004

Postprzez Viniu » 8 wrz 2013, 22:40

Profess, mam nadzieję, że Twoje spostrzeżenia dotyczą również wersji benzynowych... np. 2.0 LF ;)

A ten z linku za tydzień będzie już miał 170tys.... wystarczy, że trafi do Polski :)
Był Poldżer SLE '90, Polżer Caro'93, była 323 BG '90, był Rover 200 '98, była Octavia '00, był Scenic '04, jest 6 GG '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 15:01
Posty: 111 (0/1)
Skąd: Żagań
Auto: Była 323 BG, była 6 GG LF, jest Peugeot 3008

Postprzez Profess » 11 wrz 2013, 11:46

Co prawda nie spotkałem akurat szóstek benzynowych z przebiegiem wyższym niż okolice 300 tys. km ale sądzę, że bez trudu są w stanie robić również pół mln km. Ci których znam tylko "eksploatowali" i nic więcej, zdarzył się zatarty mechanizm ham. ręcznego w krajowej 6-ce ale nie pamiętam innych problemów.

Mazda 6 – benzynowa w teście długodystansowym zrobiła 100 tys. km i była w idealnym stanie, więc jesli jest prawidłowo eksploatowana, to nie powinno być problemów przez kolejne set tysięcy.

To prawda, takie igły trafiają do Polski.
Ostatnio edytowano 11 wrz 2013, 19:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Wyłączny dystrybutor olejów, środków smarnych i produktów Panolin w Polsce.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2013, 12:42
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136 KM Sport Wagon
"Impression" 2004

Postprzez jarek999 » 25 paź 2013, 19:37

u mnie taki
Załączniki
20131011_190407.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez piterix » 16 lis 2013, 10:06

Moja 2007 rok, 1.8 benzyna – przebieg ok. 77 000. I chyba faktycznie taki ma, opony fabryczne, wycieraczki itp. fabryczne i widać, że gdzieś długo stał nie używany... Zastały się łożyska, przyrdzewiały oryginalne pierwsze tarcze itp. szczegóły świadczące o długim staniu...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez Marine_4000 » 28 lis 2013, 20:57

Takie tam :D
Załączniki
IMG_20131015_185244.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Quattro » 5 gru 2013, 10:48

U mnie jest właśnie 269 000km :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2006, 13:00
Posty: 264 (0/3)
Skąd: Toruń
Auto: 6; 100(NX); 132; 190; Sunny ;)

Postprzez Kacperski » 5 gru 2013, 11:36

U mnie wlasnie wybija 147 000
Wszystko sprawne, nie puka, nie stuka, nie trzeszczy, nie skrzypi. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2013, 19:51
Posty: 29
Skąd: SZCZECIN/BERLIN
Auto: M6,2002,2.3 16V 166 PS, GG/GY

Postprzez petro » 5 gru 2013, 11:48

Marine_4000 napisał(a):Takie tam :D

Pamiętam jeszcze niedawno taki wynik w mojej Mazdusi. :) Teraz juz jest ponad 140 tys.

wydziargane na petorowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez Marine_4000 » 5 gru 2013, 13:02

No moja też łyka kolejne bezawaryjne kilometry :)
Ale niestety mimo ładnego przebiegu już muszę zacząć walczyć z rudą. Życie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Lemoniadowy » 9 gru 2013, 21:29

Obrazek

Niestety pechowy przebieg <płacze> (wymiana silnika)
(:Przed kupnem Mazdy zapoznaj się z instrukcja obsługi dołączona do każdego modelu, bądź skonsultuj się z lekarzem lub mazdowiczem, gdyż każda Mazda niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu życiu,psychice lub zdrowiu. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 19:17
Posty: 215 (10/3)
Skąd: Kraśnik/Antwerpia
Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326

Jest BMW 525D F10

Postprzez misiek89 » 9 gru 2013, 21:40

Nie dało rady naprawić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Lemoniadowy » 9 gru 2013, 21:54

Nie znam się za bardzo ,a mechanik mówił ze się nie da bo panewki się obróciły na pierwszym i czwartym tłoku
(:Przed kupnem Mazdy zapoznaj się z instrukcja obsługi dołączona do każdego modelu, bądź skonsultuj się z lekarzem lub mazdowiczem, gdyż każda Mazda niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu życiu,psychice lub zdrowiu. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 19:17
Posty: 215 (10/3)
Skąd: Kraśnik/Antwerpia
Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326

Jest BMW 525D F10

Postprzez zigu18 » 10 gru 2013, 01:22

A co było tego przyczyną, brak smarowania ?

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez bieski » 10 gru 2013, 01:38

Podkładek nie wymieniałeś pod wtryskami nie?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Lemoniadowy » 10 gru 2013, 03:16

zigu18 napisał(a):A co było tego przyczyną, brak smarowania ?

Mechanik powiedział mi ze go ktoś strasznie katował :(
a jak czyścił mi smoka to nie były opyłki tylko okruchy jak po krojeniu chleba, nikt nie czyścił go od nowości <płacze>

bieski napisał(a):Podkładek nie wymieniałeś pod wtryskami nie?

jedynie co to wymieniłem pasek rozrządu pompa wody,filtry,oleje i smoka przeczyściłem a podkładek nie wymieniałem nawet o tym smoku bym nie wiedział jak by mi mechanik nie powiedział
(:Przed kupnem Mazdy zapoznaj się z instrukcja obsługi dołączona do każdego modelu, bądź skonsultuj się z lekarzem lub mazdowiczem, gdyż każda Mazda niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu życiu,psychice lub zdrowiu. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 19:17
Posty: 215 (10/3)
Skąd: Kraśnik/Antwerpia
Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326

Jest BMW 525D F10

Postprzez Marine_4000 » 10 gru 2013, 10:21

Czyli znów kłania się brak dobrego serwisowania, a nie awaryjność auta sama w sobie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Kety » 10 gru 2013, 11:21

Z drugiej strony jak moze zatrzec sie silnik przy tak niskim przebiegu?
U mnie byly wymienione po raz pierwszy przy przebiegu 240tys (oryginalne kwiatuszki)...i smok byl nawet czysty.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6