Włączanie się klaksonu podczas hamowania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dracena » 21 lip 2013, 13:12

Witam,

mam mały problem dzisiaj pojawił się po pierwszy raz. Przy mocnym hamowaniu (dociskaniu hamulca do "dechy" ) włącza się klakson. Przy delikatnym hamowaniu problemu nie ma. Światła stopu, kierunki, stop, sam klakson działa normalnie. Miał ktoś podobny problem albo wie gdzie szukać przyczyny tego zjawiska. Przeglądałam schematy ale nie zauważyłam żadnego bezpiecznika od klaksonu.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2012, 21:37
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lip 2013, 21:51

Jest bezpiecznik od klaksonu :)
Fakt – są to zupełnie osobne obwody, które nie powinny mieć wpływu na siebie.
Problemem szybciej może być jakiś przetarty kabelek, który zwiera się np. do masy jak depniesz mocniej po hamulcach. Zapewne na postoju nawet jak wciśniesz hamulec do oporu to klakson zapewne nie właczy sie ;)
Najprościej poruszać kablami pod kierownicą (pod osłoną!) i może coś się uda namierzyć.
Doraźnie ... można wyjąć bezpiecznik od klaksonu ;)

Popatrz tutaj: Schemat bezpieczników i kontrolek

Powodzenia!

A temat przenoszę do działu "Nadwozie"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dracena » 1 wrz 2013, 20:40

Znowu mnie nie było sporo na forum :)

Po pierwsze dziękuje za schemat, wyciągnęłam bezpiecznik i tak jeżdżę ;). Jak się okazało to problem jest z taką gąbką, która ma za zadanie po naciśnięciu klaksonu odbić go z powrotem. Gąbka jest tak "sparciała", że klakson podczas hamowania sam "dawał sygnał". Gdzie można zakupić taką gąbkę? Ma znaczenie z jakiego materiału jest wykonana?
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2012, 21:37
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG

Postprzez Przemek323c » 1 wrz 2013, 21:40

Masz airbag w kierownicy ?
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 1 wrz 2013, 21:48

Dracena – kup drugą kierownicę i nie kombinuj z wymianą tej gąbki bo tak chyba będzie najłatwiej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dracena » 2 wrz 2013, 08:03

Przemek323c –> brak Airbaga
Marek 161BD081 –> czyli nikt jeszcze tego nie wymieniał ;) to zacznę się rozglądać za nową kierownicą.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2012, 21:37
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG

Postprzez Przemek323c » 2 wrz 2013, 11:43

Mialem taki sam problem w 323c. Odgialem blaszke i byl spokoj. Material gabki raczej nie ma znaczenia (byle nie przewodzaca prad), skupilbym sie bardziej na podobnej sprezystosci.
Przemek323c
 

Postprzez Dracena » 3 wrz 2013, 21:16

Tylko tam brak blaszek i sprężynek. Wygląda tak jakby ta gąbka odpowiadała za "mechanizm". W tej gąbce są wycięte otwory dla styków i to ona pracuje. Tak przynajmniej mnie się wydaje i tylko to dostrzegłam.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2012, 21:37
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG

Postprzez Przemek323c » 3 wrz 2013, 21:40

W takim razie zostaje wymiana gabki na inna ktora bedzie wystarczajaco sprezysta lub wymiana kierownicy.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323