Witam,
mam mały problem dzisiaj pojawił się po pierwszy raz. Przy mocnym hamowaniu (dociskaniu hamulca do "dechy" ) włącza się klakson. Przy delikatnym hamowaniu problemu nie ma. Światła stopu, kierunki, stop, sam klakson działa normalnie. Miał ktoś podobny problem albo wie gdzie szukać przyczyny tego zjawiska. Przeglądałam schematy ale nie zauważyłam żadnego bezpiecznika od klaksonu.
Włączanie się klaksonu podczas hamowania.
Strona 1 z 1
Jest bezpiecznik od klaksonu 
Fakt – są to zupełnie osobne obwody, które nie powinny mieć wpływu na siebie.
Problemem szybciej może być jakiś przetarty kabelek, który zwiera się np. do masy jak depniesz mocniej po hamulcach. Zapewne na postoju nawet jak wciśniesz hamulec do oporu to klakson zapewne nie właczy sie
Najprościej poruszać kablami pod kierownicą (pod osłoną!) i może coś się uda namierzyć.
Doraźnie ... można wyjąć bezpiecznik od klaksonu
Popatrz tutaj: Schemat bezpieczników i kontrolek
Powodzenia!
A temat przenoszę do działu "Nadwozie"
Fakt – są to zupełnie osobne obwody, które nie powinny mieć wpływu na siebie.
Problemem szybciej może być jakiś przetarty kabelek, który zwiera się np. do masy jak depniesz mocniej po hamulcach. Zapewne na postoju nawet jak wciśniesz hamulec do oporu to klakson zapewne nie właczy sie
Najprościej poruszać kablami pod kierownicą (pod osłoną!) i może coś się uda namierzyć.
Doraźnie ... można wyjąć bezpiecznik od klaksonu
Popatrz tutaj: Schemat bezpieczników i kontrolek
Powodzenia!
A temat przenoszę do działu "Nadwozie"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Znowu mnie nie było sporo na forum 
Po pierwsze dziękuje za schemat, wyciągnęłam bezpiecznik i tak jeżdżę
. Jak się okazało to problem jest z taką gąbką, która ma za zadanie po naciśnięciu klaksonu odbić go z powrotem. Gąbka jest tak "sparciała", że klakson podczas hamowania sam "dawał sygnał". Gdzie można zakupić taką gąbkę? Ma znaczenie z jakiego materiału jest wykonana?
Po pierwsze dziękuje za schemat, wyciągnęłam bezpiecznik i tak jeżdżę
- Od: 31 lip 2012, 21:37
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG
Dracena – kup drugą kierownicę i nie kombinuj z wymianą tej gąbki bo tak chyba będzie najłatwiej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mialem taki sam problem w 323c. Odgialem blaszke i byl spokoj. Material gabki raczej nie ma znaczenia (byle nie przewodzaca prad), skupilbym sie bardziej na podobnej sprezystosci.
-
Przemek323c
Tylko tam brak blaszek i sprężynek. Wygląda tak jakby ta gąbka odpowiadała za "mechanizm". W tej gąbce są wycięte otwory dla styków i to ona pracuje. Tak przynajmniej mnie się wydaje i tylko to dostrzegłam.
- Od: 31 lip 2012, 21:37
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f, silnik 1,5 benzyna + LPG
W takim razie zostaje wymiana gabki na inna ktora bedzie wystarczajaco sprezysta lub wymiana kierownicy.
-
Przemek323c
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości