Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi
Właśnie ja mam sportowe seryjne zawieszenie, twardościowo jest idealnie, lecz jedynie jest zbyt duży prześwit. Co powiecie na temat przycięcia sprężyn?
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
Jedna z największych głupot jakie można zrobić przy samochodzie.
Buuu... Mazdy już nie ma...
dawid075321 napisał(a):Właśnie ja mam sportowe seryjne zawieszenie, twardościowo jest idealnie, lecz jedynie jest zbyt duży prześwit. Co powiecie na temat przycięcia sprężyn?
Po przycięciu trzeba byłoby je chyba podgiąć do kielicha żeby się ładnie układały. Gdybym miał drugi komplet takich sprężyn to może bym spróbował a tak to za duże ryzyko że coś nie wypali. Bo przecież skracając je zmniejszasz siłę ich odbić czyli już przy mniejszym obciażeniu może Ci dobijać do odbojników
NO RULES JUST RACING
- Od: 18 mar 2008, 00:11
- Posty: 81
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi
Potrzebuję pomocy o ile obniżają te springi ? Stawiam na 40mm, ale poczekam na waszą odpowiedz . Aha miałby ktoś fotkę jak wyglądają te springi przy BA .
http://allegro.pl/mazda-323f-sprezyny-s ... 84857.html

Czy ktoś wie może czy sprężyny obniżające dostępne w ASO jako "zestaw obniżający zawieszenie Eibach" różni się od Eibach Pro Kit od producenta czymkolwiek poza kolorem (w ASO niebieskie, u producenta Czarne)?
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
wilusjdm napisał(a):Potrzebuję pomocy o ile obniżają te springi ? Stawiam na 40mm, ale poczekam na waszą odpowiedz . Aha miałby ktoś fotkę jak wyglądają te springi przy BA .http://allegro.pl/mazda-323f-sprezyny-s ... 84857.html
To sa sprezyny ktorej ja sprzedalem. tak mi sie wydaje. Ale patrzac na rocznik i stan w jakim sa wwyglada ze to te same.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
to sa -65mm przod i tyl -40mm, luknij na foto u Bartq jak jego Cetka stoi i wszystko wiesz:) dzisiaj postaram sie dorwac kolege wiem ze mial foto jak ja oblewalismy
bylo nisko 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ale ja to wiem:) drugich takich nie bylo, takze napewno to sa te co jak mialem na aucie:) ale najelepiej zapytac sprzedajacego co to jest:) ale wydaje mi sie na 99.9% ze to jest to co mialem u siebie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Ale ja to wiem:) drugich takich nie bylo, takze napewno to sa te co jak mialem na aucie:) ale najelepiej zapytac sprzedajacego co to jest:) ale wydaje mi sie na 99.9% ze to jest to co mialem u siebie.
Tego nie neguje, neguje tylko podawane obniżenie, bo nigdzie w sieci nie ma śladu po takich sprężynach H&R, chyba że na jakimś etapie ktoś je sobie uciął o zwój
zemoj napisał(a):Sprężyny te są -35mm/-35mm. Sprawdzone po numerze sprężyn.
Dokładnie takie
I na dodatek jak miru pisze stare złomy nie warte nawet 50zł... oczywiście nowe H&R jak najbardziej godne polecenia
Panowie,
Chcialbym do siebie zalozyc jakies sprezyny (najchetniej eibach, bo juz mialem kiedys; ew. h&r, b&g) i spotkalem sie z tym, ze pasuja do wszystkich modeli poza 4WS. Czy sa jakies przeciwwskazania do montowania sztywniejszych sprezyn w samochodzie wyposazonym w system 4WS. Z punktu widzenia zawieszenia nie powinno byc roznicy miedzy 2WS a 4WS, czy sie myle?
I drugie pytanie, czy do tych sprezyn (zalozmy eibach) montowac regulowane amortyzatory czy raczej zwykle? Regulacja to fajny bajer, zwlaszcza jesli mozna to troche zautomatyzowac, ale zastanawiam sie czy amortyzatory beda w pelni funkcjonalne przy sztywnej sprezynie.
Pozdrawiam,
voytecku.
Chcialbym do siebie zalozyc jakies sprezyny (najchetniej eibach, bo juz mialem kiedys; ew. h&r, b&g) i spotkalem sie z tym, ze pasuja do wszystkich modeli poza 4WS. Czy sa jakies przeciwwskazania do montowania sztywniejszych sprezyn w samochodzie wyposazonym w system 4WS. Z punktu widzenia zawieszenia nie powinno byc roznicy miedzy 2WS a 4WS, czy sie myle?
I drugie pytanie, czy do tych sprezyn (zalozmy eibach) montowac regulowane amortyzatory czy raczej zwykle? Regulacja to fajny bajer, zwlaszcza jesli mozna to troche zautomatyzowac, ale zastanawiam sie czy amortyzatory beda w pelni funkcjonalne przy sztywnej sprezynie.
Pozdrawiam,
voytecku.
Ile waży mniej więcej osprzęt systemu 4WS? Być może chodzi o nacisk osi? W autach z LPG też np. producenci nie zalecają montowania sprężyn obniżających ze względu na dotatkową masę instalacji... Innych przeciwskazań chyba nie ma
Jeśli auto nie będzie służyć wyczynowo – a z tego co się domyślam to nie – to moim zdaniem regulowane amory (rozumiem, że chodzi o regulację sztywności, a nie o gwint?), nie mają zbytnio sensu.
pozdr

Jeśli auto nie będzie służyć wyczynowo – a z tego co się domyślam to nie – to moim zdaniem regulowane amory (rozumiem, że chodzi o regulację sztywności, a nie o gwint?), nie mają zbytnio sensu.
pozdr
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Tylny mechanizm da rade podniesc jedna reka
To nie jest cos bardzo ciezkiego. Gwint odpada, bo z tylu musza sie krecic kola, a jak sie domyslam w gwincie wszystko jest na sztywno. Mialem na mysli regulowane amorki tokico illumina, lubie czasem dynamiczniej pokonywac zakrety, a 4WS sam zacheca do tego i z usztywnionym zawieszeniem to wielka frajda 
Pozdrawiam,
voytecku.
Pozdrawiam,
voytecku.
Już na ori wysokości jest dobra zabawa 
Voytecku ile cm myślisz go dać w dół? Ja stwierdziłem, że 3,5cm będzie dobrze przy 4WS ale się mogę mylić.
Voytecku ile cm myślisz go dać w dół? Ja stwierdziłem, że 3,5cm będzie dobrze przy 4WS ale się mogę mylić.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje