Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez dawid075321 » 10 sie 2013, 16:05

Właśnie ja mam sportowe seryjne zawieszenie, twardościowo jest idealnie, lecz jedynie jest zbyt duży prześwit. Co powiecie na temat przycięcia sprężyn?
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2012, 12:20
Posty: 196
Skąd: Ozimek / Opole
Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523

Postprzez MX6-CZARNY » 10 sie 2013, 16:22

Jedna z największych głupot jakie można zrobić przy samochodzie.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez aaemek » 11 sie 2013, 01:17

dawid075321 napisał(a):Właśnie ja mam sportowe seryjne zawieszenie, twardościowo jest idealnie, lecz jedynie jest zbyt duży prześwit. Co powiecie na temat przycięcia sprężyn?

Po przycięciu trzeba byłoby je chyba podgiąć do kielicha żeby się ładnie układały. Gdybym miał drugi komplet takich sprężyn to może bym spróbował a tak to za duże ryzyko że coś nie wypali. Bo przecież skracając je zmniejszasz siłę ich odbić czyli już przy mniejszym obciażeniu może Ci dobijać do odbojników :|
NO RULES JUST RACING
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 00:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez wilusjdm » 11 sie 2013, 12:12

Potrzebuję pomocy o ile obniżają te springi ? Stawiam na 40mm, ale poczekam na waszą odpowiedz . Aha miałby ktoś fotkę jak wyglądają te springi przy BA .
http://allegro.pl/mazda-323f-sprezyny-s ... 84857.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez zemoj » 26 sie 2013, 16:03

Czy ktoś wie może czy sprężyny obniżające dostępne w ASO jako "zestaw obniżający zawieszenie Eibach" różni się od Eibach Pro Kit od producenta czymkolwiek poza kolorem (w ASO niebieskie, u producenta Czarne)?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez rafał88 » 26 sie 2013, 20:38

wilusjdm napisał(a):Potrzebuję pomocy o ile obniżają te springi ? Stawiam na 40mm, ale poczekam na waszą odpowiedz . Aha miałby ktoś fotkę jak wyglądają te springi przy BA .
http://allegro.pl/mazda-323f-sprezyny-s ... 84857.html


To sa sprezyny ktorej ja sprzedalem. tak mi sie wydaje. Ale patrzac na rocznik i stan w jakim sa wwyglada ze to te same.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilusjdm » 26 sie 2013, 22:59

A jak z opuszczeniem auta -40 ? Może jakąś fotkę posiadasz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez rafał88 » 27 sie 2013, 07:27

to sa -65mm przod i tyl -40mm, luknij na foto u Bartq jak jego Cetka stoi i wszystko wiesz:) dzisiaj postaram sie dorwac kolege wiem ze mial foto jak ja oblewalismy :P bylo nisko :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 27 sie 2013, 15:54

Stare złomy, lepiej dołozyc i kupic nowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Bartg » 27 sie 2013, 16:37

Poza tym nikomu nie udało się znaleźć, że to rzeczywiście -65mm ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 28 sie 2013, 07:41

Ale ja to wiem:) drugich takich nie bylo, takze napewno to sa te co jak mialem na aucie:) ale najelepiej zapytac sprzedajacego co to jest:) ale wydaje mi sie na 99.9% ze to jest to co mialem u siebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zemoj » 28 sie 2013, 07:51

Sprężyny te są -35mm/-35mm. Sprawdzone po numerze sprężyn.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Bartg » 28 sie 2013, 10:24

arafal21 napisał(a):Ale ja to wiem:) drugich takich nie bylo, takze napewno to sa te co jak mialem na aucie:) ale najelepiej zapytac sprzedajacego co to jest:) ale wydaje mi sie na 99.9% ze to jest to co mialem u siebie.


Tego nie neguje, neguje tylko podawane obniżenie, bo nigdzie w sieci nie ma śladu po takich sprężynach H&R, chyba że na jakimś etapie ktoś je sobie uciął o zwój ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 28 sie 2013, 18:20

hmm, no tego nie wiem. ja jak mialem montawalem bez problemu i nie bylo sladu po cieciu:) niech ktos kupi sie dowiemy :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JapanBA » 29 sie 2013, 14:12

zemoj napisał(a):Sprężyny te są -35mm/-35mm. Sprawdzone po numerze sprężyn.


Dokładnie takie ;)
I na dodatek jak miru pisze stare złomy nie warte nawet 50zł... oczywiście nowe H&R jak najbardziej godne polecenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez voytecku » 1 wrz 2013, 21:23

Panowie,
Chcialbym do siebie zalozyc jakies sprezyny (najchetniej eibach, bo juz mialem kiedys; ew. h&r, b&g) i spotkalem sie z tym, ze pasuja do wszystkich modeli poza 4WS. Czy sa jakies przeciwwskazania do montowania sztywniejszych sprezyn w samochodzie wyposazonym w system 4WS. Z punktu widzenia zawieszenia nie powinno byc roznicy miedzy 2WS a 4WS, czy sie myle?

I drugie pytanie, czy do tych sprezyn (zalozmy eibach) montowac regulowane amortyzatory czy raczej zwykle? Regulacja to fajny bajer, zwlaszcza jesli mozna to troche zautomatyzowac, ale zastanawiam sie czy amortyzatory beda w pelni funkcjonalne przy sztywnej sprezynie.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez zemoj » 1 wrz 2013, 21:33

Ile waży mniej więcej osprzęt systemu 4WS? Być może chodzi o nacisk osi? W autach z LPG też np. producenci nie zalecają montowania sprężyn obniżających ze względu na dotatkową masę instalacji... Innych przeciwskazań chyba nie ma <co?>
Jeśli auto nie będzie służyć wyczynowo – a z tego co się domyślam to nie – to moim zdaniem regulowane amory (rozumiem, że chodzi o regulację sztywności, a nie o gwint?), nie mają zbytnio sensu.
pozdr :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez voytecku » 1 wrz 2013, 21:59

Tylny mechanizm da rade podniesc jedna reka :) To nie jest cos bardzo ciezkiego. Gwint odpada, bo z tylu musza sie krecic kola, a jak sie domyslam w gwincie wszystko jest na sztywno. Mialem na mysli regulowane amorki tokico illumina, lubie czasem dynamiczniej pokonywac zakrety, a 4WS sam zacheca do tego i z usztywnionym zawieszeniem to wielka frajda :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez MX6-CZARNY » 2 wrz 2013, 06:49

Już na ori wysokości jest dobra zabawa ;)

Voytecku ile cm myślisz go dać w dół? Ja stwierdziłem, że 3,5cm będzie dobrze przy 4WS ale się mogę mylić.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez adis555 » 2 wrz 2013, 07:40

W 4 ws masz inne amortyzatory i inne sprężyny w serii. Więc europejskie obniżające sprężyny mogą niepasowac.

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje