[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Marcin » 29 sie 2013, 11:15

Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Sprawdzałem miernikiem i w gniazdku nie ma prądu :| albo źle sprawdzam.
Bardzo się przydał skan z manuala. Dziękuję jeszcze raz <spoko>
Chyba czeka mnie rozbiórka tunelu bo szyby i radio działają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Scania » 29 sie 2013, 19:31

skoro nie ma prądu to spróbuj zdjąć tylko ten plastik pokrywający środkową kolumnę i sprawdzić czy są wszystkie kabelki doprowadzone do zapalniczki, czy jest skręcona etc. może któryś nie łączyć. może tez być któraś kostka wypięta ;)
jakbyś coś jeszcze z manuala potrzebował czy cuś to wal.

Dopisano 29 sie 2013, 21:15:

Setritus napisał(a):Panowie dostrzegłem dziś dziwne objawy, przy ruszaniu na poziomie ok 1800 obrotów (i na 1 i na 2 biegu), kiedy sprzęgło jest już całkowicie puszczone jest nagłe zdławienie silnika, dokładnie tak jakby brakowało paliwa. Tego jest natomiast pełen zbiornik.
Po swapie na KL silniczek pracował idealnie, zaczelo sie coś dziać chyba wczoraj, dziś juz bardzo wyraźnie... :(


hmmm... filtr paliwa, powietrza sprawne? pompa paliwa? świece(słaba iskra) ?
próbowałeś furę "przegonić" trochę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez sebek-71 » 29 sie 2013, 21:25

Setritus napisał(a):Panowie dostrzegłem dziś dziwne objawy, przy ruszaniu na poziomie ok 1800 obrotów (i na 1 i na 2 biegu), kiedy sprzęgło jest już całkowicie puszczone jest nagłe zdławienie silnika, dokładnie tak jakby brakowało paliwa. Tego jest natomiast pełen zbiornik.
Po swapie na KL silniczek pracował idealnie, zaczelo sie coś dziać chyba wczoraj, dziś juz bardzo wyraźnie... :(

Ja stawiam na cuś z prądem(iskrą) kable, świece, aparat...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez MazdaKF11 » 29 sie 2013, 21:37

sebek-71 napisał(a):
Setritus napisał(a):Panowie dostrzegłem dziś dziwne objawy, przy ruszaniu na poziomie ok 1800 obrotów (i na 1 i na 2 biegu), kiedy sprzęgło jest już całkowicie puszczone jest nagłe zdławienie silnika, dokładnie tak jakby brakowało paliwa. Tego jest natomiast pełen zbiornik.
Po swapie na KL silniczek pracował idealnie, zaczelo sie coś dziać chyba wczoraj, dziś juz bardzo wyraźnie... :(

Ja stawiam na cuś z prądem(iskrą) kable, świece, aparat...


Może być też cewka zapłonowa mój znajomy tak miał w KF że cewka dawała że tak powiem za słąbą iskre

Dopisano 29 sie 2013, 21:43:

a na biegu jałowym jak wkręca sie w obroty ?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez Scania » 30 sie 2013, 00:14

U mnie w colcie jak cewka zapłonowa poszła to nie mogłem fury wgl odpalić, iskra była ale za słaba i ch* dupa zimna :|

Dopisano 30 sie 2013, 00:17:

chociaż np. wilgoć w kopułce aparatu powodowała spadki mocy i dławienie się silnika. też stawiałbym na zapłon.
może coś z kablami WN? nie są poparciałe ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez AGADAR » 30 sie 2013, 00:25

Ktoś zalewał Xeda olejem firmy AMSOIL?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez kamil6423 » 31 sie 2013, 19:01

Panowie, jest jakiś bezpiecznik od sterowania szybami? I gdzie się znajduje, bo nie mam opisu w kabinie. Nie działa mi żadna szyba, zarówno ze sterowania od kierowcy jak i indywidualnego każdej z szyb :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez Setritus » 31 sie 2013, 22:31

sebek-71 napisał(a):Ja stawiam na cuś z prądem(iskrą) kable, świece, aparat...

Hm nie wygląda mi to na słabą iskre, zawsze ma to miejsce na obrotach ok 1500-1800, pierwszy i drugi bieg. Czy takie są objawy słabej iskry? Gwałtowny spadek mocy miedzy powiedzmy 1800 a 2000 obr, potem szarpnie do przodu i jedzie dalej jak trzeba.
MazdaKF11 napisał(a):a na biegu jałowym jak wkręca sie w obroty ?

Na luzie chodzi bardzo ładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Crenshaw » 31 sie 2013, 22:32

a odczytywałeś błędy z komputera? może jakaś sonda Ci padła?
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Setritus » 31 sie 2013, 22:37

Odczytywałem, jedynie błąd 25 (nie mam pojecia co to)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Crenshaw » 31 sie 2013, 22:40

25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
też nie wiem co to ale może ktoś będzie wiedział, może właśnie przez ten błąd masz te problemy
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Scania » 1 wrz 2013, 01:15

spróbuj odłączyć klemę ujemną na 10 minut i przy wyłączonej klemie wcisnąć i przytrzymać na 10 sekund pedał hamulca. powinny się zresetować błędy (tak bynajmniej jest u mnie w automacie). powinno jeszcze raz nanieść ten błąd, lub mu przejść.
może masz któryś wąż podciśnienia niewpięty/zapchany? ja przy zdejmowaniu kolektora wiele tych drobnych kanalików miałem kompletnie zatkanych... aż cud że fura działała...

kamil6423 napisał(a):Panowie, jest jakiś bezpiecznik od sterowania szybami? I gdzie się znajduje, bo nie mam opisu w kabinie. Nie działa mi żadna szyba, zarówno ze sterowania od kierowcy jak i indywidualnego każdej z szyb :(


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Piotr_ » 1 wrz 2013, 09:34

Setritus jeżeli chodzi o zaciski to polecam kupić od szóstki.
ziomek od nas kupił cały komplet z tarczami i klockami za 120 zł i jest mega zadowolony :P
co do skrzyni od kf-a to pasuje beż żadnych problemów <spoko> zamontuj jeszcze zamach od kf-a bo od kl-a to straszny klamot,autko będzie się dużo lepiej zbierać od startu <diabełek>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez radar88 » 1 wrz 2013, 13:18

Pany czy zbiornik PB ma korek spustowy ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Piotr_ » 1 wrz 2013, 13:54

radar88 napisał(a):Pany czy zbiornik PB ma korek spustowy ??


z tego co kojarzę to nie ma w xedosie
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez radar88 » 1 wrz 2013, 13:56

Czyli gwóźdź i młotek pomoże ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Piotr_ » 1 wrz 2013, 14:42

radar88 napisał(a):Czyli gwóźdź i młotek pomoże ??


Z pewnością tak <lol>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez radar88 » 1 wrz 2013, 18:16

rzeczowa odpowiedź <lol> Muszę jakoś PB spuścić i nie wiem jak to ugryźć a nie chce mi się cackać....
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Setritus » 1 wrz 2013, 18:25

Hm u mnie korek spustowy był na 100%, pod warstwą gumowej ochrony antykorozyjnej, mniej wiecej na środku zbiornika. A jak nie to zawsze pozna założyć na filtr paliwa kawałek rurki, dać koniec niżej niż bak żeby gwaritacja zrobiła reszte ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Siw-y » 1 wrz 2013, 19:31

Jak silnik odpala to elektryka działa.
Przedłóż wąż paliwowy z okolicy wtrysków i załącz pompę paliwa ze złącza diagnostycznego [F/P + GND].
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6