Czy to jest typowy objaw zużycia się koła dwumasowego?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez LosAmigos » 1 wrz 2013, 12:40

1. Po włączeniu silnika obroty wskakują na 2200, po jakimś czasie spadają do ok 900 obr./min.

2. (na benzynie) Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub po prostu po włączeniu sprzęgła obroty falują (od 500 do 1500, silnik już jakby miał zaraz się udławić i zgasnąć, jednak wskazówka obrotomierza odbija od 0 obr/min i po chwili zatrzymuj się w okolice 900obr./min. i auto nie gaśnie w ogóle).

(2a) (na gazie – instalacja brc) przy dojeżdżaniu do skrzyżowania silnik gaśnie – obroty spadają do 0. Występują momenty (przyzwyczajenie ze starego innego auta na gaz), że silnik nie gaśnie gdy sprzęgło włączane jest już w ostatniej chwili tuż przed zmianą biegu lub gdy wiem, że zaraz trzeba się zatrzymać. Przyprawia to o gęsią skórkę pasażerów obok, ale nie ma innej opcji – za każdym razem jak jedziemy np. 30km/h i dojeżdżamy do skrzyżowania i włączam sprzędło to wskazówka obrotomierza ląduje na 0 i auto gaśnie...

3. Na benzynce i na gazie z silnika wydobywa się metaliczny dźwięk, jakby stukanie w równych odstępach czasu (co jakieś 5, 10 sekund lub nawet rzadziej). W tym momencie obroty delikatnie falują, spadają do 600obt./min. (w momencie stukania, obroty spadają). Dzieje się to na postoju, na włączonym silniku – dźwięk jest wyczuwalny przy podniesionej masce itd.

4. Przy starcie i jeździe na "1" pojawia się "dudłanie" – następnie przy próbie włączenia "2" tzn. po włączeniu sprzęgła pojawia się (nazwę to) "efekt studni" – silnik nie gaśnie, ale auto jakby miało się zaraz samo zatrzymać.

5. Generalnie, przy zmianie biegów z 1 na 2 pojawia się jakby czkawka, szarpanie (a pisałem już w innym wątku, że ta kwestię już opanowałem..).

6. Kilka razy miałem problem z włączeniem pierwszego biegu – stoję na światłach, nagle mam zielone i już chcę ruszyć a tu lipa, nie mogę włączyć "1"...Po dłuższej szarpaninie ze skrzynią, jedynka wchodzi...

7. Przy jeździe na "5" (przy ok 100/110 km/h) i przy delikatnym naciskaniu na pedał gazu, ze skrzyni/z silnik wydobywa się jakby świst, taki niski,cichy dźwięk jakby pisk (miałem kiedyś podobny przypadek w ibizie i też na piątym biegu – wtedy mechanik mówił, że powoli sprzęgło "pada").

Jak na razie tyle co mi do głowy przychodzi...Bo głowa mi puchnie <glupek2>
Auto kupiłem niedawno, przejechałem niespełna 1500km i tutaj jakieś takie dziwne rzeczy się pojawiają...Auto kupione z komisu. Proszę Was o podpowiedzi co to może być, bo każdy mechanik mówi co innego (od sondy lambda, niska kompresja na cylindrach od 6,5 do 7 bara-tak mówił gazownik, po właśnie dwumas-tak mówił mechanik). Postaram się jeszcze dziś wkleić załącznik z wydruku z komputera od gazownika.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Grucha » 1 wrz 2013, 14:21

Poproś go o odczyt LFTR – chodzi o skład mieszanki

Pozdr
Grucha
 

Postprzez LosAmigos » 1 wrz 2013, 20:57

Skan jaki dostałem od gazownika (gościo był w aso w mazda wawa).

Dopisano 1 wrz 2013, 20:59:

Grucha napisał(a):Poproś go o odczyt LFTR – chodzi o skład mieszanki


Chodzi o gazownika, czy o mechanika ?

ps.
tuż przed zakupem był wymieniany rozrząd – na pewno łańcuch! Mechanik wiedział, że dwumas jaki jest w aucie jest "lewy"...
Załączniki
skan z testu - aso.m..jpg
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Grucha » 2 wrz 2013, 08:56

Lambda jest uwalona z tego co widać
Grucha
 

Postprzez Pawko_6 » 2 wrz 2013, 11:21

LosAmigos napisał(a):niska kompresja na cylindrach od 6,5 do 7 bara

To jest kluczowe, jeżeli to prawda, to jak ten silnik ma pracować normalnie? Pracuje nierówno i wychodzą herezje na sondzie. W najlepszym wypadku ma podpalone zawory i głowicę do remontu. Musisz to po prostu potwierdzić.
Rozpadający się dwumas, to temat odrębny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez LosAmigos » 4 wrz 2013, 09:22

Czy ktoś mógłby mi polecić dobrego mechanika w wawce, u którego naprawiał już dwumas?

Ps.
Mam do Was ważne pytanie czy takim autkiem w ogóle można jeździć?
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Pawko_6 » 4 wrz 2013, 15:41

Jeśli faktycznie masz słabe sprężanie co radzę sprawdzić jeszcze w innym warsztacie, i jest ono spowodowane wypalonymi zaworami, istnieje ryzyko że któryś z nich np. się odłamie i wpadnie do cylindra i zrobi masakrę.
A próbowałeś zdjąć klemę z akumulatora na kilka minut i później pojeździć na samej benzynie? Czy Twoje problemy nie zaczęły się po instalacji LPG? Może silnik dostaje " lewe" powietrze od nieszczelnie zamontowanych wtrysków, LPG.
Co do serwisów to może Jaksa?

3. Na benzynce i na gazie z silnika wydobywa się metaliczny dźwięk, jakby stukanie w równych odstępach czasu (co jakieś 5, 10 sekund lub nawet rzadziej). W tym momencie obroty delikatnie falują, spadają do 600obt./min. (w momencie stukania, obroty spadają). Dzieje się to na postoju, na włączonym silniku – dźwięk jest wyczuwalny przy podniesionej masce itd.

Czy ten dźwięk pojawia się również przy wciśniętym pedale sprzęgła?

Nie ma problemów z odpalaniem auta na ciepłym silniku?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez LosAmigos » 4 wrz 2013, 22:04

Pawko_6 napisał(a):Czy Twoje problemy nie zaczęły się po instalacji LPG? Może silnik dostaje " lewe" powietrze od nieszczelnie zamontowanych wtrysków, LPG.

Nie, na benzynie też miałem problem z obrotami (pisałem już o tym tutaj viewtopic.php?f=283&t=99933&start=480 i to było jeszcze zanik założyłem lpg).
Kwestia nieszczelności też była sprawdzana następnego dnia przez gazownika, bo od razu złożyłem "reklamację" – po zagazowaniu, przy "falujących" obrotach na benzynie, auto gasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania... Druga sprawa to to, że w kabinie był wyczuwalny zapach gazu przy ostrym dodaniu gazu lub po prostu podczas przyspieszania z 1 na 2 i z 2 na 3. Gazownik, oprócz sprawdzenia szczelności, podjechał do aso mazdy i stąd ten załącznik (sprawdzał też kompresję...). "Ich" zdaniem to wina sondy lambda + zaprzeszłych ingerencji w silnik.
Na 99% wiem, że przed zakupem auto miało wymieniony łańcuszek. Możliwe, że były wymieniane świece i przy najmniej jedna cewka. Łańcuszkowy mechanior stwierdził, teraz że to dwumas...Kompresji mi w końcu nie pomierzył, bo stwierdził że auto przy takich pomiarach w ogóle by nie "jechało"...
Wybieram się w najbliższym czasie do aso i wtedy mam nadzieję znajdę odpowiedź <glupek2>

Pawko_6 napisał(a):Czy ten dźwięk pojawia się również przy wciśniętym pedale sprzęgła?

Nie ma problemów z odpalaniem auta na ciepłym silniku?

Dźwięk jest chyba tylko na postoju, bez wciśniętego sprzęgła.
Nie ma żadnych problemów z odpalaniem.

Pawko_6 napisał(a):Co do serwisów to może Jaksa?

Gdzie szukać tego Pana? :)
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez LosAmigos » 7 wrz 2013, 23:38

Byłem w aso. Przeprowadzono diagnostykę itd. Generalnie nie ma żadnych błędów (zero sondy lambda, zero złej kompresji). W związku z "falującymi obrotami" przeczyszczono przepustnicę i od razu jest poprawa! Auto w ogóle nie gaśnie <jupi> (tak na benzynie, jak i na gazie). Auto teraz nawet trochę lepiej i szybciej wkręca się na obroty i żwawiej przyspiesza.

Co do dwumasu, to wystarczyło gdy mechanik usłyszał dźwięk w momencie gaszenia silnika (krótki metaliczny grzechot jakby to był nie benzyniak a diesel). Powiedział wtedy: "Ocho!" i stwierdził, że powoli dwumas pada...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez LosAmigos » 15 gru 2013, 18:32

Wymieniłem koło zamachowe i sprzęgło. Skorzystałem z zamienników firmy LUK. Całą operację dokonało ASO.
Po wymianie muszę stwierdzić, że część z objawów wymienionych na początku tego tematu chyba nijak nie pasuje do zyżytego dwumasu:

1. nie pasuje: nadal obroty wyskakują na odległość ok 2000 obr./min. by po chwili wylądować w okolicy 900 (brawa dla Kamila Stocha – właśnie oglądam turniej Titisee-Neustadt i wygrał! :D ) – czyli z tymi obrotami tak musi być.

2. i 2a. nia pasuje: obroty nadal falują, ale auto nie gaśnie nawet na lpg – gazownik coś wyregulował i jest super!

3. chyba pasuje: metaliczny dźwięk jest już niewyczuwalny i go nie ma, ale silnik pracuje jakby trochę nie-równo – niby obroty są na jednym poziomie, ale co jakiś czas wyczuwalne są małe drgania – powiem krótko wkurzające

4. i 5. pasuje: auto już nie szarpie, nie ma dudłania

6. (chyba) nie pasuje: ten delikatny problem niestety nadal występuje (w 1/10 przypadków) – po chwili szarpaniny "jedynka" wchodzi na swoje miejsce, ale jest to wkurzające

7. chyba pasuje: tutaj mam dwie zagwostki:

(gdy auto jest na luzie): po włączeniu silnika i gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty do oporu to silnik pracuje równiutko, ale gdy lewa stopa jest na podłodze i sprzęgło jest "wyłączone" to słychać jakby delikatne szuranie (tak szuranie), silnik jakby dostawał delikatnych drgawek i ogólnie jego praca jest nierówna – wkurzające

(przy jeździe na 4 biegu): wyczuwalne są wahania/buczenie/nierówna praca silnia nawet przenosząca się do kabiny w tym sensie, że silnik jest przez to głośniejszy – zauważyłem, że to buczenie jest bardziej wyczuwalne gdy siedzi się na miejscu pasażera i lewa noga dotyka do tunela ze skrzynią biegów (sytuacja występuje np. gdy jedziemy na 4 biegu przy prędkości ok 80km/h) – denerwujące

8. (nowy punkt) – po przejchaniu dowolnej liczby km nie gaszę od razu silnika, co by turbina działała wiecznie...czekam więc te 20/30sekund, lewa stopa odpoczywa na podłodze i gdy gaszę silnik to wtedy jest ten dźwięk, jakby klekotu (z kolei ten dźwięk praktycznie nie występuje gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty do oporu!!!) – czy macie u siebie coś takiego???

Mam teraz do Was pytania czy wyżej opisane moje zagwostki i według mnie nienorlaności to normalność???? (np. to, że gdy sprzęgło jest wyłączone to jest dźwięk szurania i silnik pracuje nierówno? i ten qrde klekot przy gaszeniu silnika)?
Czy może się okazać, że któryś z elementów sprzęgła padł po montażu?

Proszę o podpowiedź bo mnie to wkurza i myślałem, że już wsio będzie grać jak gitara.
Chyba, że to całkiem co innego...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez tomek670 » 15 gru 2013, 22:57

Czy wymieniłeś wszystkie elementy sprzęgła (tarcza, docisk i wysprzeglik)?
Czy zdemontowane koło dwumasowe wyglądało na uszkodzone?
Czy dostałeś z powrotem/widziałeś zdemontowane ze swojego samochodu elementy sprzęgła i dwumas? (pytam dlatego bo mnie kiedyś w ASO KIA oszukali – od tego momentu zabieram lub chociaż oglądam wymienione elementy)?
U mnie żadnych szmerów ani klekotu nie słyszę, nie słyszę żadnej różnicy gdy mam sprzęgło wciśnięte czy nie.
Miałem kiedyś uszkodzone koło dwumasowe w Kia Sportage (diesel) i objaw był taki że dochodziły metaliczne dźwięki . Po zdemontowaniu widać było że sprężyny w środku posypały się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez LosAmigos » 16 gru 2013, 00:12

Dostałem z powrotem stare sprzęgło i koło zamachowe – części wyglądają na zużyte, mają luzy i np. tarcze mają ciemne ślady od przegrzania. Docisk sprzęgła od środka jest wyrobiony.
Na kole zamachowym jest znaczek mazdy, na sprzęgle trudno cokolwiek odczytać.
Przy okazji wymiany zamontowano komplet nowych uszczelek i jest wlany nowy olej do skrzyni.
Zakupione sprzęgło było kompletne z dociskiem i łożyskiem (http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Sprzeglo- ... 06900/7703) i koła zamachowe (http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Kolo-dwum ... 6110/13641).
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez tomek670 » 17 gru 2013, 09:41

Może rozważając układ silnik=>sprzęgło=>skrzynia następnym podejrzanym jest skrzynia tym bardziej że gdy włączasz sprzęgło (odłączasz skrzynie od silnika) jest ok, a gdy sprzęgło nie jest wciśnięte coś jest nie tak – nierówna praca na luzie i buczenie na 4 . Tu powinien wypowiedzieć się jakiś specjalista od skrzyń, czy to są typowe objawy uszkodzenia jakiegoś elementu w skrzyni biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez LosAmigos » 23 gru 2013, 23:34

Postanowiłem zedytować ostatni post, ponieważ miałem możliwość spotkania się z mechanikiem o długoletnim doświadczeniu w mechanice samochodowej. Opisałem mu mój przypadek, że po wymianie sprzędła i koła zamachowego występują dwa dziwne dźwięki:

(1) odgłos "szurania", który słychać tylko wtedy gdy nie jest wciśnięty pedał sprzęgła (lewa stopa jest na podłodze, skrzynia "na luzie"). Odgłos słychać na rozgrzanym silniku w kabinie i na zewnątrz auta – na zimnym jest praktycznie niesłyszalny.

(2) warkot/klekot po wyłączeniu zapłonu (gdy pedał sprzęgła również jest wyłączony i lewa stopa jest na "podłodze"). Klekotu nie słychać gdy pedał sprzęgła jest włączony do oporu.

Uwaga : z tym że, drugi dźwięk był zanim została dokonana wymiana "dwumasu" i to był jeden z pierwszych symptomów pracowników aso mówiących, że element nadaje się do wymiany. Natomiast dźwięk numer jeden jest dźwiękiem nowym, którego w ogóle nie było przed wymianą.

Według niego to najprawdopodobniej łożysko sprzędła i zasugerował żebym to zareklamował, bo nie będzie lepiej, ale tylko gorzej!

W związku z powyższym wybieram się do aso na reklamację...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 20:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60